بی ام و

پرده‌برداری از ب‌ام‌و M4 کامپتیشن کانورتیبل xDrive جدید

ب‌ام‌و M4 کامپتیشن کانورتیبل xDrive 2022 با نامی طویل برای خودرویی سریع و روباز معرفی شد. این برای اولین بار است که سیستم چهار چرخ محرک برای M4 کانورتیبل ارائه می‌شود. قیمت جدیدترین محصول ب‌ام‌و از ۸۶۳۰۰ دلار شروع شده و فروش آن از ماه اکتبر آغاز می‌شود.

M4 کامپتیشن روباز از همان پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی نسخه کوپه M4 و M3 سدان استفاده می‌کند. این نیروگاه آهنین قدرت ۵۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۴۹ نیوتون متری تولید می‌کند. نیروی موردبحث از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. بسته به انتظار راننده حالت‌های ۴WD، ۴WD اسپورت و ۲WD در دسترس خواهد بود.

M4 کامپتیشن کانورتیبل xDrive جدید در عرض ۳.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده اما با سفارش پکیج راننده M می‌توان آن را به ۲۸۰ کیلومتر در ساعت افزایش داد.

آنچه باعث تمایز واضح این خودرو از برادر کوپه می‌شود سقف پارچه‌ای تاشونده است. این سقف در عرض ۱۸ ثانیه و تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت باز و بسته می‌شود. سقف محصول جدید باواریایی ها ۴۰ درصد سبک‌تر از نسخه قبلی می‌باشد. در صورتی که سقف بسته باشد خط سقف کوپه مانند ایجاد خواهد شد.

از نظر بصری M4 کامپتیشن کانورتیبل xDrive تقریباً مشابه نسخه کوپه سری ۴ بوده هرچند برخی قطعات بخش M باعث افزایش ابهت آن شده‌اند. از جمله تغییرات این مدل می‌توان به محیط مشکی اطراف جلوپنجره بزرگ اشاره کرد. همچنین رکاب‌های جانبی اسپورت تر و دیفیوزر عقب بزرگ با دو جفت خروجی گرد به چشم می‌خورند.

خودروی موردبحث به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۹ اینچی فورج کاری شده برای جلو و ۲۰ اینچی برای عقب تولید می‌شود. ترمزها نیز از نوع کالیپرهای ثابت ۶ پیستونه با روتورهای ۳۸۰ میلی‌متری در جلو و روتورهای ۳۷۰ میلی‌متری در عقب هستند. به‌صورت سفارشی می‌توان روتورهای سرامیکی ۴۰۰ و ۳۸۰ میلی‌متری برای اکسل جلو و عقب را سفارش داد.

داخل کابین نیز پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی با نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی جفت شده است. صندلی‌های اسپورت گرم شونده با پوشش چرم مرینو نیز به‌صورت استاندارد وجود دارند. خریداران می‌توانند صندلی‌های M کربن را سفارش دهند که چند کیلوگرمی از وزن خودرو می‌کاهد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    کاری به دیسلایک بارونش ندارم خدایی نمیدونم چم شده ازفیسشون متنفر بودم الان خوشم اومده ? راجع اکثر ماشینایی که تازه معرفی شدن همین بودم نمیدونم مشکل از کجاس حتی اسکالید جدید یادمه از فیسش بدم اومد الان کاملا به نظرم بهتره از نسل قبله کلا انگار یه مقاومتی دارم در مقابل دیدن نسل جدید ??????

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. مازیار

      ۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2460 ديدگاه)

      منم همون اولیل عرض کردم کم کم داره جای خودش رو پیدا میکنه که چندتا از دوستان قمه بدست اومدن طرفم?

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. Nima RST

      ۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (90 ديدگاه)

      من بعد از معرفی نسخه m برای این ماشین از جلوپنجرش خوشم اومد
      همون فاصله کوچیک بین دو تا کلیوی خیلی قشنگش کرده و نمای تهاجمی داره
      ولی هنوز جلوپنجره نسخه های ارزون تر و معمولیش برام عین سبیل هیتلره
      درکل بنظرم جلوپنجره نسل جدید سری چهار فقط تو نسخه های m خوبه و ای کاش نسخه های معمولیش نداشتنش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Amirreza

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    این چرا قشنگتر شده?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. Amirreza

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    این طراحای لعنتی بی ام و ماشینشونو یه جوری طراحی کردن که الان میای کامنت میزاری من دیوونشم ، بعد ۵ دیقه دیگه میای کامنت میزاری دوست دارم خون طراح بی ام و از دستام بچکه ، آخه لعنتی چطور این کارو کردی ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. حیدر حسن پور

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (88 ديدگاه)

    کار ندارم بعضی ها میگن طراحی جلوش بد شده
    از نظر من طراحی جلوی ماشین زیبا شده و دوسش دارم عقبش هم که یه چیز دیگست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. Amir

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    ماشین خوشگلیه ولی این پدرانش میشهe46و e30 و m4
    نسبت به این عزیزان واقعا هیجان انگیز است؟!
    به نظرم m4 قبلی خیلی بی حاشیه زیبا بود منظورم اینه که انقد زیبا بود که همه دوستش دارن ولی این طراحیش خیلی سلیقه ایه یه عده خوششون میاد یه عده هم خوششون نمیاد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. mahan

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    جادوی ام و دست نوازش ام بر سر سری 4 معجزه کرده..حالت سپر و هواکش زیر سپر و لیپ و خطوط عافقی تقریبا کلفت همچنین خط روی کاپوت که تا جلوپنجره امتدادیافته باعث شده چهره این مرد خشمگین بهتر بشه.همچنین شبنمای پشت که به شکل هنرمندانه ای طراحی شده و تو رفته در کنار دیفیوزر و 4 اگزوز نمای پشت رو هماهنگ کرده و نمای جانبیش هم خیلی خوبه.همه چیز به اندازه و مناسب طراحی شده و جدا در تولید سقف بهتر عمل کردند ما یادمه همیشه با سقف کروک مشکل داشتیم و بعد مدتی خراب میشد که یکی از عمده تریت دلایلش سنگینی شود و مشکلات یونیتش و اینکه نسبت به سقف سخت طول عمر کمتری دارند به علت اینکه زیر نور و باران میمونند.سقف‌های سفت به لطف مستحکم بودن و داشتن قطری بیشتر نسبت به سقف‌های نرم، عایق بندی بهتری در برابر صدا و نفوذ آب دارند.یک مشکل عجیبی که توی سقف 630 کروک پیدا کردم فقط یکبار سقف‌های نرم در سرعت‌های بالا دچار پارگی شده‌اند،یحتمل به علت پوسیدگی و یا ازبین رفتن و توی ریل نرفتن یک قسمت بود.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Farzad

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    همیشه گفتم بازم میگم و البته بر کسی هم پوشیده نیست که BMW در پرفورمنس همیشه فوق العادس و یکی از خدایگان انجین سازی به حساب میاد .
    اما میرسیم به بحث جلو پنجره که شاید دیگه تکراری و مسخره شده باشه اما حقیقتی هست که نمیشه نادیده گرفت ، استفاده از این جلو پنجره بزرگ برای یک کانورتیبل یه وصله ناجوره و روی زیباییش تاثیر منفی گذاشته .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Farzad

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    همیشه گفتم بازم میگم و البته بر کسی هم پوشیده نیست که BMW در پرفورمنس همیشه فوق العاده عمل میکنه و بدون شک از خدایگان انجین سازی به حساب میاد .
    اما میرسیم به بحث جلو پنجره که شاید دیگه تکراری و مسخره شده باشه اما حقیقتی هست که نمیشه نادیده گرفت ، استفاده از این جلو پنجره بزرگ اون هم برای یک کانورتیبل کاملا پارادوکس ایجاد میکنه و روی زیباییش تاثیر منفی میزاره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. زیزیگولو

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4781 ديدگاه)

    ماشینای کانورتیبل بخاطر تجربه‌‌ ی متفاوتی که از رانندگی واسه صاحباشون دارن همیشه طرفداران خاص خودشونو دارن ولی یه عده معتقدن اینجور ماشینا بخاطر نداشتن سقف فلزی ثابت تو تصادف خیلی خطر آفرینن و ممکنه صدمات بیشتری رو به سرنشینا برسونن ولی هرچند همچین برداشتی رو کاغذ درستو منطقی بنظر میرسه ولی یه سری تحقیقات کاملاً خلاف اینو ثبات کرده و نشون داده که ماشینای کانورتیبل نه تنها از مدلای دارای سقف ثابت فلزی چیزی کم ندارن حتی ضریب اطمینانشون اندکی بهترم هستش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Amirreza

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    نسخه ام سری ۳ و سری ۴ خیلی قشنگه ولی سری ۴۴۰ خیلی جلوپنجره لونه زنبوری یا مشبکش ضایعس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد مختاری آذر

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا چیزی متفاوت و درجه یک شده مخصوصا زمانی که سقفش بسته است واقعا عالی هستش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. امیر

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    قشنگ شده ولی این جلوپنجره به m3 میاد تا m4.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    قشنگ شده،خیلی هم خاصه،با این رنگ یه مقدار نظرم درمورد جلوپنجره یکم عوض شده…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. FARAZ

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    نظرم نسبت به جلو پنجره های بی ام و کلا تغییر کرده… ?
    چه خوب شده این مدل

    موافقم 2
    مخالفم 0
  15. MAHDI

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    جذاب دوست داشتنی، اما M3 یه دنیای دیگه است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رامتین

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    دلیل به نسبت زیباتر شدن این خودرو نسبت به مدلهای کوپه در نوار عمودی کنار مه شکن هست و همچنین فضای چپ و راست این جلوپنجره که گویل این حجم بزرگ جلوپنجره را با بقیه موارد بشکل موازی درآورده نه یک چیز مستقل! شاید توضیح دادنش کمی سخت باشه اما بیشک این طراحی دلنشین تر شده.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا