بی ام و

ب‌ام‌و طرفدار تجارت آزاد بین آمریکا و اروپا

در زمان معرفی نسل جدید ب‌ام‌و X3 2018 در تأسیسات اسپارتانبورگ واقع در کارولینای جنوبی، مدیرعامل ب‌ام‌و، هارالد کروگر علاقه قوی خود به تجارت آزاد بین آمریکا و اروپا را نشان داد: “من قویاً معتقدم تجارت آزاد و بازارهای باز برای موفقیت آتی مهم هستند. این یک موضوع اساسی برای تجارت و اقتصادهای جهانی است.”


ترامپ قبلاً خودروسازانی چون ب‌ام‌و را به باد انتقاد گرفته و تجارت با آلمان‌ها را بسیار بد توصیف کرده و آن‌ها را به وضع تعرفه‌های سنگین بر روی خودروهای وارداتی به آمریکا تهدید کرده است. او همچنین از برنامه‌های ب‌ام‌و برای تأسیس کارخانه در مکزیک انتقاد کرده است؛ اما کروگر گفته که ب‌ام‌و به سرمایه‌گذاری خود در اسپارتانبورگ ادامه خواهد داد.


کروگر گفت: “آمریکا به وضوح خانه دوم ماست. ارتباط ما با کارولینای جنوبی چندین سال است که بر مبنای احترام و صداقت شکل گرفته است.”


حدود ۷۰ درصد خودروهای ساخته شده در این تأسیسات به سراسر دنیا از جمله اروپا و آسیا صادر می‌شوند. ب‌ام‌و می‌گوید این کارخانه باعث ایجاد ۷۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم شده است. اسپارتانبورگ بزرگ‌ترین کارخانه تولید خودروی ب‌ام‌و بوده و از سال ۱۹۹۴ کار ساخت خودروها را آغاز کرده است.


کروگر می‌گوید: “هر جایی که من یک ب‌ام‌و X3 را می‌بینم به اینکه در اسپارتانبورگ تولید شده بسیار افتخار می‌کنم.”

او می‌گوید ب‌ام‌و برنامه‌هایی برای اضافه کردن هزار شغل دیگر به این تأسیسات در ۴ سال آینده دارد. این برند می‌خواهد ۶۰۰ میلیون دلاری سرمایه برای تولید مدل‌های بیشتر X از جمله X7 اختصاص دهد.


سناتور لیندسی گراهام دیدگاه‌های کروگر را ستوده و رابطه بین این کمپانی و ایالت کارولینای جنوبی را تحسین کرده است. او حتی علاقه شدید خود به راندن ب‌ام‌و شخصی‌اش را ذکر کرده است.

گراهام گفت: “ما نیازمند تجارت بیشتر هستیم. کسانی که از جهانی‌سازی می‌ترسند باید آن را بپذیرند زیرا جهانی‌سازی کنار نمی‌رود. اگر به دنبال مثالی واضح از اثرات کاملاً مثبت جهانی‌سازی بر مردم آمریکا هستید به کارولینای جنوبی بیایید.”


او همچنین کنایه‌ای به تعرفه‌های اروپایی‌ها زده است: “اگر یک خودرو را مکزیک ساخته و در اروپا بفروشید تعرفه‌ای وجود ندارد؛ اما اگر خودرویی را در آمریکا ساخته و در اروپا بفروشید باید تعرفه بپردازید.”

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ونوم اف ۵

    ۱۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    پس معلوم میشه اروپایی ها تعرفه میبندن رو ماشینهای کشورای دیگه ولی در ظاهر فقط حرف از اقتصاد جهانی و بازار ازاد میزنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا