بی ام و

طـوفان آبی جی‌پـــاور: بی‌ام‌و Hurricane RRs

بی‌ام‌و M5 شاید اندکی از خواسته‌های عاشقان سرعت و قدرت را جوابگو باشد اما اگر از جی‌پاور بپرسید به شما می‌گوید M5 استاندارد فقط یک اسباب‌بازی ساده است! چندی پیش جی‌پاور اعلام نمود که صدمین دستگاه از سوپر سدان‌های خود را تحویل داده اما مگر این سدان‌ها چه ویژگی‌های خاصی دارند که این میزان متقاضی پشت درهای جی‌پاور برای آمدنش انتظار می‌کشند؟!

۲۰۱۲ G-Power BMW M5 Hurricane RRs

بی‌ام‌و M5 HURRICANE قدرتمندترین سدانی است که تاکنون از M5 ساخته شده است. این خودرو ابتدا در سال ۲۰۱۰ میلادی معرفی شد. این خودرو توانست با ثبت رکورد ۳۷۲ کیلومتر برساعت نه تنها رکورد قبلی جی‌پاور در سال ۲۰۰۸ را ارتقا داد بلکه لقب سریع‌ترین سدان خیابانی تاریخ را نیز از آن خود کرد.

M5 HURRICANE دارای پیشرانه‌ای V10 با پیستون‌های فورج‌کاری شده‌ توسط MAHLE و همچنین مجهز به دو سوپرشارژر ASA T1-316 است که می‌تواند تا ۸۰۰ اسب‌بخار قدرت در دور ۷,۵۰۰  تا ۸,۰۰۰ و ۷۸۰ نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور ۶,۵۰۰ تولید کند. سیستم اگزوز نیز کاملا تعویض شده تا جای آنرا پکیج اختصاصی SPEEDFLOW جی‌پاور بگیرد که با کاتالیست‌های دوگانه، فشار گازهای خروجی را کاهش داده است. همچنین سر اگزوزهای ۸۳ میلی‌متری نیز توسط M-Design برای این خودرو طراحی شده‌اند.

۲۰۱۲ G-Power BMW M5 Hurricane RRs

شتاب صفرتاصد M5 HURRICANE در ۴.۳ ثانیه، صفرتا دویست در ۹.۱ ثانیه و صفر تا سیصد آن نیز در ۲۵.۲ ثانیه ثبت شده است. با وجود سرعت حداکثر ۳۷۰ کیلومتری این خودرو، برای آن رینگ‌های ۲۰ اینچی SILVERSTONE DIAMOND تدارک دیده شده که روی آن‌ها تایرهای میشلین و از نوع Pilot Super Sport سوار شده‌اند؛ این تایرهای در جلو ۲۵۵ و در عقب ۳۰۵ میلی‌متری هستند.

کیت ترمز خودرو نیز توسط مهندسین جی‌پاور ساخته شده که دیسک‌های آن در جلو ۳۹۶ میلی‌متری و در عقب ۳۸۰ میلی‌متری هستند. البته مشتریان می‌توانند دیسک‌های فولادی و سرامیکی را نیز سفارش دهند.

حال به سراغ قیمت‌ها می‌رویم! سفارش کمک‌های اسپرت GM5-RS در حدود ۲,۳۴۰ دلار (۱.۸۶۱,۰۰ یورو)، هرکدام از رینگ‌ها به همراه تایر استاندارد ۵,۹۰۰ دلار (۴.۶۷۳,۰۰ یورو)، کیت ترمز استاندارد جلو ۸,۲۰۰ دلار (۶.۴۶۶,۰۰ یورو)، کیت ترمز استاندارد عقب ۶,۰۰۰ دلار (۴.۷۸۵,۰۰ یورو)، کیت ترمزهای سفارشی سرامیکی جلو ۱۸,۳۰۰ دلار (۱۴.۴۶۰,۰۰ یورو)، کیت ترمزهای سفارشی سرامیکی عقب ۱۴,۹۰۰ دلار (۱۱.۷۸۸,۰۰)، سوپرشارژرهای سری G-POWER SK III RRs با هزینه نصب در حدود ۷۲,۲۰۰ دلار (۵۷.۰۰۰,۰۰ یورو).

درحالیکه نسخه‌های استاندارد این خودرو با نام کامل M5 HURRICANE RR شناخته می‌شوند اما جی‌پاور صدمین مدل تولیدی را M5 HURRICANE RRs نامیده است؛ قدرت خروجی این نسخه با اندکی اصلاحات در حدود ۳۰ اسب‌بخار نسبت به ۹۹ دستگاه دیگر بیشتر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. کیان

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    باید به سایپا و ایرانخودرو نشون بدن بگن این همون بچه مردم هست که بابا ننتون اونموقع میگفت شما هی گوش ندادین اونا به این رسیدن اونوقت شماها …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      راکت 800 برابوس خیلی بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علي

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    عجب ماشینی :O

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی قضایی

    ۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (141 ديدگاه)

    G-Power فراتراز طوفانه واقعاکارش بیسته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا