بی ام و

مشخصات احتمالی ب‌ام‌و i2 الکتریکی

احتمال تولید یک خودروی الکتریکی جدید ب‌ام‌و i وجود داشته و شاید این خودرو نام i2 را بگیرد.


مدیر توسعه ب‌ام‌و اخیراً در مصاحبه با مجله‌ی Manager آلمان به این نکته اشاره کرده که یک خودروی الکتریکی جدید و کوچک توسط بخش i ب‌ام‌و توسعه می‌یابد. گفته می‌شود این خودرو احتمالاً در سال ۲۰۲۴ و با قیمت زیر ۳۰ هزار یورو عرضه خواهد شد.


هنوز مشخص نیست که آیا ب‌ام‌و i2 جانشین مستقیم i3 کنونی خواهد بود یا اینکه در جایگاهی متفاوت قرار خواهد گرفت. BMW بلاگ می‌گوید i2 ابعاد مشابهی با i3 خواهد داشت اما قیمت پایین‌تر آن به این شرکت اجازه می‌دهد تا آن را به همراه دومین نسل i3 بسازد.


گزارش شده ب‌ام‌و به خاطر استفاده از پلتفرمی که فاقد فیبر کربن بوده و از آلومینیوم یا فولاد ارزان‌تر استفاده می‌کند i2 را به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از i3 بکند. در همین گزارش آمده باواریایی ها به توسعه‌ی مشترک این پلتفرم با دایملر علاقه‌مند بوده و می‌خواهد آن را در دیگر محصولات خود از جمله مدل‌های پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی بکار گیرد.


قیمت پایین‌تر ب‌ام‌و i2 تنها نقطه جذاب این خودرو برای مشتریان نخواهد بود. گفته می‌شود این خودرو نسبت به i3 طراحی مرسوم‌تری خواهد داشت و می‌تواند به فرم یک سدان کوچک یا کوپه‌ی چهار درب معرفی گردد.

اگر ب‌ام‌و اقدام به عرضه‌ی i2 بکند احتمالاً از تکنولوژی‌های مشترکی که با همکاری دایملر توسعه می‌یابد استفاده خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Bilbo

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (516 ديدگاه)

    چقدر اون طرح اولیه تو عکس اول جذاب و درخشان هست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Khosrow

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      اره عالیه / مخصوصا عقبش که افت میکنه و رو به پایین ه ..

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا