تجربه و آزمایشتسلا

آزمایش رانندگی موتورترند با تسلا مدل S پلاد و ثبت شتاب 1.98 ثانیه!

چند وقت پیش بود که تسلا مدل S پلاد با ادعاهایی جنجالی معرفی شد که یکی از آن‌ها شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت زیر ۲ ثانیه بود. حال وقت اثبات این ادعا فرارسیده و تسلا به موتورترند به‌عنوان اولین منبع مستقل اجازهٔ آزمایش مدل S پلاد را داده است. این جدیدترین و بهترین نسخه از خودرویی است که عنوان خودروی سال ۲۰۱۳ موتورترند را کسب کرد. این نشریه معمولاً خودروها را در پیست اتو کلاب کالیفرنیا آزمایش می‌کند و تست‌های شتاب و ترمز را هم در قسمت درگ استریپ (پیست مخصوص درگ) اتو کلاب انجام می‌دهد. اما آزمایش درگ در اینجا به‌صورت معکوس یعنی از انتهای پیست انجام می‌گیرد تا نوع آسفالت و سطح چسبندگی خیابان‌های معمولی شبیه‌سازی شود.

انجام این آزمایش در سمت درست پیست به معنای لانچ روی سطحی پوشیده با VHT (نوعی رزین مصنوعی با فرمول اختصاصی) فوق‌العاده چسبنده است که به خودروها این امکان را می‌دهد تا سریع‌تر از حد ممکن در جاده‌های معمولی شتاب بگیرند؛ بنابراین، ازآنجایی‌که آزمایش روی VHT نمایانگر شرایطی که رانندگان در دنیای واقعی با آن مواجه هستند نیست، موتورترند آزمایش‌های خود را از سمت انتهای پیست که چنین ماده‌ای روی آن وجود ندارد انجام می‌دهد؛ اما در روز آزمایش مدل S پلاد، تسلا رانندهٔ موتورترند را ملزم کرد که فقط روی سطح VHT لانچ کند. بااین‌حال پس از مذاکرات بیشتر، توافق حاصل شد که آزمایش در هردو جهت یعنی هم از سمت VHT که خواست تسلا بود و هم از سمت مخالف که شیوهٔ عادی موتورترند و روی آسفالت معمولی است انجام گیرد.

تسلا مدل S پلاد چه ویژگی‌هایی دارد؟

پیش از اینکه به اعداد و ارقام بپردازیم، بهتر از مشخصات واقعاً چشمگیر مدل S پلاد را مرور کنیم. نسخهٔ ۲۰۲۲ این سدان الکتریکی اساساً اولین به‌روزرسانی قابل‌توجه مدل S در طول تاریخ نُه‌سالهٔ آن محسوب می‌شود. این مدل جدید کمی کشیده‌تر، کم‌ارتفاع‌تر، سبک‌تر و به میزان زیادی قوی‌تر از قبل شده است. گلگیرهای مدل S جدید برجسته‌تر شده‌اند تا بتوانند رینگ‌های بزرگ‌تر را جای دهند. علاوه بر این، در جلو و عقب خودرو هم تجدیدنظرهایی صورت گرفته و کاپوت از نو طراحی شده است. نسخهٔ پرفورمنس پلاد نیز از دیفیوزر جدید و یک اسپویلر فیبر کربنی برخوردار است.

در داخل هم تسلا کابین را کاملاً از نو طراحی کرده تا لوکس‌تر، جادارتر و سرگرم‌کننده‌تر شود. تغییرات در اینجا آن‌قدر زیاد است که به گفتهٔ تسلا، ریل‌های صندلی‌های جلو تنها قطعاتی هستند که از نسخهٔ قبلی باقی‌مانده‌اند. بزرگ‌ترین تغییر در اینجا داشبورد جدید است که از یک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بسیار بزرگ مشابه مدل ۳، صفحه آمپر دیجیتالی جدید، نمایشگر جدید برای سرنشین جلو، دریچه‌های تهویهٔ مخفی و البته غربیلک فرمان بحث‌برانگیز Yoke برخوردار است.

مهم‌ترین تغییرات مدل S جدید اما در زیر پوست آن صورت گرفته است. نسخهٔ پلاد از اولین قوای محرکهٔ سه موتورهٔ تسلا بهره می‌برد که خروجی خیره‌کننده‌ای برابر با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. تک موتور جلو و دو موتور عقب پلاد اساساً نسخه‌های اصلاح‌شده از موتورهایی هستند که در مدل ۳ و مدل Y وجود دارند. بااین‌حال، تسلا در این موتورها از یاتاقان‌های فیبر کربنی جدیدی استفاده کرده که امکان رسیدن به دور ۲۰ هزار rpm را فراهم می‌کند تا خودرو بتواند بدون ایجاد فشار روی استاتور، به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت برسد. به گفتهٔ تسلا، با این ویژگی دیگر نیازی به گیربکس دو سرعتهٔ پیچیده‌تر مثل پورشه تایکان نیست.

پاشنهٔ آشیل نسخه‌های اولیهٔ مدل S اما همیشه پکیج باطری بوده است و به همین دلیل، تسلا در مدل S جدید برای استفادهٔ کامل از سیستم سه موتوره، آن‌را به‌طور قابل‌توجهی بروز کرده است. این باطری‌ها کمی کوچک‌تر از قبل شده‌اند (۱۰۰ کیلووات ساعت در پلاد جدید بجای ۱۰۴ کیلووات ساعت مدل S پرفورمنس قبلی) اما تسلا تمرکز خود را روی بهبود مسیرهای خنک‌کننده و جریان الکتریکی گذاشته است. هدف نهایی در این به‌روزرسانی، ظرفیت حرارتی بهتر بوده است تا پلاد بتواند پرفورمنسی پایدار را بدون داغ شدن باطری‌ها یا کاهش قدرت ارائه کند. علاوه بر این، به گفتهٔ مهندسان تسلا، این تغییرات به شارژ سریع‌تر باطری‌ها هم کمک خواهد کرد. طبق اعلام EPA، برد پلاد با رینگ‌های ۲۱ اینچی ۵۶۰ کیلومتر است که آزمایش‌های واقعی هم نشان داد این رقم دقیق است.

مدل S پلاد روی مسیر چسبنده چقدر سریع است؟

برای داشتن سریع‌ترین لانچ در پلاد مدل ۲۰۲۲ باید به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مراجعه کرده و حالت درگ استریپ را انتخاب نمود. این حالت قوای محرکه را برای شتاب گیری سخت آماده کرده و باطری‌ها و موتورها را خنک می‌کند. سپس برای درگیر کردن لانچ کنترل باید بشدت پدال ترمز را فشار داد، گاز را تخته کرد و منتظر ماند. طی نُه ثانیه، دماغهٔ خودرو پایین می‌آید تا در حالت یوزپلنگ قرار گیرد و در آخر پیام «لانچ کنترل آماده» به نمایش درمی‌آید. حالا باید ترمز را رها کرد و برای فرورفتن در صندلی آماده شد.

در آزمایش موتورترند، مدل S پلاد مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۹.۲۵ ثانیه طی کرد و با شتاب وحشیانه‌ای ظرف تنها ۱.۹۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید. در این لحظه، فرمان در دستان شما سبک می‌شود، سر شما داخل پشت‌سری صندلی فرو می‌رود، روی ماهیچهٔ گردن فشار سنگینی وارد می‌شود و درحالی‌که به سرعت برق مسافت ۴۰۰ متر طی می‌شود، محیط اطراف در چشمتان تار می‌گردد. حتی روی سطح چسبنده هم این عملکرد بسیار چشمگیر است. البته بعدازظهر گرم روز آزمایش باعث شد پلاد کمی دشوارتر موتورها و باطری‌ها را در دمای ایده‌آل حفظ کند اما تنها مشکل اصلی، ترمزها بودند که پس از آخرین آزمایش روز بیش‌ازحد داغ شده بودند.

مدل S پلاد روی آسفالت معمولی چقدر سریع است؟

روز بعد، آزمایش‌های خودرو روی آسفالت معمولی انجام گرفت و همهٔ آزمایش‌های دیروز به‌جز یکی که درگ ۴۰۰ متر بود تکرار شدند. پلاد برای آزمایش روی آسفالت معمولی به مکان دیگری برده شد که در آن امکان آزمایش درگ نبود. بااین‌حال، با استفاده از داده‌های Vbox، می‌توان زمان تخمین ۴۰۰ متر خودرو روی آسفالت معمولی را تخمین زد. پلاد برای آزمایش‌های دوم آماده شد و پس‌ازاینکه در حالت یوزپلنگ قرار گرفت، حتی بدون VHT هم عملکرد بسیار چشمگیری از خود نشان داد. خودرو در اینجا فقط در ۲.۰۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و اگر امکان ادامه دادن وجود داشت، داده‌ها میگویند مسافت ۴۰۰ را ظرف ۹.۳۴ ثانیه طی می‌کرد.

بنابراین، فاصلهٔ عملکرد مدل S روی مسیر مخصوص و آسفالت معمولی به‌طور حیرت‌انگیزی نزدیک است و در رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت تنها ۰.۰۹ ثانیه اختلاف دارد. این پرفورمنس، پلاد را به سریع‌ترین خودروی تولیدی تبدیل می‌کند که موتورترند تاکنون آزمایش کرده و این یک موفقیت بزرگ است. البته ریماک اخیراً در آزمایش کارواو ادعای شتاب سریع‌تری داشته است ولی باید منتظر بررسی این ادعاها توسط موتورترند هم باشیم. پلاد اما فقط رکورد شتاب و ۴۰۰ متر موتورترند را نشکسته است زیرا ظرف ۸.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و دوباره به صفر رسید که ۰.۳ ثانیه از رکورددار قبلی یعنی مک‌لارن سنا سریع‌تر است.

مدل S پلاد در دنیای واقعی چگونه است؟

مدل S پلاد فقط در پیست و خط مستقیم عالی نیست بلکه از همه لحاظ و در همه‌جا بهترین ساختۀ تسلا تاکنون محسوب می‌شود. فرقی نمی‌کند در بزرگراه در حال حرکت باشید یا در ترافیک شهری مانده باشید. مهم نیست چه‌کاری از پلاد بخواهید. در بزرگراه‌ها، خودرو برای پیمودن کیلومترها، مکانی ساکت و لذت‌بخش است و به لطف سیستم تعلیق بادی و کمک‌فنرهای تطبیقی، سواری انعطاف‌پذیری دارد و به‌راحتی کنترل می‌شود. اصلی‌ترین مشکل مدل S جدید اما غربیلک فرمان مستطیلی آن در سرعت‌های پایین است.

در بزرگراه‌ها، مدل S پلاد نشان می‌دهد که تسلا از زمان عرضهٔ اولیهٔ این خودرو به بازار، چیزهای زیادی آموخته است. هرچند شاید این به‌اندازهٔ پورشه تایکان توربو S در جاده دقیق نباشد اما مدل S پلاد تحسین‌برانگیزترین خودروی پرفورمنس تاریخ تسلا محسوب می‌شود. در این ماشین، ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت این امکان را به راننده می‌دهد که مثل موشک از پیچ‌های تند خارج شود و کفی‌ها را ببلعد. ترمزها نیز علیرغم داغ شدن بیش‌ازحد در پیست، در جاده‌های وظیفهٔ خود در مهار خودرو را به‌خوبی انجام می‌دهد.

قیمت مدل S پلاد چقدر است؟

قیمت تسلا مدل S پلاد از ۱۳۱,۱۹۰ دلار آغاز می‌شود و این رقم در نمونهٔ فول آپشن مورد آزمایش به ۱۴۹,۱۹۰ دلار می‌رسد. این یعنی قوی‌ترین سدان تسلا قیمتی هم‌سطح تایکان توربو دارد اما از تایکان توربو S حدود ۱۵ هزار دلار ارزان‌تر است.

نتیجه

هرچند تسلا حداقل تا این لحظه هنوز روی آسفالت معمولی به شتاب زیر ۲ ثانیه دست پیدا نکرده اما پلاد یک دستاورد بزرگ برای این شرکت کالیفرنیایی محسوب می‌شود. پلاد به‌عنوان سریع‌ترین خودروی مورد آزمایش تاریخ موتورترند، یک سدان پنج‌نفرهٔ ۱۵۰ هزار دلاری است نه یک موشک جاده‌ای فیبر کربنی چند میلیون دلاری. این ماشین ترکیبی از راحتی، تجمل، پرفورمنس و کارایی را به نمایش می‌گذارد و از همه لحاظ عالی است. به همین دلیل، صرف‌نظر از اینکه چقدر به اعداد و ارقام اهمیت بدهید، مدل S پلاد با قاطعیت در بین بهترین خودروهای حال حاضر بازار قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی

Tesla Model S Plaid 2022

قوای محرکه سه موتوره
قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار
گشتاور ۱۴۲۵ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته
محور محرک چهارچرخ
طول ۵,۰۲۱ میلی‌متر
عرض ۱,۹۸۶ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۳۰ میلی‌متر
وزن ۲۱۸۵ کیلوگرم
توزیع وزن ۴۸ به ۵۲ جلو/عقب
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق بار ۷۱۰ + ۹۰ لیتر
باطری ۱۰۰ کیلووات ساعت
برد ۵۶۰ کیلومتر
قیمت پایه ۱۳۱,۱۹۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۴۹,۱۹۰ دلار
توقف از ۹۶ ۳۱.۷ متر
شتاب جانبی ۱.۰۵ جی

سطح چسبنده

آسفالت معمولی

شتاب صفر تا ۹۶ ۱.۹۸ ثانیه ۲.۰۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۹.۲۵ ثانیه ۹.۳۴ ثانیه

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۰ دیدگاه‌ها

  1. porsche

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    شتاب زیر ۲😂😂😂😂😂

    موافقم 1
    مخالفم 21
    1. شاهرخ

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (338 ديدگاه)

      واسچی میخندی خب زده دیگه
      کامنتام زیر مطالب قبلی هستش که گفتم حالم از برقی بهم میخوره
      ولی گفتم هم حالا چه خوب چه بد برقی ها خیلی سریعتر از بنزینی ها هستن
      تسلا هم با این قیمت کم همچین پرفورمنسی رو ارائه میده مطمئنن آینده مال خودروهای برقی مخصوصا تسلا هستش
      ولی دوباره هم میگم من فقط و فقط درونسوز دوست دارم

      موافقم 14
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        شما بگو شتاب تسلا بشه ۱ثانیه….
        من هیچی رو با ین درون‌سوز عوض نمیکنم…

        موافقم 7
        مخالفم 11
    2. مزدا

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      به جای چندمیلیون دلار خرج کردن برا خرید بوگاتی که هزینه نگهداریش هم بالاست با چند هزار دلار تسلا بگیر از سرعتش لذت ببر

      موافقم 11
      مخالفم 5
    3. Reza

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5337 ديدگاه)

      چرا بردش کمتره؟؟؟

      همش ۵۶۰ کیلومتر

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        اینقدر که رو شتاب مانور داده رو برد مانور نمیده!😂😂بابا ایلان خان این یه سدان خونوادگیه نه سوپراسپرت!🤣🤣

        موافقم 4
        مخالفم 6
    4. NAVID۰۰۹۸

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10166 ديدگاه)

      گریه داره
      خنده نداره
      مرگ عاشقانه‌های خودرویی فرا رسیده !
      دنیای زیبای خودرو به تاریخ میپیوندد !
      دود ، صدا ، هرج‌ومرج مسابقات ، نمایشگاه‌های جهانی با میلیون‌ها بازدیده کننده‌ی حضوری ، تنوع در قطعات و و و . . . تمام شد و به تاریخ پیوست !

      دنیای خودرو ، در سرعت و شتاب ، وحشتناکه ، بی‌رقیبه ، اما روح نداره ، مثل رُباتی میمونه همچون در فیلم‌های تَخَیُلی ، همه کار میکنند که ما در راحت‌ترین حالت ممکن زندگی کنیم اما یه چیز مهم ندارند و آن هم روح و زنده بودن هست !

      نسل آینده ، نسل آدم‌های بی‌تفاوت هست که زندگی میکنند اما نمیفهمند زندگی چیست ، اصل زندگی چیست ، نمیفهمند خانواده و احساسات یعنی چی ، بوی نم باران ، صدای مرغ و خروس ، بوی دود اگزوز کامیون‌ها ، صدا‌ی بازی بچه‌ها در محله‌ها و … یعنی چی !

      محققان آمده‌اند به زور موش‌های نر را حامله کرده‌اند ، احتمالاً مشکل ازدواج نکردن هم حل شد ، سرباز میگیرند و به زور حامله‌اَش میکنند و جمعیت هم به دلخواه کنترل میکنند که حتی بعد از به دنیا آمدنش هم شبیهه کدام بازیگر هالیوودی باشد با چه مقدار هوش مصنوعی !

      تُف تو آینده ، تمیز میشه ، پاک میشه ، اما روحی دیگر وجود ندارد و آدم‌ها از همیشه تنها‌تر و مجازی‌تر میشوند که هیچگاه معنی زندگی اصلی را نمیفهمند مگر در دنیای توخالی و مصنوعی که شبیه‌سازیش میکنند در محیطی در بسته !!!

      موافقم 2
      مخالفم 6
      1. ADAK

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1841 ديدگاه)

        جوش نزن عمو
        شربت گل گاب زبونت رو بنوش

        اگه اینجوری بود که آدمای 100 سال پیش هم باید هی تف میکردن به اختراعات و تکنولوژی ها زمان خودشون که معرفی میشد.

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (10166 ديدگاه)

          عمو رفته واست روغن بنفشه بیاره .

          موافقم 3
          مخالفم 4
    5. Nima+RST

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (90 ديدگاه)

      خنده نداره
      تونستن بسازن دیگه

      موافقم 5
      مخالفم 0
  2. Ninja

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    قبلا گفتم الانم میگم تسلا خیلی پیشرفت کرده و الان تنها کسی که میتونه بهش با موتور بنزینی برسه داج هست رقیب اینم دوج چارجر غول هست با قدرت بالای 1000 اسب که برای درگ هست

    موافقم 8
    مخالفم 5
    1. RezaRs

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      داج انگار در برنامه الکتریکی هم دنبال گرفتن s پلاده اوه اوه رقابت داره جذاب میشه به نظرم داج برقی میتونه ایده باحالی باشه کلا به نظرم ماشینای برقی دیگه دارند جذاب تر میشند یه زمانی یه ماشینای کوچیک با برد کم و خیلی چیزای عجیب غریبی بودن الان s پلاد رکورد دیمن رو زده پس جای پیشرفت خیلی بازه تازه برای پلاد تعریف نشده یه درگستره با وجود اینکه این شتابو داره بازم خانواده محور بودنش تمرکز که اصلی ساختش بوده رو حفظ کرده

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. Ninja

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        میدونم بنزینی ها چه زود چه دیر از برقی ها شکست میخورن و باید واقعیت رو درک کرد ولی دوست دارم بنزینی ها تا اخرین لحظه بمونن و بجنگن

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. RezaRs

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          من نمی خوام جنگ بکنند
          من میگم ماشینای خاص بنزینی آلودگی ندارند روحیه قشر مهمی از جامعه ( خودمون❤) اثر دارند اونا باید بمونند یه زوندا f اگه اندازه یه کرولا در سال بره آلودگیش بیشتره ولی آیا انقدر میره؟ آیا زوندا f ی هست تا الان که اینهمه از تولیدش گذشته میمایش میانگین یک سال یه تویوتا کرولا رو داشته باشه ؟ یه ته گازش برا بردن دل جماعتی کافیست اون 7.3 لیتر v12 مرسدس amg بحث من اینه

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. علی turbo s

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (279 ديدگاه)

          دقیقا اقارضا ٬پاگانی ٬لامبو٬فراری-911,مکلارن وamgو بوگاتی وmپاور اینا اگه الکتریکی بشن تمام جذابیت هاشون ازبین میره.

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. Ninja

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          بله حرف شما رو درک میکنم اما درک نمیکنم مشکل کجای کار هست که مثلا یه بوگاتی بیفته دست ریماک و برقی شه واقعا چرا

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. مازیار

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2438 ديدگاه)

      مقایسه شتاب برقی و بنزینی از بیخ و بن اشتباهه

      گیرم که داج غول یا سنا یا هر شاخ
      بنزینی دیگه الان با سالها تجربه ساخت و بهینه سازی در حد این مدل S باشن که تازه اولین نسخه معرفی شده از سری خودش هست – که نیستن – ، اما چند صباح دیگه با معرفی و بهسازی سری های بعدی از تسلا مثلا همین مدل S یا مدلهای پرفورمنس دیگه اونوقت اصلا رقابتی در شتاب و درگ دربین نخواهد بود

      موافقم 3
      مخالفم 0
    3. نوید محمد

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (140 ديدگاه)

      لامصب دیمون وقتی بهش گاز میدی جفت چرخای جلو رو هوا بلند میشه و حس تک چرخ زدن داری
      عجب شاخیه این هیولا

      موافقم 3
      مخالفم 0
    4. نوید محمد

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (140 ديدگاه)

      لامصب دیمون رو وقتی بهش گاز میدی جفت چرخهای جلو رو هوا بلند میشه و حس تک چرخ زدن داری.
      عجب شاخیه این دیمون

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        دیمون واقعاً سلطانیه،اونم تک چرخ نیست جفت چرخه!😂 عین درگسترها که جلوشون می‌کشه هوا…

        موافقم 3
        مخالفم 0
    5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      کاملا موافقم آقا مهیار👌 چارجر و دیمون کلا دوج با اون ماشین های روانیش برقی هارو پودر میکنن!😎💪

      موافقم 3
      مخالفم 0
  3. mopar

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (74 ديدگاه)

    به قول یه بنده خدایی “محشر”

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. Ninja

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    ولی در اخر هر چقدر هم از تسلا بد بگیم بجز بی روح بودن طراحی کابین و خود ماشین برد و شارژ شدن تسلا یه ماشین خوب هست واقعا دارم راست میگم یه ماشین خوب هست و تنها تسلایی هست که بگم دوست دارم بخرم سوار بشم با اون رانندگی کنم هر چند لذت رانندگیش بجز شتاب چیز خاص دیگه ای تقریبا ندارع و بدترین موضوع این هست بعد از پیمودن مسافتی باید اون رو به نزدیگ ترین ایستگاه شارژ بزنم و منتظر بمونم واقعا منتظر بمونم تا ماشین شارژ شه و به خونه برگردم یا میتونم بیام خونه کلی بزنمش به شارژ و بعدن پول برق اضافی بدم جالب ترین جاش اینجا هست که فقط 6 تا قطعه فرسایش پیدا میکنن و زود به زود باین تعویض شن چهار دست لاستیک و یه جفت بر پاک کن که این خیلی خوبه درکل حتی اگه ماشین رویایی خودت رو بخرین که واقعا دوسش داشته باشین بعد از خرابی بالا مصرف سوختبالا و اشکالاتی ریز هنوزم ان رو دوست دازین از اون ماشین از لذت رانندگیش خوشتون میاد و میشه جزوی از یه خانواده یه ماشین باز فقط میفهمه چی میگم حتی اگه از اونایی باشه که بگن سلطان فقط ای ال ایکس !!!!!!!! اما با همه تعریفاتی که از تسلا بشه هنوزم اون خاصیتی رو نداره که جزوی از خانواده و زندگی بشه چیزی که بهش عشق بورزی

    موافقم 2
    مخالفم 2
  5. حشمت

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (326 ديدگاه)

    کاش گرافیک چراغ های عقب هم عوض میکردن

    چراغ های جلو خیلی خوبه ولی عقب معمولیه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. تحت پیگرد

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (352 ديدگاه)

    تسلا باید توی طراحی یک تجدید نظر بکنه خیلی خودروهای بی روحی هستند

    موافقم 1
    مخالفم 5
  7. (JONATHAN (TESLA

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (302 ديدگاه)

    میخوام در مورد موتور جدید این ماشین با روتور های کربن اسلیو
    یا همون آستر کربن حرف بزنم افزایش سرعت خودوی الکتریکی
    بهترین راهش بهبود چگالی توان با هدف افزایش بازدهی موتور هستش
    خب چیکار میشه کرد راه حل تسلا استفاده بیشتر از کربن هستش
    اما حرف های ماسک جالبه که میگه
    ( این اولین بار است که یک موتور الکتریکی تولید می شود که دارای یک روتور دارای بیشتر از قبل کربن است
    این یک کار فوق العاده سخت است زیرا کربن و مس سرعت انبساط حرارتی بسیار متفاوتی دارند
    برای داشتن روتور بیش از حد پیچیده شده به کربن باید آن را با کشش بسیار بالا بپیچید و این کار بسیار سختی است)
    نتیجه این فناوی نوپا و اینده دار تا قبل از این فقط در آزمایشگاه های انگلیس به تعداد انگشت های دست وجود داشت افزایش تقریبی 37 درصدی توان موتور بدون مصرف بیشتر انرژی هستش
    همچنین اندازه موتور کوچیک تر وزنش کمتر و افزایش دوران موتور تا حدود 30 هزار دور هستش
    که با پک باتری جدید تسلا و میزان درگ 0.208 که مدل اس رو به ایرودینامیک ترین خودرو تولیدی تبدیل میکنه
    با وجود این همه نواوری برای پرفومنس مدل اس جدید این ماشین تصورات همه در مورد توانایی یک خودروی خانوادگی رو به چالش خواهد کشید 0 تا 60 مایل 1.99

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. akrh78

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      مقاله تون! رو نخوندم ولی دوتا عدد چشمم رو گرفت
      نکته اول اینکه میزان درگ نه، اون چیزی که میخوای بگی ضریب درگ هست، و مرسدس eqs ضریب درگ 0.2 داره و طبق علم ریاضی 0.2 کمتر از 0.208 هست.
      نکته دوم اینکه با درنظر گرفتن اینکه 1 فوت اول رول اوت رو حذف کردن تایم تسلا مربوط به شتاب 6 تا 60 مایل بر ساعت هست و باز هم طبق علم ریاضی 6 با 0 برابر نیست.

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. Elmiraj

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3099 ديدگاه)

        ضریب درگ EQS اگر رقم دقیق ۰/۲۰۰ بود در زمان معرفی اعلام می‌کردن .
        .
        این شتاب هم از حالت سکون و با استفاده از لانچ کنترل هست نه ۶ تا ۶۰ مایل .

        موافقم 2
        مخالفم 3
        1. akrh78

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1358 ديدگاه)

          یه گوگل ساده لازم داره چرا میخوای الکی مقاومت کنی

          “The Mercedes EQS is the most aerodynamic series production car ever” Top Gear

          “we can confirm the 2.0-second 0-60 barrier remains unbroken. Unless, that is, you write your own rules” MotorTrend
          یه طعنه هم به تسلا زده 🤣 قوانین خودتون رو بنویسین
          مثل اینکه من بگم سریعترین دونده صد متر جهان هستم در صورتی که تایم 90 متر اول حذف بشه
          همونطور که توی مقاله هم اومده تسلا با تست روی اسفالت معمولی مخالف بوده و میگفته فقط روی چسب و قیر باید تست بگیرین
          این معنیش چیه؟ خیلی سادس
          خودشونم میدونستن نمیتونن این تایم رو توی شرایط دنیای واقعی بزنن

          موتور ترند نوشته: چون تست روی چسب و قیر شرایط واقعی رو نشون نمیده، توی تاریخ 72 ساله خودمون فقط دو بار این کار رو کردیم (که هر دو بار ماشین مخصوص درگ بوده) و پلاد سومین ماشین تست شده روی چسب و قیر بوده.

          در مورد 0-60 هم بگم که رسم موتور ترند اینه که یک فوت اول رول اوت رو حذف میکنه ینی وقتی ماشین یک فوت حرکت کرد تایمر شروع میشه

          فک کنم درک همچی واضح باشه مگر اینکه تعصبتون نخواد بزاره

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. car reminds me of love

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      😂😂😂
      آیرودینامیک ترین ماشین دنیا EQS است.

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. Mr.t.e.s.l.a

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        در پاسخ به آقای
        car reminds me of love
        آیرودینامیک ترین خودروی تولید انبوه جهان
        ای کیو اس بود!
        تسلا با ایجاد تغییراتی توی بدنه این عنوان رو دویاره گرفت..
        تسلا0.208
        مرسدس 0.209
        در مورد رول اوت هم باید بگم
        این ماشین شتابش روی اسفالت معمولی 2.07 هستش که با احتساب رول اوت میشه
        2.28
        این عدد برای شتابی که روی اسفالت درگ زده با احتساب رول اوت میشه 2.1!
        شما هیچ ماشین تولید انبوهی رو در جهان پیدا نمیکنی که شتاب 2.1 زده باشه عزیزم..
        به جای فشار خوردن قبول کنین خیلی بهتره..
        الان داریم در مورد ماشینی حرف میزنیم که قوانین فیزیک رو شکونده!!
        بله!
        تسلا مدل اس پلد اولین و تنها خودرو در جهان هستس که سریعتر از ترمز گیریش شتاب میگیره…
        ولی باز هم یه سری…
        در مورد برد ماشین هم بگم
        با لاستیک های مخصوص 21 اینچی که برای ارائه حداکثر تاپ اسپید عرضه شدن 560 کیلومتر برد داشته
        بدون این لاستیک ها برد ماشین بالای 620 کیلومتر هستش…
        نهایت تکنولوژی و مهندسی رو توی این خودروی آمریکایی دارید مشاهده میکنین. نه پورشه و…

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. علی turbo s

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (279 ديدگاه)

          مگه نهایت نیست بیاد نوربرگ.

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. علی turbo s

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (279 ديدگاه)

          تومتن گفته فرمان پذیریش درحد تایکان نیست اونوقت میگی نهایت مهندسی اینه نه پورشه.
          حالانمیدونم منظورت تایکان بود یا 911؟!
          اگه منظورت هیت 911بود که معلومه باچه فردی با کامنت های گوهر بار طرفیم!!!!!

          موافقم 2
          مخالفم 1
        3. car reminds me of love

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          نهایت تکنولوژی و مهندسی کجاست….
          همون باتری های موبایل رو بزرگ تر کردن انرژی بیشتری داره چی میگی😂😂😂

          موافقم 2
          مخالفم 2
        4. akrh78

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1358 ديدگاه)

          نهایت مهندسی؟ دوتا تست ازش گرفتن ترمزاش داغ کرده بیاد تو نوربرگ رینگ اوت لپ رو به سلامت میگذرونه، وسط هات لپ ترمز و ماشین و راننده با هم میرن پیش خدا

          موافقم 1
          مخالفم 2
  8. Kf

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (505 ديدگاه)

    واااای خداااا چ هیجان انگیز
    هر چقدر هم سریع باشه و نمای داخلش هم مثل این افتضاح نباشه باااز هم بنزین یه چیز دیگس حتی اگر کند تر، پر دردسرتر، گرون تر هم باشه. انتخاب من آرمیچر نیست
    ترجیح میدم آینده با دوچرخه این ور اون ور برم

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      منم همینطور،جذابیت بنزینی رو یه آرمیچر بهت نمیتونه بده،یه عشق ماشین مثل من تا روغن و آب موتور رو پر نکنه دلش آروم نمیگیره 🤤😍

      موافقم 2
      مخالفم 3
  9. akrh78

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    البته همه اعداد این مقاله با رول اوت هستن که میشه تقریبا 6-60 مایل بر ساعت 🤷‍♂️ و تایم بدون رول اوت 2.28 هست
    ینی تایمی که چلنجر دیمن 4 سال قبل زده (ماشینی که از سال 2008 داره تولید میشه + موتور احتراق داخلی + دیفرانسیل عقب)
    و موتورترند هم اعلام کرده که مرز شتاب 2.0 ثانیه هنوز شکسته نشده

    زشته بخدا اینهمه دروغ
    #سنگ_پا

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. حشمت

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (326 ديدگاه)

      اینقد زور زدن برای انکار واقعیت

      جنناب مهندس تسلا اگر تو حالت لانچ نباشه از تمام قدرت استفاده نمیکنه و به این شتاب نمیرسه

      لانچ کنترل هم از سکون حرکت رو شروع میکنه

      هزار تا مجله هم تایید کنن، باز یسرب میگن زمین کجه

      موافقم 1
      مخالفم 4
      1. akrh78

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1358 ديدگاه)

        شما که معنی “رول اوت” رو نمیدونین به نظرم با این دفاع کردنا خودتون رو کوچیک میکنین
        تایم یک فوت اول حذف شده، توی اون مسافت ماشین تقریبا به سرعت 6 مایل بر ساعت رسیده
        این رسم موتور ترند و اکثر مجله ها هست
        بابت شکست چلنجر 14 ساله دیفرانسیل عقب با اختلاف 0.02 ثانیه بهتون تبریک میگم، بر تبل شادانه بکوب، بکوووب

        چرا الکی حشمت و نصرت و قدرت و تورج و تسلا رو میکشی وسط المیراژ جان، با یه دونه اکانت بیا اینقد با اکانتای مختلف یه حرف رو با یه جمله بندی ثابت نگو بهت شک میکنن

        موافقم 1
        مخالفم 0
  10. بهنام

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (983 ديدگاه)

    واقعا محشره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. محمد مختاری آذر

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    عجب شتابی ولی به نظر من کونیگزگ جیمرا و ریماک خیلی بهتر هستند نسبت به این

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. RezaRs

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      اونا هایپر کارند و قطعا لذت روندنشون و داشتنشون یه چیز دیگست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. حسین

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    هر چقدرم تسلا آشغال باشه،مدل اس آشغال نمیشه.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  13. میثم

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    من از همه چیزش خوشم اومد
    تنها فرمونش فکر کنم کمی اذیت کنه
    شایدم بشه بهش عادت کرد
    و البته اینکه بخوای یه سری موارد رو از مانیتورش کنترل کنی واقعا چرته. مثل تهویه و ….
    ولی واقعا خیلی حرفه تو این مدت کوتاهی که از عمر این شرکت میگذره همچین ماشینی تولید کنه
    حالا بحث آلایندگی باتری و تولید برق و … یه چیز دیگست
    ولی تواناییهای فوق العاده بالای تسلا حرفی برای رقبا باقی نذاشته

    موافقم 6
    مخالفم 1
  14. حامد قدسی

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (262 ديدگاه)

    یه چیزی که هیچ موقع درکش نکردم اینه که ذهن کاربرهای اینجا دنبال ساده سازی تکنولوژی های پیچیده در جهت اهداف خودشون هست. تکنولوژی یه موتور الکتریکی که بتونه به اون دور برسه فرسنگ ها جلوتر از تکنولوژی آرمیچری هستش که تو بچگی باهاش بازی می کردید. یا در مورد باتری فک کردین با باتری قلمی طرفین؟ سالها تحقیق و توسعه باعث شده این چگالی باتری بالا رو داشته باشیم که البته متوقف هم نمیشه. در مورد تکنولوژی های الکترونیکی هوش مصنوعی و نرم افزارهای مختلف کنترلی و خودران هم واقعا چیزی نمیگم.
    هدفم از این بحث تسلا نیست هر خودرو درونسوز یا برقی یا هیبریدی که تولید میشه حتی ساخت متریال موتورش کلی تحقیق و توسعه داره. یا مثلا در مورد آلایندگی باتری یا هر چیز دیگه ای وقتی نظر میدین باید همه ی جنبه های اون موضوع رو به صورت دقیق و با امار درست بررسی کرده باشین. یا مثلا بحث زمان شارژ اینکه ایا یه بردی کافی هست یا نه.
    خلاصه ی کلام اینکه دنیای اینده دنیای تکنولوژیه و نمیشه با مسخره بازی و تمسخرهای بچگانه نتیجه منطقی و درستی گرفت و کمکی به بهبود آینده ی دنیا کرد.

    بگذریم…

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. حشمت

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (326 ديدگاه)

      این همه مهندس و نخبه توی تسلا با اون همه سرمایه کار میکنن

      بعد یسری کوته فکر میگن ما خودمون جمشید آرین داشتیم اگر بهش بها میدادن فلان میشد 🤦

      مردم ما هموز فکر میکنن زمان تیرکمون شاه که تکنولوژی ساده باشه

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. RezaRs

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1613 ديدگاه)

        خب برادر من مردم ندیدن سوار نشدن این چیزا بیشتر و بهتر از هر چیزی با رانندگی چشیدن و تجربه مالکیت بدست میاد یه بار دست بزنه به داشبورد فلان ماشین که هیترش بوده قبلا میگفته پلاستیک پرایدی یبار دست بزنه به همونلاستیک دوهزاریش میوفته

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. حامد قدسی

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (262 ديدگاه)

          کاملا درسته یکی از دلایلش اینه که از نزدیک لمس نکردن. فقط کاش حداقل نظرات صد من یه غازشون رو به عنوان نظر خودشون نگه دارن و به عنوان فکت صادر نکنن. همین یه کار رو اگه انجام بدیم. کلی از مشکلات حل میشه.

          موافقم 3
          مخالفم 0
    2. RezaRs

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      آقا حامد مردمو تشنه نگه داشتن الان اشغال ترین چینی بیا د صف میبندن

      موافقم 2
      مخالفم 0
  15. حمید عاشوری

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (239 ديدگاه)

    آینه های بغل مدل قبلی قشنگتر و لوکس تر بود و یه جورایی تک بود.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. SRT

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    خب دیگ خداروشکر دهن خیلیا بسته شد بعد این.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1166 ديدگاه)

      دهن خیلیا همچنان بازه، تا دیروز میگفتن عمرا بتونه شتاب زیر دو ثانیه رو بزنه و خالی بندیه و … الان که زده میان میگن هیچی موتور بنزینی نمیشه!!!
      کلا تو هر حالت یه چیزی دارن واسه به زبون آوردن هرچند که بی ربط و بی معنی باشه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  17. Elmiraj

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    و جالبتر اینکه توسعه این موتور های سری plaid هنوز به اتمام نرسیده و تسلا گفته که نسخه قوی تر و پرسرعت تر این موتور ها در حال توسعه هست که تا چند ماه آینده در رودستر جدید بکار گرفته خواهند شد .

    رودستر وقتی پا به میدان می‌گذاره که همه به اصطلاح رقبا به بازار آمده باشند…
    .
    .
    هنوز سلولهای 4680 و موتور های plaid در یک پکیج قرار نگرفتن که به این زودیا تصمیمی بگیریم….

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      مگه رودستر کی میاد؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3099 ديدگاه)

        بعد از اتمام توسعه S plaid رودستر دوباره به اولویت تسلا برگشته و تا آخر سه ماهه سوم امسال چند دستگاه از آن جهت تست های جاده‌ای روانه پیست های مختلف خواهند شد.
        چند روز پیش در مراسم تحویل S plaid ایلان ماسک دوباره این موضوعو تایید کرد که توسعه رودستر در طول امسال به پایان خواهد رسید .

        بنابر اعلام قبلی تسلا ، در سه ماهه اول ۲۰۲۲ رودستر راهی خط تولید خواهد شد .
        .
        .
        ( در این راه دو مانع مهم وجود دارند که باید حل شوند ، یکی تولید انبوه سلولهای ۴۶۸۰ هست و دیگری مشکل کمبود جهانی میکروچیپ ها .
        فراموش نکنید این کمبود تراشه بود که باعث شد عرضه S plaid دو ماه به تاخیر بیوفته ))

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. car reminds me of love

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      مگه رودستر توربو فن نبود و شتاب ۱.۱ ثانیه ایی نداشت😂😂😂😂😂
      میخواهی کامنت های خودتون رو کپی کنم ببیند چی گفتی .
      الان از توربو فن 😂 شد باتری.!.!
      عجب ماست مالی…..

      موافقم 2
      مخالفم 4
    3. محمد

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      المیراژ جان خبر جدیدی از تسلا سمی نشنیدی؟ چندتا شایعه و چندتا پنتنت منتسب به هواپیمای تسلا هم پخش شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    همه چیزش عالیه فقط ایکاش پشتشو بهتر طراحی میکردن وگرنه اینم خوبه و یکی اس پلاد پلاسم میومد . فقط یه سوال : اینم داشبوردش بی کیفیته یا خیر ؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Philipp

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      اگه بی کیفیت نبود قیمتش انقدر پایین نبود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. امیر

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    نمیدونم بعضی از دوستان چرا اینقدر در مقابل پیشرفت تسلا مقاومت میکنن و مسخرش میکنن!!!
    درسته که هنوز الکتریکی ها جذابیت زیادی ندارن و من هم موافق این قضیه هستم اما اینکه همچین اعداد فوق العاده و نبوغ تسلا رو مسخره کنیم، اوج بی انصافیه!
    یکم واقع بین باشیم!
    همین مجله تست محصولات مک لارن و پورشه و… رو انجام داده اما حالا ک دست گذاشته روی تسلا، همش تمسخر!
    در حال حاظر هیچ شرکتی در این زمینه حتی نزدیک تسلا هم نشده…
    جدای از تمسخر، فک میکنم یکی از قدرتمندترین رقبای تسلا در اینده نزدیک، دوج خواهد بود

    موافقم 2
    مخالفم 1
  20. بهنام

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    چرا بعضی ها انقدر در پذیرش این واقعیت که تسلا خودرویی فوق العاده ساخته مقاومت میکنن ؟ چون خودروساز مورد علاقه ی شما از یک خودروساز نوپا عقب افتاده ؟ یعنی چی مثلا خودروبازین شما ؟
    خودم فن ژاپنی هستم و بیش از اندازه به ایتالیا و فراری علاقه مندم ولی از المانی ها خوشم میاد انگلیسی سویدی امریکایی فرقی نداره خیلی از ماشین هایی که روشون تعصب نداری هم دوست داشتنی قابل احترام و‌ قابل تحسین هستند . فقط چینی و کره ای تو کتم نمیره چون حتی یک مدل ماشین که من بخوام دوستش داشته باشم از این دوتا کشور ندیدم .
    خلاصه اینکه مدل اس واقعا فوق العاده هست .

    موافقم 2
    مخالفم 2
  21. ارشیاsvj

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    انصافا بهترین جاروبرقیه تاریخه.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. car reminds me of love

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      بهترین بی اصالت تاریخ هم هست😂😂
      جارو برقی رو خوب گفتی..

      موافقم 0
      مخالفم 2
  22. kastech

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (202 ديدگاه)

    صنعت ماشینای الکتریکی نیومده خورده به بن بست مثل دنیای موبایل که چندسالیه حرف جدیدی واسه گفتن نداره، بنظر میاد چون انقلابی تو باتری ها اتفاق نیوفتاده ، تسلا و بروبچ زدن تو شتاب که کلا به درد کسی نمیخوره، درواقع میان اینقدر باتری میچپونن کف ماشین که مثلا ۶۰۰ کیلومتر راه بره ، نمیدونم چه نیازیه ۶۰۰ کیلومتر، جاش بیان رنج رو بیارن رو ۳۰۰ مدت شارژ بکنن سه دقیقه که حالا حالاها بعیده

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      خداروشکر بالاخره یکی نگفت چرا بردش ۱۰۰۰کیلومتر نیست!
      البته ۳۰۰تا هم واقعا کمه و بنظرم همون ۶۰۰_۷۰۰تا میتونه خوب باشه(تقریبا به اندازه یه باک پر بنزین)
      تکنولوژی شارژ سریع رو هم مطمئن باشید خیلی زودتر از چیزی که فکرشو میکنید، ارائه میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حشمت

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (326 ديدگاه)

      ماشالا همینجوری بیسوادی میزنه بیرون

      کجای دنیای موبایل گیر کرده؟! موبایل ها نزدیک کامپیوتر ها شدن از نظر پردازشی، از نظر دوربین در حد دوربین های کامپکت شدن، شبکه 5g که فکر کردن بهش هم آدمو شوکه میکنه

      قسمت دوم حرفتون هم کاملا غلطه، باطری های تسلا تو مدل حدید از ۱۰۷ کیلووات به ۱۰۰ کیلووات کاهش پیدا کرده در حالی که سرعت شارژ و برد بیشتر شده

      اول مطالعه کنید بعد فکت صادر کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. شاهین

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    خیلیاتون تا دیروز مدل اس رو میکوبیدین و مسخره میکردین و میکفتین نمیتونه رکورد بزپه و بازم تولیدش تاخیر میخوره و دروغ جدیده ‌و …
    الانم که اومده و تونسته رکورد بزنه میگید هرچی که باشه ما موتور درون سوز و بنزینی رو ترجیه میدیم!
    پیش سنگ پای قزوین باید لنگ بندازید انقدر که روتون کلفته
    بابا خب چیزی نگید وقتی ضایع شدین، سکوت کنید انگار که شما نبودید اون حرفارو زدید، اکانت فیک بوده مثلا

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. RezaRs

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      اون شخص مد نظر شما که با فیک فرق ندازن تنها فرقشون اینه بر خلاف دیگر فیک های سایت یه کله تو سایت هستند و کامنت میدن و با این و اون دعوا میکنند

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا