بی ام و

توقف تولید ب‌ام‌و M550i xDrive به خاطر قوانین آلایندگی جدید

اندکی پس از آنکه خبر مربوط به توقف تولید نسل فعلی ب‌ام‌و M3 F80 منتشر شد، خبر آمده این خودروساز آلمانی به‌صورت موقتی تولید M550i xDrive را نیز به حالت تعلیق درخواهد آورد.

BMW M550i xDrive
بنا به گفته BMW بلاگ، پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی مخصوص بازار اروپا نتوانسته قوانین تست خودروی سبک هارمونیزه شده (WLTP) را پاس کند. این قوانین جدید از سپتامبر سال جاری جایگزین سیکل رانندگی اروپایی جدید (NEDC) می‌شوند.

BMW M550i xDrive
به منظور همخوانی پیشرانه M550i xDrive با قوانین جدید، BMW باید فیلتر ذرات جدید و مخصوصی را روی این خودرو نصب کند. البته این قطعه هنوز آماده نبوده بنابراین BMW تولید این محصول را به‌صورت موقتی متوقف می‌کند.

BMW M550i xDrive
تست‌های WLTP در مقایسه با NEDC واقع‌بینانه‌تر بوده و تلاش دارد که داده‌های آلایندگی مهم را در همه سرعت‌ها و همچنین در زمان سرعت و ترمز شدید جمع‌آوری نماید. به علاوه خودروهای تست شده هم دارای تجهیزات سفارشی خواهند بود و هم بدون آن‌ها تست خواهند شد.

BMW M550i xDrive
علیرغم آنکه ب‌ام‌و M550i xDrive هم‌اکنون نمی‌تواند قوانین جدید را پاس کند اما ۹۷ درصد دیگر تمامی محصولات BMW تا اول ژوئن خواهند توانست از عهده این تست‌ها بربیایند. البته M550i و البته M3 فعلی را باید از آن لیست جدا کرد.

BMW M550i xDrive
برای الآن مشتریان اروپایی که به دنبال BMW سری ۵ قوی‌تر هستند باید نسل جدید M5 را بخرند که می‌تواند از عهده تست‌های آلایندگی جدید برآید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. امیر رضا

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    سلام به پدالی های عزیز!
    BMW اونقدر تعداد و تنوع ماشین هاش زیاد هست که اگه یکی دو تاشون مدتی نباشن به مشکل بر نخوره!
    تست NEDC:
    1)از سال 1980 اجرا میشده
    2)طول زمان هر دوره ی تست 20 دقیقه است
    3)در هر سیکل 11 کیلومتر مسافت طی میشه
    4)66% در مناطق شهری و 34% در مناطق غیر شهری تست صورت میگرفته
    5)میانگین سرعت 34 و بیشترین میزان آن 120 KM/H
    تستWLTP:
    1)طول زمان هر دوره ی تست 30 دقیقه است
    2)در هر سیکل 23.25 کیلومتر مسافت طی میشه
    3)52%در مناطق شهری و 48% در مناطق غیر شهری(شامل شهر،حومه ی شهر،آزاد راه و جاده ی اصلی است)
    4)میانگین سرعت 46.5 و بیشترین مقدار آن131 KM/H
    به نظرم ایران بهترین مکان برای تست انواع ماشین هاست چون هر نوع آب و هوایی رو داریم غیر استوایی و قطبی…
    جاده هامون هم شکر خدا مرد افکنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      شما دست پىش رو گرفتى که پس نىوفتى؟؟؟
      ((BMW اونقدر تعداد و تنوع ماشین هاش زیاد هست که اگه یکی دو تاشون مدتی نباشن به مشکل بر نخوره!))
      شرکتى که نتونسته استاندارد الاىندگى رو پاس که چه ىک مدلش و چه ده مدلش توفق تولىد بشه براش بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (6790 ديدگاه)

        البته منظورم توقف تولىد بود که اصلاحش مىکنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. امیرمحمد

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (238 ديدگاه)

        علی اقا همه ی ما میدونیم که نه با موفقیت یک خودروساز حالا چه المانی چه امریکایی چه ژاپنی به من و شما سودی از اون موفقیت میرسه و نه با توقف تولید مدلی از یک برند ضرری به ما تحمیل میشه این دوستمونم فقط نظرشو گفت و مطمیین باش اصلا فکرشم نمیکرد که جنابعالی یه همچین برداشتی بکنی رفیق قبل از این که کامنتی بزاری به این موضوع فکر کن که همه ی کاربرای این سایت متعصبین دو اتیشه مثل شما و رفقای گرامیتون نیستن و شاید صرفا نظرشونو گفته باشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. امیر رضا

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (92 ديدگاه)

        یه سوال:
        چرا من باید از یه شرکت خودروسازی یا یک کشور تولید کننده ی خودرو طرفداری کنم؟
        فقط یه دلیل بهم بده!!!
        دست از گذاشتن کامنت های فتنه انگیز بردار…
        به نظر ها و علایق دیگران هم احترام بذار…
        اینقدر هم آب در هاون نکوب!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیرمحمد

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (238 ديدگاه)

          امیررضا شنیدی میگن کافر همه را به کیش خود پندارد؟ دقیقا قضیه این دوستمونه یعنی یجوری خوشحال شده و ذوق کرده از این خبر که اگر بهش میگفتن بپاس کامنت های سرشار از تعصبی که در دفاع از خودروساز های امریکایی میزاری ۵۰ درصد از سهام جنرال موتورز مال تو انقدر خوشحال و سرمست نمیشد

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. #ali.m#

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      امیر رضا
      میخواستم برم قوانین تست ها رو پیدا کنم که دیدم شما زحمتشو کشیدی .ممنون✋
      در مورد جاده هامون هم وااقعا دیکه خیلیاشون فاجعن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر رضا

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (92 ديدگاه)

        قابلی نداشت…
        خواهش میکنم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. lmbx

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (287 ديدگاه)

    خداییش خودروسازی تو کشورهای پیشرفته از سخت ترین مشاغل دنیاست!از یه طرف باید مدام پرفورمنس رو بالا ببرند از یه طرف الایندگی و مصرف سوخت رو کم کنند !به قول یه بنده خدایی انجمن های محیط زیست دشمن خودروسازی اند همشون کلا از ماشین هیچی سردرنمیارن ،فقط هم اعتراض میکنند که باید آلایندگی کم بشه!خب بابا به خدا بعضی جاها قوانین ترمودینامیک و سینیتیک اجازه نمیده خوب خودروساز بدبخت چیکار کنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Divergence

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (76 ديدگاه)

      در این موارد خودروساز بدبخت باید به طرف برقی سازی بره ، به نظر من همه کمپانی ها باید به توسعه تکنولوژی باتری کمک کنند ، ای کاش اون روزی بیاد که برد خودروهای الکتریکی به 800 یا 900 کیلومتر با هر بار شارژ برسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    واقعا فرق زمین و اسمون ایران و آلمان رو ببینید
    بی ام و 550i در آلمان تولیدش متوقف شده برا الایندگی بعد پراید و چهارصد و پنج از پر فروش ترین مشین های ایرانن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا