تسلا

قدم‌های معکوس تسلا: حفظ نیمی از شوروم‌ها و افزایش قیمت‌ها!

کمتر از دو هفته پس از اعلام برنامه‌های تسلا برای تعطیلی اکثر شوروم های خود، این خودروساز آمریکایی از برنامه‌ی خود عقب‌نشینی کرده است.


تسلا در بیانیه‌ای اعلام کرده به‌صورت مفصل تمامی خرده‌فروشی‌های خود را ارزیابی می‌کند و هم‌اکنون تصمیم گرفته تا شوروم های بیشتری را در مقایسه با برنامه‌ی قبلی اعلام شده حفظ نماید. این حرکت یک خبر خوبی برای کارمندان بوده اما می‌تواند موقتی باشد زیرا تسلا خاطرنشان ساخته به ارزیابی شوروم های خود در طی ماه‌های آینده ادامه خواهد داد.

این شرکت گفته حدود ۲۰ درصد از شوروم هایش زیر ذره‌بین قرار دارند و تصمیم‌گیری نهایی درباره‌ی آن‌ها طی چند ماه آینده صورت خواهد گرفت. بسته به میزان موفقیت و عملکرد این خرده‌فروشی‌ها، برخی از آن‌ها تعطیل خواهد شد و باقی نیز به فعالیت خود ادامه خواهند داد.


تسلا همچنین اعلام داشته برخی از شوروم ها در مکان‌هایی شلوغ و خوب دوباره فعال خواهند شد. البته این خرده‌فروشی‌ها کوچک خواهند بود و نباید انتظار شورومی کامل را از آن‌ها داشت.

به لطف این تغییرات، تسلا تنها حدود نیمی از خرده‌فروشی‌های خود را تعطیل خواهد کرد. این امر می‌تواند صرفه‌جویی بیشتری در مقایسه با برنامه‌های قبلی به ارمغان بیاورد.


تسلا از چند روز دیگر قیمت خودروهای خود را به‌صورت متوسط ۳ درصد افزایش خواهد داد. این افزایش قیمت تأثیری روی مدل ۳ با قیمت ۳۵ هزار دلار نخواهد داشت اما روی مدل‌های مدل S و X و نسخه‌ی گران‌تر مدل ۳ تأثیر خواهد گذاشت.


تسلا می‌گوید علیرغم حفظ تعداد بیشتری از شوروم های خود هنوز هم روند فروش آنلاین را به کار خواهد گرفت. خرده‌فروشی‌های این شرکت خودروهای امانی کمی برای خریدارانی که به دنبال تحویل سریع خودروی خودشان هستند در اختیار خواهند داشت. همچنین برخی خودروها نیز برای تست درایو موجود خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3102 ديدگاه)

    علاوه بر افزایش قیمت ۳ درصدی مدل X و S قیمت کِشنده Semi هم که قیمت آن در زمان رونمایی ۱۸۰ هزار دلار اعلام شده بود ، اکنون با افزایش ۲۰ هزار دلاری به ۲۰۰ هزار دلار رسیده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    مدل Y هم یه عکس ازش بیرون اومده از نمای جلو زیبا شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا