بی ام و

ب‌ام‌و M3 E46 پهن‌پیکر، زیبای خفته!

با وجود این‌همه هیاهو درباره‌ی نسل آتی ب‌ام‌و M3، گاهی اوقات به سادگی می‌توان نسل‌های پیشین این خودرو را از یاد برد.


درست است که نسل‌های پیشین M3 نمی‌توانند در درگ با هاچبک های داغ و اسپورت امروزی دوام بیاورند اما اتاق E46 هنوز هم طرفداران زیادی بین ماشین بازان دارد.


و اگرچه هیچ مدلی به پای نسخه‌های استاندارد M3 E46 با شرایط نگهداری عالی نمی‌رسد اما گاهی اوقات مالکان دوست دارند خودروی خود را به دست تیونرها بسپارند.


برای مثال این M3 را در نظر بگیرید که دارای کیت بدنه‌ی پهن پاندم راکت بانی می‌باشد. کیت مورد بحث از گلگیرهای پهن، اسپویلر جلوی جدید، اسپویلر عقب نصب شده روی لبه صندوق و چندین قطعه‌ی دیگر ساخته شده از جنس FRP بهره برده و بهای ۲۷۰۰ دلاری دارد.


دیگر اصلاحات صورت گرفته در این خودرو شامل پوشش وینیل زرد فونیکس، چراغ‌های جلوی سفارشی، برخی عناصر فیبر کربنی و کاپوت GTR به همراه یک دست رینگ‌های سفارشی و کلاسیک CCW است.

از دیگر تغییرات خودروی مورد بحث می‌توان به سیستم تعلیق و پیشرانه‌ای جدید اشاره کرد که دقیقاً مشابه همان نمونه‌ی S54B32 بوده اما از برنامه ریزی شده ECU، فیلتر هوای متفاوت، اگزوز افتر مارکتی و دیگر بازنگری‌ها برای به دست آوردن قدرت و گشتاور بیشتر سود می‌برد.

خروجی دقیق پیشرانه اعلام نشده اما مدل استوک از پیشرانه‌ی ۳.۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۳۴۳ اسب بخار و گشتاور ۳۶۵ نیوتون متری استفاده می‌کند. این پیشرانه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۱ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی ایجاد می‌کند. البته حداکثر سرعت خودرو در برخی نسخه‌های سفارشی به ۲۷۶ کیلومتر در ساعت هم می‌رسد.

خب این خودرو شاید توجهات را به خود جلب کند و سریع‌تر از نمونه‌ی کارخانه‌ای باشد اما مطمئن نیستیم که این سیستم تعلیق و رینگ‌ها واقعاً جواب بدهند. در واقع ما همچنان نسخه‌ی دست‌نخورده‌ی کارخانه‌ای را ترجیح می‌دهیم اما خب قطعاً همه‌ی سلیقه‌ها مثل هم نیستند!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (187 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان…منم نمیدونم متاسفانه یا خوشبختانه فقط ماشین کارخانه میپسندم…با اینکه از دیدن ماشین تیونینگ شده لذت میبرم ولی حاضر نیستم ی پیچ اضافه رو ماشین نصب کنم …احساس میکنم خودمو سبک کردم و قشنگیه ماشین رو از بین بردم

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      البته که بعضی از تیونرها با بعضی ماشینها،
      کاری شبیه شعبده بازی میکنن
      و نتیجه بینظیر میشه
      اما
      منم تو این مورد نسخه کارخانه ای رو بیشتر میپسندم
      و اینکه شاید با ۲.۷۰۰ دلار، تغییرات گیراتر از این هم نشه ایجاد کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. كامي

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (687 ديدگاه)

    انگار روح داره و بات حرف میزنه .. دل میبره لامصب ..

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. mahdy

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    یکی از راه های تشخیص این که یه نفر ماشین باز هست یا نیست اینه که ازش بپرسی عاشق M3 هست یا نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      مهدى
      کدوم مرجع معتبر و بىن المللى گفته هرکى از ام 3 خوشش نىاد ماشىن باز نىست؟؟
      بهم لىنک معتبر بده برم ببىن کى گفته؟؟
      اگه به اىن حرفى که زدى بخواىم استناد کنىم خىلىها ماشىن باز نىستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdy

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        مرجع بین المللی نگفته نظر خودم بود
        یعنی به نظرت خیلی ها M3 رو دوس ندارن ؟
        اصلا حالا که اینجور شد تو پست بعدی بی ام و یه نظر سنجی راجع به M3 میزارم تعداد عشاق رو ببین

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mahdy

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        علی راستی جواب حرفمو ندادیا زیر پست کوروت
        یه نفر جواب داد که فقط از موتور تعریف کرد(موتوری که خود من هم تعریف کردم ازش) به علاوه این که 65 ساله رو خط تولیده خب به من چه که 65 ساله رو خط تولیده تو جواب حرف منو بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. PaRHaM

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (741 ديدگاه)

          فقط در مورد موتور حرف زدم؟؟??
          اون همه برات نوشتم و فقط ۷۵۵ رو دیدی؟?

          لامصب اینجوری داری بهم بیت
          -تا نگردی آشنا زین پرده رمزی نشنوی

          گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش-
          رو اثبات میکنی که ??
          (البته تا حدودی همیشه باید ب این بیت عمل کرد)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahdy

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          از موتور کوروت گفتی چه این 755 اسبی چه اون هزار اسبی
          به علاوه این که گفتی 65 ساله رو خط تولیده که خوبی قدیمی هاش رو ثابت میکنه
          بقیش هم که گفتی کوروت انقدر بزرگه که نمیتونی بهش گیربدی و بقیش هم مثل این کلی حرف بچه گانه بود از صدای موتور میگی ؟ خب چه ربطی به حرف من داره (اگه بخوام جواب اونو بد باید بگم انجین 10سیلندر هوراکان جذاب ترم هست)
          میگی لقبش کینگه خب به من چه چه ربطی به حرف من داشت
          علاوه بر اینا گفتی که من کلا هیچی از ماشین حالیم نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. GOD BLESS AMERICA

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (758 ديدگاه)

    تیونینگ داریم تا تیونینگ.
    فقط تیونینگ با دو هدف رو میپسندم.
    ۱. با هدف افزایش عملکرد در پیست
    ۲. با هدف بهینه سازی خودرو برای سفر جاده ای(گرند تورر واقعی)

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      درسته
      اما از نظر من بهترىن نوع تىونىنگ براى عملکرد بالاتر موتور هست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. shirko

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    واقعا ماشین رویایی هستش ، خودروی محبوب ماشین بازا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hossein gh

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (313 ديدگاه)

    چراغ جلوهاش اصلا اخم اغراق آمیز مثل طراحیای جدیدو نداره ولی چه ابهتی داره!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hossein gh

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (313 ديدگاه)

      فک کنم بد گفتم ،منظورم اینکه دقیقا همین حالتشو که بدون اخم و خشم تخیلی و غیر واقعیه بعضی از طراحیای جدید،ابهت و جسارت داره دوسش دارم.الان میخواید منفی بدید اشکالی نداره چون دیگه دقیقا منظورمو گفتم

      موافقم 3
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا