بی ام و

ب‌ام‌و i8 پلیس با تیونینگ AC اشنیتزر

همه ساله یک کمپانی تیونینگ آلمانی برای ساخت خودروی پلیس مخصوص کمپین “آن را به‌صورت ایمن تیون کن!” انتخاب می‌شود.


این حرکت خلاقانه که توسط وزارت حمل‌ونقل فدرال حمایت می‌شود در تلاش است تا با تیونینگ های غیرقانونی و غیر ایمن مبارزه کند. برای سال ۲۰۱۹ این کار به تیونر مشهور AC اشنیتزر واگذار شده است. آن‌ها ب‌ام‌و i8 رودستر پلاگین هیبریدی را به عنوان خودروی مخصوص این کمپین برگزیده‌اند و البته تغییرات قابل‌توجهی هم در آن اعمال کرده‌اند.


این خودرو که در نمایشگاه تیونینگ Essen معرفی شده از ارتفاع کمتر (۲۰ میلی‌متر) برخوردار بوده و همچنین در زیر گلگیرها یک دست رینگ‌های سبک‌وزن AC1 بیست اینچی به چشم می‌خورند. تیونر مورد بحث می‌گوید هر رینگ در مقایسه با نمونه‌های استاندارد ۴.۴ کیلوگرم سبک‌تر است. با این تفاسیر دینامیک جانبی i8 نیز بهبود یافته است.


AC اشنیتزر همچنین کیت آئرودینامیکی مخصوصی را برای این خودرو تدارک دیده که همه‌ی اجزای آن از جنس کربن هستند. در بخش جلو می‌توانیم اسپویلر اسپورت و در گوشه‌های سپر هم بالچه‌های جدیدی را ببینیم. رکاب‌های جانبی جدید، بال عقب مسابقه‌ای و دیفیوزر سه‌تکه‌ای هم تکمیل کننده‌ی این کیت می‌باشند.


از دیگر بازنگری‌های ظاهری می‌توان به دستگیره‌های درب، آینه‌های جانبی و جلوپنجره‌ی فیبر کربنی اشاره کرد. همه جای خودرو از پوشش آبی و نقره‌ای خاص پلیس آلمان سود برده و عناصر زردرنگ و چراغ‌های اضطراری هم نصب شده‌اند.


داخل این خودرو تغییرات ملایم‌تری اعمال شده که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: پدال شیفترهای آلومینیومی و همچنین پوشش مخصوص کنترلر چرخان iDrive.

حرفی درباره‌ی ارتقای فنی این خودرو زده نشده اما حتی نسخه‌ی استاندارد ب‌ام‌و i8 هم می‌تواند در عرض چند ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. david

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (55 ديدگاه)

    این ماشین فیس عالی برا سوپر کار بودن داره ولی ای کاش یه موتور 8 یا 10 سیلندر در کنار هیبرید داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۱۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (340 ديدگاه)

      موتور ۸ پیشکش
      همین موتور ۶ سیلندر M3 هم میزاشتن خیلی توپ میشد
      حیف که ملاحظات زیست محیطی به دینامیک این ماشین غلبه داره
      اون موقع واقعا یه سوپر کار تمام و کمال میشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. آrمaن

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (88 ديدگاه)

    واقعا ماشین دوست داشتنی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا