تسلا

نتایج تست داینوی تسلا مدل 3 استاندارد و پرفورمنس

خودروهای الکتریکی چه مقدار “اسب” و چه مقدار “نیوتون” دارند؟ برای پاسخ دادن به این سؤال ما همه‌ی خودروهای الکتریکی را بررسی نمی‌کنیم بلکه تسلا مدل ۳ استاندارد رنج پلاس را به همراه قوی‌ترین نسخه این خودرو یعنی مدل ۳ پرفورمنس در تست داینو شرکت می‌دهیم.

و این امر نه تنها به این خاطر است که تسلا میزان قدرت و گشتاور دقیق این خودروها را اعلام نکرده بلکه به شما یادآوری می‌کند مشخصات اعلام شده توسط خودروسازان لزوماً آن چیزی نیست که در واقعیت وجود دارد. هرچند این مورد آخری را چندین بار دیده‌ایم.

پیش از آغاز به کار باید کمی درباره تبدیل واحدها سخن بگوییم. برخی کشورها بجای اسب بخار از کیلووات استفاده می‌کنند ولی ما اینجا نمی‌خواهیم که به فیزیک بپردازیم بلکه کافی است این را به خاطر بسپارید که هر کیلووات تقریباً برابر با ۱.۳۶ اسب بخار است.

پرفورمنس یک خودروی الکتریکی نه تنها به پیشرانه بلکه به باتری هم بستگی دارد. در واقع یک پیشرانه درون‌سوز می‌تواند حداکثر قدرت خودرو را بدون تجربه کردن سختی‌های قوای محرکه الکتریکی، در زمان طولانی‌تری ارائه کند. به موقعیت‌هایی همچون مسابقات خودرویی در مسیرهای کروی شکل یا برخی رکوردهای سرعت با خودروهای جاده‌ای فکر کنید تا درک بهتری داشته باشید.

به‌طور خلاصه باید گفت حداکثر قدرت در پیشرانه‌های درون‌سوز همیشه تا زمان تمام شدن سوخت در دسترس خواهد بود؛ اما در خودروهای الکتریکی باتری نمی‌تواند حداکثر قدرت را بدون وارد کردن فشار به قطعات داخلی و به مدت طولانی ارائه کند. به همین خاطر تأییدیه استاندارد ECE R85 تشریح کننده حداکثر قدرت خالص است. در این استاندارد به توانایی ارائه حداکثر قدرت قوای محرکه در ۳۰ دقیقه اشاره شده است.

به‌هرحال ما در تست داینو دیگر جنبه‌های مرتبط به برهم‌کنش بین پیشرانه الکتریکی و باتری را بررسی کرده‌ایم؛ به‌عبارت‌دیگر دو داده‌ای به دست آمده که تسلا به‌صورت رسمی به آن اشاره‌ای نداشته است.

در ویدئوی منتشر شده شما می‌توانید فاکتورهای یاد شده را ببینید. اگر فقط می‌خواهید آمار خام را ببینید باید ویدئو را از دقیقه حدود ۳:۲۰ دنبال کنید و در این بخش است که قدرت و گشتاور پیشرانه به‌طور سورپرایز کننده‌ای با افزایش دور آن کاهش می‌یابد. ما در ادامه قدرت و گشتاور این دو نسخه از تسلا مدل ۳ را آورده‌ایم اما برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به ویدئو مراجعه کنید.

  • قدرت و گشتاور تسلا مدل استاندارد رنج پلاس: ۲۶۱ اسب بخار/۳۱۰ نیوتون متر
  • قدرت و گشتاور تسلا مدل ۳ پرفورمنس: ۴۷۲ اسب بخار/۵۴۵ نیوتون متر
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
insideevs

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (526 ديدگاه)

    به خاطر همینه که حالم از هر چی الکتریکیه به هم میخوره،شتابشون و سرعتشون بستگی به شارژ باتری داره!!! یه خودرو ۲۰۰ اسبی درون سوز شرف داره به یه ۱۰۰۰ اسبی الکتریکی…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Babak

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      شما از سرعت و قدرت موتور احتراقی اتفاقا خیلی کمتر و با محدودیت بیشتر استفاده میکنی
      911 به عنوان با کیفیت ترین ماشین اسپورت مطمئنا توان تحمل یکی دو لانچ سنگین پشت سر هم رو داشته باشه و نه بیشتر. بعدش به احتمال قوی باید نصف قیمتش رو خرج تعمیر اجزای سیستم انتقال قدرت کنی
      فکر کردی چرا اینقدر که ما برای دیدن ویدئوی های درگ ماشین هایی از قبیل رگرا و شیرون و … هوس و اشتیاق و عجله داریم، صاحبان این ماشین ها و مجلات خودرویی ندارن؟
      چون با هر بار لانچ کردن ریسک بالایی برای خرابی این ماشین ها وجود داره و مجلاتی مثل موتورترند قبل از هر درگ تمام ماشین ها رو بیمه میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. Elmiraj

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    نتایج تست داینوی Inside evs بسیار دقیق تر و واقعی تر از drag times هست .
    تسلا بعد عرضه model 3 قدرت نسخه پایه را بیش از ۲۵۰ و نسخه پرفورمنس را بیش از ۴۵۰ اسب بخار اعلام کرد که در طی این سه سال با چند آپدیت نرم افزاری مقداری به قدرت آن ها افزوده و حال اینجا اعداد واقعی ۲۶۱ و ۴۷۲ اسب بخار را می بینیم .
    قدرت خالصی که الکتروموتور های model S performance Raven تولید می کنند ۷۸۵ اسب بخار هست که در تست داینوی drag times عدد عجیب ۵۸۸ اسب بخار را نشان داده…!!!! این مقدار قدرت هرگز با وزن ۲۲۵۰ کیلوگرمی و پرفورمنس دیوانه‌وار model S همخوانی نداره…..

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. فری

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (233 ديدگاه)

    خیلی از مردم سراغ ماشینهای تسلا میرن به خاطر کیفیت خوب سواری البته شتاب مهمه و بعضی جاها مثل سبقت خیلی کمک میکنه ولی به نظرم آنقدر که کیفیت سواری مهمه شتاب گیری اهمیت برای عموم نداره منظورم شتاب خیلی زیاد هست وگرنه هیچ کس ماشین کند دوست نداره برای مصرف روزمره بردش کافیه برای سفر بین شهری باید ماشین کرایه کنید که تو امریکا با قیمت مناسب امکان داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا