بی ام و

دست رد M پاور به سینهٔ پیشرانه‌های چهار سیلندر

خبر خوبی برای علاقه‌مندان به ب‌ام‌و منتشر شده مبنی بر اینکه بخش M این شرکت اعلام کرده است هیچ خودروی عملکرد بالایی با پیشرانه چهار سیلندر تولید نخواهد کرد. دلیل چنین تصمیمی این است که این شرکت نمی‌تواند کمبود قدرت این پیشرانه‌ها را بدون استفاده از سیستم هیبریدی جبران کند و استفاده از سیستم هیبریدی هم به معنای وزن بیشتر خواهد بود.

در این رابطه رئیس M پاور آقای «Frank Van Meel» اوایل هفته جاری در مصاحبه‌ای به CarAdvice گفته است:

«ما واقعاً از استفاده از موتورهای شش سیلندر خوشحال هستیم زیرا این نوع موتور میراث ما است. ما کار خود را با موتور شش سیلندر در مدل M1 آغاز کردیم؛ بنابراین این موتور سابقه زیادی در تاریخ ما دارد. ب‌ام‌و شرکت موتورهای شش سیلندر است و این موتوری نمادین برای ما محسوب می‌شود. من هیچ‌گاه یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژر را برای خودرویی عملکرد بالا مناسب نمی‌دانم زیرا اگر از این نوع موتور، عملکرد بالا خواسته شود، گشتاور آن در دورهای پایین از دست می‌رود و درنتیجه کل لذت رانندگی که از یک خودروی عملکرد می‌خواهیم از دست خواهد رفت».

بااین‌حال یک راه‌حل برای ارائه گشتاور دور پایین وجود دارد و آن استفاده از موتور برقی است. اما وی دراین‌باره توضیح می‌دهد:

«در این صورت وزن زیادی به خودرو اضافه می‌شود و که به‌آسانی نمی‌توان با آن مقابله کرد. البته بخش M ب‌ام‌و در حال کار با زیربرند i ب‌ام‌و برای توسعه نسل جدید سلول‌های باطری است اما امروز زمان مناسبی برای الکتریکی کردن خودروهای M نیست. نسل فعلی موتورهای الکتریکی هنوز برای استفاده در خودروهای M به‌اندازه کافی قوی نیستند و قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی هم وزنی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم به خودرو اضافه می‌کند که درنتیجه وزن خودرویی چون M3 یا M4 به ۱۵۰۰ کیلوگرم می‌رسد. چنین وزنی به‌طور کامل از تعادل خارج شده و ما نمی‌توانیم آن‌را با فلسفه یک خودروی M تطبیق دهیم».

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ehsan

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (175 ديدگاه)

    آفرین _ خوب گفت ایشون _ الکتریکی خوبه نه برای امروز و کاملتر هم گفت نه برای خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت
    همین چند روز پیش بود که پورشه 911GT2 rs رکورد سریعتری از 918 در پیست نوربر رینگ زد بدون موتور الکتریکی (همینطور لامبورگینی) پس موتور های بنزینی هنوز جای پیشرفت دارن
    ممنون آقای دهقان بابت گزارش این خبر ( عکس آخر هم خیلی خوبه )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    داداشمون داره اشتباه میزنه! یعنی چی که میگه “نسل فعلی موتورهای الکتریکی هنوز برای استفاده در خودروهای M به‌اندازه کافی قوی نیستند” ؟!!!!! یعنی می‌خوای بگی امثال پورشه ۹۱۸، مک‌لارن P1 و کونیگ‌زگ رگرا از محصولات سری M شما سطح پایین‌تر هستن که از مجموعه هیبریدی بهره می‌برن؟! بیخیال رفیق!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    اصلا ام پاور یعنی شش سیلندر، کمتر از شش تا سیلندر واسه سری ا م افت داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمید ع

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (239 ديدگاه)

    واقعا جای خوشحالی داره.تصور کنین یه M3 توربو هایبرید با موتور چهار سیلندر ۴۰۰ یا ۵۰۰اسبی.من که هیچوقت نمیتونم باور کنم همچین موتوری بتونه ۱۰-۱۵سال دوام بیاره.مثل ورزشکاری که همیشه در طول دوران ورزشیش دوپینگ کرده..مسلما خیلی زودتر از رقبا از پا درمیاد.حتی از بنز cla 45 هم خوشم نمیاد.چرا بجای یه موتو v6 یا خورجینی ۶سیلندر یا حتی ۸سیلندر از یه موتور۴سیلندر خطی استفاده کردن؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ارش

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    این دوتا تو عکس بالا چقدر خوشگلن مثل دو تا ببر میمونن تو کوهستان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Omid622

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    واقعا توضیحات بسیار خوب و به جای گفتن اصلا نمیشه تصور کرد بخش m چهار سیلندر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mohsen

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    ایول واقعا چطوری انقدر خوببن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مانی

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    دیدن مرسدس 4 سیلندر زده این بازیها رو در میارن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا