بی ام و

معرفی جدیدترین خودروی هنری ب‌ام‌و

اگر به خاطر داشته باشید چند سال پیش در مطلبی مفصل به تاریخچه خودروهای هنری ب‌ام‌و اشاره کردیم اما برای یادآوری بیشتر می‌خواهیم خلاصه‌ای از این خودروها را بیان کنیم. ب‌ام‌و اولین بار در سال ۱۹۷۵ خودروی هنری خود را سفارش داد. آن خودرو بر پایه مدل ۳.۰ CSL شکل گرفت و توسط الکساندر کالدر به عنوان یکی از آخرین کارهای خود پیش از ترک این دنیا طراحی شد. خودروهای هنری ب‌ام‌و از ۴۵ سال پیش تاکنون به محصولاتی اسطوره‌ای تبدیل شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

در سال ۲۰۱۹ بود که جدیدترین خودروی هنری ب‌ام‌و بر پایه i8 بنا شد. این خودرو توسط خالد و برای فستیوال کواچلا طراحی شده بود.

اما ب‌ام‌و برزیل برای سال ۲۰۲۰ خودروی هنری جدیدی را بر پایه سری ۷ هیبرید ۲۰۲۰ سفارش داده است. این خودرو توسط گابریل ویکبولد عکاس اهل سائوپائولو طراحی شده است. ب‌ام‌و ۷۴۵Le هیبرید ۲۰۲۰ همانند i8 یاد شده عنوان خودروی هنری رسمی ب‌ام‌و را یدک نمی‌کشد اما خب هنوز هم چشمگیر و برجسته است.

این خودرو کل ماه ژانویه را در شوروم ب‌ام‌و در یکی از مراکز خرید مشهور برزیل به نمایش درخواهد آمد. باواریایی ها همچنین خودروی دیگری با طراحی ویکبولد را نمایش خواهند داد. نسخه آمریکایی این خودرو با نام ۷۴۵e xDrive شناخته می‌شود و از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو و واحدی الکتریکی استفاده کرده و قدرت ۳۸۹ اسب بخاری دارد.

ویکبولد گفته است:

ایده استفاده از تکنولوژی برای ساخت خودرویی همچون ب‌ام‌و سری ۷ پلاگین هیبرید مشابه فرایند خلق هنر من است. به همین خاطر ما کاری را انتخاب کردیم که تحرک داشت، خودرویی که به سرعت، رضایت و تکنولوژی سری ۷ اشاره می‌کرد. این کار شامل تصاویری از خودروست که بالا رفتن سیستم تعلیق و رسیدن به ارتفاعی مشابه یک شاسی‌بلند را نشان می‌دهد. ما مطمئن نیستیم که می‌توانیم خودرو را در چنین وضعیتی برانیم اما بالا بردن سیستم تعلیق ورود و خروج را راحت‌تر خواهد کرد.

مدیر بازاریابی ب‌ام‌و برزیل نیز خاطرنشان ساخته است:

هنر ستون مهم گروه ب‌ام‌و بوده و ما از چندین رویداد هنری در دنیا حمایت می‌کنیم. ب‌ام‌و واقعاً از کارهای گابریل حمایت و ستایش می‌کند زیرا اهداف این هنرمند همانند ب‌ام‌و شامل ترکیبی از تکنولوژی، زیبایی و طراحی می‌باشد. همچنین او لذت زیادی را در کارهای خود نشان می‌دهد که این موضوع در محصولات ب‌ام‌و کاملاً نمایان است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    عجب!!!!
    چه کاریه آخه!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    ?? مسخره بازی مدرن / خب بعدش؟ ..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. BMW

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    خیلی هم زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا