بی ام و

X5 M50i و X7 M50i، قوی‌ترین شاسی بلندهای تاریخ ب‌ام‌و

تصاویر جاسوسی منتشر شده از یک ب‌ام‌و X5 آبی رنگ سال پیش را به یاد دارید؟ آن خودرو در واقع X5 M50i بوده که جایگزین مدل xDrive50i شده و حالا شاهد رونمایی رسمی این شاسی‌بلند اسپورت به همراه مدل پرچم‌دار X7 M50i هستیم. این دو خودرو هم‌اکنون عنوان قوی‌ترین شاسی بلندهای باواریایی را یدک می‌کشند.

هر دو محصول M پرفورمنس از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی N63 با قدرت ۵۲۳ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری استفاده می‌کنند. به این ترتیب قدرت و گشتاور X5 M50i جدید در مقایسه با مدل قبلی xDrive50i به ترتیب ۶۷ اسب بخار و ۷۷ نیوتون متر افزایش یافته است.


این قدرت عظیم از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک و دیفرانسیل M اسپورت به چهار چرخ هر دو خودرو منتقل می‌شود. X5 با این پیشرانه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۱ ثانیه‌ای داشته درحالی‌که شتاب برادر بزرگ‌تر برابر با ۴.۵ ثانیه است. سقف سرعت هر دو خودرو نیز در صورت استفاده از لاستیک‌های چهارفصل و تابستانی پرفورمنس به ترتیب برابر با ۲۰۹ و ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.


جدای از افزایش قدرت پیشرانه و پرفورمنس خودروها، X5 M50i و X7 M50i از سیستم تعلیق ارتقا یافته هم سود می‌برند. ب‌ام‌و می‌گوید بوش‌ها، فنرها و دامپرها به منظور هماهنگی با قدرت و پرفورمنس افزایش یافته بهبود پیدا کرده‌اند. همچنین X5 M50i به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق تطبیقی M مجهز بوده و X5 M50i از سیستم تعلیق بادی سود می‌برد. این سیستم تعلیق بادی در برادر کوچک‌تر به‌صورت سفارشی در دسترس می‌باشد.

X5 M50i با رینگ‌های ۲۰ اینچی و لاستیک‌های ران فلت ۲۷۵/۴۵ عرضه می‌شود. مشتریان همچنین می‌توانند رینگ‌های ۲۱ و ۲۲ اینچی را نیز سفارش دهند؛ اما شاسی‌بلند پرچم‌دار ب‌ام‌و به‌صورت استاندارد از رینگ‌های ۲۲ اینچی و لاستیک‌های ۲۷۵/۴۰ در جلو و ۳۱۵/۳۵ در عقب استفاده می‌کند. هر دو خودرو از ترمزهای بزرگ M اسپورت با دیسک‌های دوتکه و سبک‌وزن و کالیپرهای آبی رنگ با لوگوی M برخوردار هستند.

تولید قوی‌ترین شاسی بلندهای ب‌ام‌و از آگوست سال جاری شروع خواهد شد و قیمت پایه‌ی آن‌ها به ترتیب برابر با ۸۲۱۵۰ و ۹۹۶۰۰ دلار می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. hossin

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (83 ديدگاه)

    قوی ترین شاسی بلندهاش هنوز قدرت گراند چروکی 840 اسبی با گشتاور بیش از 700 نیوتن متر تیون کارخونه رو ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. hossin

      ۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (83 ديدگاه)

      البته بخاطر همین قدرت بالا هم هستش که گراند چروکی با موتور هلکت سریع ترین شاسی بلند دنیاست

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. مهدی

        ۴ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        نخیر نیست.سریع ترین شاسی بلند جهان بعد رقابت حرفه ای بین(((تسلاX وب ام وX5M ومرسدس GLC63 ومرسدسG63 و جیپ ترک هاوک و رنجروور))
        جیپ ترک هاوک تمام این خودروهارو شکست داد حتی تسلا مدلX اما درپایان وإخرین رقابت بین جیپ ترک هاوک ولامبورگینی اوروس بود که در دوبار مسابقه درگ اوروس پیروز شد. در دوبار مسابقه رولینگ باز اوروس پیروز شد.
        این رقابت هارو در کانالDSC OFF

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. hossin

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (83 ديدگاه)

          لامبورگینی اوروس که رقیب گرند چروکی نیستش که بخواد باهاش رقابتی کنه چون 2/5 برابر از گرند چروکی گرون تره پس هر کسی اوروس و گراند چروکی رو با هم تو درگ شرکت داده نتیجش غیره معتبره
          اما تو رقابتی که با بنز و رنجرور و بی ام و تسلا داشته چون تو یه بازه قیمتی بودن میشه گفت رقابت درسته

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. مهدی

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          آهان.چون در مسابقه درگ ترک هاوک ولامبورگینی اوروس این لامبورگینی اوروس بوده که پیروز شده درگ نامعتبره چون قیمتشون در یک سطح نیست!!!!!
          اول که رقابت بین SUVهای پرفومنس هستش. پس قیمت ملاک نیست.اگر معیار شناخت سریع ترینSUV پرفومنس باشه کسی دم از قیمت نمیزنه.حرف های شما خنده داره

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. hossin

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (83 ديدگاه)

          نه
          بخاطر اونکه اوروس قیمتش بیش از 180 هزار دلاره و گرند چروکی کمی بیش از 80 هزار دلار و رقابتی که شرکت کنندهاش این همه اختلاف قیمت دارن غیره معتبره و ارزش چندانی نداره
          رقابت باید جوری باشه که شرکت کنندگان با هم تو همه چیز برابر باشن

          موافقم 0
          مخالفم 1
        4. AMIR / ARMI

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          اقای مهدی اوروس SUV نیست
          اوروس CUV هستش
          هر قد بلندی که SUV نمیشه بهش گفت

          موافقم 0
          مخالفم 1
        5. mehran911

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          (((( لامبورگینی اوروس که رقیب گرند چروکی نیستش که بخواد باهاش رقابتی کنه چون 2/5 برابر از گرند چروکی گرون تره پس هر کسی اوروس و گراند چروکی رو با هم تو درگ شرکت داده نتیجش غیره معتبره))))
          ???? پس غیر معتبره
          اوکی
          پراید چی ؟ پراید خوبه ؟ از این به بعد با پراید مقایسه اش میکنیم
          درسته هیچ شخصی یک suv تیون شده رو که با شاهکاری مثل اوروس مقایسه نمیکنه ….

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. mehran911

      ۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      به به
      ببین چه خبره اینجا طرف با اون همه ادعا هنوز نمیدونه قدرت گشتاور گرند چروکی چقدره اومده طرفداری هم میکنه
      طرف هنوز طرز نوشتن پیشرانه رو بلد نیست اومده در مورد بهترین پیشرانه ساز جهان صحبت میکنه !!!
      طرف هنوز نمی دونه استهلاک درسته یا استحلاک یا اصطکاک ! اومده در مورد پیشرانه BMW نظر میده !!!!!
      .
      آفرین واقعا آفرین به طرفدارای آلمانی که زیر این پست کامنت گذاشتن
      یعنی خداییش شما نتونستید برتری پیشرانه ی BMW رو اثبات کنید ؟؟!!؟!؟!؟
      جالبش اینجاست در جواب شوی نوا میگید مگه من مهندس BMW هستم که بتونم جواب بدم ؟!؟! واقعا دمتون گرم
      طرفداری BMW دوستان عزیزم
      مگه BMW سال با بلوک سری پیشرانه های شاهکار M10 وارد فرمول ۲ نشد ؟ مگه سال bmw با موتور M12 سال ۱۹۷۷ وارد رقابت های فرمول یک نشد ؟؟؟ مگه bmw از این موتور ۲ لیتری توربو۱۴۰۰ اسب بخار یعنی ۷۰۰ اسب به ازای هر لیتر تحت فشار 80 psi !!!!! و دور موتور ۱۱۵۰۰ قدرت نگرفت ؟!!؟! مگه با اینکار همه رکورد ها رو جابجا نکرد و قدرتمندترین پیشرانه ی تاریخ فرمول یک رو نساخت؟!؟! چرا ازشون نمی پرسید اینو با کجای خودروسازی آمریکا مقایسه کنم ؟!؟!
      چرا نمیگید همین پیشرانه ی V8 چهار لیتری bmw سال ۲۰۱۷ از نظر بازده رکورد تاریخ پربازده ترین پیشرانه تاریخ رقابت های GT رو زد ؟!؟! و از نظر بازده پیشرانه بالاتر از فراری و پورشه در WEC قرار گرفت
      چرا نمیگید طبق آمار International Engine of the Year ( بزرگترین و معتبر ترین موسسه و مرجع انتخاب موتور برتر سال جهان ) شرکت bmw موفق شده ۶۲ باااار عنوان برترین پیشرانه رو کسب کنه اما جنرال موتورز در کنار مکلارن فقط وفقط ۳ بار !!!!!
      .
      چرا ازشون نمی پرسید چرا فورد از موتور ۶.۲ لیتری V8 فقط و فقط( 411 ) اسب قدرت می گیره !؟؟!!
      چرا کرایسلر از موتور ۸.۴ لیتری فقط ۶40 اسب میگیره ؟!؟!
      چرا شورولت از موتور ۷ لیتری در مدل های پرفورمنس Z06 و Z28 فقط ۵۰۰ اسب میگیره ؟!؟!
      و….
      چرا نمی پرسید کدوم پیشرانه ی آمریکایی رو از نظر بازده با پیشرانه های نفس طبیعی پورشه مقایسه کنم
      پورشه از پیشرانه ۴ لیتری ۶ سیلندر نفس طبیعی ۵۲۰ اسب قدرت بیرون کشید کدوم آمریکایی تونسته همچین کاری بکنه ؟!؟!؟!
      چرا پیشرانه ی شورولت کوروت سالها با مشکل افزایش دما همراه بود ؟ چرا حتی در فیس لیفت کوروت هم نتونستید اصلاحش کنید تا موجب آتش سوزی در برنامه تاپ گر نشه ؟!؟!
      چرا همین جنرال موتورز امسال ۳6۴ هزار خودرو رو به دلیل آتش سوزی پیشرانه فراخوان کرد ؟!؟!؟!
      .
      یک خودروساز بنا به فسلفه ساخت نوع پلتفرم و کارایی رو خودروی مورد نظر پیشرانه رو طراحی میکنه هیچ خودروسازی از پیشرانه ی ۴ لیتری نفس طبیعی کورس کوتاه پورشه در یک پیکاپ یا SUV استفاده نخواهد کرد این قدرت ۵۳۰ اسب و گشتاور ۷۵۰ نیوتن موتری برای یک SUV شاهکاره …
      به دوستان خوبم پیشنهاد میدم بجای اینکه وقتشون رو صرف این مسائل کنن در مورد ساختار پیشرانه ها و علم پیشرانه مطالعه کنن
      اگر در گروه آلمانی ها در تلگرام بپرسید میتونم منابع خوبی رو بهتون معرفی کنم
      .
      اینو فراموش نکنید : برترین پیشرانه های جهان رو آلمانی ها ساختن و می سازن

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۴ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (420 ديدگاه)

        به به اقای 911
        داداش اطلاعات خودرویی شما از همه بد تره که
        اون انجین 6.2 لیتری مال جترال موتورز نه فورد
        فورد موتور 5 لیتری 8 سیلندر داره که خروجی 1200 اسب بخاری میده
        همون موتور معروف موستانگ
        کوروت در برنامه تاپ گیر اتیش نگرفته داداش
        در برنامه گرند تور کلاچ ش داغ کرد
        حالا باهات بحث نمیکنم
        ولی بلخره زیاد هم خودتو دست بالا نگیر دوست من
        ولی اگه همه تکنولوزی های پورشه و بی ام و رو در ضمینه
        ساخت انجین جمع کنی
        نمیتونی باهاشون یه فصل تو مسابقات ناسکار دوام بیاری

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. mehran911

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          پس موتور ۶.۲ لیتری ۴۱۱ اسبی که روی F150 هم سوار شد و در مرکز توسعه ی فورد در رومئو در میشگان آمریکا ساخته شده برای GM هستش ؟!؟؟!
          بعد تو هم با این اطلاعاتت طرفدار آمریکایی هستی !؟!؟!؟!؟
          (((( فورد موتور 5 لیتری 8 سیلندر داره که خروجی 1200 اسب بخاری میده))))
          کجا بیرون میده ؟؟؟ در کدوم مدل کارخونه ای ؟؟؟
          .
          (((( ولی اگه همه تکنولوزی های پورشه و بی ام و رو در ضمینه
          ساخت انجین جمع کنی
          نمیتونی باهاشون یه فصل تو مسابقات ناسکار دوام بیاری))))
          همونجا نیست که دوره ی بیضی می چرخن ؟؟؟؟
          از رقابت های استقامتی چیزی میدونی ؟؟؟ از ۲۴ ساعته چی ؟؟؟
          از سختی نسکار در مقابل ۲۴ ساعته حرف میزنی ؟!؟!!؟
          میدونی امسال پورشه در WEC و IMSA چه بلایی سر فورد و شورولت آورد ؟؟؟
          معتبر ترین پیست های آمریکا کجاست ؟؟؟ میدونی آلمانی ها اونجا با رکورد چند قهرمانی اول هستن ؟؟؟
          میدونی ۱۹ قهرمانی لمانز یعنی چی ؟؟؟؟
          میدونی تو خاک آمریکا در معتبرترین پیستش یعنی ۱۲ ساعته سبرینگ ۱۸ قهرمانی کسب کردن یعنی چی ؟؟؟
          میدونی ۱۸ قهرمانی در ۲۴ ساعته دیتونا معتبرترین ۲۴ ساعته امریکا یعنی چی ؟؟؟؟
          بیشترین قهرمانی ها در پیست های آمریکایی در دستان آلمانی هاست بخصوص پورشه
          در افتخارات موتور اسپرت در مقابل آلمانی ها هییییییچی نیستید یعنی هیچی

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. MOHAMMAD.DEMON

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (420 ديدگاه)

          مهران 911
          داداش به دخودت سخت نگیر
          قبل تایپ کردن یه سرج بکن
          شما الان داری در مورد مسابقات IMSA حرف میزنی
          از سال 2014 تا 2018 در این مسابقات هیچ المانی مقام نیاورده
          6 امریکایی داشتیم 4 دانمارکی 2 اسپانیایی 2 ایتالیایی
          هم در GT Le Mans هم GT Daytona
          تیم کوروت ریسینگ 3 سال پشت سر هم برنده GT Le Mans شده
          تیم امریکایی Scuderia Corsa هم با ماشین های فراری تا سال 2017
          سه بار پشت سر هم GT Daytona رو به دست اوردن
          تازه اره ناسکار همون مسابقاتی که طرفدارش از فورمول یک هم بیشتره
          تازه موتور 3.5 لیتری توربوی فورد f150 رپتور خروجی 450 اسبی داره
          اون موتور دیزلی هم فورد گفت جمع میشه

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. mehran911

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          حتی بلد نیستی لیست بخونی …
          .
          (((( از سال 2014 تا 2018 در این مسابقات هیچ المانی مقام نیاورده
          6 امریکایی داشتیم 4 دانمارکی 2 اسپانیایی 2 ایتالیایی))))
          خدایش دانمارکی ؟!؟!؟ کدوم خودروساز دانمارکیه ؟؟؟؟ اسپانیایی چیه ؟؟؟
          اونا راننده هستن نه سازنده !!!!
          پورشه سال ۲۰۱۴ مجموع قهرمانی کلاس GTLM و GTD رو کسب کرده و همینطور سال ۲۰۱۵ خداییش کجا رو نگاه میکنی؟؟؟ سال ۲۰۱۶ چی آئودی قهرمان GTD نشده ؟؟
          لیست این فصل 2019 رو هم دیدی ؟ WEC رو چی ؟؟؟
          24h daytona رو سرچ کردی ؟؟؟
          12h sebring رو چی ؟؟؟
          مسابقات Pikes Peak هم سرچ کن رکورد ها رو ببین
          برو سرچ کن Sports Car Challenge at Mid-Ohio ببین پورشه ۱۶ با رکورد ۱۶ قهرمانی یکه تازه
          برو سرچ کن 6 Hours of Watkins Glen پورشه ۱۰ قهرمانی تکه تازه
          برو سرچ کن Mobil 1 SportsCar Grand Prix  باز پورشه با ۸ قهرمانی یکه تازه
          برو سرچ کن Road Race Showcase at Road America پورشه با ۱۰ قهرمانی رکوردداره
          برو سرچ کن Monterey Grand Prix باز پورشه با ۱۰ قهرمانی رکوردردار پیسته
          .
          اینایی که نام بردم معتبر ترین پیست ها و رقابت های حال حاضر امریکا هستن که پورشه با اختلاف در اونها رکورددار تعداد قهرمانیه
          جدا برید تمام اسامی که گفتم سرچ کنید و ببیند چی میگم تعداد قهرمانی های معتبرترین پیست های آمریکا با اختلاف در دستان آلمانی ها بخصوص پورشه است

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. Elmiraj

        ۴ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (3088 ديدگاه)

        mehran911 @
        حالا که این همه از انجین های BMW تعریف و تمجید کردی…..از آتش سوزی موتور ها ، خساراتی که به بار آورد ، یورشی که به دفترش شد و فراخوان ۱.۵ میلیونی که به خاطر این قضیه داشت هم یکم می گفتی…….

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. mehran911

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          اونو بخواهم بگم مجبور میشم از داستان سوئیچ های جنرال موتورز و زنده زنده سوختن 124 در خودروهای این برند و فراخوان ۳۰ میلیون خودروییش بگم
          که بزرگترین فراخوان تاریخ بود
          یا فراخوان مشکل دنده پارک فورد که ۱۰۰ نفر کشته داد …
          .
          اتفاقا ی آرشیو خییییییییییلی خفن از فراخوان ها و خرابکاری های خودروسازی آمریکا دارم هر وقت خواستی با کمال میل تقدیم میکنم از شوی نوا بپرسی میدونه قبلا ی ۲۰ـ۳۰ تاییش رو نوشتم

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. sina7

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (435 ديدگاه)

          لامبورگینی یه کاری کرده که همه میگن اوروس رقیب ما نیس =))))
          ازون طرف میگیم اوروس بی رقیبه مخالفت میکنن
          چیکار کنیم بالاخره؟??

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. مهدی

        ۴ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        آقا مهران دوست داریم.
        آقامهران متاسفانه مدتیه شخصی با اکانت های مختلف یه طوری عجیبی شلوغ کردن سایت رو.
        مهران جان ممنون بخاطر معلومات کاماتون. واقعا لذت برم. سپاس

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          خیلی مخلصیم دوست عشق bmw ❤❤❤

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. ahmad m

          ۵ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (62 ديدگاه)

          دمت گرم آقا مهران ، لذت میبرم از اطلاعاتت

          موافقم 1
          مخالفم 0
    3. یانکی

      ۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      دوستی به اسم 911 از فتوحات بیمر گفت ما هم قبول داریم ولی همزمان به آمریکاییها گیر داد پس لازمه من هم مواردی رو بگم.معرفی کن قویترین پیشرانه درون سوز پیستونی رو از تمام دنیا بزار خودم بگم بیشترین نیرو تو تقویت تا بن دندان موتور تقویت شده لامبو با4000 اسب و تمام ولی وقتی تو آمریکایی سرچ کنی میبینی موتورهای 15000 هزار اسبی وجود داره که موجب پیدایش سریعترین ساخته دست بشر شده بله درگ استر که اگر آدم معمولی بشینه پشتش موقع شتاب گیری بیهوش میشه و موقع ترمز امکان داره قرنیه چشمش جدا بشه.از ناسکار بگم که با موتورهای پوش راد که بلوک ماشین کارخونست و کاربراتیه هنوز میتونن بیش از 600 کیلومتر تو حداکثر دور 9 الی 10 هزار تحت فشار باشن و هیچ آسیبی نبینن میتونی نمونش رو بیاری.از انجین وایپر گفتی پس بگم این موتور همچنان رکورد دار گشتاور از موتور تنفس طبیعی با 817 نیوتن متر هستش.همه میدونن فاز مردم عشقی آمریکا با بقیه فرق میکنه البته ایرانیا خیلی تو رفتار شبیهشونن یا اونا شبیه ما که فکر کنم دومی درسته پس هیچ وقت تو فکر اینکه بیان موتوری برا رقابت برای پورشه بسازن نبودن ولی اگر اراده کنن ردش هم میکنن.مگه موتور موستانگ 350 کمه بازدهش که 5.2 طبیعی 530 اسب اونم تو دور 8300 تحویل میده.مگه همین فورد هر وقت ارده میکنه بیاد تو لمانز قهرمان نمیشه.میدونی همچنان انجینهای فرمول 1 فورد کاثورث تو تعداد مقام تو تاریخ فرمول سوم هستش.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. mehran911

        ۵ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        اگه منطقی بودید منم منطقی جوابتون رو میدادم
        پیشرانه های درگستر ها در در بالاترین کلاس یعنی تاپ فیول تقریبا خالی از تکنولوژی هستن یعنی هیچی ندارن چون میزان بوست بالا به تجهیزاتشون آسیب میزنه در دهه ی ۸۰ میلادی این نوع قدرت گرفتن از پیشرانه با افزایش بوست توربو در موتوراسپرت مُد شد هنوزم توسط تیم های درگسترها استفاده میشه که کلا نیاز به مهندسی پیچیده نداره تقریبا همه ی تیم ها از پیشرانه های حجیم ۸ لیتری استفاده میکنن که بلوک هاشون بر اساس پیشرانه های دهه ی ۶۰ میلادی طراحی شده تکرار میکنم دهه ی ۶۰ یعنی ۶۰ سال پیش !!! و سیستم پاشش و ورودی بسیار ساده ای دارن و جایگیری سوپاپ ها هم OHV هستش ….
        ی تیم ۲۰ نفره با بودجه ی بسیار محدودتر توانایی توسعه پیشرانه ی جدید رو به هیچ وجه نداره کلا از نظر تکنولوژی پیشرانه با خودروهای اسپرت معمولی هم قابل مقایسه نیستن
        .
        (((( بله درگ استر که اگر آدم معمولی بشینه پشتش موقع شتاب گیری بیهوش میشه و موقع ترمز امکان داره قرنیه چشمش جدا بشه))))
        زیادی شلوغش کردن این خبر ها هم نیست حداکثر نیرو 6 جی رو تحمل میکنن که البته برای ی آدم عادی قطعا میتونه خطرناک باشه ولی نه اونقدر که شلوغش میکنن الان راننده های فرمول یک در پیست استرالیا سر پیچ ۶ جی نیرو تحمل میکنن
        .
        ((((( هیچ وقت تو فکر اینکه بیان موتوری برا رقابت برای پورشه بسازن نبودن ولی اگر اراده کنن ردش هم میکنن))))
        کاش به همین راحتی بود که میگی
        .
        (((( موستانگ 350 کمه بازدهش که 5.2 طبیعی 530 اسب اونم تو دور 8300 تحویل میده)))
        زمانی که فورد تو فکر ساخت این موتور هم نبود پورشه با پیشرانه حجیم با دور ۱۱۰۰۰ قهرمان لمانز میشد
        همین پیشرانه ۲ لیتری ۱۴۰۰ اسبی BMW در دور ۱۱۵۰۰ کار میکرد
        اون پیشرانه ها صرفا بلوکش برای فوردبود بقیه کارهای فنی و تکنولوژیش رو کازورث انجام میداد

        موافقم 1
        مخالفم 0
    4. Elmiraj

      ۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (3088 ديدگاه)

      mehran 911 @
      فراخوان ۳۰ میلیونی جنرال‌موتورز…..؟!؟!؟!
      .
      تا جایی که تاریخچه صنعت خودروسازی بیان می‌کنه:
      بزگترین فراخوان های جنرال‌موتورز دو تا بیشتر نیستن که بین سالهای ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۹ اتفاق افتادن که اولی بدلیل جدا شدن دسته موتور بدنه بود منجر به فراخوان ۶.۷ میلیون دستگاه و دومی بدیل شل شدن پیچ های سیستم تعلیق بود که منجر به فراخوان ۵.۸ میلیون خودرو شد…
      این فراخوان ها برای جنرال‌موتورز که از سال ۱۹۳۱ تا ۲۰۰۷ بی وقفه بزرگترین گروه خودروسازی جهان بود کاملا عادیه…..
      اون زمان فولکس و تویوتا با ارفاق اندازه بیوک و شورولت بودن نه بیشتر……..
      .
      آتش سوزی بدلیل سوئیچ معیوب برای فورد بود که در سال ۱۹۹۶ اتفاق افتاد و منجر به فراخوان ۷.۹ میلیون دستگاه شد و بزرگترین فراخوان تاریخ فورد بود…..
      .
      .
      همه اینا به اندازه یک درصد دیزل گیت فولکس واگن رسوا نبودن چون جنرال‌موتورز و فورد مثل
      تمامی خودروسازان اشتباهات مهندسی داشتن نه مثل فولکس فریب کاری مهندسی شده…….!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. mehran911

        ۴ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        ((( تا جایی که تاریخچه صنعت خودروسازی بیان می‌کنه: ))))
        با عرض پوزش در این مورد تاریخ منم
        من تا شماره بخش روابط عمومی رسیدگی به فراخوان های فورد و GM رو در آوردم همه زیرو بم فراخوان ها رو در آوردم پسر خوب
        .
        (((( آتش سوزی بدلیل سوئیچ معیوب برای فورد بود که در سال ۱۹۹۶ اتفاق افتاد و منجر به فراخوان ۷.۹ میلیون دستگاه شد و بزرگترین فراخوان تاریخ فورد بود…..))))
        چند ساله تو این سایتی ؟؟؟ هنوز نفهمیدی فراخوان سوئیچ مربوط به GM بوده ؟!؟؟!؟!
        .
        اشتباه نکن ۷.۹ میلیون نبوده فقط وفقط ۲ تا بوده فقط ۲ تا ماشین
        برو سرچ کن General Motors ignition switch recalls برو ویکی پدیا دقیق بخون چندتا بوده دقیق تعداد سوخته ها رو هم بخون این فراخوان رکورد طولانی ترین و بزرگترین فراخوان رو داره
        .
        بیشتر از این وقتم رو نگیر برو سرچ کن همه چیز دستت میاد به رفیقات تو گروهتون بگو کمکت کنن

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Elmiraj

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (3088 ديدگاه)

          پس معلومه شما ارتباط بسیار نزدیکی با GM و فورد دارین تا جایی که این راز های بزرگو فقط با شما در میان گذاشتن و بقیه جهان ازش بی خبر اند….!!!!!
          .
          دوست عزیز بزرگترین فراخوان تاریخ خودرو سازی همه می دونن بدلیل ایربگ های معیوب کمپانی تاکاتا بود که منجر فراخوان ۴۳ میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو از شرکتهای هوندا ، تویوتا ، بی ام و ، دایملر ون ، فیات-کرایسلر ، فورد ، جنرال‌موتورز ، جگوار-لندروور ، مزدا ، مرسدس بنز ، میتسوبیشی ، نیسان ، سوبارو و تسلا بود که مدل های ۲۰۰۹ ، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ را شامل می شد که منجر به کشته شدن ۲۰ نفر و زخمی شدن ۱۸۰ نفر شد……..
          .
          .
          حالا شما یکم از رسوایی دیزل گیت بگو که هنوز ادامه داره و همین یه هفته پیش پورشه را مجبور کرد تا ۶۰۰ میلیون دلار جریمه بپردازه…………..

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. mehran911

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          ((( پس معلومه شما ارتباط بسیار نزدیکی با GM و فورد دارین تا جایی که این راز های بزرگو فقط با شما در میان گذاشتن و بقیه جهان ازش بی خبر اند….!!!!!)))))
          ارتباطمون خیییییلی نزدیکه
          مگه بهت نگفته بودم ؟!؟!؟
          نگو نمیدونستی که دلخور میشم ….
          .
          حالا جدای این حرفا رفتی سرچ کردی
          واسه فورد بود یا GM ؟؟؟
          راستی چندتا بود ؟؟؟.
          .
          (((( دوست عزیز بزرگترین فراخوان تاریخ خودرو سازی همه می دونن بدلیل ایربگ های معیوب کمپانی تاکاتا بود ))))
          خودت فهمیدی یا از کسی کمک هم گرفتی ؟؟؟ راستشو بگو ؟
          .
          جدای از شوخی پسر خوب منظور من خودروساز بود نه سازنده ی قطعه اینو همه میدونن تاکاتا ۴۰ میلیون فراخوان داد
          .
          به هر حال هییییچ خودروسازی به اندازه ی آمریکایی ها سر اشتباهاتشون آدم نکشتن از این نظر با اختلاف اول هستید
          .
          (((( حالا شما یکم از رسوایی دیزل گیت بگو که هنوز ادامه داره و همین یه هفته پیش پورشه را مجبور کرد تا ۶۰۰ میلیون دلار جریمه بپردازه)))) میگن چیزی که نکشتت قویترت میکنه اتفاقا دیزل گیت باعث شد فولکس به خودش بیاد مسیر پیشرفت رو سریعتر طی کنه
          از طرفی خیلی هم بد نیست هوای آمریکایی ها یکم آلوده تر شده ???

          موافقم 1
          مخالفم 0
    5. ارش

      ۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      وقتی شاسی جیپ ترک داره در سرعت 110 کیلومتر ماشین نصف میشه قدرت 840 اسب بخار به چه دردی میخوره ماشین که فقط قدرت نیست همه جور تکنولوژی در اون بکار میره مثل ماشینهای آلمانی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۴ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (3088 ديدگاه)

        آرش @
        حالا ترک چند دستگاهی شاسی رانگلر که به دلیل کشش بسیار بالا در صخره نوردی به وجود آمده بود چه ربطی به قدرت زیاد ترک هاوک داره….؟؟؟؟؟؟؟؟
        .
        عزیزم هر وقت جی کلاس به Moab آمد و اوروس توسط یک مجله معتبر در درگ و دور پیست ترک هاوک را شکست داد از قدرت مهندسی حرف بزن……..

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. mehran911

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          پس صخره نوردی کرده …
          لرزش فرمونش در سرعت ۱۰۰ تا چی اونم بخاطر صخره نوردی بوده
          .
          خوب شد ی moab یاد گرفتیدا
          مگه همنوجا نیست که کیا هم رفته
          .
          کلکل رو همه بلدن اتفاقا میزان آتو از آمریکایی ها خیلی بیشتره تمومش کنید و منطقی نظر بدید

          موافقم 1
          مخالفم 0
    6. M

      ۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      همین از مهندسی جیپ بس که انجین شاسی بلندش اسب بخار بیشتری نسبت به گشتاورش داره!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۵ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (3088 ديدگاه)

        mehran 911 @
        منظورت از لرزش فرمون همونی نیست که با یه بالانس چرخ ساده حل شد و NHTSA هم گفت که مشکلی نداره و در ماشین های مجهز به اکسل سولید عادیه….!!!!
        .
        Moab همون جاییه که سیاهی لاستیک های رانگلر در سخت ترین شیب هاش دیده میشه که امثال جی کلاس هرگز جرات رفتن به اونجا رو ندارن و امثال کیا هم فقط در تخیلات و تیزرهای تبلیغاتی توان رفتن شو دارن و در دنیای واقعی هرگز از ۱۰ مایلی شم عبور نکردن…
        .
        .
        .
        M@
        کدوم انجین جیپ گشتاورش از اسب بخارش بیشتره……نام ببرین…..؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 1
  2. ایمان

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    بهترین انجین های سال ۲۰۱۹ هم معرفی شدن
    اگه امکانش هست مطلبش رو بزارین ؛ با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. hossin

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (83 ديدگاه)

    موتور 8 سیلندر 4/4 لیتریش تازه با کمک توربو شده قدرتش 523 اسب این در صورتی هستش که لینکلن ناویگیتور پرفروش موتورش با 6 سیلندر و حجم 3/5 لیتر قدرتش 420 اسب و گشتاورش بیش از 600 نیوتن متره
    (( پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربوی N63 با قدرت 523 اسب بخاری و گشتاور 750 نیوتون متری استفاده می‌کنند))

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Sam

      ۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (97 ديدگاه)

      دوست عزیز (طبق منطق شما) موتور 3 لیتری 6 سیلندر بی ام و ایکس 3 و ایکس 4 کامپتیشن 500 اسب و 600 نیوتن متر گشتاور تولید میکنه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hossin

        ۴ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (83 ديدگاه)

        sam
        کامنت من رو سر سری خوندی تا زود بیای جواب بدی
        گفتم موتور 4/4 لیتری بی ام و با تویین توربو قدرتش شده 523 اسب
        لینکلن با موتور3/5 لیتری قدرتش هست 420 اسب
        و نتیجه هم اونکه موتور بی ام و با حجم بالاتر از موتور لینکلن و با داشتن توئین توربو قدرتش فقط 100 ساب بیشتره که نشون دهنده بازده کمه موتور بی ام وه هستش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یانکی

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2354 ديدگاه)

          کلا اشتباه میزنی.موتور 3.5 فورد رو لینکلن 450 اسبه رو جی تی 650 اسبه.موتور بیمر 4.4 رو m50 قدرت 523 رو میده و روی m پاورش بیش از 600 اسب.هر دو هم عالین هیچ نقصی ندارن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. رامتین

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (3020 ديدگاه)

          بازده موتور بی ام و اصلا کم نیست، چرا که بی ام و اجازه نداده ورژن پرفورمنس این موتور، روی x5 یا x7 بیاد. ورژن قویتر که همین موتور 4.4 لیتری 8سیلندر هست حدود 650 اسب توان تولید میکنه که روی m8 کامپتیشن دو سه ماه دیگه ارائه میشه. این عدد برای چنین موتوری فوق العاده محسوب میشه. مدل 523 اسبی هم فعلا روی سری هشت پایه یعنی 850i هست که این موتور را برای شاسی ها، قرض گرفتند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. hossin

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (83 ديدگاه)

          یانکی
          من قدرت روی چرخ رو گفتم 420 نه سره میلنگ که 450 اسبه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Javadwest

      ۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (11 ديدگاه)

      حالا خوبه یادمون نرفته دهه۸۰و۹۰ ماشینای امریکایی یه همچین حالتی داشتن
      مثلا حجم موتور۵۰۰۰ قدرت۹۰اسب???

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Benz

        ۵ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (225 ديدگاه)

        ?????دمت گرم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. مهدی

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    آقای hossin متاسفانه شما با چند اکانت درسایت حضور داریدکه این کاره درستی نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. hossin

      ۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (83 ديدگاه)

      کدوم چندتا اکانت؟؟؟
      چرا از جواب دادن بحث تفره میری؟؟؟
      اصلا من 30 تا اکانت دارم جواب این سوالم رو بده
      چرا بی ام و با موتور 4/4 لیتری توئین توربو قدرتش 523 اسب هستش؟؟؟؟ولی لینکلن با موتور کوچیک تر و تعداد سیلندر کم تر قدرتش 420 اسب؟؟؟؟؟
      بجای جواب دادن به سوالات منطقی اومدی چیزی میگی که از جواب دادن به من تفره بری
      این نشون میده بی ام و وتورش کم بازده هستش همین و چون شما جوابی نداری که به من بدی بحث چندتا اکانت رو پیش میکشی

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. مهدی

        ۴ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        دوست عزیز شما درچندپست با چنداکانت یک مطلب رو فرستادی.چندین بارهم دوستان بهش اشاره کردن.
        بعدشم مگه من مهندس شرکتBMWهستم که بخوام بگم چرا ازیه موتورفلان قدرت رو گرفته.
        شرکت هایی مثل فراری وBMW اونقدر در زمینه موتور سازی جوایز وافتخارات دارن که نشون میده بهترین انجین سازان در صنعت خودرو هستن.
        اما چشم به شرکتBMWپیشنهاد میکنم حرف های شمارو گوش بدن

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. hossin

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (83 ديدگاه)

          کدوم پست من یک مطلب رو چندبار فرستادم؟؟؟ کجاست؟؟؟
          اون چندباری هم که میگی دوستان اشاره کردن 1 نفر بود کههمون ارمانه که همه میدونن تکلیفش چیه
          در ضمن اگه شما مهندس بی ام و نیستی پس نیا جوابی بده که همه فکر کنن در اون شرکت سهام داری
          موتور 4/4 لیتری توئین توربوی این کمپانی اندازه موتورهای 6 سیلندر توربو فورد قدرت و گشتاور دارن که هر کسی که از مکانیک اندکی بدونه متوجه میشه این موتور بازدهی پایینی داره
          موتورهای 4/4 لیتری توربو باید راحت بالای 650 اسب قدرت داشته باشن که این موتور بی ام وه نتونسته به این قدرت برسه حالا 100 تا جایزه هم بگیره چه ثمر داره؟؟
          بدون تعصب اگه باشی راحت متوجه بازدهی کمش نسبت به بقیه موتورها میشی

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. mehran911

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          (((موتور 4/4 لیتری توئین توربوی این کمپانی اندازه موتورهای 6 سیلندر توربو فورد قدرت و گشتاور دارن که هر کسی که از مکانیک اندکی بدونه متوجه میشه این موتور بازدهی پایینی داره)))
          شما از مکانیکی سر در میاری !؟؟!؟!!؟!؟!؟ چی میدونی ؟؟؟؟ بخدا هیچی
          .
          موتور ۹ لیتری فورد رو از نظر بازده با ۲ لیتری BMW مقایسه میکنی ؟؟!
          .
          اگر از ساختار پیشرانه اطلاعی داشتی میدونستی دو پیشرانه حتی با حجم یکسان رو هم به این راحتی نمیشه با هم مقایسه کرد

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. ahmad m

      ۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (62 ديدگاه)

      ایشون علی شوی هستن که چند تا اکانت دارن

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. hossin

        ۴ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (83 ديدگاه)

        ahmad m
        شما هم که همون ماسکوبیچ هستی بزرگوار

        موافقم 0
        مخالفم 1
  5. حسين وي

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (463 ديدگاه)

    جوری دم از فروش میزنن انگار تو اروپا فروختن !
    فعلا که پرفروس ترین لوکس سازای امریکا
    المانیا و ژاپنیان
    نمیدونم رو چه حساب یه سری ماشین که از کیفیت پایین کابینشون مینالن ( موستانگ و اسکالید و … ) با بی ام و مقایسه میکنید
    در ضمن بی ام و بخواد میتونه از همین موتورش هزار اسب هم بگیره
    همونجوری که تویوتا هم میتونه ولی به خاطر اصطحلاک کم تر نمیگیره
    اینا صلاح دید خودشونه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. hossin

      ۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (83 ديدگاه)

      حسین وی
      تو کلاس شاسی بلندهای فول سایز لوکس
      کادیلاک و لینکلن سال 2018 رتبه 1 و 2 رو داشتن و از بنز و بی ام و با کیفیت پرفروش تر بودن
      موستانگ هم که میگی کیفیتش کمه با همون کیفیت 4 ساله تو کلاس خودش پرفروش ترین هست و بی ام وه سری 3 و 4 به گرد پاش هم نمیرسن
      همه دنیا میدونن بی ام و موتورهاش پر استحلاک هست و طبق مقاله ای که پدال به عنوان بیشترین ماشینهای که بعد 1 سال فروخته میشن گذاشت بی ام وه بخاطر استحلاک بالاش در صدر جدول قرار داشت
      پس با استفاده از لغاتی مثل کیفیت کم نمیشه واقعیتی که هست رو انکار کرد

      موافقم 0
      مخالفم 1
  6. sina

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    X5 یه شاهکار به تمام معناست و من هنوز با x7 ارتباطی برقرار نمیکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    من میدونم چرا دوستان میگن مثلا این موتور بی ام و واسه چی توان بیشتری تولید نمیکنه و بازدهی بالایی نداره! خب دوس نداره توان را ببره بالای روی یک محصولش. به من و شما چه ارتباطی داره؟ همین فرغون دنا پلاس، راحت به توان 200 اسب هم تونستند برسند، اما ایران خودرو گفت روی 150 کافیه که دلیلش استهلاک قطعات و… هست. موتور 6 سیلندر فورد 420 اسب توان داره خیلی مثلا قویه؟! همین موتور روی بی ام و سری 4 کد 430i توان 320 اسب داشت، در سال 2017 توانش اومد روی 340، ورژن 2019 اش توانش میشه382، روی ام4 توانش شد 400 (مدل پنج شش سال پیش)، بعد رسوندن به 420، بعد 450 و پارسال 500. همه و همه از یک موتوره و بازدهیش از تمام خودروهای دیگه بالاتره.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا