بی ام و

پدیدار شدن اولین نسخه سفارشی ب‌ام‌و M8 کامپتیشن

پس از حدود ۲۰ سال وقفه سرانجام نسل جدید گرندتورر ب‌ام‌و سری ۸ ظاهر شد و برای اولین بار در تاریخ خود نیز با نسخه‌ی پرفورمنس M8 معرفی گردید. ب‌ام‌و کانادا به منظور گرامی داشت این موضوع برای اولین بار از نسخه‌ی سفارشی M8 کوپه رونمایی کرده است.


این خودرو که ب‌ام‌و M8 Individual Manufaktur Edition نام گرفته بر پایه‌ی M8 کامپتیشن ۲۰۲۰ ساخته شده و تنها در بازار کانادا عرضه خواهد شد. تنها ۲۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و نمی‌دانیم که چرا ب‌ام‌و تصمیم گرفته اولین نسخه‌ی سفارشی از M8 را فقط در بازار کانادا عرضه کند اما امیدواریم که نسخه‌ای از آن‌هم به زودی وارد دیگر بازارها شود.


دو نسخه از این خودرو با رنگ‌های بدنه‌ی متفاوت در دسترس خواهند بود؛ اما مدلی که موردعلاقه‌ی ما نیز هست با پسوند فایر رد ادیشن شناخته شده و ادای احترامی به پروتوتایپ M8 کوپه‌ای است که در اوایل دهه‌ی ۹۰ میلادی تولید شد. مدل فروزن بلک ادیشن نیز موقعیت سطح بالای M8 کوپه بین کوپه‌های اسپورت و لوکس را نشان می‌دهد. بدنه‌ی این خودروها دارای عناصر کامل M پرفورمنس بوده که شامل رکاب‌های جانبی و جلوپنجره‌ی فیبر کربنی و همچنین ورودی هوای جانبی M پرفورمنس می‌باشد. از هر نسخه‌ی یاد شده تنها ۱۰ دستگاه تولید خواهد شد.


مارکوس فلش مدیرعامل ب‌ام‌و M درباره‌ی این خودرو اظهار داشته است:

ب‌ام‌و M از همکاری با بخش کانادایی خود برای عرضه‌ی اولین نسخه‌ی سفارشی M8 خوشحال است. طبیعی است که کانادا یکی از مهم‌ترین بازارهای جهانی ب‌ام‌و M بوده و به همین خاطر محصولات پرچم‌دار فوق‌العاده انحصاری را در این بازار معرفی می‌کنیم.

داخل کابین هر دو نسخه‌ی سفارشی یاد شده از پوشش چرم مرینو و تریم نارنجی/مشکی به همراه دوخت های نارنجی استفاده شده است.

همانند تمامی مدل‌های M8 کامپتیشن، نیروبخش این خودروها نیز پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۱۷ اسب بخار است. ب‌ام‌و M8 Individual Manufaktur Edition در نمایندگی‌های منتخب این خودروساز معرفی شده و قیمت پایه‌ی آن‌ها برابر با ۱۹۸ هزار دلار کاناداست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    رنگ مشکی M8 دیوانه کننده است. که منم دوتا عکس دیگه از نسخه مشکی که از نزدیک گرفته شده رو فرستادم!!!!
    واقعا خیلی خیلی جذابه M8

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا