بی ام و

با تیونرها در ژنو – آلپینا

اختصاصی از نمایشگاه ژنو:

درنمایشگاه خودروی ژنو تیونر آلمانی ، آلپینا با آخرین مدل هایش پا به میدان گذاشته ، مدلهایی که همه رگ وریشه باوارییایی دارند.

Geneva 2012 BMW Alpina B6 BiTurbo

اولین محصول مورد بررسی آلپینا B6 بی توربو می باشد که اولین رونمایی اروپایی خودش را پس از نمایشگاه توکیو تجربه می کند.این مدل که از ب ام و ۵۶۰i کوپه ریشه گرفته است ، با تغییرات اعمالی در موتور مانند اضافه شدن دو توربوشارژر موازی  توانسته به قدرت ۵۴۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه برسد.B6 بی توربو قادر است تا صفر تا صد را در زمان ۴.۴ ثانیه بپیماید و به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.قوای محرکه این موتور توسط یک جعبه دنده سوئیچ ترونیک هشت سرعته اسپرت اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود.

علاوه بر این شاهد بهبود عملکرد آیرودینامیکی توسط اسپویلرهای نصب شده در جلو و عقب ، اسپلیتر کربنی جلو و بال اختیاری عقب هستیم.همچنین این مدل مجهز به سیستم اگزوز آکراپویچ و رینگ های ۲۰ اینچی کلاسیک آلپینا که با تایرهای میشلین پوشیده شده اند ، می باشد.

 

Geneva 2012 BMW Alpina B3 GT3

و اما هیجان انگیز ترین محصول گلوله ی سبز آلپینا ، B3 GT3 .این مدل ترکیبی از مدل مسابقه ای B6 GT3 و عناصر کلاسیک آلپینا ولی با اجازه ی تردد در شهر می باشد.

 اصلاح سیستم اگزوز و نصب صدا خفه کن موجب شده تا فشار عقب کاهش پیدا کند که این امر موجب افزایش قدرت B3 GT3 به میزان ۸ اسب بخار شده است.

موتور توربوشارژر ۳ لیتری ۶ سیلندر مورد استفاده در مدل B3 GT3 که پیش از این در مدل B3 S از همین شرکت مورد استفاده قرار گرفته بود ، قادر است قدرتی معادل ۴۰۸ اسب بخار را تولید کند همچنین موتور مورد استفاده از سیستم تزریق مستقیم بنزین بهره می برد.

آنچه که این مدل را متمایز می کند رنگبندی متفاوت آن است که این رنگ بندی به فضای داخل نیز کشیده شده است.

 

Geneva 2012 BMW Alpina B5 BiTurbo

و سرانجام آلپینا B5 با توربو . خودرویی بر اساس ب ام و سری ۵ که با ارائه کیت بدنه و بسته ای برای افزایش قدرت پیشرانه از سوی آلپینا به رقیب و جایگزین ب ام و M5 تبدیل شده است.

موتور ۴.۴ لیتریV8 که مجهز به توربوشارژر دوقلو می باشد قادر است قدرتی معادل ۵۰۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر را برای حرکت B5 تولید کند.

 

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. hamid

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    B6 مانند BMW M6 GRAN COUPE بسیار زیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. hamid

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    به نظر من B6 وM6 GRAN COUPE از بهترین های BMW چه از نظر طراحی وقدرت موتور و سرعت هستند و واقعا دارای امکانات بسیار عالی هستند.البته کانسپت ها به دلیل نداشتن وجود خارجی در این مقایسه ی من نبودند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      آفرین

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا