بی ام و

ب‌ام‌و M140i فاینال ادیشن، آخرین سری 1 دیفرانسیل عقب و 6 سیلندر

از آنجایی که زمان غروب نسل فعلی ب‌ام‌و سری ۱ فرا می‌رسد بنابراین کم‌کم باید خود را آماده‌ی خداحافظی با سری ۱ دیفرانسیل عقب و ۶ سیلندر بکنیم. به منظور وداعی باشکوه با این هاچبک لوکس آلمانی، بخش استرالیایی ب‌ام‌و نسخه‌ی سفارشی M140i فاینال ادیشن را معرفی کرده است. البته این خودرو تنها با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود و خبری از گیربکس ۶ سرعته دستی نیست.


مدیر اجرایی ب‌ام‌و استرالیا در مصاحبه با GoAuto تأیید کرده این خودروی تولید محدود به معنی آخرین نسخه از اسپورت ترین مدل سری ۱ است. او گفته است:

به منظور گرامیداشت آخرین‌مدل از سری ۱ دیفرانسیل عقب و ۶ سیلندر ما خودروی سفارشی M140i فاینال ادیشن را معرفی کرده‌ایم.

این خودرو ۳ هزار دلار استرالیا گران‌تر از مدل استاندارد بوده و بهای آن ۶۲۹۹۰ دلار استرالیا اعلام شده است. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به خروجی‌های اگزوز با تریم کروم تیره، جلوپنجره مشکی و رینگ‌های ۱۸ اینچی اشاره کرد. این خودرو به‌صورت استاندارد از شارژ بی‌سیم گوشی، چراغ‌های جلوی LED، سانروف، سیستم تعلیق تطبیقی M، ورود و استارت بدون کلید، ترمزهای M اسپورت با کالیپرهای آبی و… سود می‌برد. ب‌ام‌و همچنین در کابین از پوشش چرمی، سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش ۸.۸ اینچی، سیستم صوتی هارمن کاردون و حسگرهای پارک جلو و عقب استفاده کرده است.


صرف‌نظر از تجهیزات نصب شده، ب‌ام‌و M140i فاینال ادیشن بی‌شک به خاطر دیفرانسیل عقب خود و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری متمایز می‌شود. این قلب آهنین قدرت ۳۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۶ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود.


نسل جدید ب‌ام‌و سری ۱ با طراحی دیفرانسیل جلو و پیشرانه‌های چهار سیلندر عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود داغ‌ترین عضو این خانواده از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر X2 M35i با قدرت ۳۰۰ اسب بخار استفاده کند و به سیستم چهار چرخ محرک مجهز باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Reza.M

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (309 ديدگاه)

    بی ام و داره خراب می کنه…اون از سری 7 جدیدش با اون جلو پنجره مضخرف که تمام اصول طراحیه بی ام و رو زیر سوال برد…اینم از این…به جای ارتقا و معرفیه نسل جدیدش بر همین مبنا می خوان یه ماشین دیفرانسیل جلو معرفی کنن..بی ام و چ ربطی به دیفرانسیل جلو داره؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا