بی ام و

ب‌ام‌و سری 5 و 7 را برق خواهد گرفت!

خودروی عجیب اما خبرساز ب‌ام‌و i3 چند سالی است که در بازار حضور داشته و البته از نظر فروش نیز نسبتاً خوب عمل کرده است. مشکل این است که i3 به تنهایی نمی‌تواند پیشروی بازار خودروهای الکتریکی باشد ولی همان‌گونه که قبلاً گفته شده ب‌ام‌و ۱۳ خودروی الکتریکی جدید را تا سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد کرد. به نظر می‌رسد این برنامه‌ها با تولید نسخه‌های الکتریکی شده‌ی سدان های لوکس سری ۵ و ۷ در سال ۲۰۲۲ رنگ و بوی جدی‌تری به خود خواهند گرفت.

ب‌ام‌و پیش از این دو خودرو مدل جدید i4 را به جنگ تسلا مدل ۳ خواهد فرستاد. شتاب گیری در تحقق اهداف برنامه‌های الکتریکی به مدیرعامل این شرکت اولیور زیپس مربوط می‌شود که از نیمه دوم سال ۲۰۱۹ سکان‌داری این خودروساز را به عهده گرفته است. دیگر هدف برجسته ب‌ام‌و این است که یک‌سوم تمامی محصولاتش تا سال ۲۰۲۵ دارای قوای محرکه الکتریکی شده باشند.

Handelsblatt گفته ب‌ام‌و نه تنها به دنبال سبقت از رقیب سنتی خود یعنی مرسدس بنز است بلکه می‌خواهد تسلا را نیز وارد چالشی جدی کند؛ اما عنصر کلیدی در دگرگونی الکتریکی ب‌ام‌و دسترسی به روشی یکپارچه بوده و خودروهای الکتریکی آتی باید در یک خط تولید با خودروهای بنزینی مونتاژ شوند که این موضوع درباره i4 رخ خواهد داد. این خودرو قرار است خط تولید مشترکی با سری ۳ داشته باشد.

اگرچه i3 خودروی موفقی بوده اما هزینه‌ی توسعه و تولید آن نیز ۳ میلیارد یورو اعلام شده است. سری ۵ و ۷ هم جایگاه تثبیت شده‌ای در سبد محصولات ب‌ام‌و دارند و بنابراین تولید مشترک نسخه‌های تمام الکتریکی این دو سدان با سایر مدل‌های سنتی امری مهم محسوب می‌شود.

BMW X5 eDrive Plug-in Hybrid

اولیور زیپس از استراتژی الکتریکی سازی ب‌ام‌و در سال‌های آینده به عنوان جهشی بزرگ برای این برند نام برده هرچند برای تولید این خودروها سرمایه‌گذاری سنگینی نیاز خواهد بود. برنامه‌هایی نیز برای افزایش تعداد کارکنان ب‌ام‌و در تأسیسات دینگولفینگ از ۶۰۰ به ۲ هزار نفر وجود دارد.

هنوز مشخصات سری ۵ یا ۷ الکتریکی شده اعلام نشده اما با وجود رقبایی همچون پورشه تایکان و تسلا مدل S، این دو خودرو احتمالاً سریع‌ترین نسخه‌های سدان های لوکس ب‌ام‌و خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یه خودروی الکتریکی یعنی یه خودروی مررررررررررردههههههه!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. آریا ماشین

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    نبینم اون روزی که هر جا رو نگاه کنی خودرو برقیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. reza s4

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    سری ۷ واقعا با ابهت تر از قبل فیس لیفت شده واقعا نمیفهمم چرا بعضیا خوششون نمیاد
    خیلی خفنه
    با برقی مخالف نیستم اما کنارش باید مکانیکی ها هم باشند

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا