تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۵۳ دیدگاه‌ها

  1. ح.ا

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس به نظرتون سمند معمولی بهتر از EF7 هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علي آهنگر

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    (امیدوارم حال خوندن نظرمو داشته باشین که شاید هم نادرست باشه)

    سلام.
    وقت همه ی دوستان ماشین سوار بخیر.
    یک نکته ای رو باید برای تمام محصولات ارزان قیمت بازار توجه کرد!
    (از موبایل تا لوازم برقی خانگی تا خودرو و موتور سیکلت و …)
    اگه تمام سایت های تخصصی این سطح محصولات رو دنبال کنیم ، متوجه میشیم که عده ای از کاربران ، از یک محصول خاص واقعا راضی هستن ، و عده ای از کاربران(کم شانس) از اون محصول ، واقعا رنجور و پشیمون هستن!
    خب دلیلش چی میتونه باشه!
    به نظر من ، چون سطح کیفی و قیمتی این سطح از محصولات با توجه به سطح جهانی شون پایین تر هستن ، توجه به ساخت شون هم کم تره!
    بخاطر همین هست که ممکنه قطعات و مونتاژ ، کیفیت مطلوب رو نداشته باشن و “خیانت کنن” به نسخه اصلیشون!

    توی گوشی ها مثال میزنم که اکثر ما ها سر و کار بیشتری داریم باهاشون:
    برندی میشناسیم به اسم هوآوی ؛ این برند ، غالب تولیداتش رو با قیمت پایین سیاست گذاری کرده! نظرات کاربرانش هم بسیار متفاوت هست ، که عده ای باتوجه به پولی که دادن براش ، راضی هستن و بعضی ها هم واقعا پشیمونن!
    به طور مثال بعضی از باطری یک محصول خاص رضایت دارن و بعضی ها شاکی هستن.
    بعضی ها از داغ شدن گوشی شاکی هستن ، اما بعضی ها میگن اصلا گوشیمون داغ نمیکنه!
    خلاصه میشه گفت که هر کاربری ، از یک جای محصول عیب و اشکال مطرح میکنه!
    اما در مقابل ، برند های دیگه ای هم هستن که محصول پرچمدار عرضه میکنن مثل اپل یا سامسونگ یا سونی یا اچ تی سی یا …
    محصولاتی که توی این برند ها پرچمدار هستن ، مشکلات متعدد و متفاوت برای هر کاربر ندارن . مشکلات مشترک دارن. مثلا:
    رنگ پریدگی توی تمام ایفون5 های تولید شده! ولی اینجوری نیست که برای آیفون5 به تعداد زیادی نظرات متفاوتی برای دوربین ، یا لمس صفحه نمایش ، یا اسپیکر ، یا غیره مطرح کنن(مگه موارد خاص که حتی خبر منفجر شدن محصولات تاپ رو هم شنیدیم).
    اطلاعات زیادی راجع به دنیای خودرو ندارم ، ولی بعید میدونم از این قانون طبعیت نکنه!
    مثلا برند های با کیفیت توی خودرو ، که بنز و آئودی و بی ام دبلیو و غیره هستن ، هر محصول خاصشون ، اشکالات متنوعی برای هر مشتری نداره ؛ اگه مشکلی داشته باشن ، اون مشکل خاص و مشترک هست؛ به طور مثال برای فلان مدل اشکال ترمز پیش میاد که خود شرکت خودرو ساز هم فراخوان میده برای حلش.
    حرفام طولانی شد ؛ خلاصش اینکه ، تولیدات خودروی ایرانی ، چون سطح پایینی دارن ، رضایت مشتری هاش متفاوت هست! و اگه محصولی برای اون مشتری خاص ، بد عمل کرد ، نمیشه گفت که تمام تولیدات اون ماشین بد هستن.
    برای ای اف٧ تعریف ها زیاد هست ، نارضایتی ها زیاد هست.
    به نظر من معقول نیست یک ای اف٧ معیوب رو با یک ال٩٠ بی عیب و یا بر عکس مقایسه کرد.
    توی ایران به سال تولید ماشینا هم باید دقت کرد. برای همین ای اف٧ ، به بهانه تحریم ، قطعات هندی و چینی توی ساختش استفاده شده! خب مشخصه این دستگاه خودرو تولید شده ، به نسخه ی اصلی خودش نمیتونه وفادار باشه و پر عیب عمل میکنه.
    من ای اف٧ دارم ، تولید سال ٨٩ هست.
    تا امروز شکر خدا موتورش اذیت نکرد، هفته اول خرید هم از شمال(بهشهر) تا کیش رفتیم ، بدون مشکل .
    تا امروز تنها خرجم روی موتور، فقط هزینه روغن هست که دقیقا هر ١٠هزارتا عوض میکنم.
    نکته ای که راجع به دور موتور و مقدار زمان روشن بودن موتور و اینا گفته میشه رو تا حالا به وفور رد کردم و مشکلی پیش نیومد برام.
    (ولی خیلی درد هست ، ماشینی بخری که به نسبت قیمت جهانی ، ماشین گرونی باشه ولی پر عیب و اشکال هم عمل کنه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. amir

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    حقیقتش یکی خریدیم 88 سری اول بود همون اوایل میل سوپاپ عوض شد و امسال دسته سیم رو یکسره کردم 120 تا راه رفته ازش راضی بودم علی الخصوص تو سر بالایی خیلی حال میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من یه 6 ماهی هست سمند ئی اف سون گرفتم قبل خرید همه میگفتن نگیر این ماشین موتر سری اولاش بوش آلمان هست در کل من که تاآلان راضی بودم فقط هیدرولیکش صدا میده و موقع شتاب گیری یه دکه کوچولو میزنه تو همه دنده ها این هست .فقط بنزین و روغنش خیلی مهمه به قول نمایندگی این ماشینا کار دستی باید خیلی مراقبش باشه یه پژو 405 مدل 74 داشتم که تا سال 86 داشتمش موتور 2000 واقعا معرکه بود فقط میگازوندمش اون یعنی ماشین ولی بااین سمند ترس گازوندن دارم در کل فقط باید رعایت کنین اینجوری ماشین بی خرجی میشه راستی حرارت موتور این سری ئی اف سون ها زیاده اگه بتونین تو هوای سرد آب بندیش کنین خیلی بهتر از آب در میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    داستان جالبی بود . انصافا خیلی بد شانس هستید. موضوعی که گفتید رو میتونم درک کنم چون با پراید صفر هم همین بلا سرم اومده ولی تا حالا از سمند EF7 همچین برنامه ای رو ندیدم از سال 90 تا حالا حدود 6 عدد سمند گرفتم از همه چیزش راضی ام جز نبود قطعات یدکی و مکانیک وارد برای دیاگ زدن باید حداقل 4 تا نمایندگی و تعمیر گاه سر بزنی . مصرف روغنش هم بالاست ولی اینطوری نبوده که بعد از 3 ساعت رانندگی باید به ماشین استراحت داد .من هر روز صبح یه مسیر تقریبا 4 ساعته رواز تهران تا ساوه رو میرم و برمیگردم تنها نگرانیم فقط مصرف بنزین و روغن ماشین بوده به طوری که بعد از حدود 5 هزار کیلومتر روغنی توی موتور باقی نمیمونه . اونجوری که تحقیق کردم استاندارده کهتوی مسیر 1000 کیلومتر بین6/. تا8/. لیتر روغن کم کنه
    در کل یه سمند مدل 89 .90 می ارزه به یه پراید 20 میلیونی مدل 94 البته با همون قیمت
    ولی باید توجه کنید که سمند ماشین جاده ست نه ترافیک شهر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    بنده یه سمند EF مدل 90 دارم آقا چرا انقد الکی عیب رو ماشین مزارید!!!!!
    یه عده دلال و واسطه هستن که نمیخوان موتور EF که بهترین موتور پایه گاز سوز جهان هست جای موتور پژو 1982 فرانسه رو بگیره…
    سمند ٍEF7 دارم و باهاشم کل ایران و رفتم ونسبت به قیمتش عالیه عالیه
    از لحاظ امکانات که هیچ ماشین ایرانی تو این رنج قیمت بهش نمیرسه
    از لحاظ موتور هم باور کنید خیلی کندو کش و قدرت داره که اصلا نمیشه با پارس , 405 و 206 مقایسه کرد اونایی که دارن و سوار میشن متوجه میشن چی میگم من خودم با 4تا سرنشین تو 3 دقیقه باهاش 215 تا پر کردم…
    موتور EF7 رو باید با موتور زانتیا مقایسه کرد L90 که به گردشم نمیرسه بابا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamids026@gmail.com

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام کی بهت گفته بهترین موتور پایه گاز سوز دنیاست
      فک کنم بهترین ماشینی ک تو عمرت سوار شدی همینه
      خخخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کلا اعتماد به نفست خیلی بالاست. به ایران فرقون این کامنتو نشون بده تا 2 تا سمند دیگه بهت بده.
      “هیچ ماشینی به گردشم نمیرسه”
      خخخخخخخخخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Mehdikia2015@aol.com

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اصلا تو باغ هستی برادر؟ غیر ایران هیچ جای دیگه دنیا مگه گاز رو که سوخت گرونیه به جا بنزین تو ماشین میسوزونن آیا؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اميرحسين،كارشناس فني ايران خودرو

        ۲۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (14 ديدگاه)

        دوست عزیز، موتورهای دارای تکنولوزی ساخت بعد از سال ٢٠٠٠، نیاز به آببندی ندارن و مقولهء آببندی سالهاست که منسوخ شده و موتور ای اف ٧ هم از جمله این موتورهاست.
        صمنا کلیهء قطعات ای اف٧ از بوش آلمان و اتریش تامین میشه و جزو ١٠موتور برتر جهانه و شایعات در خصوص بی کیفیت بودنش کلا بی اساسه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. sina shahi

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال90رو با ای اف7مزخرف مقایسه نکنید.تنها برتری سمند صندلی راحتترشه.وگرنه از نظر جاداری و موتوری برتری با ال90هست.چه تو شتاب چه تو سرعت بالا سمند به گرد پای ال90نمیرسه.کساییم که این واقعیتو قبول ندارن ماشین باز نیستن.فقط با تنظیم سوکت گاز ال90که روی سرسیلندرشه ببین ال 90چجورراه میره.بیخود اسم تندر روش نزاشتن داداشم.خودم ماشین بازم متعصابه نظر نمیدم.به عدد220رو کیلومترشمار سمند توجه نکنید داداشام پیکان هم نوشته 200!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. armin

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالبه همه جا در مورد سمند ef7 گازسوز بحث میشه ولی کمتر کسی هست که در مورد پایه بنزین سوزش صحبت کنه . نمیدونم، کسی بنزینیشو نداره نقد کنه؟ – یا اینکه کلن تولید نمیشه ؟ یا تولید میشه و همه راضین؟؟ نمیدونم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shayan

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      سلام ما یک ماهه سورن ef7 بنزینیشو خریدیم قبلش هم lx ef7 گازسوز داشتیم.باهم فرقی ندارن هردو عالین .ما با گازسوزه چند بار مسافرت از تهران تا کرمان رفتیم و اخ نگفت (رو حالت گاز) اما گازسوز یه مشکلی داره که از داشتن صندوق عقب محرومی چون کپسولش کلی جا میگیره و برای ما مشکل ایجاد میکرد برای همین الان بنزینی گرفتیم.درکل این نظر من بود اگه صندوق عقب میخای بنزینی اگه نمیخای گازسوز وگرنه فرقی باهم ندارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. علی

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام من قراره دو سه ماه دیگه از بانک یه وام خوب بگیریم لطفاً مردونه راهنماییم کنید بهتره سمند ال ایکس سال بگیرم یا ef7 پایه گازسوز یا ef7 بنزینی ؟؟؟ متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ال ایکس سال که اصلانخر ولی اگه میخوای بری مسافرت پایه گازیخر چون نصف ایران روبدون رفتن به پمپ گازیابنزین میره ولی برای شهر بهتره بنزینی بگیری چون روبنزینم کم میسوزونه ماخودمون پایه گاز داریم کلاهم امکاناتش وهم شتابش عالیه بهترین ماشین تواین رنج قیمته

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کشاورزی

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اس ای بگیر هم ارزونتره هم شیکتر هم کم مصرفتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. یه فرهنگی

      ۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اینا همش صحبت با قصدو نیته…من 405 پارس پراید داشتم الان یه ef7دارم واقعا خوبه… دروغم بلد نیستم…میخای باور کن میخای نکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. احمقه خوشبین...

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام..من خودروس سمند ef7 رو با توجه به شرایط نقد و اقساطی که گذاشته بودن وسوسه شدم و خریدم…ابتدای امر واقعا راضی بودم چون واقعا نرم بود و دیگه ماشین صفر بود دیگه …..بعد از گذشت 7 هزار کیلومتر در مسیر دانشگاه یک صدای عجیبی موقع پیچیدن فرمان به گوش میرسید…تا جایی که اصلا نمیشد فرمانو بچرخونی…با ایران خودرو تماس گرفتم درخواست امداد کردم!امداد اومد و ماشین رو برد به تعمیرگاه…البته مجانی..ما هم گفتیم اوفف ایرانخودرو مجانیم کار انجام میده..ته دلممون شاد بودیم که احیانا همه چیزشون به همین صورت حساب شده و منطقیه بخاطر همین نگران نبودم!نو نمایندگی گفتن که پمپ هیدرولیک فرمونت تعطیله باید درخواست قطعه بدیم(نمایندگی 1040..روبرو ایستگاه بی آرتی سبلان)!!!منم گفتم ممنون…لطفا از تعطیلی درش بیارید….اینجا بود که نمایندگی با تمام لطف دو روز بعد! درخواست امداد ویییییژژژژژه دادن…دوروز بعد!!!و از نمایندگی این امر خطیر تامین قطعه واگذار شد به شرکتتتت معتبر و جهانی ایرانخودرو(پیش رو در تامین قطعات ایساکو:))) )گفتند نهایت نهایت دو روز قطعه شما تامین میشه…دوروز شد سه روز..سه روز شد پنج روز..تا الان که تایپ میکنم شد 11 روز…و تماس گرفتم گفتند مرحمت فرمودیم و درخواست شما رو تسریع بخشیدیم و دوروز دیگه قطعه رو میفرستیم!که مطمئنم دو روز دیگه هم تامین نمیشه!!!
    دوستان…از من به شما نصیحت از من احمق..بدبخت به شما نصیحت نخرید..من خودروی صفر خریدم مثلا تو نمایندگیا پلاس نباشم!!الان دو هفتس بی ماشین..زندگیم رو هوا..لعنت بر کسی که مردم رو تحت فشار قرار میده..آخه عزیزان اگه بلد نیستید خودرو بسازید بعد این همه سال ..خوب نسازید…شما فرصتتون تمام شدس..به والله ظلمه به مردم..ظلمه..اون دنیا جواب امثال منو چجوری میدید..حق الناس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. عرفان

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهترین وبا کیفیت ترین خودرو تو ایران ال 90 ولی به دلیل قیافه خوب نداشتند طرفدار نداره و من تجربه این خودرو دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Ebi

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سمند ef7 پایه گاز مدل 89 دارم گوش شیطون کر تا حالا آخ نگفته فقط بعد 4سال واترپمپش به صدا افتاد که عوض کردیم یه بار هم فن کولر یه مشکل برقی کوچیک داشت که با 30 تومن درست شد.تا الان هم 90هزار تا رفته.
    از ساال 90 به بعد دیگه کیفیتش داغون شده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. معین

    ۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بر همه دوستان
    من تقریبا همه ماشین های ایران خودرو رو بررسی کردم و ب این نتیجه رسیدم
    ما از نمایندگی هم زمان ی سمند lxمالتی پلاکس و ی 206 تیپ 5گرفتیم .در واقع بالاترین مدلش با این تفاوت ک اتومات نبودش …. اقایوننننن ب جرعت میگم خداشاهده سمند ی چیز دیگگگس …. اون 206خیلی مزخرف شده .باورتون نمیشه ولی روز سوم فروختیمش .مواد داخل ب طرز فجیعی از پلاستیک داغون . بعدش صندلی های مزخرف . رانندگیشم زیاد کیفی نداشت . الان سمند رو داریم و 206رو فروختیم .من ال 90دارم . تو مقایسه ال نود و سمند باید بگم ال نود از نظر فنر و تعلیق خیلی سر تر از سمنده ولی هندلینگ سمند و راحتی اتاقش بهتره از ال نوده .مصرف پایین ال نود و جادار تر بودن سمند و ال نود امکانات پایین تر و قطعات گرون تر …شنابه بهتر تندر و نامحدود بودن دور موتور و قدرت بهتر و جذابیت رانندگی بهتر با سمند فرقاشونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حجت

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلاام.باید بگم ایران خودرو هیچوقت ماشینی نمیزنه که بدون ایراد باشه به نظر من که کلیه ماشینهای ایران خودرو رو داشتم و الانم ۴۰۵ دارم کیفیت و لذت رانندگی هیچ کدوم مثل سمند ef۷ رو نداره واقعا یه سروگردن از پژو بالاتره البته من مدل ۸۸ سری اصلی رو داشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام آقایون من بعدازکلی تحقیق درموردسمندlxوef7باینکه چندین مدل 90و89دیدم ودورزدم ولی نخریدم علی رغم میل باطنیم دیروزرفتم یه پایه گازسوزصفرثبت نام کردم به گفته کارشناسای ایران خودروچون ناجا فقط یورو4روشماره میکنه ماشینها هم بااستانداردیورو4تحویل میدن.حالابنزینهایی که وجودداره که یورو4نیست.مگه چندتاجایگاه یورو4داریم؟واقعا مسغره بازیه.الان هم بسیارپشیمونم.تصمیم گرفتم وقتی تحویل گرفتمش درجابدم بره ویه دونه lx90تا92بنزینی بگیرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. کشاورزی

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دراسفند 93 سمند اسای مدل 94 به قیمت 27300 تحویل فوری گرفتم .حدود 4 م ارزونتر از ال ایکس تمام عیدرو با هاش شمل بودم خدا وکیلی حرف نداره مصرفش هم صدی 8 رانندگیش هم باحاله صندلیش هم راحت امنیتش هم عالی -ایرانی ایرانی بخر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. فرهاد

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.
    سال90 این ماشینو گرفتیم.الحق والانصاف به جز اینکه یه ماه بعد از خرید واشر سوزوند و موتورو مجبور شدیم عوض کنیم و بخاطر پرش دنده مجبور شدیم گیربکسو عوض کنیم و بخاطر ایراد ترمز مجبو شدیم بوستر رو عوض کنیم که البته بازم ایراد ترمزش برطرف نشد،خداییش اذیتمون نکرده!!!!از نظر موتوری انصافا خوب و قویه.برادرم مسیرای طولانی زیر170 رانندگی نمیکنه.اما موتورش به جز جریان واشرش آخ نگفته.کلا یه پامون خونست یه پامون ایران خودرو.از بس رفتیم ایران خودرو عاشق دختره شدم تو قسمت پذیرش!!!(شوخی بود)دقت کردین گاهی اوقات میخوای ترمز کنی پدال زیر پات قفل میکنه پایین نمیره!!!؟؟؟باعث شد تصادف کنم دیگه!!!رفتم نمایندگی میگه آقا کلا سیستمشون اینجوریه!!چون جلو دیسکی و عقب کاسه ایه سنسور abs گاهی قاطی میکنه!!میگم خوب چیکار باید بکنم!!میگه درس بشو نیست!!باید آروم ترمز بگیری!!!نفهم،الاغ،قاطرسوار من چجوری ناز ترمزو بکشم وقتی میبینم یه دفه یه ماشین پیچیده جلوم!!!سرتونو درد نیارم.به لطف خدا راضیم!!همین که بدترش سرمون نیاد خدارو شکر…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سهیل

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اکثر کامنتای 94 رو خوندم با این که بابامم میگه ای اف سون بده انه ولی بین ده تا دو تا ایراد اونم از پالوس و گلگیر و چرا بخاریش درست کار نمی کنه و کمکش صدا میده و از این چرت و پرتا بود که واسه هر ماشینی می تونه اتفاق بیوفته …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mhkh

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان.
    ما الان 4ساله یه سمند ef7مدل 89داریم(دست دوم خریدیم). ای ماشین تا الان 158800تا کار کرده اونم با چه وضعیتی.خانواده ما 6نفر هستیم.پدرم اصلا حوصله رانندگی نداره و وقتی پشت ماشینه یا دنده مرده میده یا اینقدر گاز میده که موتو ناله میکنه(حدود7000)سالی یک بار موقع مسافرت یه نگاه به اب و روغن میندازه با 80-90تا سرعت از رو سرعت گیر پرواز میکنه و اصلا یه وضعیتی.
    ولی خداوکیلی هنوز یه قرون خرج موتوری نداشته عین ساعتم داره کار میکنه.کل خرجش تو این چند سال یه باتری بوده(290000تومن) مصرفش محشره هر صد کیلو متر5/8 لیتر.شتاب صفر تا صد که خودم گرفتم 10/5 و کلا ماشین عالیه .البته نا گفته نمونه که مدل ها 89 و تعدادکمی مدل 90موتورشون اصل بوشه و واقعا عالیه حتی صدای موتور هم زیاد نشده بعد این همه کار کرد.
    ببخشید سرتون رو درد اوردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حجت

    ۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه عزیزان. بنده نظرات خیلی از دوستان رو خوندم و بدون هیچگونه جانب داری از سمند که کارخونش مال بابام نیست خدمتون عرض میکنم که بنده اخرین ماشینی که داشتم بعد از۴۰۵ و ۲۰۶ و پارس؛ سمند ef7 هستش که حدود ۲۰۰ هزارتا کارکرده و صدا و کشش موتورش با روز اولش فرقی نکرده فقط دسته سیمش رو عوض کردم و اصلا به فکر عوض کردنش نیستم و با پولی که من دارم بهترینه….در خریدش شک نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Mohsen

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من خودم یه سمند ef7مدل 89دارم .از اون روری که خریدم تنها خرجش فقط روغن این ماشین بوده .واقعا حرف نداره راضی راضی هستم ازش .مخصوصا از شتاب وراه رفتن این ماشین خیلی خوشم میاد موتور کم صدای این خودرو به هم احساس ارامش میده .من 405مدل 87داشتم .پژو درمقابلش گاری حساب میشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. mohsen

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام اقا من ماشین های ایرانی زیادی سوار شدم .هیچ کدومشون به سمند ef7نمیرسن .من مول 89شو دارم حرف نداره .راضی ام ازش مخصوصا شتاب وراه این خودرو احساس خوبی را بهم دست میده از نرمیش نگو که حرف نداره طلا بای.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. mohsen

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    Ef7حرف نداره یه کلام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محراب

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب خدمت همه اساتید محترم
    بنده ef7 مدل 90 دارم با 115 هزار کارکرد
    دورموتورم زیر 5 عوض نمیکنم ، بیرون شهر رو گاز 200 میره به راحتی، سر بالایی هم معرکس
    تا حالا هم خدا رو شکر جز خرجهای مصرفی خرج تعمیری نداشته
    به نظر بنده هر خرجی هم براش پیش بیاد ارزششو داره، چون موتورش کم صدا، کم مصرف و پرشتابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. hamid

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.چندوقت پیش ی سمندef7گرفته بودم موتورش ایرانی نبود ودست نخورده ازآلمان اومده بود.بنده کورس زیاد گذاشتم و دورموتور6میدادم سرعت وشتابش عالی بود.وقتی کاپوت رو میدادین بالا عین bmwاحساس قدرت میکردین.فقط بدنش ایرانی بود.
    یاحق.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مهدی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان
    من سمند EF7 دارم مدل 92
    از صفر خریدم و خدا رو شکر کاملا راضی هستم
    برادر و پدرم پژو 405 دارن و من وقتی رانندگی با سمند رو با ماشینهای اونا مقایسه میکنم
    واقعا سمند بهتره
    چه بلحاظ قدرت و شتاب و چه بلحاظ نرمی و راحتی
    سر پیچ هم انعطافش فو ق العاده اس و تو سرعت بالا .. باز شدن اندک چرخهاش باعث میشه ماشین امنیت و سرعت بیشتری پیداکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مهدى

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت همه عزیزان ،کارخانه ایران خودرو همزمان با کارخانه هیونداى شروع به کار کرده و طى این همه سال اونا کجا هستند و ما کجا!!!!سمند و پژو و…..هم حرفى براى گفتن ندارن جز این که یک ماه ما سوارشون میشیم و یک ماه ماشینه سواره ما میشه،لگن ماشینهاى خارجى شرف داره به محصولات ایران خودرو و سایپا،خودمونم باef7و غیره سر کار نذاریم،همشون اشغالاى چین و هند هستند،حیف پول عرق ریخته که بابت تکنولوژى دسته چندم با قطعات بیکیفیت و چهره قدیمى تو جیب کشورهایى مثل چین بره،چون اکثر خودروهاى داخلى تامین قطعاتشون از این کشوره،والسلام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. داوود

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    من دوتا سمند داشتم.دوتاشونم ستون سمت راستشون صدا میداد.هیدرولیک فرمونشم با صدا عمل میکنه.من پرایدمو بخاطر صداهایی که از داشبوردش میومد فروختم.باید حساسیت نداشته باشید.تو دومی که ef7 بود سیمکشی از تو سقف بالای شیشه جلو میومد بیرون.ایراد برف پاک کنشم این بود که اگه شیشه سمت راننده رو نمیبستی بیشتر آب میریخت تو درو خیس میکرد.روغنم زیاد کم میکنه.راحتی و بیصداییش بد نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. حمید

    ۲۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    کوتاه و مختصر عرض کنم که همه اش بستگی به نوع استفادتون داره
    یه استفاده روز مره عادی داشته باشین ماشین خوبیه سر به سرش بذاری پیرت میکنه
    از ما گفتن بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Saeed

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام
    ببینید دوستان تو این رنج قیمت عمدا ماشین بهتر ازین بهتر کنید
    اللخصوص اینکه موتور قدرتمندی به اسم EF7رو این ماشینه که توانایی تولید 113 اسب بخار رو داره یعنی 3 اسب بخار بیشتر از قدرت تولیدی موتور پارس ELXکه اسمشL4هست
    این از موتور
    فکر نکنم نیاز باشه به تعادل خارق العاده این ماشین اشاره کنم چون انصافا با وزن زیادش تو تعادل تکه خودم با سرعت 180 باهاش تو گردنه اسد آباد روندم حرف نداره

    ترمزشم که عالی عمل میکنه با سیستم ABS چهار کاناله به همراه EBDواقعا میخ میکنه

    از نظر طراحی و آپشن اا هم باید بگم تنها ماشین سخنگو ایرانی و که رخ ماشین ترکیبی از رخ آءودی و بی ام وه هست و انصافا رخ قشنگی داره ولی به پای پارس و 206 نمیرسه

    درضمن هیچ موتوری نمیتونه رو گاز انقدر نرم و راحت کار کنه

    باک 70 لیتری ماشینم که عالیه
    حالا بگید ببینم این ماشین ایرادش کجاس
    نکنه با 32 میلیون انتظار مازراتی دارید

    ببینید تو ایران به ترتیب باید ابن ماشینارو خرید
    دنا
    پارس ELX
    سمند EF7
    پارسLX
    تندر 90
    پارس سال

    هرکی موافقه لایک کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا