تسلا

راهکار تسلا در جنگ تجاری آمریکا و چین

به لطف جنگ تجاری کلید خورده بین آمریکا و چین قیمت محصولات تسلا در این کشور آسیایی بیش از ۲۰ هزار دلار افزایش خواهد یافت.


وال‌استریت ژورنال می‌گوید اندکی پس از اینکه آمریکا تعرفه‌هایی را روی کالاهایی با ارزش ۳۴ میلیارد دلار وضع کرد قیمت محصولات تسلا در وب‌سایت این خودروساز حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است. بدین ترتیب محصولات ساخت آمریکای تسلا در چین بسیار گران‌تر می‌شوند.


تسلا مدل X هم‌اکنون قیمتی معادل ۱۴۰۱۰۰ دلار دارد که بسیار بیشتر از قیمت ۱۱۷۱۰۰ دلار قبلی این خودرو می‌باشد. تسلا مدل S نیز ۱۲۸۴۰۰ دلار قیمت خورده که حدود ۲۱ هزار دلار گران‌تر از قیمت هفته پیش این خودرو می‌باشد.


در پاسخ به وضع تعرفه ۲۵ درصدی آمریکا روی کالاهایی به ارزش ۳۴ میلیارد دلار، چین این ابرقدرت آسیایی نیز تعرفه خودروهای الکتریکی وارداتی از آمریکا را از ۱۵ به ۴۰ درصد رسانده است.

مدیر اجرایی تسلا آقای ایلان ماسک این هفته با مقامات چینی دیدار داشت و قرارداد احداث سومین گیگافاکتوری خود را در شانگهای چین امضا کرد.


اگر این تعرفه‌ها در بلندمدت این‌گونه باقی بمانند تسلا برنامه‌های خود برای ساخت تأسیسات تولید خودرو در چین را شتاب می‌بخشد تا هزینه‌های تولید خود را به شدت کاهش دهد. ماسک سال پیش گفته بود که در سه سال آینده اقدام به ساخت تأسیسات تولید خودرو در چین خواهد کرد. با برنامه‌های ابتدایی تسلا، کارخانه تولید خودرو در چین از دو سال آینده با تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو اقدام به تغذیه بازار این کشور و بازارهای اطراف خواهد کرد.


تمرکز اولیه تأسیسات تولید تسلا در چین روی ارائه مدل ۳ و کراس اوور جدید مدل Y خواهد بود اما اقدام به تولید مدل S و X نیز خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Rezas4

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (144 ديدگاه)

    راهکار های اختلاص و دزدی هم آموزش بدید
    حداقل از دست پراید راحت شیم
    اگر اختلاص رو اشتباه نوشتم خودتون ببخشید
    خانوادمون فقط یادمون داده که دزدی بده آبرومند زندگی کنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. اوس حسن

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خودشون شروع کردن بچشن حالا
    کل خبره های اقتصادی امریکا با این کار مخالفن بعد یه عده ابله تو امریکا و یه عده اینجا میگن ترامپ تاجره خوب میدونه چیکار میکنه
    بعدم میاد یه سری امار ارائه میدن که کارشو خوب انجام داده
    کار اصلی رو اوباما کرد که الان بیکاری کم شده رشد اقتصادی بالا رفته
    ترامپ فقط داره میچینه
    این حرفو روزنامه ی تایمز نیویورک نوشته و من از خودم در نمیارم
    باز خوبه تو همین سایت پدال هر روز مدیرای بیشتری با این کارای ترامپ مخالفت میکنن. اگه قبلا مدیرای شرکتای بزرگ مخالف بودن الان مدیر شرکتای کوچیکم دارن مخالفت میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ADAK

      ۲۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1841 ديدگاه)

      اوس حسن همینکه شما
      روزنامه ی تایمز نیویورک میخونی ! خودش خعییلی پیشرفته برا ما …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. بی نام

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    جالبه که رسانه های دنیا بخصوص غربی از رشد تولیدات و مشاغل بخش صنعت اقتصاد در امریکا هیچ گزارشی تهیه نمی کنن(فقط خیلی گذرا تو آمار ذکر میشه)و فقط از بخش هایی که به ضرر امریکا هست گزارش تهیه میشه.
    تو بازار امریکا سالانه 17 میلیون خودرو فروخته میشه که فقط 4.5 میلیونش تو امریکا تولید میشه.
    در جواب اوس حسن باید بگم که اقتصاد دان ها و مدیران مشاغل بزرگ در دنیا و به خصوص امریکا به تنها چیزی که اهمیت می دن حاشیه سود بالا هست که همین نخبه های اقتصادی امروزی باعث شدن قدرت اقتصادی و تکنولوژی غرب به دیکتاتورها و کمونیست ها منتقل بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا