بی ام و

ب‌ام‌و سری 3 دستی، غایب بازار آمریکا

شایعاتی که درباره مرگ گیربکس‌های دستی منتشر می‌شود اغراق شده نیستند، حداقل درباره‌ی ب‌ام‌و سری ۳ جدید مخصوص بازار آمریکا که این‌طور نیست.


این خودروساز آلمانی در نمایشگاه خودروی پاریس اقدام به رونمایی از نسل جدید سری ۳ کرد. در این رویداد اعلام شد سری ۳ بازارهای اروپایی با گیربکس دستی برای برخی مدل‌های چهار سیلندر عرضه خواهد شد.

ب‌ام‌و سری 3 جدید
اما اتوبلاگ می‌گوید نسل جدید سری ۳ در آمریکا ابتدا با نسخه‌های ۳۳۰i و ۳۳۰i xDrive عرضه خواهد شد. مدل اولی از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی توئین پاور با قدرت ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر عرضه خواهد شد و تنها گیربکس آن از نوع ۸ سرعته اتوماتیک خواهد بود.

ب‌ام‌و سری 3 جدید
در سال ۲۰۱۹ مدل‌های M340i و M340i xDrive M Performance هم وارد بازار خواهند شد. این دو خودرو از پیشرانه‌های ۶ سیلندر خطی با خروجی ۳۸۲ اسب و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر سود می‌برند. متأسفانه مدل M340i هم با گیربکس دستی در دسترس نخواهد بود.


از آنجایی که اطلاعات زیادی از نسل جدید M3 در دسترس نیست بنابراین نمی‌توان گفت که آیا این خودرو هم با گیربکس دستی عرضه خواهد شد یا خیر. برخلاف مرسدس-ای ام جی C63، بخش M ب‌ام‌و تا به اینجا توانسته گیربکس دستی را برای محبوب‌ترین سدان اسپورت خود حفظ کند. البته این واقعیت که اکثر مشتریان گیربکس دوکلاچه را ترجیح می‌دهند باعث شده حدس بزنیم نسل جدید M3 هم منحصراً با گیربکس اتوماتیک وارد بازار خواهد شد.


با اینکه طرفداران واقعی دنیای خودرو همواره گیربکس دستی را دوست دارند اما ب‌ام‌و ادعا می‌کند گیربکس ۸ سرعته بکار رفته در نسل جدید سری ۳ شتاب‌گیری و پرفورمنس بهتری در مقایسه با گیربکس دستی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. حسین وی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    دنیا داره گیرباکس دستی رو حذف میکنه بعد ایران خودرو هنوز ماشین میزنه که دنده 2 نداره :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. omid622

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    امیدواریم M3 جدید دنده دستی رو حذف نکنن
    اما مارو چه به این حرفا وقتی دستمون بهش نمیرسه این حجم از نگرانی دردی رو دوا نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    از عزیزان و دوستداران سایت پدال خواهشمندم اگه امکانش هست برن مستند ساخت BMW سری ۳ مدل ۲۰۱۹ رو تماشا کنن تا فرق خوب ، عالی و شاهکار براشون عیان بشه
    به نظر خودم این مدل در همین چند روز گذشته تعریف و تحسین زیادی شده توسط مجله های معتبر و یک شاهکار به تمام معناست ????
    فقط خواهشمندم متعصبانه نظر ندین و بحث آلمان و آمریکا رو دوباره وسط نکشید چون همه برندهایی بزرگ و قابل احترام هستن و از اسمشون نمیشه به سادگی گذشت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. shirko

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    بسیار بی نظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمدرضا

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    کاش حداقل وارد میشد از نزدیک میدیدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا