بی ام و

M ترین M تاریخ! معرفی رسمی ب‌ام‌و M5 کامپتیشن جدید

ب‌ام‌و M5 2019 کامپتیشن یک خودروی مرموز نیست. جزئیات مربوط به این خودرو پیش از این منتشر شده‌اند و البته همه شایعات درباره آن صحت نداشته‌اند. قدرت پیشرانه به ۶۲۵ اسب بخار نرسیده اما این به معنی عدم حضور سدان پرفورمنس BMW در سطحی بالا نیست. M5 کامپتیشن جدید یک هیولاست! یک جانور مخوف! این خودرو همچنین نشان دهنده استراتژی پرفورمنس جدید بخش M ب‌ام‌و می‌باشد.

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن
ب‌ام‌و در آینده مدل‌های پرفورمنس کامپتیشن بیشتری را خواهد ساخت زیرا این سری خودروها محبوبیت رو به رشدی دارند. حدود ۴۰ درصد تمامی مدل‌های نسل قبلی M5 در سراسر جهان با این پکیج فروخته شده بودند. M5 کامپتیشن ۲۰۱۹ نیز به سایر برادران مجهز به این پکیج شامل M4 کوپه و کانورتیبل و M3 سدان ملحق می‌شود.

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن
همان پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری بای توربو که در قلب M5 استاندارد می‌تپد نیروبخش برادر خشن‌تر بوده اما مهندسان M ب‌ام‌و قدرت آن را به ۶۱۷ اسب بخار رسانده‌اند که ۱۷ واحد بیشتر از خروجی برادر عادی است. شایان ذکر است گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری پیشرانه که از دورهای ۱۸۰۰ تا ۵۸۶۰ در دسترس است نسبت به قبل تغییری نداشته اما محدوده ارائه این گشتاور ۱۶۰ دور بیشتر شده است.

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت M5 کامپتیشن جدید برابر با ۳.۱ ثانیه بوده و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت این سوپر سدان نیز تنها ۱۰.۸ ثانیه است که ۰.۳ ثانیه سریع‌تر از M5 استاندارد می‌باشد. سقف سرعت این خودرو در زمان تجهیز به پکیج M درایور نیز ۳۰۴ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن
ب‌ام‌و M5 کامپتیشن همچنان چهار چرخ محرک بوده و از همان سیستم M xDrive معرفی شده در M5 استاندارد بهره می‌برد. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک M استپ ترونیک که برای انتقال قدرت بیشتر طراحی شده نیروی عظیم پیشرانه را به هر چهار چرخ منتقل کرده و البته راننده هم می‌تواند از طریق پدال شیفترها دنده‌ها را تعویض کند. این گیربکس دارای سه حالت کارا، اسپورت و پرفورمنس بسیار زیاد است که با استفاده از دکمه روی اهرم تعویض دنده فعال می‌شود. همچنین خنک‌کننده روغن گیربکس نیز به‌صورت استاندارد در این خودرو دیده می‌شود.

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن
یک جعبه انتقال کاملاً متغیر نیز نیرو را بین لاستیک‌های جلو و عقب تقسیم کرده و دیفرانسیل M فعال باواریایی ها نیز می‌تواند قدرت را بین دو چرخ عقب تقسیم کند تا بهترین پرفورمنس ممکن حاصل شود. BMW همچنین این خودرو را اساساً به‌صورت دیفرانسیل عقب در نظر گرفته و حتی راننده می‌تواند تمامی قدرت پیشرانه را به چرخ‌های عقب منتقل کند.

ب‌ام‌و همچنین شخصی‌سازی بیشتری را به رانندگان اعطا کرده و آن‌ها می‌توانند کاراکتر غرش پیشرانه را با استفاده از دکمه کنترل صدای M تغییر دهند. این سیستم می‌تواند صدای اگزوز را تغییر دهد. خروجی‌های اگزوز کرومی نیز با تِم تیره‌تر کلی M5 کامپتیشن همخوانی دارند.

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن
عناصر مشکی براق در جای‌جای این سدان اسپورت به چشم می‌خورند. این رنگ روی دستگیره درب‌ها و آینه‌های جانبی دیده می‌شود. عناصر مشکی یاد شده روی پوشش سپر عقب، اسپویلر عقب و لوگوی M5 نیز کشیده شده‌اند.

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن
در داخل کابین نیز شاهد کمربندهای ایمنی مشکی‌رنگ هستیم. نوشته و گرافیک M5 کامپتیشن روی پشت آمپرها نقش بسته و کف‌پوش‌ها نیز لوگوی M5 را با خود به همراه دارند.

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن
رینگ‌های فورج کاری شده ۲۰ اینچی باعث ارتباط راننده با جاده می‌شوند. سیستم تعلیق نیز دارای سیستم کنترل دامپر متغیر M بوده و سه حالت کامفورت، اسپورت و اسپورت پلاس را دارد که ارتفاع خودرو را ۷ میلی‌متر کاهش داده است. BMW محل نصب میله ضد لغزش را کمی تغییر داده و فنرها نیز در جلو و عقب ۱۰ درصد سفت‌تر از نسخه استاندارد هستند. درون این رینگ‌های ۲۰ اینچی کالیپرهای ترمز با ۶ پیستون قرار گرفته‌اند. خریداران این سوپر سدان می‌توانند با پرداخت مبلغ بیشتر ترمزهای کربن سرامیک را نیز خریداری کنند.

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن ۲۰۱۹ جدید به این زودی‌ها عرضه نخواهد شد. بهای این خودرو از ۱۱۰۹۹۵ دلار آغاز می‌شود که شامل ۹۹۵ دلار هزینه تحویل نیز می‌باشد. قیمت این خودرو نسبت به بهای پایه ۱۰۳۵۹۵ دلاری M استاندارد افزایش خیلی زیادی را نشان نمی‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. نویدی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (409 ديدگاه)

    M ترین M تاریخ!
    بهترین سدان تاریخ!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. CNA

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (235 ديدگاه)

      به نظرم فقط الفا جولیا خیلی باحالتره سدان دو دیفرانسیل زیاد حال نمیده البته کسل کنندم که نیست فقط میخوام بگم بهترین نیس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کوروش

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        قطعا بهترین هست با فاصله شما دو دف دوست نداری بزار رو عقب دوست نداری فول ترکشن بده …
        الفا و بقیه ازین ها ندارند درسته ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Pooriya:::BMW:::GERMANY

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    پادشاه سدان ها
    به هیچ ماشینی ترجیح نمیدمش
    بهترین ساخته دست بشر
    واقعا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نویدی

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (409 ديدگاه)

      داداش فکر کنم جمله بندیت اشتباهه.
      بهتره بگی:
      هیچ ماشینی رو به m5 ترجیح نمیدم،
      یا m5 رو به همه ماشینها ترجیح میدم.
      با عرض پوزش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    از نظر من Mترین M5تاریخ نسخه 10سیلندر نسل4 بودن که فقط برای یک دوره کوتاه از سال2005تولید شده اونا Mواقعی بودن نعره یک لوکس 10سیلندر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    همچنان E63S AMG رو به این شاهکار BMW ترجیح می‌دم؛ چند صدم ثانیه سریع‌تر بودن رقیب، نمیتونه دنیایی از پرستیژِ خالص تزریق شده در روح مرسدس AMG رو واسم کم‌رنگ کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (730 ديدگاه)

      دقیقا و هنوزهم البته معلوم نیست باید درگ ریسشون رو ببینیم و بگیم آیا بی ام و سریع تره یا نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. cls

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (16 ديدگاه)

      واقعاE63 amg ی چیزه دیگست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. emad1990

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      منم با شما هم نظرم.بنز رو بخاطر چند دهم ثانیه با ماشین دیگه ای عوض نمیکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. الف.ی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    فعلا نه اما اگه بیمر همینجوری در بقیه مدلاشم پیش بره کاملا مرسدس رو کنار خواهد زد
    اما شک نکنید اینجوری نخواهد شد.رقابت های جذابتری در آینده خواهیم دید.البته اگه ستاره سه پر ، کاری که با CLS کرد با مدلای دیگه نکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (730 ديدگاه)

      طراحی CLS جدید عجیب و به معنای واقعی خاصه!عده ای این طراحی رو شکست واسه مرسدس میدونن اما عده ای هم اون رو شاهکار و بسیار زیبا و ظریف میدونن
      به نظر خودم بعد از پانامرا زیباترین در گروه خودشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. الف.ی

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1640 ديدگاه)

        من از وقتی یادم میاد طرفدار بنز بودم و همیشه سعی کردم ازش دفاع کنم.هر کاری که میکردن یا هر تصمیمی که می گرفتن ، سعی میکردم دلیلی برای درست بودنش پیدا کنم و موفق هم بودم ولی این بار هیچ دلیل قانع کننده ای برای کاری که با CLS کردن پیدا نمی کنم.یکی نیست بگه هم CLS بنزه هم AMG GT4.هر کدوم که بفروشه سودش تو جیب یه شرکت میره.AMG GT4 هم جای خودش رو در این کلاس باز میکرد.اصلا نیازی به عملا خارج کردن CLS از میدان نبود.خیلی وقته که دیگه مثل سابق با مرسدس حال نمی کنم.نه با طراحی هاش ، نه با سیاست هاش و نه با ماشیناش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهراد

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (537 ديدگاه)

          بنظرم بهترین های بنز یه E-Class 2014 AMG بود با اون چراغای دو تایی LED اینتلیجنس معروف
          یدونه هم S-Class 2014 و شایدم یه مقدار CLS نسل قبل.

          قبلنا بیشتر چراغای جلوی بنز بهتر بودن ولی الان چراغای جلو با طراحی شکارچی چنگی به دل نمی زنن شاید بخاطر اینکه به چراغای بریلیانس یا نئونهای دنا پلاس شباهت پیدا کردن.(شوخی)

          ولی بهتر بود هر کسی تو صنف خودش فعالیت میکرد. و بنز هم به سبک فست بک پانامرا حجوم نمی برد.همونطور که پورشه هیجوقت سدان معمولی تولید نمی کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امیر

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (730 ديدگاه)

          باهاتون موافقم.بنز باید متمرکز تر عمل می کرد و طراحی هاش هم باید دل همه رو به دست بیاره نه فقط عده ی کمی رو

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Kazem

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (2 ديدگاه)

          با این که طرفدار دو آتیشه BMW هستم اما Mercedes-Benz G Class خیلی باحاله با این که از طراحی های بنز چند سالیه دل سرد شدم و به دلم مثل قبل نمیشنیه اما خدایی G Class خیلی خوبه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. shirko

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    فوق العاده ای که فوق العاده تر شد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    فقط M8 گرن کوپه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Bilbo

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (516 ديدگاه)

      نظر منم همینه… گرن کوپه کانسپت، خارق العاده بود، خارق العاده❤❤
      بنظرم خیلی راحت میتونه ام ترین ام تاریخ بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Kazem

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با این جمله خیلی حال میکنم:

    M5 کامپتیشن جدید یک هیولاست،یک جانور مخوف.

    قدرت M5 رو به رخ میکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Stern des südens

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    .
    بهترین سدان تاریخ همین M5 هست ، ( در کنار چارجر)
    همیشه درخشان بوده و خواهد بود
    هنوز هم یه M5 E39 با موتور 4/9 لیتری V8 ، سقف سرعت > 300 کیلومتر بهترین آرزوی ماشینی زندگیمه
    ❤?BMW❤?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فتنه گوساله سامری

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خدای من.فقط bmw میتونه یه سری۵آروم وزیبا روتولید ‌کنه وبعد اون رو به یه قاتل بلفطره تبدیل کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. فتنه گوساله سامری

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این نماد خودروهای پرفومنس هستش.یک هایپرسدان کامل.بهترین خودروی جهان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فتنه گوساله سامری

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    کمتر سوپراسپرتی درجهان توان مقابله باهاش روداره.من موندم اگه روزی BMWبخواد سوپراسپرت بسازه چطور ماشینی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا