بی ام و

معرفی X7 پیکاپ کانسپت، وانت لوکس و تک ساخت ب‌ام‌و

این تصاویر رندر یا فتوشاپ نیستند و واقعاً لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین عضو خانوادهٔ کراس‌اوورهای ب‌ام‌و یعنی X7 به یک پیکاپ تبدیل شده است! البته این خودرو یک نمونهٔ نمایشی و تک ساخت است که امسال در فستیوال موتورسیکلت BMW Motorrad Days به نمایش درآمده است. این پیکاپ توسط کارآموزان حرفه‌ای ب‌ام‌و با همکاری بخش‌های ساخت خودروهای کانسپت و فناوری مدل‌های کارخانهٔ مونیخ این شرکت ساخته شده است.

ساخت این پیکاپ ۱۰ ماه طول کشیده که این یعنی پروژهٔ آن یک ماه قبل از اولین رونمایی رسمی X7 در اکتبر سال گذشته آغاز شده است. به منظور تبدیل این کراس‌اوور لوکس هفت‌نفره به یک پیکاپ پنج‌نفره در ابتدا طول خودرو ۱۰ سانتیمتر افزایش یافته و سپس یک قسمت بار دست‌ساز که با چوب باکیفیت پوشیده شده برای آن طراحی شده است. طول کل این محفظهٔ بار ۱.۴ متر است که در صورت باز کردن درب عقب این عدد به ۲ متر افزایش پیدا می‌کند.

علاوه بر این، به گفتهٔ ب‌ام‌و در برخی قسمت‌های سقف، درهای عقب و درب قسمت بار این خودرو از فیبر کربن تقویت‌شده با پلیمر استفاده شده که این کار کاهش وزن ۲۰۰ کیلوگرمی را نسبت به X7 معمولی پدید آورده است. در همین حال، هرچند X7 به یک پیکاپ تبدیل شده اما کابین لوکس آن همچنان حفظ شده و می‌تواند پنج نفر را در نهایت راحتی حمل کند زیرا کارآموزان قصد دارند بعد از نمایش، با این خودرو چرخی زده و حتی از آن برای سفر به کوه‌ها استفاده کنند.

تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های منحصربه‌فرد این X7 پیکاپ نیز رنگ آبی Tanzanite متالیک بدنهٔ آن است. از سوی دیگر، با توجه به اینکه این پیکاپ برای نمایش در فستیوال موتورسیکلت ب‌ام‌و در نظر گرفته شده است، در قسمت بار آن یک موتورسیکلت ب‌ام‌و F850 GS قرار گرفته است. ب‌ام‌و این دو وسیلهٔ نقلیه را همراهان وفاداری توصیف کرده که هم در مسیره‌های خاکی و هم آسفالت، از مشخصه‌های رانندگی عالی برخوردارند.

به‌منظور کاهش هزینه‌ها، در این پروژه کارآموزان از نمونهٔ پیش‌تولید و آزمایشی X7 برای تبدیل به وانت استفاده کرده‌اند. در تصمیم‌گیری دربارهٔ مفهوم کلی این خودرو و پیاده‌سازی طرح، کارآموزان از آزادی کامل برخوردار بوده‌اند اما متخصصان ب‌ام‌و نیز در ساخت خودرو به آن‌ها کمک کرده‌اند. متأسفانه اما ب‌ام‌و هیچ برنامه‌ای برای تولید این پیکاپ لوکس ندارد.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Seyed AMG

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (145 ديدگاه)

    (متاسفانه اما بی ام و هیچ برنامه ای برای تولید این پیکاپ لوکس ندارد)
    واقعا جای خوش حالی داره نه تاسف
    من از صمیم قلب به طرفداران بی ام و تبریک میگم …??

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۱۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      همه چیز خوبه بجز چراغ عقب
      اگه فروخته بشه، چون بیمر برنامه ای برای تولید پیکاپ نداره
      و تک ساخت هست
      و روی لوکسترین مدل شاسی بلند بیمر هست،
      قطعا در آینده قیمت کلکسیونی خواهد داشت

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. Meysam

      ۱۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (48 ديدگاه)

      احیاناً یکی دوتا از مسئولان سایپا تو بی ام و نفوذ نکردن ؟
      پدال جان زحمت بکش یه تحقیقی بکن?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    این پیکاپ رو کارآموزان شرکت BMW ساختن
    ولی مهندسین خبره ایرانی هنوز تو ساخت پراید بدون زِه و پژویِ واشر زن موندن
    پس نتیجه میگیریم که کارآموزان اونا از مهندسین ما خیلی جلوتر هستن ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3684 ديدگاه)

      کار رو باید بدن دست کاردون.
      مهندس خوب کم نداریم. اما از کدومشون استفاده کردن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. porschesport

      ۱۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (141 ديدگاه)

      80 درصد مهندسین خوب ما الان راننده تاکسین , اون 20 درصدم یا کاراشون حمایت نمیشه یا خارج کشورن وگرنه ما هم مهندس خوب داریم ایمان جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. F22RAPTOR

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    بی ام و هم از پیکاب بدش نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      هیچکس از‌ سود کردن بدش نمیاد؛ دیر یا زود وانت تولید انبوه رونمایی می‌کنه، مطمئن باش. خیلیا تو صنعت خودروسازی از وارد شدن به بعضی راه‌ها ابراز تنفر کردن اما وقتی دیدن سودشون کجاست، پا گذاشتن رو کل حرفا و‌ سیاستاشون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Mad.z.Max

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    عجب شوخیه بدی…
    و هنوزم این جلوپنجره بزرگ :( من رسما عاشق ب.ام.و و هر وسیله چاهار چرخ و دوچرخی که اسمشو یدک میکشه هستم، ولی این جلوپنجره عذابم میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۱۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (522 ديدگاه)

      این جلوپنجره تمام میراث باشکوه ب ام و را به تنهایی نابودکرده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. امیر

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    قبلا هم گفتم ک بیمر نباید دس به همچین کاری بزنه و‌خوشبختانه هنوز هم مقاومت نشون داده و این جای خوشحالی داره
    این کانسپت شبیه تندر پیکاپ خودمون شده!!!
    هیچ ارتباطی با ذات لوکس و اسپرت بیمر نداره و‌نخواهد داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Alireza

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (629 ديدگاه)

    تروخدا تولیدش نکنید وجدانا چیه این

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    حالا دوستمون میاد میگه (((طبق بررسی‌هایی که کردم، تو بیش از صد مقایسه که بین X7 وانت، فورد رپتور و. . .در سکوت کامل انجام شده؛ همش رو X7 با اختلاف‌ برنده شده، پس ب‌ام‌‌و با همین‌وانت تک ساخت، بهترین وانت‌ساز دنیاست، شک دارین؟ فیلم بذارم؟))) ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      اول اینکه حتی یک مطلبی از اون حرفام در مورد رقابت های سری5 رو نمیتونی رد کنی چون واقعیته وواقعیت رو نمیشه انکار کرد. شما بورو وقت بزار یک باره دیگه برامون بشمار اون مطالبو بیا بگو چرا دروغ گفتی. فقط کسی که باسند ومدرک نمیتونه یه چیزی رو رد کنه میادمسخره میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۱۵ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        خوبه، اسم هم نیارم، به خودت میگیری ? من الان نگفتم دروغ میگی؛ جاهایی که حقیقته، دلیل نداره منکر بشم؛ الانم مسخره نکردم، چیزی برای مسخره کردن وجود نداره؛ با سبک کامنت گذاشتنت و تعصبت به ب‌ام‌و شوخی کردم ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. MAHDI

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این کار 10 کارآموز بوده که X7 رو تبدیل به وانت کردن.که امیدوارم BMW هیچوقت همچین کاری انجام نده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      قبلا هم یه M3 رو تبدیل به وانت کرده بودن.البته این الان بیشتر کامیونت شده تاوانت?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. MAHDI

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله CARWOW درگ جدیدی انجام داده بین دو برادر اما از دو مادر!!!!!! ب ام وZ4 و تویوتا سوپرا!!!
    که نشون میده تویوتا سوپرا رو خیلی دست کم گرفته بودن دوستانی که باهاش مخالفت میکردن.امیدوارم پدال حداقل این درگ رو بزاره چون مدتیه چندین درگCARWOW رو نذاشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mani

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خدا روشکر که ساخته نشد چون خیلی زشت هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مرسدس مایباخ

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    جان من تولیدش نکنین
    با اینکه طرفدار بی ام و نیستم ولی واقعا تولید این به اصالت و آبروی کمپانی لطمه میزنه
    خوبه تولید نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. تویوتا

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    واقعا به ابرو بی ام و بر میخوره با این ماشین ا زلحاظ طراحی این چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. پیام

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (280 ديدگاه)

    به جای وانت روی ی سوپر کار با موتور معرکه هشت سیلندر کار کن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    چرا متاسفانه باید میگفتن خوشبختانه !
    واقعا طراحی ناهماهنگ و نچسبی داره چراغ های عقبش هم که هیچی نگیم بهتره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. mm-yarlou

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    یا صاحب سم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا