بی ام و

اشاره کوتاه ب‌ام‌و به iX3 تولیدی

ب‌ام‌و از نمایشگاه دیجیتالی ژنو (!) برای رونمایی از کانسپت i4 استفاده کرد اما در همین اثنا می‌توانیم نگاهی کوتاه هم به iX3 تولیدی داشته باشیم.

این خودرو که بدون هیچ‌گونه پوشش استتاری پدیدار شده تشابه زیادی به کانسپت iX3 معرفی شده در سال ۲۰۱۸ دارد.

اگرچه در این تصویر تنها می‌توانیم نمای جلوی خودرو را ببینیم اما در همین نما نیز جلوپنجره کاملاً بسته با عناصر آبی در پایین آن دیده می‌شود. متأسفانه به نظر می‌رسد جلوپنجره مدل تولیدی نسبت به مدل مفهومی اندکی تعدیل یافته زیرا فضایی مشکی بین دو بخش جلوپنجره وجود دارد که ما را مستقیماً به یاد دماغه ببر کیا می‌اندازد.

اما دیگر بخش قابل‌توجه سپر جلو با ورودی‌های هوای عمودی و عناصر کرومی آن است. این خودرو همچنین از رینگ‌های سبک‌وزن آئرودینامیکی سود برده و گلگیرهای جلوی منحصربه‌فرد آن با درگاه شارژ سمت راننده همراه شده است.

تغییرات زیادی نسبت به مدل کانسپت صورت نگرفته اما یکی از این حذفیات مربوط به پوشش‌های مشکی براق بدنه بوده است. همچنین به نظر می‌رسد نمای جلو نیز کمی اصلاح شده اما با قطعیت نمی‌توان دراین‌باره نظر داد.

ب‌ام‌و iX3 اواخر سال جاری معرفی و توسط جویت ونچر ب‌ام‌و برلیانس در شنیانگ چین تولید خواهد شد. این خودرو به بازارهای جهانی صادر شده و تسلا مدل Y را هدف خواهد گرفت.

ب‌ام‌و مشخصات دقیق این خودروی الکتریکی را منتشر نکرده اما قبلاً تائید نموده در این کراس اوور مجموعه باتری ۷۴ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۸۲ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر بکار خواهد رفت. این پیشرانه نیروی خود را به چرخ های عقب می‌دهد و باتری هم باعث ایجاد برد فراتر از ۴۴۰ کیلومتری می‌شود.

انتظار می‌رفت این خودرو در نمایشگاه پکن ماه آینده معرفی شود اما برگزاری آن به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است. به همین خاطر فعلاً زمان معرفی کراس اوور جدید ب‌ام‌و مشخص نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. رزیتا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (418 ديدگاه)

    چند روزی هستش که زمزمه های آزادسازی واردات خودرو تو سایتای خبری منتشر میشه که در نهایت از مجلس به شورای نگهبان رفتو تاید شد و در نهایت واردات خودرو آزاد شد ، خودتونم میتونین تو سایتهای خبری چک کنین ، یه تیکه از خبرشو واستون میزارم : …….. “مطابق بند الحاقی 7 لایحه بودجه سال 99، در سال آینده واردات خودروهای سبک و سنگین (با اولویت خودروهای ترکیبی (هیبریدی)) و ماشین‌آلات معدنی و راهسازی با ارز منشا خارجی طبق قوانین و مقررات مجاز است.”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamidreza

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      امریکایی چی؟
      من حاضرم کرونا بگیرم ولی یه شلبی GT350 داشته باشم
      نشد یه چلنجر
      نشد یه GT500 نسل قبل!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. parvaz

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (395 ديدگاه)

        هیچ چیزی مهمتر از سلامتیت نیست جوان…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hamidreza

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (2444 ديدگاه)

          بابا جدی نگفتم
          چرا همه دیس دادین!
          منظورم کرونای مسئولین بود که هم خوشحال کنندس هم یه شلبی هم میخریم ! تلفات هم ندارهXD
          من سلامتی خودم و خانوادم رو با 100 میلیون دلار عوض نمیکم یه ماشین 40000 دلاری که چیزی نیست با چهار ماه کار کردن اونور آب میشه یدونه خریدXD

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. ماکان

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام.خدا کُنَد و از تولیدکنندگان بی ام و خواهشمندم که از مدل X7 هم یه نسخه ی ۸سیلندر توربو پلاگین هیبرید و نسخه ی ۶سیلندر توربو پلاگین هیبرید و یک یا دو تا نسخه ی تمام الکتریکی که از لحاظ قدرت مثل پورشه تایکان با هم متفاوت باشند را تولید کنند.با تشکّر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Hadi

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    اگه یه کم بردش بیشتر بود عالی میشد…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا