تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۵۳ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان میخواستم بدونم که ef7 موتورش کجایی هست؟ شنیدم المانی هست. ایا المانییه؟ از لحاظ موتوری ایراد نداره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهي

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      موتور فقط TU5 – 16VALVE مربوط به 206 تیپ 5 – هم کم مصرفه ، پر قدرته ، کم استهلاکه وتعمیراتش آسونه و همه بلدن واقعا برای 405 و پرشیا و سمند عالیه……
      خودم سمند TU5 LX دارم مصرفم 6.5 الی 7 لیتره در شهر , تو جاده هم 5.5 الی 6 می سوزونه، همه مزیت های بالا رو داره تازه همه هم دنبالشن خیلی طرفدار داره ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سلام

        ۷ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (6 ديدگاه)

        سلام
        اما tu5 هر چی باشه مثل ای اف 7 نمیشه
        ایف7 قدرتش بیشتره tu5 روی سمند کشش زیاد خوبی نداره من ای اف 7 رو بیشتر ترجیح میدم کم صدا پر قدرت و کم مصرف تازه پایه گاز سوز هم هست . البته داخل این خورو های تولید جدید همه ماشین های ایرانخودرو مثل پژو . سمند . پارس و …. همشون شانسی هستن کیفیت همشون اومده پایین .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. بهرام

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (90 ديدگاه)

        TU5مخصوصا 16 سوپاپ بهترین موتوره تو موتور هایی که الان ایرانخودرو نصب میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. بهرام

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (90 ديدگاه)

      محصول ایران و المانه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امین

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دوستان راستش من یه چند وقتی بود در فکر خرید سمند بودم البته از نوع موتور xu7 بعد از یه مدتی تحقیق یکی از دوستانم که حدود 9 ماه سمند ef7 خریده بود بهم گفت اگه میخوای سمند بگیری فقط ef7 بگیر خودمم وقتی با ماشینش رانندگی کردم تصمیم قطعی شد که ef7 بگیرم در رابطه با مشکل اویل ماژولش هم گفت با اینکه در دفترچه راهنمای خودرو نوشته 5لیتر اکثر افراد فکر میکنند باید 5 لیتر روغن داخل ماشین ریخت در حالی که ef7 در حالت خشک با فیلتر روغن 4.7 و در حالت تعویض روغن موتور بدون فیلتر 4.5 لیتر روغن میخواد تا روغن ریزی نداشته باشه . حالا منم وقتی پشت ماشینش نشستم و نرمی و روونیش رو دیدم تصمیم گرفتم ef7 بگیرم حالا این وسط پدرم چون فنیه از دوستاش پرسیده گفتن ef7 موتور خوبی نیست و حالا من موندم این وسط چیکار کنم ؟ به نظر شما ef7 بگیرم یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهرام

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (90 ديدگاه)

      EF7تعمیر کارای خاص خودشو داره هرجایی نمیشه سپرد دست تعمیرکار.از هر مکانیکی هم بپرسی TU5رو بهتر ازEF7میدونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام. لطفاً بگید مصرف بنزینش چطوریه؟ البته مصرفش میگن از XU7 کمتره اما باز شنیدم میگن بالاس درسته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاظم

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      مصرف ef7روی بنزین
      ترکیبی :8.2
      جاده: 6تا6.5
      شهری : امتحان نکردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. صادق

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام مصرف بنزینش خیلی خوبه در هر 100 کیلومتر حدود 6.5 لیتر. اما چند روز پیش چراغ چک روشن شد رفتم دیاک زدم گفت ناک سنسوره و صدای میل سوپاپ هم شنیده میشد مکانیک گفت روغنتو تعویض کن منم روغن عوض کردم حدود یک لیتر کم کرده بود(روغن آترود حدود 8500 کارکرده بود) ولی صدای موتور بهتر شد.بعدش دوباره چراغ چک اومد این بار مربوط به کویل2 بود. حالا میگن باید سیم کشی موتور عوض شه. دوستان نظری ندارند که راهنمایی کنن؟واقعاً رو اعصابمه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محمدجواد

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    سمند ماشین خوبیه-یخچالی که صندلی عقب سمندال ایکس گذاشتند,فابریک 206هست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. delnavaz

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز تا زمانی که صنعت خودرو سازی از انحصار برخوردار است. منتظر کیفیت نباشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مچید جمشیدی

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشالله تخیل قوی دارین! دیگه ایراد و اشکالی نبود که به ذهنتون برسه مگه فکر کردین پورشه سوارین؟ الان با این قیمت چه ماشینی بهتون میدن؟ من خودم این ماشین رو دارم ۴۰۰۰۰ کیلوتر باهاش رانندگی کردم هیچکدوم از این ایراداتی که گفتین رو باهاش مواجه نشدم! چرا داستان می بافین!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سلام

      ۷ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      والا به خدا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. میلاد

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      اقای جمشیدی سی میلیون تومن کمه؟؟ اونم برای ماشینی که 17 تا بوده!!! اونم با این همه نقص!! مطمئنی کارمند ایرادخودرو نیستی؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        جناب در مقابل ماشین 200 میلیونی یا 600 میلیونی مطمئنا پول کمی هستش .هر چقدر پول بدی همون قدر هم آش می خوری

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. امین

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سمند ef7 خوب که هست ولی به درد ما نمی خوره با این صنعت خودرو سازیمون. اگه شما می خاهید سمند بگیرید از نوع lx بگیرید. من ال ایکس دارم واقعا راضی ام.پزو 405 هم بد نیست ولی سمند ال ایکس یه چیز دیگه است توی سمندا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. م صادقی

    ۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ef7 رو برگرفته از یک نوع موتور آلمانی،کره ای ها طراحی کردند.
    باز دهی این موتور زمانی حاصل میشه که این نکته همیشه رعایت بشه:
    وقتی مدتی از خاموش بودن موتور گذشته(موتور کاملا” سرد باشه) گرم کردن موتور قبل از حرکت در همه فصول حیاتی ودر صورت اجتناب کردن از موضوعی بهمین سادگی تو حداقل فشارنیز رینگ می شکونه.
    با رعایت این قانون و بعد از گرم شدن خودروهای که این قلب تپندرو داراهستن رقیب 4 سیلندر می طلبند.البته نحوه آبندی هر موتور بسته به نوع کلاس فرق میکنه.این موتور اگر درست آبندی بشه شک نکن یدونه جهت نمونه باشه……

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهرام

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (90 ديدگاه)

      خیلی وقته این روش گرم کردن واسه هیچ موتوری توصیه نمیشه ها.ولی ابندی درستو موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. milad

    ۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام عامو سی خوتون الکی بد از ای اف 7 نگید بهترین ماشین تولید داخل هست . البته تولیدات جدید ایران خودرو به خاطر تهریم ها اصلا کیفیت ندارن همه ماشین هاش از جمله 405-206-پارس و … شانسی هستن این ماشینا تولید جدید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شاهرخ

    ۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    به نوبه خودم تشکر میکنم از بیان این مطالب شما
    امیدوارم خودروی وطنی که امسال برای عیدپیش رو ثبت نام کرده ام و قصد سفر را با ان دارم به این موارد دچار نشه واقعا دردآور هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. شریفی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز
    من همه مطالبی رو گذاشتید رو خوندم. موتور سمند EF7 موتور خوبیه و همیشه باید به مدل خودرو توجه کرد… چون روز به روز اینها تغییر میکنن… من یه سمند ال ایکس داشتم که با 20 هزارتا کارکرد دزدیدنش…. دوباره یه سمند خریدم . ولی اینبار EF7 و ماشین خوبیه. هرماشینی رو درست باهاش راه بری و بهش برسی ماشین خوبیه.. من از اون قبلی خیلی راضی بودم.. شتابش کم بود ولی واقعا ایده آل بود از این نظر که امکاناتش به قیمتش میخورد… نسبت به قیمت باید از ماشین توقع داشت… نباید از سمند توقع بنز داشته باشی…
    در کل سمند EF7 خوبه…. امیدوارم که رفع تحریم به کیفیتش اضافه کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. junior (فقط ایران – فقط تیبا (بی ریخت ایرانی))

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (130 ديدگاه)

    سلام دوستان
    کسی میدونه سمند EF7 بنزینی مالتی پلکس داره یا نه؟
    اگه نه چی جایگزین مالتی پلکس شده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. junior (فقط ایران – فقط تیبا (بی ریخت ایرانی))

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (130 ديدگاه)

    دوستان دل و زدم به دریا و یه EF7 گازسوز ثبت نام کردم.
    امیدوارم ماشین خوب و رضایت بخشی باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام….ازش راضی هستی؟اصلا هنوز داریش؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. mohammad

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام ب همه. من از سال 88 سری اول گرفتم هیچ مشکلی نداشتم رو بنزین حریف نداره بارها با دنده4 175 تا رفتم. درسته مدل 90 ببلا اشغال شده اما قدیمیاش معرکس. سلامت باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      با دنده 5 190 تا رفتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کاظم

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (16 ديدگاه)

        باعرض پوزش از برادران زحمتکش کنترل نامحسوس
        دیروز با 4نفرسرنشین باکولر توجاده دیهوک 190 تارفتم که رسیدم به سرعت گیر وگرنه داشت برای خودش میرفت
        ef7بنزینی مدل 92
        کاکرد11000
        بنزین معمولی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. علی

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی
    ای بابا،درسته که ماشینای ساخت داخل یه سری عیب و ایراداتی دارن و خیلی از آپشنا و… رو ندارن ولی نه به این غلظتی که این دوستمون گفته-من یه سمند 84-lx دارم تو این 3-4 سال که خداییش هیچکدوم ایرادات بالا رو نداشت سال پیشم به یکی از اقوام برا خرید ef7 توصیه کردم تو این 1 ساله هر موقع بحثش شده خیلی راضی بود از ماشینش -از طرفی دوستان یه نگاه به سابقه خودرو سازی ما و سابقه برند های معروف بکنند میبینند که ما هنوز اول راهیم هرچند کم توجهی-بی مسولیتی زیادی تو این صنعت میبینیم که مانع پیشرفتمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حامد

    ۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با عرض سلام وتبریک سال نو
    من آذر سال 90 سمند ef7 ثبت نام کردم که 11 دی تحویل گرفتم خیلی ازش راضیم تا حالا هیچ مشکلی نداشته، 67000 هم کار کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ادوين

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعأ فوق العادس من خیلی رازیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. کاظم

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سلام دوستان من یک ef7بنزینی92دارم با6000کاکرد(البته این ماشین چهارمیه که خریدم) تا به حال هیچ ایرادی پیدانکرده شتابش عالیه مخصوصابابنزین سوپربه نظرمن به روهرماشینی فشارزیاد بیارین زودتر ازبقیه به مشکل میخوره- ماشین فورمول یک که سوارنشدین اینهم یک ماشین معمولیه هواشو داشته باش تاهواتوداشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهرام

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (90 ديدگاه)

      اقا کاظم هوای ماشینتو داشته باش و همیشه بهش بنزین سوپر نزن هر 3 باک بنزین معمولی یباک سوپر بزن چون سوپر یذره خاصیت خورندگی داره ولی هر 3 باک موتورو تمیز میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کاظم

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (16 ديدگاه)

        آقابهرام میشه بگین دقیقا کجارو میخوره؟
        این جور که من تحقیق کردم خورندگی بنزین سوپر مربوط به آلیاژموتورهاییه که ضریب تراکم اونا 8 به پایینه مثل پیکان . ولی آلیاژموتورهایی که این ضریب 9 به بالاست بنزین سوپر هیچگونه تاثیر منفی که نداره بماند راندمان موتور رو هم بالا میبره به همین دلیله که پشت در باک خودروهای تولیدات اخیر نوشته شده فقط از بنزین با اکتان بالا(95) استفاده شود.ef7ضریب تراکمش 10.5 روی بنزین و11روی گاز هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. کاظم

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سلام دوستان آیاکسی میدونه بهترین استپربرایef7بنزینی چه مارکیه چون بعضی مواقع هنگام تعویض دنده 1به2و2به3دورموتور دیر میادپایین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اون از سنسور بالای کلاجته سر جاش محکم ببندش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کاظم

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (16 ديدگاه)

        مسعود جون فکرکنم سنسوربالای کلاچ مربوط به موتورهاییه که دریچه گازشون برقیه مال من سیمیه .این سنسور رو نداره عوضش استپر وسنسور زاویه دریچه گاز داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. بهرام

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (90 ديدگاه)

      اقا کاظم پایین اوردن دور موتور کار استپر نیس شما میخوای استپر رو عوض کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. امین

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سلام خدمت همه، من نظرم رو کاملا دارم بدون تعصب میگم، هرکی با تجربه باشه نظرم رو تایید میکنه، ماشینای داخلی بگیر نگیر دارن، حالا چه پراید، چه سمند، چه پژو 405 و … ، من خودم زیاد از این موردا دیدم، همسایه مون سمند نو گرفته بود، هر روز میدیدیم به یه بهانه ای امداد خودرو اومده بود داشت بهش ور میرفت، آخر فروخت یه 405 گرفت، الان کاملا راضیه، ولی یکی دیگه 405 میگیره ماشینش بد درمیاد یه سری مشکلات دیگه میخوره، من خودم همزمان با چند نفر از فامیلامون سال 88 پراید گرفتیم، مال ما که به گارانتی اش رسید هیچ مشکلی نداشت، ولی واسه اونا کلی مشکلات ریز و درشت داشت، مثل خراب بودن در باک، خراب بودن چراغ سقف و از این مشکلات مسخره… ماشین داخلی همیشه همین مشکلات رو داره و خواهد داشت …، به امید روزی که صنعت خودروسازی ما به جای سود خودشون رضایت مشتری رو هدف قرار بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهرام

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (90 ديدگاه)

      بله درسته اقا امین مثلا پراید های سال 85 از همه پراید ها (غیر کره ای)بهتره ولی 405 و206 همون سال اصلا تعریف نداره اونم بخاطر لوازمه ک تو اون سال شرکت وصل میکنه ی سال با کیفیت ی سالم ب کیفیت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. SAEED_HM

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا بود چنین بود … دمه بچه های بامرام ایران خودرو گرم گل کاشتید ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. کاظم

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سلام به همه ef7 سوارها خواهش میکنم در این نظر سنجی شرکت کنید
    باتوجه به اینکه یک مدتی سمندef7سوار شدید صرف نظرازقیمت .آیاترجیح میدادید بجای این خودرو تندر 90یا پارس میخریدید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Saman

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنده حدود 4 سال هستش که EF7 بنزینی دارم و 90000 تا کارکرد داشته . همیشه فشار زیادی به ماشین آوردم و دنده ها رو مینیموم 4000 تا عوض میکنم و در اتوبان هم اوریج سرعتم 150 بوده . البته متقابلا تعویض روغن و واسکازین گیربکس و مابقی قطعات مصطحلک و مصرفی را به موقع انجام میدهم و از روغن پروفیکار استفاده میکنم و بنظر بنده با این موتور بسیار سازگار است . تابحال یک بار هم جهت مشکلات انژکتوری و .. راهی تعمیرگاه و … نشدم ! . به دوستان بر خلاف نظر برخی از افراد پیشنهاد میکنم که همیشه از بنزین سوپر استفاده کنند و هنگام خرید آب بندی را هرگز فراموش نکنند. بنده با وجود فشار هایی که عرض کردم اما با رعایت اصولی که در بالا ذکر کردم تا کنون به هیچگونه مشکلی برنخوردم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. احمد

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من یه ای اف7 صفر کیلومتر دو ماه قبل عید خریدم الان 15500 کیلومتر کار کرد داره تا الان همش گاز سوزونده فکر نکنم 20 لیتر بیشتر بنزین سوزونده باشه…خداییش تصورم خیلی بد بود ولی الان با ماشین های قبلیم که 405 و پارس تی یو5 بودن مقایسش میکنم خیلی بهتره…مفتی سواری میده.قدرتشم بد نیست.تا الان هیچ مشکلی نداشته..من 210 کیلومترم باهاش پر کردم صداش در نیومده.منهای کیفییت پایین محصولات ایران خودرو این از همشون بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. الماس

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به دوستان من چند سالی هست که سمند سوار میشم از سمند اس ای وال ایکس و در حال حاضر ای اف سون اینقدر از سمند بد نگید من هر ماه ده هزار کیلومتر با هر کدومشون راه رفتم الان هم 4 ماه ای اف سون دارم وبا هاش 40 هزار رفتم بهترین ماشین حال ایران خودرو ای اف سون هستش و قابل مقایسه با بقیه نیست ازدون عیبی هم نیست دوستان خواهش میکنم اینقدر از سمند بد نگید البته ماشین ب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. farzad

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من از سال 87 سمند ef7
    مشکل به خصوصی به وجود نیاورده برام
    همیشه در حالت گاز هم استفاده میکنم
    و هیچ مشکلی نداشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. سعید

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    در کل ماشین خوبی هستش .آفرین بر سازندگان این خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. کاظم

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    باسلام به همه سمند سوار های باشخصیت
    خواهشمنداست در صورت تمایل پس از نوشتن نظرات خودموارد ذیل راهم اضافه کنید تاکسانیکه تمایل دارن ازنظر روانشناسی آمار بگیرند ونظر بدهند راحت تر باشند:
    1:سن
    2:وضعیت تاهل( یعنی مجردید یا متاهل)
    3:تعداد اعضای خانواده
    4:میزان تحصیلات
    5:محل اقامت(مثلا تهران)
    من ازخودم شروع میکنم :
    33ساله
    متاهل
    4نفر
    فوق دیپلم علوم اجتماعی
    مشهد مقدس
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. عباس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک سمند ای اف سون مدل 89 دارم که باهاش تصادف شده و جلوش خورده تعمیر شده عید رفتم مسافرت سرعتم بالا بود ترموستات عمل نکرد سه میلیون خرج افتادم ای کاش خشکشو میگرفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. یوسف

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام لطفا راهنمائی فرمائید من سمند بنزین سوز ای اف 7 دارم مدل 90 در دنده های 1 و 2 موقع تعویض دنده پر گاز میشود یعنی خود بخود ماشین گاز میخورد آیا این ماشین ایراد دارد یا طبیعی است ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاظم

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      سلام یوسف خان منم یک ef7 92بنزینی دارم بادریچه گاز سیمی دقیقا همین مشکل روبعداز 5000 تاپیدا کرد البته خودم مقصر بودم چون خیلی به سنسوراش سیخ میزدم بالاخره بردمش یک تیون آپ ماهر ecu ماشین رو یک فلش زددرست شد یعنی دیگه گاز اضافی نمیخوره ولی دور موتور دیرتر ازحد انتظار میادپایین که اونم خیلی اذیت نمیکنه البته این مشکل از ecuماشینه نه از نوع ماشین .توی تولیدات 2 -3 سال اخیر این مشکل رو زیاد دیدم مثلا من خودم 206. تیبا . پارس . سمندxu7 1800 سوارشدم که دقیقا همین مشکل روداشتن پس غصه نخور عزیزم فقط این مشکل شما نیست اکثرا این مشکل رو دارن. پس برو یک دیاگ وبعد یک فلش بزن خبرش رو هم به من بده
      هزینش هم میشه بیست هزار تومان

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مسعود

      ۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اون از سنسور بالای کلاجته سر جاش محکم ببندش درس میشه مال ای سی یو نیست هر جیدی رو به ای سی یو وصل نکنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کاظم

        ۱ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (12 ديدگاه)

        باسلام خدمت استاد مسعود:
        اولا عرض کردم دریچه گاز سیمی .سنسور بالای کلاج مربوط به موتورهاییه که دریچه گازشون برقیه
        دوما : نظر اکثر اساتید فن بر اینه که ecuهای جدید این مشکل رو داره حالا شما خوش شانس بودی که مال شما مشکل نداره
        سوما من تجربیات 9ساله خودم روگفتم

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا