تسلامزدا

تست گوزن مزدا CX-30 و تسلا مدل 3

به نظر می‌رسد دست‌اندرکاران سایت km77.com یک‌بار دیگر دست‌پر به میدان آمده‌اند. آن‌ها این بار اقدام به بررسی مزدا CX-30 و تسلا مدل ۳ کرده‌اند. تست گوزن یکی از سخت‌ترین تست‌های ایمنی جاده‌ای بوده و قطعاً می‌تواند خودروها را به دردسر بیندازد. این تست قرار است مواجه شدن سریع با یک مانع، شخص یا حیوانی همچون گوزن را شبیه‌سازی کند و راننده هم باید قادر باشد بدون برخورد با موانع در نظر گرفته و درعین‌حال با کنترل خودرو از آن عبور کند. خودروهای بسیاری نتوانسته‌اند از این تست سربلند بیرون بیایند و از جمله آن‌ها می‌توان به جگوار آی پیس اشاره کرد که خبرش را قبلاً خوانده‌اید.


اول به سراغ مزدا می‌رویم. CX-30 که به عنوان جدیدترین عضو خانواده‌ی CX معرفی شده به عنوان یک کراس اوور جمع‌وجور عملکرد خیلی بدی نداشته هرچند تست‌های خود را با سرعت‌های پایین‌تر انجام داده است. تست‌های اول این خودرو با سرعت ۷۷ کیلومتر در ساعت انجام شده اما کم فرمانی خودرو به حدی زیادی بوده که برخی از مخروط‌ها به بیرون پرتاب شده‌اند و خودرو نتوانسته به مسیر صحیح خود ادامه دهد. راننده می‌گوید این خودرو اگرچه نتوانسته تست را با موفقیت پشت سر بگذارد اما بسیار قابل‌کنترل بوده و احساس امنی دارد. بهترین عملکرد CX-30 در سرعت ۷۴ کیلومتر در ساعت رقم خورده که اگرچه هنوز هم کم فرمانی وجود دارد اما خودرو ورود و خروج نرم‌تری به تست داشته و در کل عملکرد خوبی دارد.


تسلا مدل ۳ کاملاً توانا بوده و قبلاً نیز در چنین تست‌هایی شرکت کرده است. این خودرو در سرعت حدود ۸۳ کیلومتر در ساعت بسیار خوب عمل نموده و تنظیمات ترمز احیا شونده استاندارد آن بکار گرفته شده است. این خودرو قابل‌کنترل بوده و کم فرمانی اندکی دارد.

حتی در سرعت‌های اندکی بالاتر نیز تسلا مدل ۳ بی‌نقص عمل کرده اما خب به چند مخروط برخورد داشته است. موضوع مهم اینکه مدل ۳ می‌تواند به‌صورت امن و سریع از برخورد با مانع دوری کرده و به مسیر خود بازگردد.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۱۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (754 ديدگاه)

    عملکرد مزدا اصلا خپب نبود در همه سرعت ها دارای کم فرمانی زیاد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. آرمین

    ۱۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (79 ديدگاه)

    اصلا مقایسه درستی نبود.cx30 کراس اوره باید با مزدا 3 2019 مقایسه میشد.البته اگه mx5 بود که با اختلاف برنده میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا