بی ام و

نسل بعدی ب‌ام‌و سری 7 را برق خواهد گرفت؟!

شایعات بسیار زیادی درباره‌ی نسل بعدی ب‌ام‌و سری ۷ به گوش می‌رسد که اگر صحیح باشد حاکی از تغییرات بسیار جدی در این سدان لوکس و پرچم‌دار خواهد بود. گزارش جدید BMW بلاگ نشان می‌دهد سری ۷ جدید به‌صورت تمام الکتریکی هم عرضه خواهد شد. ماه‌ها قبل نیز گفته شده بود سری ۷ دیگر از پیشرانه‌های ۸ و ۱۲ سیلندر استفاده نخواهد کرد و بجای آن‌ها مدل‌های هیبریدی تولید خواهد شد.


سری ۷ تمام الکتریکی ظاهراً با نام i7 تولید خواهد شد و فرایند توسعه‌ای آن نیز در حال انجام است. منابع نزدیک به این رسانه می‌گویند مجموعه باتری خودرو از ۸۰ تا ۱۲۰ کیلووات ساعت گنجایش خواهد داشت. به این ترتیب سری ۷ الکتریکی می‌تواند با یک‌بار شارژ مسافت ۷۰۰ کیلومتری را طی کند.


اگرچه همه‌ی ما از دانستن اینکه سری ۷ جدید نیروگاه بسیار قوی و نمادین خود را از دست می‌دهد ناراحت می‌شویم اما شکی وجود ندارد که قوای محرکه‌ی تمام الکتریکی به‌سادگی می‌تواند جای پیشرانه‌ی یاد شده را پر کند. BMW بلاگ می‌گوید i7 پرچم‌دار احتمالاً حداقل قدرت ۶۵۰ اسب بخاری خواهد داشت که آن را به سدانی قدرتمند تبدیل می‌کند.


اگرچه گفته شده نسل بعدی سری ۷ فاقد پیشرانه‌هایی پرحجم خواهد بود اما انتظار نداریم که با محصولی کند روبرو شویم. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری ب‌ام‌و ظاهراً در دل مدل‌های پلاگین هیبریدی و هیبریدی ملایم سری ۷ جدید خواهد تپید و مدل پایه‌ی هیبریدی ظاهراً قدرت ۵۶۰ اسبی و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری خواهد داشت که اعداد کاملاً قابل‌توجهی هستند.


اگرچه تمامی این خبرها فعلاً در حد شایعه و گمانه‌زنی هستند اما ب‌ام‌و کاملاً وارد بازی الکتریکی‌ها شده است. احتمالاً نسل بعدی سری ۷ در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد و بنابراین نسخه‌های کانسپت یا حتی آماده‌ی تولید آن را می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک مشاهده کنیم. اگر ب‌ام‌و بتواند همان پرفورمنس نسخه‌های درون‌سوز سری ۷ را با قوای محرکه‌ی الکتریکی شده ارائه کند قطعاً مشکلی با یافتن مشتریان بالقوه نخواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    فهمیدن این که تغیرات سنگینی رو شاهد خواهیم بود کار شاقی نیست ما تو فیس لیفت تغییراتی در حد تغییر نسل دیدیم چه برسد به تغییر نسل!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. farid

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (134 ديدگاه)

    خودروهای اکسکیوتیو یا کاربردی اگه تبلیغات فروششون رو ببینین کمترین کارکرد رو دارن. اکثرشون حتی تو پنج سال ده هزار کیلومترم راه نرفتن. واقعا عالی میشه اگه برقی بشه چون تکنولوژی های الکتریکی کردن ماشین برا این خودروها به صورت کامل به بلوغ رسیدن. و بهترین مزیتی که خودروهای برقی داره اینه که شتاب انی رو در اختیار راننده قرار میده و هندلینگ عالی و نگهداری ساده تر و نداشتن قطعاتی که با یک ضربه باعث از کار افتادن ماشین میشه.
    اکثر ماشینای بنزینی و دیزلی قطعاتی دارن که اگه تیر بخورن ماشین کلا خاموش میشه یا مدت زمان استفاده رو پایین میاره. اما ماشین الکتریکی این مشکلاتو نداره.
    خودم سالها دلم میخواست یه شرکتی چنین ماشینی تولید کنه.
    اگه بی ام و تولید کنه حاظرم یکی ازش بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا