تسلا

ایلان ماسک: شاید فورد در رکود بعدی دوام نیاورد!

ایلان ماسک مدیر اجرایی تسلا گفته شاید در رکود اقتصادی بعدی فورد دوام نیاورد.


در خلال مصاحبه‌ی مفصلی که هفته‌ی پیش با Recode داشته، ماسک گفته این برند و فورد به سختی از رکود اقتصادی پیشین عبور کردند و شاید آمریکایی‌ها در رکورد بعدی توانایی‌های خود را از دست بدهند.

ماسک گفته است:

فورد و تسلا در رکود اقتصادی پیشین با مشکلات زیادی مواجه شدند. احتمال اینکه فورد در رکود بعدی دوام نیاورد بالاست.

این مدیر بلندپایه ادامه داده است:

موفق کردن یک شرکت کار سختی است. تلاش‌های زیادی برای ساخت خودرو صورت می‌گیرد و تمامی آن‌ها با شکست هم مواجه می‌شود حتی شرکت‌هایی همچون جنرال موتورز و کرایسلر که از مشتریان زیاد، شبکه نمایندگی وسیع، مراکز سرویس بی‌شمار و پشتیبانی قوی برخوردار بوده‌اند در رکود اقتصادی قبلی شرایط وخیمی را تجربه کردند.

ماسک از یادآوری گذشته هیچ ابایی نداشته و به چگونگی سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری دایملر آلمان در خلال بحران اقتصادی یک دهه‌ی قبل و سرپا نگه داشتن اشاره کرده است. نهایتاً دایملر سرمایه‌گذاری خود در تسلا را چهار سال پیش و با معامله‌ی قابل‌توجه ۷۸۰ میلیون دلاری فروخته است.


ماسک حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است. به عنوان نمونه او هیجان زیاد خود از تولید پیکاپ این برند را پنهان نکرده و گفته خیلی به چگونگی فروش آن اهمیت نمی‌دهد. ماسک همچنین ادعا کرده بررسی‌های میزان تولید تسلا مدل ۳ توسط FBI کاملاً اشتباه بوده و گفته که نسل بعدی تسلا رودستر سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    تنها فورد بود که در رکود اقتصادی ۲۰۰۸ به واسطه سری F دوام آورد !!!! تسلا شاید ولی فورد با وجود سری F و موستانگ به این آسونیا زمین نمی خوره .
    .
    اگر در انتخابات ۲۰۲۰ آرای الکترال سنا دوباره به سمت ترامپ بره در طول شش سال آینده طبق گفته کارشناسان تولید ناخالص داخلی آمریکا رو از ۱۹.۳۹ تریلیون دلار ۲۰۱۷ به بالای ۲۳ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۴ می رسونه !!! با اطمینان میشه گفت که با وجود مخ اقتصادی همچون ترامپ و سیاست نه جنگ نه صلحی که با دنیا در پیش گرفته آمریکا هرگز به روز های تلخ ۲۰۰۸ بر نمی گرده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۱۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      در این که ترامپ یه آدم با سیاست و کار بلدیه شکی نیست چون یه تاجر موفق و با تجربس پس رشد اقتصادی هم طبیعیه ولی یادمون نره که اوباما آمریکا رو از رکود 2008 نجات داد دوما این پیش بینی ایلان ماسکه که فکر نکنم چیزی از ترامپ کم داشته باشه سوما فروش موستانگ هم داره پائین میاد و مونده فورد و این سری F
      چهارما شاید منظور ایلان ماسک از دووم نیاوردن کوچیک تر شدن فورد باشه نه ورشکستگی کامل

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من نمی فهمم این اقا مدیره مالک شرکت خودرو سازی عاشق فضاست چیکارست دقیقا الانم که شده پیشگو
    خوبه ادم به فکر اینده باشه ولی باید خودتو برای بدترین شرایط اماده کنی نه اینکه بگی ممکنه بمیریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۱۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      کی گفته ممکنه بمیریم اتفاقا واسه فورد اعلام خطر کرده و گفته تسلا و فورد هر دو به سختی از رکود ردشدن ولی تو پیش بینیش اسمی از شرکت خودشون نیاورده و فقط به فورد اشاره کرده:
      ((فورد و تسلا در رکود اقتصادی پیشین با مشکلات زیادی مواجه شدند. احتمال اینکه فورد در رکود بعدی دوام نیاورد بالاست)) نگفته تسلا دوام نیاورد فقط فورد رو گفته
      الان مهم ترین کار این آقا پرداخت بدهی های سنگین تسلا به عنوان مدیر ارشد تسلاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ساسان

        ۱۶ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (99 ديدگاه)

        دوستان دلیل اینکه ایلان ماسک از فورد اسم برده نه اینه که از مسایل اقتصادی فورد آگاهه نه اینه که پیشگو هست بلکه دلیلش دعواهای لفظی چند مدت اخیر بین فورد و تسلا هست که اگه اشتباه نکنم فورد گفته بود ما توی یک روز اندازه کل تولید یک سال تسلا میتونیم خودرو تولید کنیم و این دعواها ادامه داره و اینم یه واکنش دیگه از ایلان ماسک بوده و احتمالا فورد هم به زودی جوابش رو بده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. datsun

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    ایلان ماسک واقعا آدم توانایی ولی بعضی وقتی نسنجیده یه حرفهای میزنه مثل اون تویت جنجالی که باعث افت سهامش شد
    یه بار یه مستند از ماشینهای الکتریکی دیدم که تویی یه نمایشگاه آمریکا بود ۲۰۱۰ یا ۲۰۱۱ ایلان ماسک به شدت در حال کار بر روی مدل تسلا بود که برا نمایشگاه اماده کنه وقتی تو نمایشگاه حضور پیدا کرد یه دستگاه نیسان لیف رو مشاهده کرد و به حالت تمسخر و غرور گفت ماشین خوبیه و یه سری حرفها که موفق میشه یا نمیشه آقای غصن هم تو نمایشگاه بود که وقتی ازش پرسیدن این مدل لیف ایا به فروش دست پیدا میکنه یا نه جواب داد من الان نمیتونم حرفی راجب موفقیت این ماشین بزنم آینده همه چیز رو مشخص میکنه و حالا تونسته عنوان پرفروش ترین خودرو الکتریکی تاریخ خودرو سازی رو به خودش اختصاص بده
    الانم من به حرفش راجب فورد اعتمادی ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    به خاطر گل روی “اَمبِر هِرد” ? ، هر چی ایلان ماسک بگه همون درسته !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      البته باید بگم متاسفانه جدا شدن
      مطمئنم ماسک خیلی‌ خوش سلیقست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    در بحران اقتصادی قبلی تقریبا تمام دنیا از بورس ژاپن و ابوظبی گرفته تا لندن و وال استریت زمین خوردن و تقریبا همه شرکت های خودروسازی دچار مشکل شدن و فقط فورد نبود اما نکته اصلی اینه که بعد سال ۲۰۱۰ فورد و رفقاش به شدت رو‌ی بهره وری کار کردن و تمرکز را روی خودروی اقتصادی و هیجان انگیز گذاشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا