بی ام و

تجربه ب‌ام‌و با پیشرانه جت میگ 23!

از زمانی که پیشرانه‌های جت‌ها در هواپیماها هم بکار رفته‌اند، برخی افراد آرزوهایی درباره استفاده از این پیشرانه‌ها در خودروها نیز داشته‌اند.


اگرچه برخی خودروسازان این فرمول را تست کرده‌اند اما خب موفقیت چشمگیری به دست نیامده است. البته به نظر می‌رسد توربین‌ها دوباره به خودروها بازمی‌گردند. به همین منوال، خودروهایی با پیشرانه جت هم در سراسر جهان به واقعیت می‌پیوندند و یکی از آن‌ها را نیز در روسیه می‌بینیم.

ایگور نگودا که از نظر مهارت‌های فنی در سطح بسیار بالایی قرار دارد پیشرانه‌ی محوری TS-21 جنگنده‌ی میگ ۲۳ را در ب‌ام‌و سری ۳ اتاق E30 جای داده است! خب آیا حالا با یک هیولایی طرف هستیم که آسفالت را درسته قورت می‌دهد!؟

اگرچه خیلی نمی‌توانیم از صحبت‌های افراد در ویدئو سر در بیاوریم اما تا آنجایی که می‌دانیم کاربرد اصلی توربین TS-21 به عنوان راه‌انداز پیشرانه اصلی میگ ۲۳ بوده است. هرچند این توربین در سری ۳ به گیربکس اصلی خودرو متصل شده است.

اگرچه قدرت ۶۰ اسب بخاری آن خیلی به چشم نمی‌آید اما گشتاور زیاد ۴۰۰ نیوتون متری را روی شفت ایجاد می‌کند که قابل‌توجه است. این توربین همچنین دود و صدای زیادی هم تولید می‌کند. ناله‌ی توربین کاملاً باعث ایجاد حس و حال حضور در پایگاه‌های هوایی می‌شود.

خب شاید بپرسید که توربین TS-21 در روسیه با چه مبلغی خریدوفروش می‌شود. پاسخ این سؤال سورپرایز کننده است زیرا ایگو آن را به‌صورت رایگان از یکی از اعضای یوتیوب گرفته است!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    از دست این روسا!
    تو گاراژ داره تست میکنه نمیگه اتیش میگیره؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. danial

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (466 ديدگاه)

    ینی یارو تو بازار رفته از رفیقش یدونه موتور جت گرفته مثلاً گفته ممد داداش اون موتور میگه هست ته انباریتون دو سه روز بده من میخوام بندازم ور ماشینم خخخخخخخخخخخخخخخخ
    اون وقت ما میریم هواپیما رنگ میزنیم میگیم خودمون هواپیما ساختیم.
    بابا خب میرفتین از ممد 4 تا موتور میگرفتین مینداختین رو پراید خب پرواز میکرد دیگه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. Omid

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    حیف که خود موتور جت نیست (البته جا نمیشد)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. حسین دهمرد

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    یکی توضیح میده این توربین چیه که ازش واسه استارت موتور جت استفاده میکنن؟به نظر چیز جالبی میاد.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا