بی ام و

ب‌ام‌و سری 1 تمام الکتریکی در راه است…

مأموریت مهم ب‌ام‌و تولید حداقل ۱۲ خودروی تمام الکتریکی و ۱۳ محصول پلاگین هیبریدی تا ۴ سال آینده است. اولین خودروی تمام الکتریکی این خودروساز شاسی‌بلند iX3 بوده و پس از آن نیز سدان i4 و قدبلند iNEXT عرضه خواهند شد. این خودروی آخری پرچم‌دار فنی ب‌ام‌و خواهد بود. گفته می‌شود ب‌ام‌و همچنین یک خودروی الکتریکی پایه را بر پایه‌ی نسل فعلی سری ۱ نیز تولید خواهد نمود.


اتواکسپرس می‌گوید مدیران ب‌ام‌و تائید کرده‌اند تولید این هاچبک تمام الکتریکی در برنامه‌های باوارایی ها قرار داشته و ظاهراً در سال ۲۰۲۱ آن را خواهیم دید. انتظار می‌رود این خودرو از نظر طراحی تقریباً مشابه برادران درون‌سوز خود باشد و تنها تفاوت آن نیز به نبود جلوپنجره و استفاده از رنگ‌های روشن‌تر محدود شود.


تولید این محصول جدید به لطف معماری منعطف ب‌ام‌و که باعث می‌شود همه‌ی محصولات از سری ۱ گرفته تا X7 الکتریکی شوند تولید خواهد شد. هر دو نسخه‌ی تک و دو موتوره ی سری ۱ الکتریکی احتمالاً در نظر گرفته خواهد شد و مدل دوموتوره از سیستم چهار چرخ محرک نیز سود خواهد برد.


مدیر بخش i ب ام و می‌گوید:

حتی در معماری دیفرانسیل جلو نیز شما می‌توانید خودروهای تمام الکتریکی را مشاهده کنید. شما در کل سبد محصولات ما قوای محرکه‌ی الکتریکی را خواهید دید. ما می‌توانیم روی خودروهای دیفرانسیل جلو و عقب دوباره کار کنیم و تمامی تکنولوژی‌های خود را به نمایش بگذاریم. این یک‌قدم بزرگ رو به جلو و یک تغییر بزرگ در استراتژی ماست.

اتواکسپرس معتقد است سری ۱ الکتریکی جدید از نام i1 استفاده خواهد کرد. البته خودروی جدید i3 ضرورتاً همان شکل مدل کنونی را نخواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یک M بزرگ دیگه هم معرفی شد.
    یعنی M8 گرن کوپه که چندساعتی میشه که معرفی شده.پدال جان مطلب M8 گرن کوپه رو گذاشتی تصاویر زیادی ازش بزار وهمچنین تصاویر زوم شده باشه خیلی جذاب تره چون عکاس BMW همیشه از دور عکس میگیره که جزئیات کمتری ازش دیده میشه! ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    اگه مثل عکس آخری باشه خیلی شیک میشه
    ضمناً M۸ کامپتیشن که توسط خود BMW تست شده شتاب ۰ تا ۱۰۰ و ۰ تا ۲۰۰ رو به ترتیب ۲.۸۸ و ۹.۹۳ ثبت کرده
    البته نسخه کوپه بوده که بازم اعداد چشمگیری هستن
    💙💙 BMW 💙💙

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا