تسلا

تحقیق مقامات کره‌ای روی ایمنی سیستم اتوپایلوت تسلا

کره جنوبی در حال بررسی مشکلات ایمنی احتمالی در خودروهای تسلا در این کشور است.

مقامات وزارت حمل‌ونقل کره جنوبی مدعی هستند سیستم‌های ترمز و فرمان اتوپایلوت تسلا بخشی از تحقیقات است اما آن‌ها از اشاره به جزئیات بیشتر خودداری کرده‌اند. البته تائید شده تسلا مدل ۳ موردبررسی قرار گرفته و این بررسی‌ها می‌تواند از ۶ ماه تا ۱ سال طول بکشد.

یکی از مقامات تسلا کره جنوبی در مصاحبه با رویترز گفته که با مقامات وزارت حمل‌ونقل این کشور همکاری خواهند کرد.

این اخبار در حالی منتشر می‌شوند که فروش تسلا در این کشور افزایش می‌یابد. گفته شده هیوندای به عنوان خودروساز کره‌ای شاهد خیز تسلا در این کشور بوده و به دنبال تولید خودروهایی الکتریکی برای رقابت با این برند آمریکایی است.

خبر رسیده هیوندای دو خط تولید خود را برای تولید خودروهای الکتریکی به راه می‌اندازد که یکی از آن‌ها سال آینده آماده تولید شده و دیگری نیز سال ۲۰۲۴ آماده خواهد شد.

ظاهراً یکی از مقامات رده‌بالای هیوندای موتور از ماه می تاکنون جلساتی با مقامات سامسونگ، ال‌جی و گروه SK برای تضمین تأمین باتری محصولات الکتریکی خود در آینده برگزار خواهد کرد. این اخبار اندکی پس از اعلام برنامه‌های هیوندای برای فروش ۱ میلیون خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ منتشر شده‌اند. کره‌ای‌ها می‌خواهند طی ۱۰ سال آینده سهم قابل‌توجهی از بازار خودروهای الکتریکی را به دست آورند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
reuters

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3534 ديدگاه)

    تویوتا باید بجنبه مگر ماشینهای کره ایی یک لقمشون میکنن
    البته همین الانشم یک لقمه شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1094 ديدگاه)

    هیوندای برنامه فروش یک میلیون الکتریکی تا 2025?
    اول آتش سوزی موتورای صد اسبیش رو برطرف کنه بعد فکر این چیزا باشه?

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Abbas.Lambo

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (875 ديدگاه)

      تو اول برو به آکورای ژاپنی که خیر سرش لوکس سازم هس بگو اون موتورای معیوبشو درست کنه تا وسط اتوبان خاموش نشن بعد بیا درباره آتیش گرفتن موتورای کره ای حرف بزن?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1094 ديدگاه)

        همون آکورای ژاپنی برند صاحبش ده برابر قدمت هیوندای افتخارات موتوجی پی و فرمول یک داره چی رو با چی مقایسه می کنی. از روی تعصب حرف زدن افتخارآمیز نیست Abba.hyundai عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Abbas.Lambo

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (875 ديدگاه)

          چرا ماستا رو می ریزی تو قیمه ها حاجیییی؟
          دقیقا کجای موضوع ربطی به قدمت یا مسابقات موتور اسپورت داره؟؟؟
          مثلا طرف بره آکورا بخره بعد وسط اتوبان بخوابه!!!
          یارو هم بعدا دل خودشو خوش کنه بگه در عوضش قدمت داره!یا مثلا بگه در عوضش تو فرمول یک موفقه(:
          من نمیدونم چرا هر چی ژاپنی بازه همینجوریه؟خودشون از رو تعصب حرف میزنن بعد بقیه رو به متعصب بودن متهم میکنن/:
          خدایی خیلی باحالین شما دو سه نفر،تازه ادعاتونم میشه که دانشمندین(:

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حسین

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1094 ديدگاه)

        ماستا تو قیمه ها؟ اولا شما برو تو همون مطلب بخون ببین چندتا آکورا دچار این مشکل شدن در حالی که تعداد آتش سوزی های هیوندای خیلی بیشتر از این حرفاست.
        دوما قدمت و اصالت چه ربطی داره؟ فرمول یک چه ربطی داره؟ قدمت و اصالت و افتخارات همون چیزیه که تفاوت هارو ایجاد می کنه. همون چیزیه که بین بنز و دانگ فنگ تفاوت ایجاد می کنه. قدمت یعنی کوهی از تجربه. تجربه های شکست و پیروزی در بازار. یعنی موفقیت ها یعنی شکست هایی که تبدیل به درس شده. یعنی کلی آرشیو مهندسی و از این موارد.
        با یک مثال واضح برات میگم. آوالون انجین شش سیلندر 3.5 لیتری سیصد اسبی و گیربکس هشت سرعته داره و دف جلو هست. رقیب کره ایش کادنزا انجین شش سیلندر 3.3 لیتری دویست و نود اسبی با گیربکس هشت سرعته و دف جلو هست. مصرف سوخت آوالون 9 لیتر اما کادنزا علیرغم حجم کمتر 10.2 لیتر مصرف سوخت.
        علتش چیه؟ حالا باز شما که دانشمند هستی بگو قدمت الکیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Dayan5775

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (217 ديدگاه)

      عزیزم شما اول برو یه حرکتی بزن که از ورشکست شدن نیسان و مزدا جلوگیری کنه بعد کیک مراسم بهترین خودروی سال که کیا تلوراید شد رو نوش جان کن :(

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1094 ديدگاه)

        کیک رو شما نوش جان کردی کافیه? به لطف حمایت های دایان تلوراید جایزه گرفت? هرچند تو همون سگمنت هایلندر پر فروش ترینه و تلوراید در قعر جدول حالا هر سال جایزه بگیره ?
        نیسان هر روز یه محصول جدید می‌فرسته بازار این چجور ورشکست شدنیه? همون نیسان به قول تو در حال ورشکستگی فروشش سالانش به طور قابل توجهی از هیوندای کپی ساز بیشتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    پدال خیلی از اخبار رو یا پوشش نمیدید یا بعد یک هفته میذارید مثل اینکه ژاپن یا کره جنوبی بعد از تکمیل گیگافکتوری المان میزبان کارخونه ی بعدی تسلا میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Elmiraj

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3105 ديدگاه)

    تحقیق چرا….؟؟؟؟!!!

    این گذارش ایمنی تسلا در فصل دوم ۲۰۲۰ هست :
    https://electrek.co/2020/07/31/tesla-q2-2020-safety-report-strong-improvement-autopilot-accidents/
    .
    طبق این گذارش در Q2 2020 به ازای هر ۴.۵۳ میلیون مایلی که رانندگان همه ماشین های تسلا در آن اتوپایلوت را فعال کرده اند تنها یک تصادف روی داده است .
    به در هر ۲.۲۷ میلیون مایلی که اتوپایلوت غیر فعال بوده و تنها ویژگی های ایمنی فعال تسلا در گیر بوده اند یک تصادف و به ازای هر ۱.۵۶ میلیون مایلی که دارندگان تسلا بدون اتوپایلوت و بدون ویژگی های ایمنی فعال تسلا رانندگی کرده اند یک تصادف ثبت شده…..
    این در حالیه که طبق جدیدترین گذارش NHTSA در ایالات متحده به ازای هر ۴۷۹ هزار مایلی که رانندگان طی کرده اند یک تصادف روی داده…!!!!
    .
    .
    نکته جالبتر اینجاست که در مدت مشابه پارسال این عدد ۳.۷ میلیون مایل بوده و تنها در یک سال این عدد به ۴.۵۳ میلیون مایل رسیده که حاکی از پیشرفت برق آسای اتوپایلوت در حفاظت از جان شهروندان می‌باشد….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (596 ديدگاه)

      تو داری کاری میکنی که از تسلا داره خوشم میاد
      چقد کامنت هات پرباره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Sina

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      همه ی ما میدونیم که چقدر اتوپایلوت خطرناکه
      واسه همین تبلیغاتش در آلمان ممنوع شده.
      اتوپایلوت تسلا هنوز خیلی جای کار داره. نکته بعدی اینه که خیلی از اون مایل هایی گفتی بدون اتوپایلوته

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3105 ديدگاه)

        خطرناک….!؟!؟!؟
        تبلیغ اتوپایلوت به این دلیل منع شد تا مردم فکر نکنن سیستم تمام خودرانه و مردم طبق روال گذشته نخوابن تو ماشین….!!!!!
        اتوپایلوت اکنون به گمان بعضیا سطح۳ و خیلیا هنوزم هم میگن سطح ۲ هست ولی در این بین افرادی هستن که انتظار سطح۵ را ازش دارن…!!!!
        .
        .
        ۲.۲۷ میلیون مایل برای سیستم های ایمنی فعال
        و ۱.۵۶ میلیون مایل برای سیستم های ایمنی ثابت ماشین هست .
        ۴.۵۳ میلیون مایل هم هر دو به اضافه اتوپایلوت هست .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. مانی

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      دو نکته وجود داره
      اولا آدم حق داره خودش رو بکشه اما ماشین باید بی‌ نقص باشه و آدم نکشه
      دوما مرگباری تصادفات برابره؟تو بیشتر تصادف‌ها با اتو پایلوت راننده پودرشده
      البته اگه اتو پایلوت رو سطح دو در نظر بگیری مشکل از خود رانندست

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا