بی ام و

افزایش سرمایه‌گذاری ب‌ام‌و در تکنولوژی‌های الکتریکی و خودران

ب‌ام‌و در حال آماده شدن برای سرمایه‌گذاری هنگفت در بخش تحقیق و توسعه تکنولوژی‌های حمل‌ونقل الکتریکی و رانندگی خودکار است.


این برند آلمانی در بیانیه‌ای که شامل اهداف مالی خود بود اعلام کرد سرمایه‌گذاری در بخش تکنولوژی‌های خودران و الکتریکی جدید می‌تواند به ۷ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۸ برسد که حدود ۱ میلیارد یورو بیشتر از سرمایه‌گذاری سال پیش است.


شاید مهم‌ترین خودرویی که توسط BMW اعلام شده تولید خواهد شد محصول تمام الکتریکی i4 است که از کانسپت i ویژن دینامیک رونمایی شده در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ الهام گرفته است. این خودرو در تأسیسات مونیخ BMW ساخته خواهد شد و تنها یکی از ۲۵ خودروی الکتریکی شده گروه ب‌ام‌و خواهد بود که تا سال ۲۰۲۵ روانه جاده‌ها خواهند شد. نیمی از این خودروها کاملاً الکتریکی خواهند بود.


یکی از این محصولات جدید مینی تمام الکتریکی خواهد بود که در سال ۲۰۱۹ تولید خواهد شد. در سال ۲۰۲۱ نیز خودروی iNEXT وارد جاده خواهد شد و دارای قوای محرکه تمام الکتریکی پیشرفته و پیشرفته‌ترین تکنولوژی رانندگی خودکار خواهد بود.


سال پیش BMW بیش از ۱۰۰ هزار خودروی الکتریکی شده را فروخت که برای اولین بار این امر رخ می‌داد. این برند تلاش دارد در سال ۲۰۱۸ آمار فروش خود را به حداقل ۱۴۰ هزار دستگاه برساند. تا پایان سال ۲۰۱۹ ب‌ام‌و در تلاش خواهد بود تا بیش از نیم میلیون خودروی الکتریکی را روانه جاده‌ها کند.


ب‌ام‌و می‌گوید تا سال ۲۰۲۱ خودروهای الکتریکی با برد ۷۰۰ کیلومتر خواهد ساخت و محصولات پلاگین هیبریدی آن نیز در حالت الکتریکی برد حداکثر ۱۰۰ کیلومتری خواهند داشت.


بنا به گفته مدیرعامل BMW آقای هارالد کروگر، باواریایی ها می‌خواهند تا سال ۲۰۲۰ پیشروی کلاس لوکس‌ها باشند.
کروگر گفته است:

ما در حال ساخت محصولات کاملاً جدید بوده و زبان طراحی جدیدی برای خودروهای خود در نظر می‌گیریم. این روش ما برای مطمئن شدن از این است که برند ب‌ام‌و تا سال ۲۰۲۰ رتبه اول کلاس لوکس‌ها را به خود اختصاص خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. مهدی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    BMWاست دیگه.میخواد دراوج باشه همیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا