بی ام و

راه دشوار تصاحب ب‌ام‌و با رنگ‌های منحصربه‌فرد

ب‌ام‌و درباره‌ی برنامه‌ی Individual خود خضوع و فروتنی ندارد. این برند بسیار مفتخر است که می‌تواند سطح وسیعی از آپشن های رنگ بدنه و کابین و حتی رنگ‌هایی که معمولاً دیگر عرضه نمی‌شوند را در دسترس مشتریان قرار دهد. البته اگر خواهان رنگی مخصوص باشید که باید از طریق برنامه Individual عرضه شود، به این آسانی نمی‌توانید به آن دست پیدا کنید.


ما زمانی را در مرکز ب‌ام‌و در هالیوود سپری کردیم. در اینجا خودروهای فوق‌العاده‌ای وجود دارند زیرا مدیر فروش این مکان یعنی کریس مارینو یکی از مدیران فروش آمریکای شمالی است که واقعاً فرایند Individual ب‌ام‌و را می‌فهمد.


مارینو عقیده دارد: “چرا همه این خودرو را انتخاب نکنیم؟ نقطه عطف سفارش مدلی خاص چیست؟ بنابراین او تصمیم می‌گیرد تا انواع خودروهای متفاوت به جز سری X و ۲ را با طیف وسیعی از رنگ‌ها سفارش دهد.


اگرچه این خودروها با بهای گزافی به دست مارینو می‌رسند اما ایده‌ی او این است که خودروهای فوق‌العاده کمیابی در نمایندگی او دید می‌شوند؛ بنابراین اگر کسی خواهان یک ب‌ام‌و M3 به رنگ نارنجی آتشین و کابینی با قطعات M پرفورمنس باشد احتمالاً او تنها کسی است که یکی از آن را دارد. مردم این خودروها را می‌خرند.


مارینو می‌گوید: “بسیاری از نمایندگی‌ها حتی از این فرایند آگاهی ندارند.” بنابراین او تنها کسی است که این کار را انجام می‌دهد. اینکه یک نمایندگی ترکیب رنگ‌های متفاوتی را سفارش می‌دهد امری معمول نیست و البته فرایند انجام آن نیز آسان به شمار نمی‌رود. مارینو باید با کارخانه ب‌ام‌و تماس گرفته و با آن‌ها در رابطه با رنگ بحث کند. سپس ب‌ام‌و باید هزینه‌ی رنگ چند خودرو را تنها برای یک مدل دریافت کند. برخی اوقات مصرف‌کننده مجبور است هزینه رنگ چندین خودرو را برای تصاحب یک ب‌ام‌و با رنگی نادر پرداخت نماید.


اما یکی از بزرگ‌ترین دلایل مارینو برای افتادن در این دردسر شیرین این است که چیزی خاص به دست آورد.


مارینو همچنین احساس می‌کند خودروهای مرسوم تولیدی از نظر رنگ و ظاهر چندان خانم‌ها را در نظر نمی‌گیرند؛ بنابراین او دوست دارد رنگ‌هایی را سفارش دهد که شاید برای خانم‌ها خاص باشد. برای نمونه یک دستگاه ب‌ام‌و ۴۴۰i با رنگ بنفش کهربایی برای یک مشتری خاص سفارش داده شده است.


ظاهراً ب‌ام‌و با روی کاملا خوش از مشتریان استقبال می‌کند. مارینو می‌گوید یک مشتری اهل هاوایی یک درخت خاص را بریده و برای استفاده در داشبورد به ب‌ام‌و فرستاده است. این یک کار در سطح کارهای رولزرویس به شمار می‌رود.

این فرایند و تعداد آپشن هایی که در دسترس مشتری می‌باشد کاملاً جالب‌توجه است؛ بنابراین اگر می‌خواهید ب‌ام‌و بعدی شما رنگی بسیار خاص داشته باشد می‌دانید که با چه کسی تماس بگیرید!

منبع: carbuzz

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. بیژن

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    ولمون کن داداش…
    حداقل ما دهه شصتیا با مشکی، نوک مدادی ، خاکستری و…
    زیاد اخت داریم
    راستی همین الانم ایرانخودرو محصولات دناپلاسیده و ال۹۰ پلاسیده رو به همین رنگهای سفارشی پیش فروش کرده…
    خخخخ…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رضا

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (172 ديدگاه)

    ای جان به به

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ROHAM

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (728 ديدگاه)

    من عاششششق این رنگای سبز و آبی هستم
    ما ایرانیها عادت داریم چندین برابر ارزش ماشین رو بابتش پرداخت کنیم ، من اگه اونجا بودم و پولش رو داشتم هر مبلغی بابت این رنگها پرداخت میکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علیx76

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    متاسفانه هنوز قسمت نشده ماشین بخرم
    ولی حتما درصورت خرید ازین اپیدمی مضحک و حال بهم زن سیاه سفید اعلام برائت کرده یه رنگ خوشگل مثه ابی کاربنی . البالویی . زرد قناری . قهوه ای نسکافه ای یا خلاصه هرچی بجز سیاه سفید انتخاب میکنم
    این مسئله ب زیبا سازی شهر و جاده خییلیی کمک میکنه
    الان همونطور ک هرکس رانندگیو یه مسابقه انفرادی میدونه ک باید ب هرقیمتی پیروز بشه . رنگ ماشینم فقط برای فروش اسونتر انتخاب میکنه
    وقتی م میگی بش میگه من ک توی ماشین میشینم رنگشو نمیبینم ک مهم باشه
    د اخه مومن بقیه ک ماشینتو میبینن
    وقتی تو خیابون یه ایمپالای صورتی یا جنسیس کوپه زرد میبینی و یه لبخند رو صورتت میشینه
    این لبخندو با بقیه هموطنات سهیم شو:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان.م

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (338 ديدگاه)

      داداش مشکی هیچ وقت مثل سفید و نقره ای خز نمیشه
      مشکی همیشه قشنگه
      رنگای جیغ مثل زرد و قرمز به هر ماشینی نمیاد خب

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. شاهین یزدین

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    طرف درخت برده داده نمایندگی گفته بزنید به داشبورد ماشینم!!! چقد اونجا دنیاها متفاوته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا