بی ام وطراحی

ب‌ام‌و i8 هنری با ظاهر رنگارنگ!

همه‌ی ما با پروژه‌ی خودروهای هنری ب‌ام‌و آشنا هستیم. البته این خودروی ویژه که مشاهده می‌کنید داستان متفاوتی دارد چراکه ب‌ام‌و سفارش رنگ‌آمیزی آن را به یک هنرمند خاص نداده است.


مالک این ب‌ام‌و i8 دوست توماس اشبیتز بوده و آن را یک تجربه‌ی مستقل در فرم و رنگ می‌نامد. هنرمند خالق این خودروی هنری برای نتیجه گرفتن در این پروژه دو سال زمان را صرف رنگ‌آمیزی یک ماکت کوچک کرده است. i8 هیبریدی به همین خاطر دارای تکه‌های اسکن شده‌ی بزرگ از رنگ‌ها در بدنه‌ی خود است.


اشبیتز که درعین‌حال پرفسور رنگ‌آمیزی در آکادمی هنرهای دوسلدورف می‌باشد چند روز پیش خودروی یاد شده را در استودیوی برلین به نمایش گذاشته بود. او می‌گوید:

محتوای رادیکال مدنظر ما دست‌یابی به یک فرم است. نگرانی‌های سنتی همچون پرسپکتیو بصری، جزئیات تصاویر، کیفیت برجستگی‌ها و… باعث شروع پروژه‌ی خودرویی مدرن شده‌اند.


برخلاف خودروهای مشابه که گاهی اوقات برای به دست آوردن سود بیشتر و یا کارهای عام‌المنفعه به فروش می‌رسیدند، این خودروی هنری غیررسمی فعلاً فروخته نخواهد شد.


اما تاریخچه‌ی خودروهای هنری ب‌ام‌و به سال ۱۹۷۵ بازمی‌گردد. اولین خودروی سفارشی که توسط الکساندر کالدر رنگ‌آمیزی شده بود یک ب‌ام‌و ۳.۰ CSL بود و از آن زمان تاکنون خودروهای زیادی به‌صورت هنرمندانه رنگ‌آمیزی شده‌اند. قبلاً هم تاریخچه‌ی مفصل خودروهای هنری ب‌ام‌و را در پدال خدمت شما عزیزان تقدیم کرده‌ایم که می‌توانید از آن لذت ببرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. بیژن

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (255 ديدگاه)

    واقعا یه پرفسر حوزه هنر اینجور باید گند بزنه به رنگ یه ماشین ، اونم i8 ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    در یک کلام؛ افتضااااااح ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Bilbo

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (516 ديدگاه)

    خبر رسیده ب‌ام‌و قرار هست نسل بعد i8 رو تولید کنه و تو پس‌زمینه تفکراتش رقابت با تسلا رودستر رو مد نظر داره.
    بعد از اینکه میگفتن دیگه i8 ادامه نداره، این خبر واقعا منو خوشحال کرد. این مدل خوراک خاص بودن شرکت هست. نبایستی اینقدر زود حذف می شد. این ویترین تکنولوژی کل شرکت‌ه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا