بی ام و

علاقه ب‌ام‌و به خرید تأسیسات هوندا در بریتانیا

هوندا ماه پیش اعلام کرد تأسیسات سوئیندون خود در بریتانیا را پس از سال ۲۰۲۱ و در زمان خاتمه تولید نسل فعلی سیویک تعطیل خواهد نمود.


این حرکت آسیبی بزرگ به صنعت خودروی بریتانیا محسوب می‌شود زیرا کارخانه‌ی این خودروساز ژاپنی ظرفیت تولید سالانه‌ی ۱۵۰ هزار دستگاهی داشته و حدود ۳۵۰۰ نفر در آن مشغول بکار هستند. البته شاید یک راه نجات برای کارخانه سوئیندون وجود داشته باشد.


اتوکار ادعا می‌کند ب‌ام‌و به خرید این کارخانه از هوندا و به خاطر افزایش تولید خود در بریتانیا علاقه مند است. این سایت به نقل از منابع ناشناس گزارش داده ژرمن‌ها گفت‌وگوهایی برای خرید این سایت در سال ۲۰۲۱ انجام داده‌اند تا در آن شاسی‌بلند X1 را تولید نمایند.


خرید سایت سوئیندون برای ب‌ام‌و توجیه‌پذیر است زیرا این برند قبلاً کارخانه‌هایی در نزدیکی سوئیندون، هامس هال و آکسفورد داشته است. ب‌ام‌و به دنبال گسترش تأسیسات تولید خود در بریتانیا بوده و کارخانه هوندا می‌تواند با برنامه‌های باواریایی ها هماهنگی فوق‌العاده‌ای داشته باشد.


این خودروساز آلمانی در کارخانه آکسفورد محصولات مینی را تولید می‌کند اما فضایی برای افزایش ظرفیت تولید وجود ندارد و به همین خاطر است که ب‌ام‌و در هلند هم به تولید محصولات مینی مشغول شده است.

ب‌ام‌و X1
کارخانه‌ی هلندی یاد شده سال پیش بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو شامل شاسی‌بلند ب‌ام‌و X1 را تولید کرده است. تقاضا برای X1 که از پلتفرم مشترک با مینی سود می‌برد در حال افزایش بوده و این شاسی‌بلند جمع‌وجور بیش از ۱۳ درصد فروش جهانی ب‌ام‌و را تشکیل می‌دهد.

ب‌ام‌و X1
اگرچه ب‌ام‌و از پاسخ به این سؤال خودداری کرده اما افتتاح تأسیسات جدید در بریتانیا می‌تواند باعث کاهش زمان تأمین قطعات شود. این خودروساز سال پیش حدود ۶۸۷ هزار دستگاه خودروی تولید شده با پلتفرم UKL از جمله مینی‌ها، ب‌ام‌و X1، X2 و سری ۲ اکتیو تورر و گرن تورر را به فروش رسانده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. مهدی

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    من این مطلب رو خوندم. اما اینجا خیلی کامل تر بود.
    ممنون ازپدال

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا