بی ام و

ب‌ام‌و i7 برای رقابت با مرسدس بنز EQS می‌آید!

ب‌ام‌و هم روی خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری کرده و به دنبال ارائه نسخه‌ی الکتریکی از محصولات کلیدی خود در چند سال آینده است. باواریایی ها ظاهراً درصدد تولید نسخه تمام الکتریکی سدان پرچم‌دار خود یعنی سری ۷ هم هستند، خودرویی که احتمالاً با نام i7 شناخته خواهد شد. این خودرو همانند iX3 تفاوت‌های ساختاری با دیگر اعضای خانواده سری ۷ خواهد داشت.

شایعات درباره این خودرو چند ماهی است که به گوش می‌رسد اما BMW بلاگ اخیراً گفته که ب‌ام‌و به‌صورت رسمی تولید i7 را تائید کرده است. البته این خودرو بر پایه نسل بعدی سری ۷ شکل خواهد گرفت.

سری ۷ الکتریکی بخشی از برنامه‌های ب‌ام‌و برای حذف پیشرانه‌های ۸ و ۱۲ سیلندر و استفاده از پیشرانه‌های کوچک‌تر به همراه کمک الکتریکی خواهد بود. پیشرانه ۶ سیلندر B58 ب‌ام‌و نیروگاه بخش اعظم محصولات ب‌ام‌و حتی نسخه سطح بالای ۷۶۰i خواهد بود. این خودرو هم‌اکنون در بطن خود نیروگاه ۱۲ سیلندر را جای داده است.

ظاهراً دو نسخه از i7 در دسترس خواهد بود. یکی از این مدل‌ها دارای باتری ۸۰ کیلووات ساعتی خواهد بود درحالی‌که مدل دوم از باتری بزرگ‌تر ۱۲۰ کیلووات ساعتی سود خواهد برد. این امر باعث ایجاد شعاع حرکتی ۶۰۰ کیلومتری می‌شود. همچنین احتمال عرضه i7 فقط به‌صورت طویل به منظور ایجاد فضای بیشتر وجود دارد.

طراحان صنعتی هم با توجه به این اخبار دست‌به‌کار شده و رندری از i7 جدید را منتشر کرده‌اند. در این رندر شاهد جلوپنجره‌ای بزرگ و سپر جلو با طراحی نه چندان اسپورت هستیم. رینگ ها نیز ظاهر آئرودینامیک به خود گرفته و پورت شارژ خودرو نیز در گلگیر جلو سمت راننده دیده می‌شود. در کاپوت نیز از لوگوی جدید ب‌ام‌و استفاده شده است.

نسل جدید ب‌ام‌و سری ۷ در سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد و مرسدس بنز هم تا آن زمان سدان پرچم‌دار و الکتریکی EQS را معرفی خواهد کرد. قطعاً i7 برای رقابت با EQS به میدان خواهد آمد. این خودرو همچنین باید به مصاف جگوار XJ تمام الکتریکی هم برود. این گربه بریتانیایی در سال ۲۰۲۱ رونمایی می‌شود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. امیر علی

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (399 ديدگاه)

    و طراحی های المانی هر روز ضعیف تر از دیروز.مخصوصا بنز و بی ام و باز پورشه و ائودی دارن خوب عمل میکنن.(می دونم این عکس واقعی نیست کلی گفتم)

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Hemn

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (101 ديدگاه)

      آلمانی نه bmw

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. meysam

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    من از این جلوپنجره بزرگ بی ام و خوشم اومده اما دلیلی نمیبینم اگه قرار باشه مدلی الکتریکی بزنه جلوپنجره نمادینش انقدر بزرگ باشه.
    باید ظریفتر و جمع و جورتر باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. GERMANY

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      از بس هی داره الکتریکی میزنه دیگه دارم علاقمو نسبت بهش از دست میدم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. رزیتا

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    ب ام و یکی از اولین خودروسازای سنتی هستش که تمایل زیادی واسه عرضه ی مدلای پاک از خودش نشون داده ، i3 و i8 دو نمونه بارز از تلاشای این کمپانی واسه توسعه خودروهای سبز هستش ، اگر با دقت یه نگاه به کانسپتای اخیر ب ام و بندازیم میبینیم که باواریایی ها با جدیت تموم دنبال توسعه ماشینای برقی هستنو و قصد دارن تو آینده نزدیک طیف گسترده ای از این مدلا رو به سبد محصولای خودشون اضافه کنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سینا BMW

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      البته همچنان از بنزینی ها حمایت میکنن که خیلی خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رزیتا

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (418 ديدگاه)

        منم موتورای بنزینیو بیشتر میپسندم ولی باید واقعیتو بپذیریم که بنزینیا دارن به پایان خودشون نزدیک میشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Hadi

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    حداقل همون دوازده سیلندر رو حذف می کردید
    هشت سیلندر دیگه چرا؟؟؟
    ولی در کل بردش خوبه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (310 ديدگاه)

    چند ساله بی أم و مشکل فروش مدلهای ٨ و ١٢ سیلندر داره و خریدارا تمایلی نشون نمیدن ، تو سال گذشته حتی مدل پر طرفدار بی ام و سری ٣ نصف بازارشو تو آمریکا به برقیا از دست داد ، تعجب نکنید اگر چند سال دیگه بی أم و کلا تولید موتور احتراقی رو متوقف کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا BMW

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      بی‌ام‌و چند هفته قبل گفت تا ۳۰ سال از بنزینی ها حمایت میکنه، حالا تولید موتور های احتراقی رو متوقف کنه.!!!!مدل های ۸ سیلندر فروششون خیلی خوب بوده ( البته در سری پنج) و کلا بی‌ام‌و فروشش چند ساله که خیلی خوب شده، سری ۳ هم که حرف نداره. فقط مدل های ۱۲ سیلندره کمه و آخراش هست که اون هم تولیدش محدوده.! احتمالا اینکه ۸ سیلندر های فقط در مدل های ام اسپرت استفاده بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مهزیار

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (442 ديدگاه)

    eqs از پیش شکست خوردست مثل eqc
    نیاز به هیچ رقابلت خاصی نیست چون *** مثل واگنر ت بنز هست هنوز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Khosrow

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    دشبورد تو رندر اول زیباست / حس میکنم هرگز حس محکم و پر اطمینان تو ماشین برقی نخواهم داشت ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. MAHDI

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یه نهههههههههه پدر، مادر دار به الکتریکی ها!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. کادیلاک

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    لوسید ایر با قیمت کمش از همه این ها بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      یه استارت آپ گمنام چینی‌ که هنوز یدونه ماشین نفروخته
      از مرسدس و بی‌ام و و .. بهتره
      باشه،دو دو تا ۲۵ تا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. ماکان

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام.از تولیدکنندگان بی ام و خواهشمندم که از مدل X7 هم در نسل بعدی اش یا اونی که مال یکی از سال های بعدی هستش قویترین نسخه اش را بصورت تمام الکتریکی یا پلاگین هیبرید از نوع برقی و بنزینی تولید کنند. خواهشاً نسخه ی پلاگین هیبریدش از نوع برقی و دیزلی نباشد.البته بین این نسخه های پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی اگر که سعی کنید بیشتر نسخه پلاگین هیبرید را بعنوان قوی ترین نسخه ی بی ام و X7 تولید کنید یجورایی بهتر است.با تشکّر.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا