بی ام و

ب‌ام‌و برنامه‌ای برای رقابت با مایباخ ندارد

طبق جدیدترین خبرهایی که منتشر شده، ب‌ام‌و برنامه‌ای برای ایجاد برندی خاص به منظور رقابت با مرسدس-مایباخ ندارد. چندین مدیر ارشد ب‌ام‌و قبلاً تأکید کرده‌اند که رولزرویس پاسخ آن‌ها به تقاضاهای مصرف‌کنندگان سطح بالا بوده و این برند نیز بسیار موفق بوده است. دیگر مدل‌های سطح بالای ب‌ام‌و نظیر سری ۸ جدید و شاسی‌بلند پرچم‌دار X7 در صف نخستین لوکس‌های این برند قرار خواهند گرفت و تجربه لوکس‌تر و مرغوب‌تری ارائه خواهند داد.


هارالد کروگر اوایل سال جاری و در پاسخ به سؤالی درباره ایجاد زیربرند بالقوه که لوکس‌تر از سری ۷ باشد همان پاسخ‌های ذکر شده را داد و گفت چنین چیزی داخل برند ب‌ام‌و رخ خواهد داد. بدین ترتیب واقعیت این است که ب‌ام‌و به توسعه مدل‌های سری ۸ و X7 خواهد پرداخت.


برای مثل طیف محصولات سری ۸ نه تنها ارائه دهنده مدل کوپه خواهد بود بلکه نسخه‌های کانورتیبل و گرن کوپه نیز عرضه خواهند شد. هر سه مدل با بهترین متریال ممکن تولید خواهند شد و سطح اشرافیت آن‌ها یک پله بالاتر از محصولات فعلی این برند خواهد بود. در همین زمان رولزرویس نیز پاسخگوی مشتریانی خواهد بود که خواهان حد نهایی تجمل هستند. مخصوصاً اینکه نسل جدید فانتوم در فاز توسعه نهایی بوده و شاسی‌بلند جدید کولینان نیز عرضه خواهد شد.

اما اوضاع برای مایباخ همان‌گونه که انتظار می‌رفت فوق‌العاده نبوده است. اگرچه استقبال اولیه از این برند خوب بوده اما افت فروش و این حقیقت که مدل‌های مایباخ بسیار شبیه برادران S کلاس خود هستند، باعث می‌شود مرسدس روش دیگری را در پیش گیرد. زیربرند جدید مرسدس-مایباخ علیرغم ارائه برخی از بهترین مدل‌ها طبق انتظارات عمل نکرده است.


منبع: BMWBlog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    bmwالپینا را داره ولی نمیدونم چرا روش زیاد کار نمیکنه برندی که بیشتر از موتور ساخت خودش استفاده میکنه وبرعکس بخش M هست وبیشتر روی لوکس گرایی کار میکنه ولی زیاد برای خریداران شناخته شده نیست که به نظر من سیاست خود کمپانی هستش تا بخش M کمپانی تو فروش دچار مشکل نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      آلپینا بیشتر رو لوکس بودن و راحتی تمرکز میکنه و تیونینگ موتور و گیربکس رو هم به همین منظور انجام میده (تعویض دنده نرم، سرعت نهایی بالا، بازه وسیع تر گشتاور و …). در واقع محصولات آلپینا بیشتر کروزر هستن و به درد اتوبان میخورن در حالیکه محصولات ام پرفورمنس بیشتر رو دینامیک رانندگی و شتاب تمرکز دارن و به درد کنیون میخورن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmadreza

        ۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (226 ديدگاه)

        مگه آلپینا مال ب ام و هست؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Parvaz

      ۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (395 ديدگاه)

      بی ام و بازها، صبح پاشید ببینید تو پارکینگ خونتون یه M2 هستش با یه S 1000RR دیگه تا آخر عمر از خدا چیز دیگه ای میخوایید؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرشاد سجادیان

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    من نمی‌دونم ب‌ام‌و اگر رولزرویس رو نخریده بود، هر بار چه توجیهی برای عقب بودنش تو بحث پرستیژ و تجملات از مرسدس داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      شخصا طرفدار بنزم. اما به نظرم در مدیریت زیرشاخه ها ب ام و موفق تر از دایملر هس.حتی در بحث موتوری هم خیلی خوب عمل کرده.اون ها رو از وقتی در دست داره به خوبی پیشرفت داده و به جایگاهی ک هدفگذاری کرده رسونده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir amini

        ۲ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (225 ديدگاه)

        دقیقا حرفت درست ببین الان سری 8 طراحیش فرق میکنه با بقیه محصولات بی ام و قراره سری 9 ام بیاد که بازم فرق میکنه با محصولات بی ام و چون فقط با تفاوت میشه به جنگ لوکس سازان رفت نه با رویکرد مایباخ پس داره درست کارشون انجام میده تو یه سطح پایینتر سری 7 و 5 الان شبیه هم شدن ولی سری 6 متفاوت که نسل بعدشم فکر کنم بازم متفاوت باشه چون قرار تکمیل کننده محصولات سری 7 باشه تو بخش کوپه

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا