آئودیبی ام ولندروور-رنجروورولوو

جدال SUVهای لوکس برتر ولوو، ب‌ام‌و، رنج‌روور و آئودی

رقابت سخت و نفس‌گیر ولوو XC90 T6، ب‌ام‌و X5 35i xDrive، رنجروور اسپرت HSE و آئودی Q7 3.0T

روزبه‌روز بر محبوبیت و فروش کراس اوورها و SUVها در حال افزوده شدن است و این روند تا جایی پیش رفته که فروش این خودروها حتی از مدل‌های سدان هم پیشی گرفته است. به‌گونه‌ای که آئودی پیش‌بینی می‌کند فروش نسل دوم Q7 در یک یا دو سال آینده از سدان A6 بیشتر شود و همین‌طور فروش X5 ب‌ام‌و نیز از سری ۵ بیشتر شده است. در سوی دیگر نسل دوم XC90 به پرفروش‌ترین محصول ولوو تبدیل‌شده و فروش رنجروور اسپرت از محصولات جاگوار بیشتر شده است که این امر عامل مهمی بود تا جاگوار هم باعرضه مدل F-Pace به جمع SUV سازان بپیوندد.

Volvo XC90 T6 , BMW X5 xDrive35i, Land Rover Range Rover Sport HSE, and Audi Q7
Volvo XC90 T6 , BMW X5 xDrive35i, Land Rover Range Rover Sport HSE, and Audi Q7

همین امر موجب شد تا ما به مقایسه ۴ دستگاه از برترین SUVهای بزرگ لوکس حال حاضر بازار با سه ردیف صندلی و قیمتی در حدود ۷۰ هزار دلار بپردازیم.

Volvo XC90 T6 , BMW X5 xDrive35i, Land Rover Range Rover Sport HSE, and Audi Q7
Volvo XC90 T6 , BMW X5 xDrive35i, Land Rover Range Rover Sport HSE, and Audi Q7

از بین چهار شرکت‌کنندهٔ رقابت ما، X5 بدون شک پرفروش‌ترین آن‌هاست. نمونه مورد آزمون از نوع ۳۵i xDrive با ۳۰۰ اسب بخار قدرت است که قیمت آن از عدد معقول ۵۷,۱۹۵ دلار شروع می‌شود اما خودروی شرکت‌کننده در رقابت ما ۶۸,۲۷۰ دلار قیمت دارد.

Volvo XC90 T6 , BMW X5 xDrive35i, Land Rover Range Rover Sport HSE, and Audi Q7
Volvo XC90 T6 , BMW X5 xDrive35i, Land Rover Range Rover Sport HSE, and Audi Q7

آئودی تا سال ۲۰۰۶ خودروی SUV در سبد محصولات خود نداشت اما با معرفی Q7 به‌عنوان اولین SUV خود توانست به فروش مناسبی دست‌یافته و میزان فروش آن را با انجام بروز رسانی‌هایی تا سال ۲۰۱۵ بالا نگه دارد؛ اما سرانجام نسل دوم Q7 معرفی شد و آن‌قدر جدید و پیشرفته شده که با مدل ۲۰۱۷ بفروش می‌رسد. قیمت آئودی از ۵۵,۷۵۰ دلار شروع می‌شود و با سفارش تجهیزات و امکانات بیشتر به ۷۲,۸۷۵ دلار می‌رسد.

2016 Volvo XC90 T6 AWD Inscription, 2015 BMW X5 xDrive35i, and 2015 Land Rover Range Rover Sport HSE
۲۰۱۶ Volvo XC90 T6 AWD Inscription, 2015 BMW X5 xDrive35i, and 2015 Land Rover Range Rover Sport HSE

نسل دوم ولوو XC90 هم مانند آئودی Q7 به‌تازگی معرفی‌شده است. این خودرو بر روی پلت فرم جدیدی ساخته‌شده و تنها SUV این کلاس است که فقط با پیشرانه ۴ سیلندر عرضه می‌شود. البته ۴ سیلندر ۲ لیتری که با تجهیز به سوپرشارژر و توربوشارژر ۳۱۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نمونه مورد آزمون از نوع T6 است که قیمت پایه‌ای برابر با ۵۰,۷۹۵ دلار دارد درحالی‌که قیمت خودروی حاضر در آزمون ۶۷,۰۵۵ دلار است.

2017 Audi Q7 3.0T, 2015 Land Rover Range Rover Sport HSE, 2015 BMW X5 xDrive35i, and 2016 Volvo XC90 T6 AWD Inscription
۲۰۱۷ Audi Q7 3.0T, 2015 Land Rover Range Rover Sport HSE, 2015 BMW X5 xDrive35i, and 2016 Volvo XC90 T6 AWD Inscription

آخرین شرکت‌کننده هم رنجروور اسپرت با بدنه‌ای از جنس آلومینیوم است که قیمت پایه آن از ۶۵,۹۴۵ دلار شروع می‌شود و با سفارش تمامی امکانات به ۸۷,۲۸۱ دلار می‌رسد که آن را به گران‌ترین عضو گروه تبدیل می‌کند. البته می‌توان با حذف تجهیزات غیرضروری این مبلغ را به ۸۰,۰۰۰ دلار کاهش داد که بازهم رقم بالایی محسوب می‌شود.

2015 Land Rover Range Rover Sport HSE, 2017 Audi Q7 3.0T, 2015 BMW X5 xDrive35i, and 2016 Volvo XC90 T6 AWD Inscription
۲۰۱۵ Land Rover Range Rover Sport HSE, 2017 Audi Q7 3.0T, 2015 BMW X5 xDrive35i, and 2016 Volvo XC90 T6 AWD Inscription

در این رقابت مرسدس بنز GLE هم می‌توانست حضورداشته باشد اما به دلیل اینکه فقط با دو ردیف صندلی عرضه می‌شود نتوانستیم آن را شرکت دهیم. اگرچه برادر بزرگ‌تر GLE یعنی GLS مجهز به سه ردیف صندلی است اما به دلیل اینکه بزرگ‌تر و گران‌تر از خودروهای آزمون ماست از حضور در این رقابت بازماند. SUV های سه ردیفه دیگری چون آکورا MDX، اینفینیتی QX60، لکسوس GX460 و لینکلن MKT هم در بازار حضور دارند اما به دلیل قیمت پایین، از آزمایش ما کنار گذاشته شدند و رقابت را با ۴ شرکت‌کننده آغاز کردیم.

2017 Audi Q7 3.0T and 2015 Land Rover Range Rover Sport HSE
۲۰۱۷ Audi Q7 3.0T and 2015 Land Rover Range Rover Sport HSE

رتبه چهارم: ب‌ام‌و X5 35i xDrive
در زیر کاپوت X5 قلب ۶ سیلندر خطی توربوشارژ می‌تپد که قدرت و مصرف سوخت مناسبی دارد به‌گونه‌ای که در شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر پس از آئودی رتبه دوم را کسب می‌کند. وزن آن نیز با ۲۲۵۶ کیلوگرم سبک‌تر از آئودی و رنجروور آلومینیومی است.

X5 دارای سه حالت رانندگی است که سواری آن در هر سه حالت ناامیدکننده است. فرمان آن نیز سبک و بی‌روح است که هرچند در حالت اسپرت کمی سفت‌تر می‌شود اما در هیچ حالتی دقت آن بهبود پیدا نمی‌کند. بدنه این SUV باواریایی بیش از سه رقیب دیگر در پیچ‌ها کج می‌شود و آزمون اسلالوم را نیز با کمترین سرعت طی کرد. هرچند نسل سوم X5 در سال ۲۰۱۴ معرفی‌شده است اما از پیری زودرس رنج می‌برد! چراکه ظاهر چندان جذابی نداشته و طراحی داخلی آن نیز کسل‌کننده است و بیشتر به یک SUV پنجاه هزار دلاری شبیه است تا ۷۰ هزار دلاری. صفحه آمپر، سامانه نمایشگر سربالا و صفحه‌نمایش لمسی آن فاقد وضوحی است که در آئودی و ولوو وجود دارد.

فضای صندلی‌های ردیف سوم هم به‌شدت تنگ بوده و بدترین رتبه را در بین اعضای گروه کسب می‌کند به‌طوری‌که فقط می‌توان از آن در مسافت‌های کوتاه استفاده کرد. البته پکیج M Sport برای X5 قابل سفارش است که تا حد زیادی مشکلات آن را بهبود می‌بخشد اما با سفارش این بسته که ۴۴۵۰ دلار قیمت دارد، قیمت X5 به بیش از ۷۰ هزار دلار می‌رسد که با این مبلغ گزینه‌های بسیار بهتری برای خرید وجود خواهد داشت.
در پایان می‌توان گفت شاید ب‌ام‌و کلاس SUV های اسپرت یا SAV را ابداع کرده باشد اما دیگران در این کلاس پیشرفت بیشتری داشته‌اند.

رتبه سوم: رنجروور اسپرت HSE
ردیف سوم صندلی‌ها در رنجروور قابل سفارش هستند اما به نظر غیرقابل استفاده می‌آیند! چراکه کودکان نیز برای مسافت‌های طولانی نمی‌توانند در آن‌ها بنشینند. تنها امتیاز ردیف سوم صندلی‌های رنجروور اسپرت نسبت به ب‌ام‌و X5 فضای بالای سر بیشتر آن است؛ اما از این نقص که بگذریم، رنجروور اسپرت چالاک‌تر از X5 حس می‌شود، فرمان دقیقی داشته و حرکات خودرو کاملاً قابل‌کنترل است.

رنجروور باوجوداینکه از آلومینیوم ساخته‌شده است اما با ۲۳۵۰ کیلوگرم وزن سنگین‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود ولی پیشرانه وحشی سوپرشارژ V6 آن به‌خوبی از پس وزن خودرو برمی‌آید. طراحی داخلی آن بیش از آنکه اسپرت باشد ساده بوده و به نظر می‌رسد متعلق به ۵ سال پیش است به‌طوری‌که می‌توان آن را کلاسیک خواند. صفحه‌نمایش لمسی آن نیز بااینکه قدیمی است اما کارکرد خوبی دارد درحالی‌که مدل ۲۰۱۶ به سیستم سرگرمی جدیدی مجهز شده است؛ اما مشکل بزرگ رنجروور اسپرت قیمت بالای آن است؛ بنابراین اگر رنجروور می‌خواهد این مدل به فروش بالایی دست یابد باید کاهش قیمت زیادی برای آن در نظر گیرد، در طراحی داخلی آن تجدیدنظر کند و ردیف سوم صندلی‌ها را به‌صورت کاربردی طراحی کند. در غیر این صورت دو شرکت‌کننده بعدی انتخاب‌های بهتری خواهند بود درحالی‌که به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر نیز هستند.

رتبه دوم: ولوو XC90 T6
سه سال پیش ولوو مدیر طراحی داخلی بنتلی آقای «Robin Page» را به استخدام خود درآورد که نتیجه این انتخاب هوشمندانه طراحی داخلی فوق‌العاده XC90 است. این طراحی به‌قدری عالی است که وقتی داخل آن می‌نشینیم دیگر خودروهای رقابت را فراموش می‌کنیم. چراکه در ولوو شاهدی طراحی داخلی‌ای هستیم که فقط در خودروهایی با دو برابر قیمت آن قابل‌دسترسی است. کاربرد فراوان چرم نرم و باکیفیت در روکش صندلی‌ها، رودری ها و دیگر جاهای خودرو موجب شده که داخل XC90 یادآور محصولات فراری باشد؛ اما در داخل ولوو بیش‌ازحد پنهان‌کاری صورت گرفته است؛ یعنی بیشتر دکمه‌ها و تجهیزات پنهان‌شده‌اند که این امر موجب پیچیدگی آن گردیده است. XC90 از صندلی‌های بزرگی برخوردار است که در جلو به گرم‌کن و سردکن مجهزند، بسیار نرم و راحت هستند و بدن را به‌خوبی در برمی‌گیرند. صفحه‌نمایش بزرگ لمسی در وسط داشبورد نصب‌شده است که باکمی تمرین به‌راحتی می‌توان با آن کارکرد. ردیف دوم صندلی‌ها از راحتی خوبی برخوردارند و حتی این راحتی در ردیف سوم هم وجود دارد به نحوی‌که بزرگ‌سالان نیز می‌توانند به‌راحتی از ردیف سوم صندلی‌ها استفاده کنند.

در این خودرو سیستم تعلیق بادی قابل سفارش است که در بدترین جاده‌ها بهترین عملکرد را دارد. XC90 حدود ۱۲۰ کیلوگرم سبک‌تر از X5 و نزدیک به ۱۸۰ کیلوگرم وزن کمتری از Q7 دارد. هرچند پیشرانه این SUV سوئدی که مجهز به هر دو سیستم پرخوران توربوشارژر و سوپرشارژر شده به فشردن پدال گاز واکنش بسیار خوبی نشان می‌دهد اما با شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر ۶ ثانیه کندترین عضو گروه محسوب می‌شود. صدای کارکرد پیشرانه بسیار کم است اما به نظر ما غرش پیشرانه‌های ۶ سیلندر ب‌ام‌و و آئودی بسیار گوش‌نوازتر از این سکوت است. مصرف سوخت این پیشرانه نیز با ۱۳.۸ لیتر در هر صد کیلومتر هیچ تفاوتی با پیشرانه‌های ۶ سیلندر X5 و Q7 ندارد. در کل می‌توان ولوو XC90 را خصوصاً درزمینهٔ طراحی خارجی و داخلی یک اثر هنری دانست اما استفاده از موتور ۴ سیلندر در آن ایده مناسبی به نظر نمی‌رسد.

رتبه اول آئودی Q7 3.0T
تا قبل از نشستن پشت آئودی Q7 همگی ولوو را برنده می‌دانستیم اما پس از راندن این غول ۲۳۰۴ کیلوگرمی فولاد و آلومینیوم نظرمان عوض شد. درواقع Q7 ترکیبی است از ساختار خوب و استحکام بالای رنجروور بامهارت ولوو. در حالت رانندگی «sportiest» ارتفاع سیستم تعلیق کاهش میابد و Q7 سواری مشابه سدان های آئودی را از خود نشان می‌دهد. سیستم سفارشی فرمان پذیری ۴ چرخ (که بخشی از پکیج سفارشی ۴۰۰۰ دلاری است) چابکی شگفت آوردی را برای آن در هنگام رانندگی در شهر پدید می‌آورد. هرچند لاستیک‌های پهن ۲۸۵ بکار رفته در Q7 موجب شده فرمان آن دقت ولوو را نداشته باشد اما رانندگی با آن بسیار سرگرم‌کننده است.
نقطه قوت این آلمانی خوش‌تیپ پیشرانه V6 سوپرشارژ ۳۳۳ اسب بخاری آن است؛ زیرا باوجوداینکه Q7 دومین عضو سنگین گروه است اما با تکیه‌بر این پیشرانه سریع‌ترین شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر را با ۵.۵ ثانیه بنام خود ثبت می‌کند.

تیم طراحی داخلی ولوو شاید بهتر از آئودی عمل کرده باشند اما بازهم طراحی داخلی آئودی در سطحی بالاتر از رنجروور و ب‌ام‌و قرار می‌گیرد. در داخل این خودرو کاربرد چرم و چوب را در کنار تکنولوژی مدرنی همچون نمایشگر لمسی MMI مشاهده می‌کنیم که ترکیب زیبا و جالبی است. در روبروی راننده سامانه نمایشگر سربالا به همراه دو نمایشگر TFT بزرگ قرارگرفته‌اند که می‌توان در آن‌ها اطلاعات سفر، پارامترهای فنی پیشرانه و یا یک نقشه دقیق را برای نمایش انتخاب کرد. نقشه رهیاب درست در مقابل راننده قرار می‌گیرد و دقت فوق‌العاده‌ای در نمایش جزئیات دارد تا جایی که نقشه هیچ‌یک از SUV های شرکت‌کننده در آزمون چنین سطحی از جزئیات را نمایش نمی‌دهد. هرچند راحتی و فضای صندلی‌های ردیف سوم آئودی بهتر از رنجروور و ب‌ام‌و است اما همچنان به‌خوبی ولوو نیست؛ اما Q7 با لذت رانندگی بالا و قدرت مناسب پیشرانه توانست بر XC90 غلبه کرده و پیروز رقابت شود.

جدول مشخصات فنی و مقایسه

  آئودی Q7 3.0T ب ام و X5 35i رنجروور اسپرت ولوو XC90 T6
قیمت پایه ۵۵.۷۵۰ دلار ۵۷.۱۹۵ دلار ۶۵.۹۴۵ دلار ۵۶.۳۹۵ دلار
قیمت مورد آزمایش ۷۲.۸۷۵ دلار ۶۸.۲۷۰ دلار ۸۷.۲۸۱ دلار ۶۷.۰۵۵ دلار
طول ۵.۰۷ متر ۴.۸۸ متر ۴.۸۵ متر ۴.۹۵ متر
عرض ۱.۹۶ متر ۱.۹۳ متر ۱.۹۸ متر ۲.۰۰ متر
ارتفاع ۱.۷۴ متر ۱.۷۶ متر ۱.۷۸ متر ۱.۷۷ متر
فاصلهٔ بین دو محور ۳.۰۰ متر ۲.۹۳ متر ۲.۹۲ متر ۲.۹۵ متر
پیشرانه ۶ سیلندر V شکل ۶ سیلندر خطی ۶ سیلندر V شکل ۴ سیلندر خطی
حجم موتور ۳ لیتر ۳ لیتر ۳ لیتر ۲ لیتر
قدرت ۳۳۳ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار ۳۴۰ اسب بخار ۳۱۶ اسب بخار
گشتاور ۴۴۰ نیوتن متر ۴۰۷ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
شتاب صفرتا ۹۶ ۵.۵ ثانیه ۵.۸ ثانیه ۵.۹ ثانیه ۶.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۲ ثانیه ۱۴.۵ ثانیه ۱۴.۵ ثانیه ۱۴.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۶ کیلومتر در ساعت ۲۰۴ کیلومتر در ساعت ۲۰۹ کیلومتر در ساعت ۲۱۲ کیلومتر در ساعت
وزن خالص ۲۳۰۴ کیلوگرم ۲۲۵۶ کیلوگرم ۲۳۵۱ کیلوگرم ۲۱۳۵ کیلوگرم
ظرفیت سوخت ۸۵ لیتر ۸۵ لیتر ۱۰۵ لیتر ۷۱ لیتر
مصرف سوخت ۱۳.۸۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۱۳.۸۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۱۵.۶۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۱۳.۸۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
مجموع امتیازات ۲۳۱ ۱۹۰ ۱۹۳ ۲۲۲

 

Volvo XC90 T6 , BMW X5 xDrive35i, Land Rover Range Rover Sport HSE, and Audi Q7
Volvo XC90 T6 , BMW X5 xDrive35i, Land Rover Range Rover Sport HSE, and Audi Q7

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    حق به حق دار رسید آئودی و بی ام وه با اختلاف بالا نسبت به خودروهای مالکان هندی (انگلیسی)و چینی (سوئدی)قرار گرفت. تبریک به هوادارنش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      جناب بنتلی چرا اسمت و لحظه به لحظه عوض میکنی حداقل اینقدر تابلو نباش تعداد نظراتت یکیه خودت یک بار گفتی من با این اسم میان چرا پدال نظرمو چاپ نمیکنه آره آئودی حقش بود رتبه نخست و کسب کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علي

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (969 ديدگاه)

        خسته شده عزیز من رو لطفا با بنتلی اشتباه نگیر. بنتلی همونیه که رو ماشینهای چینگلیسی تعصب داره و برای دفاع از اونها تا ٣٠ خط ننویسه ول نمیکنه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سام

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (16 ديدگاه)

      سخت گیری و تعصب خامی است
      تا جنینی کار خون اشامی است
      دوست گرامی من فکر میکنم اصلا مقاله رو نخوندین دقت کنید بی ام و رتبه اخر رو کسب کرده و رنج روور و ولوو بالاتر از اون قرار گرفتن(البته به نظر رتبه بندی درستی نیست رنج روور حد اقل باید دوم میشد اکثر منتقدین به رنج روور جدید بالاترین امتیاز ممکن رو دادن مثل کار اند درایو که ۵ از ۵داده یا کار کانکشن ۹.۲ از ۱۰ داده)
      در ثانی من نمیدونم این مبحث مالکیت چرا اینقد برای مردم ایران عجیب شده اگر اینطوری باشه دایملر صاحب مرسدس بنژ هم المانی محسوب نمیشه چون فقط ۳۴ درصد یسهامش دست المانی هاست

      https://www.daimler.com/investors/share/shareholder-structure/
      وقتی یه کمپانی فروخته میشه اتفاق خاصی نمیوفته ، مثلا جگوار که مال تاتا است(البته خانواده تاتا پجزو پارسیان و ایرانیان هند هستند) طراحین و مهندسین و مرکزیت جگوار همچنان دست انگلستان است.
      شما خودتون کمی فکر کنید یعنی چین (ولوو) میتواند ماشینی بسازد که با اختلاف بالاتر از بی ام و باشد؟!؟!؟
      یک مثال برای فهم مسئله
      چلسی زو که ابراموویچ خرید همه بازیکنان روس شدند و مرکزیت تیم به مسکو منتقل شد؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علي

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (969 ديدگاه)

        دوست محترم من فقط حقیقت رو عینا با ریشه و مالکیت دقیق گفتم و کامل اگر جنبه نداری حرف حق بشنوی لطفا از جملات و توهینهای کلیشه ایی استفاده نکن و دست از تعصبات انگلیسیت بر دار و با ذهنی باز به اطرافت نگاه کن . ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سام

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (16 ديدگاه)

          دوست عزیز شما حتی مقاله رو هم کامل نخوندی و فکر کردی بی ام و بالاتر از ولوو و رنج روور، بعد من متعصب هستم؟
          چون غرض امد هنر پوشیده شد
          صد حجاب از دل به سوی دیده شد

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Soroosh

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (41 ديدگاه)

      این الان یعنی چی؟؟؟
      چه ربطی به مالک ها داره این مهندس جان؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. mehran jj

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (22 ديدگاه)

      بی ام و که اخر شده ابنجا چی میگی رفیق

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. Zonda R

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      علی عزیز
      کدوم بهتره؟!
      تفاوت سلایق در حس زیبا شناسی
      اولویت در انتخاب مثلا سرعت ،قدرت،دینامیک رانندگی یا افرود مناسب
      اینها تفاوت ایجاد میکنن یعنی میشه واقعا گفت xc90 بده یا ….
      نه اول باید از نزدیک همه ی این خودروهارو دید
      همرو سوار شد
      بعد انتخاب کرد که ممکنه با سلیقه ی هر کس متفاوت باشه
      مثلا من انتخابم رنجرور
      Xc90
      Q7
      X5
      هست
      شاید اصلا منطقی هم نباشه
      یا متمایز از نظره بقیه
      ولی انتخاب xc90 یا رنجرور یا bmw به معنی انتخاب کشور المان چین یا هند نیست
      با احترام برای نظره بقیه دوستان

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. امیرحسین

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (337 ديدگاه)

      برادر من,bmw رتبه آخر شده!!!!اصلاً مطلب رو میخونی شما؟؟؟
      لندروور و ولوو بالاتر از BMW قرار گرفتن و آئودی با اختلاف کمی پیروز شد
      ولوو XC90 امسال خودرو سال شد برادر جان!!!محض اطلاع شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. BMW

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (190 ديدگاه)

      از دیسلایک هایی که بهت محبت شده معلومه چقدر حقیقتو گفتی!!! واقعا در حد یه کاربر فوق مبتدی نظر دادی عمو جون…فک کنم اصلا مطالب نمیخونی فقط عکسا نگاه میکنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. P.G

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (489 ديدگاه)

    واقعاً این XC90 یه شاهکاره،به نظر من که از همه ى ماشیناى دیگه ى این مقایسه طراحى و مهندسى بهترى داشت با علم به اینکه نمونه ى تست شده از بقیه ارزان تر هم بود
    هرچند به تعداد خیلى کمى وارد شده اما تو بازار این روزاى کشور ما که به هَوَل میگن طوفان و آشغالاى چینى سالار بازار شدن دیدن همچین ماشینایى وسط این همه آتاشغال یکم حال و هواى آدمو عوض میکنه
    واقعاً چشم نوازه،مخصوصاً سفیدش…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (16 ديدگاه)

      ولووئه واقعا خوبه ، از حق نباید گذشت . طراح سابق بنتلی طراحیش کرده!!!
      لندروور و بی ام و باید طراح داخلی شون رو عوض کنن. چه وضعیت اخههه
      البته طراحی بیرونشون واقعا خوبه ( حد اقل به چشم من که خوب میاد)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. "Amir"

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (728 ديدگاه)

      من به نظرم BMW X5 بهتر از بقیس ، رنج روور اختلاف قیمتش برای من توجیهی نداره ، آئودی هم از نزدیک دیدم (طراحی واقعا ساده ای داره و جذابیت بصری خاصی نداره) ، اما در مورد ولوو ، من خودم اسپرت بودنو بیشتر دوس دارم و به نظرم بی ام و تونسته اسپرت و لوکس رو به خوبی توی ایکس5 در کنار هم قرار بده !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امین

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    بنده را به خاطر هوش اندکم ببخشید
    ولی الان امتیاز کلی داخل جدول هیچ ارتباطی با رده بندی ذکر شده در مقاله نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دستگردی

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (688 ديدگاه)

      بله درست میفرمایید ، در ترتیب امتیازات جدول اشتباهی رخ داده است و امتیازات صحیح به این شرح است:
      ب ام و : 190 / رنجروور: 193 / ولوو: 222 / آئودی: 231

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. امین

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    ما ایرانی ها کلا آدمای باحالی هستیم
    هیچ کدوم از این مدلها را به چشم ندیدیم یا حداقل دستمون به سوویچ اونها هم نرسیده اونوقت داریم نظر میذاریم راجع به مقاله
    خودم را عرض میکنم به دوستان برنخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. "Amir"

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (728 ديدگاه)

      این چه ربطی به ایرانی بودن داره ؟ هرکسی داره نظر و برداشت خودشو میگه ، این داستان همه جای دنیا هست ، مطمئنا اونی که تو سایتای خارجی در مورد (مثلا) بوگاتی نظر میده حتی یبارم شیرونو ندیده ! بعضی اخلاقا هستش مخصوص ایرانیا که قابل پذیدشه ، ولی این یکی رو من به عنوان یه ایرانی نمیتونم قبول کنم !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امین

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (384 ديدگاه)

        دوست گرامی
        منظور بنده اینه که چرا ما باید در مورد هر موضوعی نظر بدیم … ؟؟
        من فقط دیدگاهم را در مورد مردم ایران عرض کردم البته که خودمم جزء همون مردمم!!
        و اطلاعی از فرهنگ مردم سایر کشورها ندارم که ظاهرا شما خوب راجع بهش میدونید!!!!
        الان بحث از بوگاتی نیست. بحث از ولوو بی ام و و … هست. فرافکنی ممنوع

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. "Amir"

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (728 ديدگاه)

          من اطلاع خاصی ندارم ، ولی با یه سرچ ساده میتونی منظور من رو متوجه شی ، منم بوگاتی رو مثال زدم چون مطمئنا کمتر کسی توی خارج اونو دیده ، تو این فضا هم کمتر کسی مدلای مورد بررسی این مقاله رو دیده !!! درواقع یه جور معادل سازی کردم ، و چون ایکس5 و… رو توی خارج اکثرا سوار شدن گفتم بوگاتی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. h&m

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    فقط xc٩٠

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سام

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    نکته جالب مقاله اینه که به صورت گزینشی ترجمه شده و بخشهای زیادی از مطلب رو پوشش نداده!
    دوستان مثلا میتونن به منبعی که مترجم گرامی ارجاع دادن مرعه گنن و فی المثل بخش رنج روور رو ببینن.تقریبا دو برابر مطالب ترجمه شده است.
    به نظرم باید این مقاله رو تلخیص مطلب اصلی دانست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دستگردی

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (688 ديدگاه)

      طبق درخواست سایت این مقاله باید بدلیل طول زیاد خلاصه میشد و من هم سعی کردم در عین خلاصه کردن ، نکات مهم و کلیدی را ذکر کنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (16 ديدگاه)

        سپاس از بابت توضیح

        ضمنا من range Rover رو با range Rover sport اشتباه گرفتم.
        به نظر رنج روور از نوعش اسپرتش خیلی بهتر باشه ،
        در هم سایت کار اند درایو بخش full size luxury SUV اول بنز جی ال است و دوم land Rover range Rover و سوم هم باز یه مدل بنز چهارم range Rover range Rover sport

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Archi KHAN

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      سام عزیز
      شما ، سام کاویانی نویسنده و مترجم همین سایت هستید ؟!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ولوو و رنج رور، گزینه های خیلی خوبی هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. AMG s

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    برعکس رتبه ها رو قبول دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mohsen

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (39 ديدگاه)

    فاز این مقاله چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سید اصغر پیلیانی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقای دستگردی بسیار متشکرم از اینکه وقت گذاشتی
    وبرای ما و برای هموطن های خودت زحمت ترجمه رو کشیدی
    متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دستگردی

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (688 ديدگاه)

      سپاس از لطف شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. بنتلی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خسته شده و علی عزیز،دوستان گرام،ی سوالی داشتم ازتون،واقعا خجالت نمیکشین این حرفارو میزنید؟خوبه حالا چیزی نگفتما!قسمتی از سهام دایملر دست غیر آلمانه،پنج درصدشو هم میخواد ی شرکت چینی بخره،قسمتی از سهام فولکس هم فروخته شده ب ی کشور عربی،جدیدا هم سرمایه گزارای هلندی قراره سهام بخرن ازش،تو اینکه آئودی اول شده هیچ بحثی نیس و حقش بوده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بهنام طیبی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    ائودی دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. بهنام طیبی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    ائودی دوسش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امیرحسین

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    اختلاف کم امتیازات ولوو با رتبه اول نشون داد که ولوو ماشین محترمی هست و با حرف قرن نوزدهم بعضی فیلسوفان که سهام اش چینی شده خفیف نمیشه
    ولوو 9 امتیاز کمتر از آئودی ولی 32 امتیاز بالاتر از بی ام و!!!ولی حیف که تو ایران قیمت اش بالاست و مال از ما بهترون هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ALiHidden

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (332 ديدگاه)

    انتخاب های من به ترتیب :

    آئودی

    ب ام و

    رنجروور

    ولوو

    من قبلا خیلی از آئودی خوشم نمیومد ولی با دیدن این Q7 و Q5(از نزدیک)نظرم عوض شود!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Siavash

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    من موندم چطوری بی ام و. رو. آخر کردن در. حالی که پرفروشتر از بقیه هست(طبق گفته ی. خود نشریه)
    اصلا تابلو. نیست که نویسنده با بی ام مشکل داشته
    من فکر میکردم فقط نشریه های ایرانی سلیقه ای قلم میزنن اما جدیدا میبینم که اونور آبی هاهم همینگونه هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. sina

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ولوو از هر لحاظ ماشین فوق العاده ایه و هز همه بدتر اینه که این خودرو در این مملکت بی رقیبه و حبری از x5و q7 نیست از طرفی هم سیستم تعلیق هواش تو ایران باید باتش 18میلیون پول بدی ولی پشتش نشستم از هر لحاظ عالی بود صندلی های طبی راحت متریال داخلی کندن از جاده وقتی پاتو رو پدال گاز میزاری تکنولوژی بالا تبلتی که مانیتور و سخت افزار ایپد های اپل روش سواره و به سرعت کار میکنه سیستم صوتی حرفه ای 1400 وات تازه میتونی بهش دستور صوتی هم بدی ولی حیف که پولم نمیرسه بخرمش فقط باهاش موقتی یه دوری زدیم اصلا خسته نمیشی توش بشینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. شاسی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (104 ديدگاه)

    با اینکه برای ولوو احترام زیادی قائلم ولی بین این ۴ تا صددرصد لندروور خودروی بهتریه، خودرویی که توی آفرود جواب پس داده و آنرود خوبی هم داره.البته قیمت بالاتری داره که میتونه نکته ی منفیش باشه، بعد از لندی، ولوو،بعد هم بی ام و و ائودی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حسین

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    کامنتای بعضی از دوستارو که آدم میخونه حس میکنه تو مهدکودکه…خب داداش من تو ک اصلن متن مقاله رو خوندی و نظر اشتباه میدی چرا بعد هی رو نظر اشتباهت پافشاری میکنی…تا کی آخه این اخلاقا ادامه داره خداااااا…چرا ما نمیخوایم اشتباهات خودمونو قبول کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. همایون

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (567 ديدگاه)

    خوش به حال اونایی که پول دارن و میتونن ولوو رو تو ایران سوار شن این ماشین با توجه به قیمتش یه انتخاب فوق العاده در داخل کشوره با توجه به اینکه اکثر رقباش غایب هستند تو ایران واقعا اگه پولشو داشتم یک لحظه هم شک به دلم راه نمیدادم تو خریدش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. mohammad-fm

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    دوستان یعنی شما بی ام و .رنجرور و ائودی رو از xc90 سوئدی بالا تر میدونین ؟؟ ماشین ها و کامیون های ولوو خیلی عالی هستن و رقیب ندارن اگه هم رقیب داشته باشه قطعا بنزه نه چیزه دیگه نه بی ام و نه ائودی و …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا