بی ام وپورشه

نبرد سوپر سدان‌های ب‌ام‌و و پورشه: M5 CS در برابر تایکان

برق در برابر بنزین. نبردی جدید و چالش‌برانگیز از دو دنیای موازی. در حال حاضر خودروهای الکتریکی می‌توانند پا به‌پای قدرتمندترین خودروهای درون‌سوز حرکت کنند. بااین‌حال خودروهای بنزینی به‌هیچ‌وجه تسلیم نمی‌شوند. همان طور که ب‌ام‌و M5 CS ناسازگار با قوانین فیزیک نشان می‌دهد که در سطح ابرخودروها عمل می‌کند. پورشه تایکان هم بی‌توجه به محدودیت‌ها می‌تواند خودی نشان دهد.

حال بیاییم این دو سوپر سدان را در یک بازی درگ در کنار هم قرار دهیم. این رقابت در مسیری بسته اما طولانی برگزار شده که به خودروها اجازه می‌دهد تا واقعاً از تمام توان نیروگاه‌های برقی یا بنزینی خود استفاده کنند. ب‌ام‌و M5 CS از پیشرانه‌ای ۸ سیلندر و ۴.۴ لیتری با توربوشارژر دوقلو سود می‌برد که ۶۲۷ اسب بخار توان دارد. ب‌ام‌و می‌گوید که این موتور برای شتاب گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۲.۹ ثانیه کفایت می‌کند.

پورشه تایکان توربو هم مجهز به یک جفت موتور الکتریکی است که جمعاً ۶۱۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. البته در حالت اوربوست این رقم به طور موقت تا ۶۷۰ اسب بخار افزایش می‌یابد. تایکان هم برای شتاب گیری بی‌صدای خود به ۳ ثانیه زمان نیاز دارد. با توجه به وزن ۲.۵ تنی تایکان، این عملکرد، فوق‌العاده چشمگیر است.

این اعداد چگونه در دنیای واقعی و در یک مسابقه به نمایش درمی‌آیند؟ تایکان از مزیت گشتاورانی برای پیش افتادن در شروع مسابقه سود می‌برد اما قدرت احتراق که در سرعت‌های بالا‌تر خود را نشان می‌دهد در انتهای پیست خود را به رخ می‌کشد. در مسابقه رولینگ در حال حرکت انتظار داریم که عملکرد M5 بهتر باشد درحالی‌که تایکان زهر چشم می‌گیرد. به طور خلاصه در سرعت‌های زیر ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت این تایکان است که مزیت دارد و در سرعت‌های بالتر، برد با بیمر است. بااین‌حال، عملکرد این دو خودرو آن قدر نزدیک به هم است که هیچ راننده‌ای نمی‌تواند کوچکترین اشتباهی انجام دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    درگ جذاب ترین سوپر سدان برقی با جذاب ترین سوپر سدان درون سوز هر دو خیلی دوست داشتنی هستند

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. ممد ژانگولر

      ۲۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3454 ديدگاه)

      دم پورشه گرم‌ بعد از اینکه بی ام و رو تو شتاب اولیه سوسک کرد گذاشت بزن جلو تا فیلمشو بگیره
      نمیدونم چرا پورشه همیشه برندست و کوتاه میاد ؟!!

      موافقم 3
      مخالفم 18
      1. Kf

        ۲۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (505 ديدگاه)

        پورشه یا هر برند دیگه ای همیشه برنده نیست فقط و فقط چیزی رو میبینن ک دوست دارین ببینید
        اینجا هم از باخت M5 خوشحال شدین تا برنده شدن تایکان با این ک تایکان له شد

        موافقم 7
        مخالفم 1
      2. محمدهادی

        ۲۱ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2104 ديدگاه)

        چهههه؟؟!
        سوسک کرد؟؟
        رفیق فککنم فقط دوثانیه اول هر درگی رو نگا میکنی
        حالا این مشتی از خربار پادشاه باواریا بود
        نسل بعدش قراره تمام سوپر کارهارو سلاخی کنه
        چون قراره موتورهای برقی به ام فایو هم راه پیداکنه!
        فراموش نکنیم بی ام و همیشه در وهله اول کاربریش ماشین خانوادگی است
        نه مثل پورشه و فراری کاربری اسپرتی و پرفورمنس پایه
        اینه که بی ام و همه رو مات و مبهوت خودش میکنه

        موافقم 3
        مخالفم 0
  2. محمد امین

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    با توجه به اینکه قیمت هاشون نزدیک هست ، و هردو یه سومر سدان هستن ، m5 cs خودرو ی برتری هست ، نه به خاطر اینکه بنزینی باشه ، بلکه طراحی اش رو بهتر میدونم هرچند تایکان از زیباترین پورشه ها ی مدرن هست، تاپ اسپید خیلی بیشتر هست، در پیست سرعت خیلی بهتری داره ، ثانویه اش به طور کلی بهتره و فکر می‌کنم فضای بهتری در اختیار سر نشین ها قرار میده و هردو خودرو سواری خیلی خو بی دارن ، البته فکر می‌کنم سواری پورشه یکمی نرم تر باشه
    به هر حال هنوزم m5 cs بهترین سوپر سدان هست از نظر خیلی ها و خودم
    در اخر به موتور v8 فوق العاده ی bmw باید تبریک گفت

    موافقم 10
    مخالفم 1
  3. Sina10

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    عجب قیافه جذابی داره این M5 CS !!!
    بین این همه ماشین زشت ب‌ام‌و ، طراحاش نمیدونم چجوری یه بار به خودشون اومدن و این شاهکار رو طراحی کردن
    به نظرم خیلی بهتر از تایکانه
    اگه نیم نگاهی به پیست هم داشته باشین تفاوت قابل مشاهده هست
    به نظرم M5 CS اگه بهترین سدان دنیا نباشه جزء ۳ تای برتره
    یکی M5 CS و یکی CT5-V بلک وینگ کاملترین ماشینای بازارن ، این دو تا شاهکارن ، ب‌ام‌و بهتره ولی گرونتر و همین قیمت باعث میشه به نظرمن این دو سدان در یه رده باشن
    باید به هر دو نمره ۱۰ از ۱۰ داد
    تایکان طراحی زیبایی داره مخصوصا نمای عقب ، پرفورمنس جالبی هم داره هرچند از این نظر پلاد بالاتره ولی کابین و پرفورمنس بهتر تایکان امتیاز مثبت براش هست
    قیمت تایکان زیاده و نمره منفی در این زمینه میگیره ولی به عنوان تجربه اول پورشه عالیه

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. Sina10

      ۲۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      واقعا اگه ازم بخوان بین تمام ماشینای در حال تولید دنیا ۴ تا رو انتخاب کنم ، به ترتیب اول M5 CS و دوم فورد برانکو و سوم CT5-V بلک وینگ و در آخر یاریس GR رو انتخاب میکنم
      بین ماشینای برقی هم به ترتیب ریماک نورا و تایکان و مدل ۳ پرفورمنس

      موافقم 3
      مخالفم 2
    2. Audi rs e_tron gt

      ۲۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      فقط تایکان
      همین که در این ویدئو بهش نگاه کردم واقعا بهترین رخ و طراحی رو داره و غرق در اون طراحیش شدم .واقعا عاشقشم
      M5 هم عالی بود ولی بالاخره بنزینی هست دیگه ،در کل بنزینی ها روح ندارن ولی m5 هم دوست دارم
      اما اینکه تایکان در این درگ هم باخت به کل این هم هست که الان m5 cs سری ترین سدان بنزینیه و اما تایکان سری ترین برقی نیست خب اگه سری ترین برقی را با سری ترین بنزینی بندازیم دیگه مشخصه کدوم برنده است

      موافقم 1
      مخالفم 7
      1. محمد امین

        ۲۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        شما اولین نفر در دنیا هستی که میگی بنزینی هه روح ندارن
        👊
        برای اینکه متوجه ی روح بشی ، یک بار یک فیلم اکشن رو با صدا ببین ، بار بعد صداش رو قطع کن ، و حست رو بگو

        موافقم 11
        مخالفم 0
        1. Audi rs e_tron gt

          ۲۰ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (757 ديدگاه)

          نه اکثرا شما ها فقط بنزینی زیاد دوست دارید بقیه ی ماشین باز های خارجی اینجوری نیستن
          جوانان آمریکایی هم علاقه ای به بنزینی ها ندارن
          منم سنم خیلی زیاد نیست شاید برای همین باشه نمی دونم
          ولی روحیه ی الکتریکی ها خوب نیست

          موافقم 0
          مخالفم 8
        2. Kf

          ۲۰ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (505 ديدگاه)

          حرف حق این هفته میرسه به محمد امین👏

          موافقم 4
          مخالفم 0
      2. RezaRs

        ۲۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1613 ديدگاه)

        چرا پدال ارزش موندن نداره …

        موافقم 2
        مخالفم 1
      3. امیر

        ۲۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (606 ديدگاه)

        بنزینی ها روح ندارن ؟ صدای دوج چلنجر رو شنیدی ؟
        البته برخی الکتریکی ها هم جذاب هستن. مثل همین تایکان که عاشق نسخه
        کراس توریسموش هستم.

        موافقم 10
        مخالفم 0
        1. Audi rs e_tron gt

          ۲۰ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (757 ديدگاه)

          نه روحیه شون کم نیست ولی در مقایسه با الکتریکی ها اصلا روح ندارن
          چرا صدای چلنجر رو شنیدم عاشقشم هستم
          ولی همه چیز ماشین رو صداش نمی دونم
          نمی تونم از سرعت ،شتاب ،قدرته الکتریکی ها بگذرم و سراغ بنزینی برم

          موافقم 1
          مخالفم 8
    3. سهند

      ۲۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (662 ديدگاه)

      به نظرتان کادیلاک ct5v بلک وینگ بهتره یا آئودی rs6؟

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Sina10

        ۲۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        اگه نظر منو بخواین به نظرم اگه قیافه براتون مهمه RS6 بالاتره ، همچنین بدلیل استیشن بودن RS6 کاربردی تره و سریعتر هم هست اما موتور هیجان انگیز بلک وینگ و سرعت بهتر در پیست ، قیمت خیلی خیلی کمتر که مهم ترین امتیازشه ، قدرت بیشتری هم داره CT5-V
        من بین اینا برام انتخاب سخته ولی CT5-V بخاطر قیمت بسیار مناسب بهتره کمی

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. سهند

          ۲۰ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (662 ديدگاه)

          به خاطر پاسخ ممنون
          از نظر طراحی آئودی از همه بهتر است ولی متأسفانه لذت رانندگی کمی دارند حتی در مدل های rs

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. Audi rs e_tron gt

        ۲۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        بنظر بنده آئودی rs6

        موافقم 0
        مخالفم 3
      3. Reza Waffen SS

        ۲۱ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        آئودی rs6

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. محمدهادی

      ۲۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2104 ديدگاه)

      احححسسننننتتتت دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. محمدهادی

      ۲۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2104 ديدگاه)

      غقط لایکای بی ام و بازارو تو نظرات😄😄😄
      دم هرچی بی ام وییه گرم

      موافقم 2
      مخالفم 1
  4. RezaRs

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    باشه کامنت های منو پاک میکنین اما خود پدال نمی خواد ماها باشیم سایت بمونه دست اونی که میگه بنزینی روح نداره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. RezaRs

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    باشه کامنت های منو پاک میکنین اما خود پدال نمی خواد ماها باشیم سایت بمونه دست اونی که میگه بنزینی روح نداره

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Audi rs e_tron gt

      ۲۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      خب کاملا جدی صحبت می کنم چون واقعا همینطوره

      موافقم 0
      مخالفم 9
      1. Kf

        ۲۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (505 ديدگاه)

        اره واقعا از این المیچر ها روح می‌ریزه فقط،
        خصوصاً اونجاش ک نمیتونی دنده عوض کنی،نمیتونی بک فایر داشته باشی،نمیتونی هیجان خودرو های برقی رو داشته باشی(البته نمیدونم بعضیا به چی میگن هیجان شایدم نمیدونن چیه)،نمیتونی شارژشون کنی یا حداقل من نمیتونم چون صبر ایوب رو ندارم.
        چهار تا دلیل بیارین ک چراااا باید ماشین برقیو انتخاب کنم

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. Audi rs e_tron gt

          ۲۰ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (757 ديدگاه)

          خیلی دلیل های زیادی هست برقی ها خیلی نسبت به بنزینی ها بهترن
          اگه اونا آلمیچر باشن اون بنزینی هان که زباله ی متحرک حساب می شن .آلودگی دارن ،از الکتریکی ها کند تر هم هستن حالا فقط یه صدا دارن دیگه که اون همه چیز ماشین نیست
          شتاب الکتریکی هارو ندارن،فنی بهتر نیستن،تکنولوژی بهتری ندارن،سرعت بیشتری ندارن،مثل الکتریکی ها پاک نیستن ،و کلی دلایل هست که توی این کامنت بگم جا نمیشه
          سوپر کار های بنزینی حریف سدان های برقی نیستن
          هر چند به سلیقه ی شما هم احترام می ذارم ❤ قصد بدی ندارم

          موافقم 0
          مخالفم 3
  6. OMID

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    برند پورشه رو بیشتر دوست دارم ولی اینجا m5 بهتره
    هم توی پیست سریعتره هم موتور خوبی داره و کلا هم همیشه معیار این کلاس بوده
    حد نهایی m5 بنزینی هم هست که در نتیجه خاص تر و تکامل یافته تره در صورتی که تایکان هنوز اول خطه و جای پیشرفت زیاد داره
    جالبه توی این نسخه CS تمام مشکلات m5 معمولی رو حل کردن از جمله فرمان بی حس و مصنوعی و حس سنگینی ماشین
    نگرانی برد و اینا هم نداری لازم نیست نگران خرابی شارژر ها هم باشی

    موافقم 8
    مخالفم 0
  7. R@m!n

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    بنظرم حق بی ام و هست راجب موتور S63 مختص M5 حرف زد که بنظرم یکی از 3 موتوره برتر هشت سیلندر تاریخ آلمان هست.

    اولین رونمایی از این موتور سال 2008 بود که به اسم N63 معرفی شد و سال 2011 برای مدلای M به اسم S63 ارتقا پیدا کرد. این موتور اولین نمونه تو تاریخه که از ساختار hot-vee استفاده کرد که به خاطر زاویه 90 درجه پیستون ها توربوها بین پیستون ها و فضای V شکل قرار گرفت. به خاطر همین ساختار منیفولدهای خروجی و توربوها بین پیستون ها و منیفولدهای ورودی بیرون قرار دارن. این طرح بر عکس هشت سیلندرهای سنتی هست که باعث میشه عرض موتور و طول اگزوز از دریچه های خروجی تا توربوها کمتر شه، به علاوه این موارد از سیستم خنک کننده هوا به آب و تزریق سوخت مستقیم هم استفاده می کنه.

    سال 2011 نسخه مختص M5 F10 به اسم S63 معرفی شد و شامل ارتقاهایی مثله بالابر سوپاپ متغیر و افزایش محدود کننده دور موتور از 6800 به 7200 دور بود که 553 اسب قدرت تولید می کرد.

    این موتور بین سال های 2012 و 2016 و 2018 ارتقاهایی تجربه کرد به طوری که در سال :

    2012: در این ارتقا بالابر سوپاپ روی مدلای N هم قرار گرفت. در کنارش تمام قطعات پیستون، میل لنگ، میله های اتصال، توربوها با نمونه های سبک تر تعویض شد و شیر انفجار (BOV) حذف شد چون به خاطر وجود بالابر سوپاپ نیازی بهش نبود. در کنار این ها یه جعبه روغن اضافه هم به سیستم روانکاری و یه پمپ خنک کننده اضافه شد.

    2016: در این ارتقا در کنار توربو شارژها مبدل های روغن و مایع خنک کننده پیستون ها هم در کنار توربوها قرار گرفت که باعث بهبود بازده شد اما قدرت موتور افزایشی نداشت و صرفا قدرت در بین دور 1800 تا 4500 دور دردسترس بود.

    2018: تغییرات شامل محافظ حرارتی بهبود یافته در قسمت میل لنگ و سرسیلندر، طراحی مجدد سیستم احتراق، تزریق سوخت فشار قوی 5000 PSI، توربوشارژرهای بزرگ دوقلو، منیفولد ورودی توسعه یافته و یک رادیاتور بالادستی اضافی بود.

    حالا تفاوت مدل S و N چیه ؟

    در هر دو مدل بلوک های آلومینیوم-سیلیکونی و ابعاد سیلندر یکی هست و تفاوت در درپوش های بلبرینگ، گذرگاه های خنک کننده و روغن کاری منحصر به فرد، توربوهای بزرگ تر با تکنولوژی پره های متغیر برای به دست اوردن حداکثر گشتاور در دورهای پایین، سیستم تزریق مستقیم که بنزین اکتان بالارو در محفظه های احتراق با بیش از 5000 انفجار ایجاد می کنه که باعث افزایش اتمیزه شدن همراه با کاهش تأخیر مدت تزریق و خیس شدن دیواره استوانه پمپ بنزین و انژکتورهای مورد استفاده میشه. در مدل M5C از مواد ارتقا یافته خود برای اجزای داخلی خود استفاده می کنه و پیستون های آلومینیومی سبک وزن و میله های اتصال و میل لنگ دارای شیار اضافی در زیر حلقه ها و هشت سوراخ تخلیه روغن هست.

    در مدل CS علاوه بر تغییرات وزنی و متعلقات فیبر کربنی، توربوها باز هم بهینه تر شده و حداکثر فشار تزریق به 350 بار رسیده که این باعث میشه زمان تزریق سریعتر انجام بشه که باعث افزایش اتمیزه شدن سوخت میشه. بهبودهایی در سیستم روغن کاری و خنک کننده هم صورت گرفته. مخزن روغن دارای یک مخزن جلو کوچک و یک سیستم خنک کننده هوا با بار غیر مستقیم است و سیستم مخزن روغن همچنین از پمپ کاملاً متغیر و کنترل نقشه برای عملکرد برای شتاب حداکثری جایگذاری شده.

    البته که خیلی خلاصه بود نمی خواستم حوصله سر بر بشه اگرم دوستان مطلبی نکته ای اضافه کنن چه بهتر.

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. MC20

      ۲۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1581 ديدگاه)

      R@m!n سلام به شخصه لذت بردم . با این کامنتت ، برای لحظاتی بار علمی سایت بالا اومد و ذوق شیفته گی بعضی از کامنت های برقی رو شست و برد . پاینده باشی .

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. Sina10

      ۲۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      ممنون از اقا رامین و این کامنت بسیار اموزنده
      من بشخصه بین تفاوت این دو موتور سوالاتی داشتم و مطالب شما بسیار جامع بود
      اما درباره تغییرات کاهش وزن و تعلیق M5 CS اگه بخوام چیزی اضافه کنم :
      کاهش ارتفاع یکی از تغییراته ، بین ۵ تا ۷ میلی متر این کاهش ارتفاع صورت گرفته
      چرا این دو عدد رو گفتم؟ چون منابع مختلف این عدد رو متفاوت اعلام کردن ، البته فکر میکنم ۵ میلی متر معتبر تر و صحیح تر باشه
      کاهش وزن ۷۰ کیلوگرمی صورت گرفته
      جاهایی مثل کاپوت، پوشش موتور، سقف، اسپلیتر جلو، دیفیوزر و اسپویلر عقب هم از فیبرکربن ساخته شدن.
      همچنین باید به صندلی های فیبرکربنی که بسیار موثر هست هم اشاره کرد ، فکر میکنم این صندلی توی M4 هم استفاده شده بود
      ب‌ام‌و شاید فقط ۱۰ اسب بخار یا همین حدودا رو افزوده باشه ولی تغییراتی داده که خارج از این اعداد هستن ، مثل همین کاهش وزن و صندلی های جدید ، در واقع یه GT3 911 ساخته که سدان و راحته
      به هر حال اینقدر کامل درباره پیشرانه توضیح دادین که چیزی برای اضافه کردن نمیمونه!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. R@m!n

        ۲۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        لطف داری سینا جان ❤

        تاریخچه موتورای 8 سیلندر بی ام و خیلی جالبه چون بی ام و اولین نمونه این موتورو سال 1996 تولید کرد و نکته عجیب و خیلی جالبی که هست نمونه مدل 2008 اشتراکاتی با مدل اولیه داره. درکل یکی از موتورای مورد علاقم تو این صنعت هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. محمد امین

      ۲۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      عالی گفتی آقا رامین
      شاید بشه گفت بهترین موتور توربو ای هست که آلمان‌ها در این مدت ساختن به طور کلی ، البته‌ با در نظر گرفتن معیار قیمت
      البته موتور تخت پورشه هم حرف نداره و همچنین v8 amg
      ولی دوتا نکته مهم هستن اینجا
      اول اینکه، توربو لگ bmw عملا در سطح بهتری نسبت به پورشه و مرسدس هست و خیلی خیلی نا چیزه
      و نکته ی دوم ،دوام این موتور هست
      نتایج کار خیلی جالب بوده ، چونکه bmw در بخش موتور اسپرت خودش برای مسابقات wec ، قراره نسخه ی m6 gte رو معرفی کنه که از موتور توربو استفاده میکنه که از توسعه ی این موتور ساخته شده، پس نشان دهنده این هست که میتونه پرفورمنس خودش رو در طولانی مدت حفظ کنه
      درصورتی که موتور تخت ۶ سیلندر توربو پورشه ، هنوز این قابلیت اطمینان برای مسابقات ۲۴ ساعته نداشته ، و پورشه از ۶ سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده میکنه
      و مرسدس هم که در wec و در کل مسابقات استقامت شرکت نمیکنه، و برای همین هنوز در amg gt3 از موتور ۶.۲ لیتر ۸ سیلندر تنفس‌ طبیعی استفاده میکنه که ۵۰۰ اسب قدرت و ۶۰۰ نیتون متر گشتاور داره
      شاید اعداد خیلی خوبی نباشه ، اما موتور فوقولاده ای هست
      یه کامنت نسبتا طولانی بعدا در مورد اینکه چرا پورشه از ۶ سیلندر تنفس طبیعی در مسابقات استفاده میکنه میزارم

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. محمدهادی

        ۲۱ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2104 ديدگاه)

        دبلیو ای سی یک عرصه ی فوق العاده یی هست برای نمایش توانایی های استقامتی و دوام خودروها
        من عاشقشم
        بنظرم از فرمولا وان هم جذابتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. R@m!n

        ۲۱ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        واقعا رفع لگ توربو توسط بی ام و یکی از شاهکارای مهندسی هست.

        بحث پورشه و موتورش خیلی مفصله منتظرم دیدگاهتو ببینم 👍👍

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. sam

      ۲۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      عالی رامین جان

      موافقم 2
      مخالفم 0
  8. MC20

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1581 ديدگاه)

    سلام دوستان فن بیمر ، اگه میدونن خوشحال میشم جواب بدن : چند سال پیش اگر اشتباه نکنم حول و حوش سال های 2010 بود (مطمعن نیستم ) bmw در نسخه m5 برای 5 لیتر حجم خالص موتور به 500 اسب رسید یعنی هر یک لیتر حجم 100 اسب بخار توان خروجی داشت ، آیا این رکورد شکسته شده یا نه و اگر آره ، الان رکورد مال کدوم شرکته و چقدرهست ؟ مرررررررررررررسی .

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. محمد امین

      ۲۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      سلام آقا mc20
      رکورد موتور های تنفس طبیعی جاده ای خیلی فراتر از این عدد bmw هست
      درواقع موتور v8 بیمر عالی بود و جزو برترین موتور های bmw هست ، اما برای رکورد زدن ساخته نشده بود
      صد اسب بخار به ازای هر لیتر ، در دهه ۶۰ هم وجود داشت ، مثلاموتور ۱.۶ لیتر ۴ سیلندر الفارومیو tz2 که ۸ سوپاپ تنفس طبیعی هست با ۱۷۲ اسب قدرت ، نسبت قدرت به حجم حدود ۱۱۰ اسب داره ، که برای ۶۰ سال پیش معرکه هست، و توسط تیم اسکودریا فراری ساخته شده بود
      رکورد پیشرانه های تنفس طبیعی جاده ای فعلی ، در اختیار پیشرانه ۱۲ سیلندر کاثورث هست که با حجم ۳.۹ لیتر ۶۷۰ اسب قدرت داره ، البته این رو هم بگم که هنوز به مرحله ی تولید نرسیده و اگر هم برسه تولید محدود هست
      در موتور های v8 هم فکر می‌کنم، موتور ۴۵۸ اسپیچاله این رکورد رو در اختیار داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MC20

        ۲۱ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1581 ديدگاه)

        مرسی محمد امین جان جوابم رو گرفتم مثل همیشه کامل و دقیق گفتید .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمدهادی

      ۲۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2104 ديدگاه)

      خیلی از ماشینا هستن که نسبت تولید قدرت به لیتراژ موتور حتی از عدد یک هم بیشتر شدن
      اتفاقا چندوقت پیش همین پدال هم یه مطلب درباره بالاترین ها گذاشت،باید بری پیداش کنی بخونیش
      الانم که خودروسازها با کمک سیستم توربو شارژ ها به راحتی دارن قدرت بالاتر از لیتراژ رو ازموتورها میگیرن
      نمونش همین نسل ام فایو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MC20

        ۲۱ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1581 ديدگاه)

        ممنون از توجه و راهنمایی شما

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. امیر

      ۲۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (48 ديدگاه)

      همین موتور هشت سیلندر 142 اسب برای هر لیتر تولید میکنه واگر منظورت موتورای اتمسفریک هستن همون ام3 سی اس ال 112 اسب برای هر لیتر تولید میکرد که خیلی قدیمی تر از همون موتور 5 لیتری بیمره و لامبورگینی هوراکان اوو هم 123 اسب برای هر لیتر تولید میکنه و خیلی خودرو های دیگه هم هستند ولی رکورد دست کیه نمیدونم

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. MC20

        ۲۱ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1581 ديدگاه)

        ممنون آره اتمسفریک منظورم بود

        موافقم 1
        مخالفم 0
  9. Clean Energy

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    M5 cs خداس

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. مهران

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پورشه ماشین بسیار خوبیست البته برای فیلم برداری از بی ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا