بی ام و

حضور ب‌ام‌و 325Li جدید در نمایشگاه شانگهای

نسخه‌ی طویل‌تر ب‌ام‌و سری ۳ جدید چند هفته‌ی پیش رونمایی شده اما این خودرو به‌صورت رسمی در شانگهای حضور یافته است.


توسعه‌ی این خودرو به همراه نسخه‌ی عادی سری ۳ انجام شده اما تفاوت بزرگ دو خودرو این است که مدل خاص بازار چین فاصله‌ی بین محوری بیشتری (۱۱ سانتی متر) داشته و هم‌اکنون فاصله‌ی محورهای جلو و عقب آن ۲۹۶۱ میلی متر می باشد. نسخه‌ی طویل سری ۳ طول کلی ۴۸۲۹ میلی‌متری داشته و بنابراین بزرگ‌تر از تمامی رقبای این کلاس می باشد.


این افزایش فاصله بین محوری تاثیر زیادی روی بهبود فضای پا داشته به گونه ای که این فاصله ۴.۳ سانتی متر افزایش داشته است. درب‌های عقب این خودرو نیز ۱۱ سانتی متر طویل‌تر از نسخه استاندارد سری ۳ می‌باشد. ب‌ام‌و همچنین پشت سری‌های عقب را تغییر داده و یک استراحت گاه دست مرکزی جدید به چشم می‌خورد که می‌توان آن را بین صندلی‌های عقب تا کرد. نوار نورانی پشت صندلی‌های جلو نیز از دیگر ویژگی‌های سری ۳ طویل است. در صندوق عقب سری ۳ طویل‌تر هم فضای ۴۸۰ لیتری دیده می شود.


از دیگر تجهیزات این خودرو می‌توان به سانروف پانورامیک شیشه‌ای، غربیلک فرمان چرمی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه ناحیه‌ای و شیشه‌ی جلوی آکوستیک برای سرکوب صدای اضافی اشاره کرد. چراغ خوشامدگویی در زمان ورود و خروج به خودرو و رکاب‌های داخلی نورانی هم از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌باشند.


نسخه‌ی طویل سری ۳ در ابتدا منحصراً با نسخه‌ی ۳۲۵Li فروخته خواهد شد. این خودرو دارای پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۱۸۴ اسب بخاری و گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری بوده و یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز قدرت پیشرانه را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

به منظور آسان‌تر شدن سواری این خودرو تجهیزاتی همچون هشدار برخورد با عابران پیاده، ترمز اضطراری، هشدار خروج از مسیر، هشدار ترافیک پشت، کروز کنترل فعال و… را تعبیه کرده است. همچنین دستیار پارک هم وجود دارد که خودرو را به‌صورت خودکار پارک دوبل می‌کند.

این خودرو توسط جوینت ونچر ب‌ام‌و برلیانس و در تأسیسات Tiexi شنیانگ تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. s.h

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    تا دوسال دیگه تقریبا همه از موتورای 2 یا 2.4 استفاده میکنند و احتمال خیلی زیاد بنز و بی ام و هم موتورای 4.4 و 4 لیتری رو هم حذف میکنند
    و فقط سوپر کارا هنوز شش سیلندر و هشت و خیلی انگشت شمار 12 سیلندر دارند
    باور کنید یانه همینطور که الان موتورای حجم بالای هشت سیلندر دارند کوچک میشند و میرند به خاطرات
    چند سال دیگه همه میگند ای کاش همین شش سیلندر 3.5 لیتری حذف نشه و کار میرسه به اینکه همه مثل i8 بشند یه هیبریدی که انجین فقط یه موتور برقه و بعضی مواقع کمک کننده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      خیلی دوست دارم بیمر به عنوان اخرین نسل سری سه که از موتورای حجیم استفاده میکنه (لبته صرفا مدل M3 منظورمه ) یه سورپرایز داشته باشه یه شیش سیلند حجیم و قوی مثلا با قدرت نزدیک به 500 اسب !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (3686 ديدگاه)

      فک نکنم برای ما فرقی کنه.
      هم این که کلی از بازار جهانی فاصله داریم.
      هم این که استاد عادت کردن هستیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    چراغ های عقب عینا از لکسوس تقلید شده است !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامتین

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    در چین نسخه 325 عرضه میشه با موتور 2 لیتری 184 اسبی. اما در دنیا همین موتور با کد 320 عرضه میشه. خب در چین هم کد 320LI نام میگرفت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (71 ديدگاه)

    واقعا طراحی این ماشین یک که هیچ صد سرو گردن از رقبا بالاتره واقعا در اوج هماهنگی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا