بی ام و

رقیب ب‌ام‌و M برای هایپرکار مرسدس؟!

چندین سال است که از ب‌ام‌و بخاطر نداشتن یک سوپرکار کامل برای رقابت با آئودی R8، مرسدس-ای ام جی GT و دیگران انتقاد می‌شود. به تازگی نیز ستاره سه پر آلمانی از هایپرکار گیراتر خود با نام Project One رونمایی کرده اما ب‌ام‌و هنوز علاقه‌ای برای شروع پروژه‌ای مشابه رقبا ندارد.


بنا به گفته معاون بخش M ب‌ام‌و، این برند باواریایی دانش فنی لازم برای ساخت رقیب Project One را دارد اما تقاضای کافی از بازار برای تولید چنین خودرویی مشاهده نشده است.
او می‌گوید:

ما دوست داریم خودرویی مخصوص بسازیم و البته می‌توانیم چنین کاری انجام دهیم اما امروز تقاضایی از بازار دیده نمی‌شود. ما به عنوان یک خودروساز، بجای ساخت یک هایپرکار تمرکز بیشتری روی حمل‌ونقل آینده داریم اما اگر تصمیم به ساخت چنین خودرویی بگیریم حتماً آن را می‌توانیم بسازیم.


ب‌ام‌و قبلا تایید کرده که از فصل پنجم فرمول E حضور کاملی در مسابقات خواهد داشت و بخش موتور اسپورت آن نیز در حال حاضر روی تکنولوژی‌های الکتریکی تمرکز کرده است. با توجه به این موضوع، معاون M اذعان داشته که یک خودروی الکتریکی نمادین می‌تواند جذاب باشد اما نباید به زودی منتظر چراغ سبز برای آن بود.


این مدیر رده بالای کمپانی گفت:

فرمول E می‌تواند برای ما جالب‌توجه باشد. خودروهای M ریشه در مسابقات دارند. ورود هر چه بیشتر شرکت‌ها به این مسابقات می‌تواند برای ما یک چالش جالب باشد و قطعاً فرصت مناسبی برای یادگیری بخش مهندسی خواهد بود.


الکتریکی سازی بخشی مهم از آینده ب‌ام‌و خواهد بود زیرا مدیرعامل این برند قبلا تایید کرده که در چند سال آینده حداقل یک مدل M کاملاً الکتریکی خواهد بود. ب‌ام‌و برنامه‌هایی برای تولید حداقل ۲۵ خودروی الکتریکی شده تا سال ۲۰۲۵ دارد که ۱۲ تای آن‌ها کاملاً الکتریکی خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (507 ديدگاه)

    یعنی چی شما هایپر کارتون رو بسازید ببینید چند هزار نفر میان تو سف دست و پا میشکونن واسه خریدش ???
    کیا مدیر میشن تو رو خدا میبینی?
    کمپانی بی ام و مگه میشه تقاضا نباشه واسش؟!!!…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parvaz

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (395 ديدگاه)

      بیمر تمام توانش رو از الان به جای سوپرکار برای خودروهای خودران و الکتریکی گذاشته و مطمئن باشید ۱۰ سال دیگه به اندازه ی لازم از بقیه جلوتر خواهد بود… باید قبول کنیم آینده متعلق به الکتریکی ها هستش و بیمر میدونه داره چیکار میکنه!!! به i8 فکر کنید سفینه ای هست که تقریبا رقیب مستقیم نداره و شما یک لحظه به نسل بعدی این سفینه فکر کنید ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرامرز

        ۸ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        بیمر داره از نظر تکنولوژی از رقباش پیش میافته و سرمایه گذاری های کلانی در این مورد داشته. نمونش خودروهای الکتریکی و تکنولوژی شاسی فیبرکربنی هست. هدف بیمر رقابت با تسلا، لامبورگینی یا تویوتا نیست بلکه میخواد تو سگمنت های مرتبط از رقبای اصلیش یعنی مرسدس و آئودی پیش بیافته.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    توجیه خوبی نبود؛ ب‌ام‌و شاید تو خودروهای سطح بالا به اندازه بنز نتونه دل خریداران رو بدزده، اما قطعا مشتری‌های خاص خودش رو داره. اینا فقط میگن میتونیم میتونیم میتونیم، باشه قبول، میتونین، انکار نمی‌کنم، پس بسازین تا هم حرف خودتون ثابت شه، هم دل طرفدارانتون رو شاد کنین. اگر ساخت سوپر اسپورت توجیه اقتصادی نداشت، امثال آئودی و مرسدس، سمتش نمی‌رفتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      مطمئناْ میتونن. اونا 25 سال پیش واسه مک لارن اف ۱ موتوری ساختن که دسترسی به سرعت ۳۸۰ کیلومتر رو ممکن کرد. حالا فرض کنید بهترین موتوری که الآن میتونن بسازن رو بذارن رو اتاقی از فیبرکربن و به شدت آئرودینامیک مثل آی۸. دسترسی به شتاب ۲.۵ ثانیه واسه بیمر نشدنی نیست. تا همین دو سال پیش بعضی ها میگفتن بیمر خودرویی با شتاب زیر ۴ ثانیه نداره. در حالیکه امروز مدل لوکس و بزرگ و سنگین ۷۶۰ ال آی شتاب ۳.۶ داره. مطمئناْ بیمر دنبال رکورد زدن نیست و بیشتر دنبال همه گیر کردن تکنولوژی هایی مثل فیبرکربن و خودروهای الکتریکی هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Mehran .askari 1997

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    ساخت چنین خودرویی واسه بی ام و ضروری است به نظرم شرکی مثل بی ام و باید تو همه کلاس ها پرچمدار داشته باشه و اینکه در این کلاس شرکت نمیکنه داره بازار رو به رقبا ( مرسدس و ائودی و …. ) میده و راه رو واسه اونا هموار میکنه داخل هر کلاسی تا رقابت نباشه و خودرو سازا از سر و کول هم تو آون کلاس بالا نرن آون کلاس جذاب نخواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. John

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (214 ديدگاه)

    اینا بهونشونه، نمیتونن بسازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (12 ديدگاه)

      داداش حالا که توی جلساتشون شرکت داری بیشتر اطلاعات بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. رضا

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (143 ديدگاه)

    نمیتونن بسازن دیگه چ سیقه ای دادا
    کافیه رو i8 ی موتور 8 سیلند mpower نصب کنن
    میشه هایپر کار .نقطه سر خط
    تمام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مختار

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    به نظر من اینا همش بهونه ست شاید براشون توجیح اقتصادی نداره یا نمی خوان این همه سرمایه رو برای فقط برای هایپر اسپورت هزینه کنن به جاش برای خودروهای خودران و خودروهای الکتریکی هزینه میکنن درضمن پشتوانه مالی آئودی ومرسدس خیلی بیشتر از بی ام و هست و می تونن در همه ی جهات هزینه کنن شاید بی ام و فقط در شرایط میتونه هایپر بزنه که بصورت شراکتی با خودرو سازانی مثل مکلارن یا فراری همکاری بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Bilbo

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    یعنی واقعا i8 دیگه طراحیش هیچی کمتر از یه سوپر کار نداره، میمونه بحث فنی که دیگه واقعا مسخرس فک کنیم ب‌ام‌و از پسش بر نمیاد، اونم با ستبقه انجین های محشر و پرجایزه شرکت.
    از طرف دیگه اگر درست یادم باشه یکی از مدیران ب‌ام‌و از پشتوانه مالی محدود این کمپانی در مقایسه با دایملر و فولکس واگن گفته بود و میگفت واسه همین ما نمیتونیم خیلی رو محصولات خاص مانور بدیم.
    حالا بیاید فرض کنیم که ب‌ام‌و ۲۰۰ تا هایپرکار با قیمت ۲ و نیم میلیون بفروشه، کلا میشه ۵۰۰ میلیون دلار، و خب این واقعا پول خیلی زیادی نیست در برابر درامدهای نجومی این کمپانی.
    مسلما عظمت کمپانی در برابر این مسئله کوچیک خدشه دار نمیشه و اگر روزی احساس خطر کنه، شک نکنید خواهد ساخت، یکی از بهترین ها رو هم خواهد ساخت. الکی که ب‌ام‌و نشده که. عشقه لامصب، عشقققق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فقط فرانسه فقط بوگاتی

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    بی ام و به خودرو ساز اسطوره ایه
    پسسسسسسسسسسسسسسسسسسس باید هاژر هم داشته باشه اصن اسم میزاریم
    #اسم برای هایپر کار بی ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ارش

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    اتفاقا کار درستی میکنه به جای اینکه یه بودجه هنگفت بی خود رو صرف پروژه هایی بکنه که واقعا توجیهی ندارن .اگر مرسدس سوپر کار ارائه میده برای اینه که با فراری وارد رقابت شده و هدفش طراز اول بودن در همه زمینه هاست و استطاعت مالیش رو همراه با دانش فنی داره اما بی ام و هرچند دانش فنی لازم رو داره اما توانایی مالی بی ام و به مراتب ازمرسدس کمتره پس بودجه اش رو باید صرف پروژه های آینده نگارانه و سود پایدار بکنه.تولید یه هایپر کار چه منفعتی برای بی ام و میتونه داشته باشه جز یه هزینه اضافی.دنیای رقابتی امروز بسیار رقابتی تر از دهه 80 و 90 شده اون موقعها کمپانیها یکی پس از دیگری ورشکست می شدن و ژاپنیها رو به رشد بودن اما الان ژاپنیها تبدیل به غولهای خودروسازی شدن و کمپانیهای کوچک به سرعت در حال رشد هستند و بدتر ازهمه دنیای خودرو به سرعت در حال تغییره و یک گذار تکنولوژیک رو داره تجربه میکنه پس باید محتاط بود.بی ام و به فکر روز مباداست شاید روزهای سختی در آینده خودرو در پیش باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ارش

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    در ضمن بی ام و الان یه هایپر کار داره نیازی به یه هایپر کاردیگه نداره .بی ام و 760 یه هایپر کاره دیگه چون یه سدان 2.5 تنی با شتاب فوق العاده 3.4 است تصور کنید فراری انزو با شصت اسب بیشتر و 700 -800 کیلو وزن کمتر شتابش 3.6 بود یا پاگانی زوندا با 3.5 و مرسدس SLR شتاب 3.6 از این مدل بی ام و شتابشون کمتره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. فرهاد كرمستجی

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    میزان درامد و سرمایه گزاری بیمر با دایملر قابل قیاس نیست، به نظرم کار درستی می کنه، بودجه بیمر بسیار محدود تره بهتر رو پروژه های کاربردی تر سرمایه گزاری کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Pooriya_German_BMW

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    هر کسی که عاشق ب ام و باشه می دونه که این شرکت تفکر و خطش از بقیه کمپانی‌ها خیلی فرق می کنه ب ام و یک ماشین نیست یک سبک زندگی هست ب ام و هدفش روی آینده س
    آیینده ای که موتور های بنزینی نقشی نداره ب ام و نیازی به ساخت یک هایپر کار نداره و بجای اینکه پولشو واسه فخر فروشی و چشم و هم چشمی به بقیه خرج کنه داره روی آینده سرمایه گذاری می کنه اکثرا فکر می کنن رقیب ب ام و در گذشته‌و آینده بنز و آعودی هست ولی رقیب اصلی ب ام و تسلا هست بله تسلا!!!!
    تسلایی که یک دهم عمر ب ام و تجربه نداره ولی داره با سرعت به سوی آینده پیش میره
    ب ام و هدف و مسیر خوبی در پیش گرفته
    ۱_موتور های الکتریکی
    ۲_ سیستم های پلاگین هایبریدی
    ۳_ شاسی های فایبر کربن
    ۴_ رانندگی هوشمند و خودکار
    ب ام و حداقل ۱۰ سال از کمپانی های رقیب جلو تره
    ماهیت سوپر اسپرت ها با هدف ب ام و کیلومتر ها اختلاف داره پس چرا روی چیزی که هدفش نیست سرمایه گذاری کنه؟؟؟
    ب ام و در جشن ۱۰۰ سالگی سه مدل کانسپت از آینده تحت سه برند خودش یعنی ب ام و رولزرویس و مینی ارائه داد که نشون دهنده هدف این کمپانی هست
    ب ام و همیشه پیشرو بوده و هست و خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا