بی ام و

معرفی ب‌ام‌و M140i نسخه قهرمانی

ب‌ام‌و در حال گرامیداشت سی‌امین فصل برگزاری مسابقات قهرمانی خودروی تورینگ بریتانیا بوده و این کار را با نسخه تولید محدودی از M140i انجام می‌دهد.


این خودرو که چمپیونشیپ ادیشن نام گرفته بر پایه نسخه سه درب هاچبک شکل گرفته و برخی اصلاحات بصری را تجربه کرده است. ب‌ام‌و هنوز جزئیاتی درباره محصول سفارشی خود منتشر نکرده اما در تصاویر منتشر شده می‌توانیم جلوپنجره مشکی، پوشش فیبر کربنی آینه‌ها و رینگ‌های آلیاژی ۵ پره را تشخیص دهیم. همچنین نوار سه رنگ ب‌ام‌و M به همراه نوشته چمپیونشیپ ادیشن بالای چرخ‌های عقب نصب شده است.


ب‌ام‌و تصویری از کابین منتشر نکرده اما با توجه به کلیت خودرو انتظار نداریم تغییرات شدیدی در داخل خودرو رخ دهد. احتمالاً برخی نشان‌های ویژه و پلاکی سفارشی روی داشبورد نصب خواهد شد.

انتظار می‌رود پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی توئین پاور با قدرت ۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر در بطن این خودرو بتپد. این پیشرانه با همکاری گیربکس ۶ سرعته دستی می‌تواند خودرو را در ۴.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و البته سقف سرعت آن به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.


خریدارانی که به دنبال مدل سریع‌تر هستند می‌توانند گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سفارشی را انتخاب کنند که شتاب خودرو را به ۴.۶ ثانیه می‌رساند.

هنوز جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری M140i نسخه قهرمانی منتشر نشده اما بهای نسخه استاندارد سه درب از ۳۳۹۲۰ پوند آغاز می‌شود. با توجه به سقف تولید محدود احتمالاً M140i سفارشی گران‌تر خواهد بود. احتمالاً قیمت پایه این خودرو حدود ۳۵ تا ۳۶ هزار پوند خواهد بود.


اگر علاقه‌ای به پرداخت مبلغ بیشتر برای خرید این خودرو ندارید می‌توانید نسخه استاندارد را به همراه قطعات M پرفورمنس بخرید؛ مثلاً پوشش فیبر کربنی آینه‌های جانبی به همراه نوارهای جانبی بدنه قیمت ۵۵۰ پوندی دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    محبوب دل ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    همه BMW ها عشقن ، از سری ۱ گرفته تا سری ۸ و بقیه محصولات دوست داشتنی و تو دل برویِ این غول تکنولوژی
    ???? BMW ???? BMW ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      خودم عاشق بی ام وم ولی با این وجو با اول حرفت که گفتی همه محصولات مخالفم چون هرچی سعی میکنم ام 6 گرن کوپه و زد فور (حالا به جز قیافش که با ادم جادو میکنه)رو اصلا دوست ندارم چون واقعا از رقبشون خیلی عقبن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا