تسلا

تسلا به دنبال ساخت سلول‌های باتری خودروهای خود است

تسلا در تلاش است سلول‌های باتری خودش را توسعه دهد تا به این ترتیب وابستگی خود به شرکت پاناسونیک را کاهش دهد. این شرکت از سال ۲۰۱۴ تاکنون تأمین‌کننده‌ی باتری‌های تسلا بوده است.


CNBC به نقل از ۵ کارمند تسلا خبر داده این برند آمریکایی آزمایشگاه Skunkworks را به منظور تحقیق درباره‌ی ساخت سلول باتری تأسیس کرده است. این آزمایشگاه تنها چند دقیقه با تأسیسات فرمونت تسلا فاصله دارد.

تسلا و پاناسونیک در سال ۲۰۱۴ یک قرارداد همکاری گسترده امضا کردند که شامل همکاری مالکیت و ساخت مشترک باتری در گیگافاکتوری نوادا می‌باشد.

tesla motors
ایلان ماسک قبلاً گفته بود تسلا از نظر باتری محدودیت‌هایی دارد. او توضیح داده بود این برند به خاطر نبود باتری با محدودیت‌هایی در تولید خودروها و سیستم‌های ذخیره‌ی انرژی روبرو شده است.

ساخت باتری به تسلا اجازه خواهد داد تا جایی که امکان دارد به شرکتی یکپارچه تبدیل شود. این یکی از آرزوهای دور و دراز ماسک بوده است. البته تولید باتری در مقیاس بالا یک چالش بزرگ است مخصوصاً برای خودروسازی که در چند ماه اخیر برنامه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها داشته و به دنبال افزایش تولید خودرو است.


با این وجود مهندسان تسلا در حال توسعه و آزمایش سلول‌های باتری لیتیوم-یونی هستند و تلاش دارند آن‌ها را به تعداد بالا تولید کنند.


حتی اگر تلاش‌های تسلا برای تولید انبوه باتری‌ها موفقیت‌آمیز باشد هم انتظار نداریم روابط این شرکت با پاناسونیک و دیگر تأمین‌کنندگان باتری قطع شود. احتمالاً تسلا با پاناسونیک و LG برای تأمین باتری‌های اولین سری از مدل ۳ بازار چین همکاری گسترده‌ای خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    این ماسک هی این خونه اون خونه میکنه اول مشکل تولید انبوه مدل 3 را حل کن تا شرکت از نظر مالی تامین بشه اگه با همه اراده فقط روی مدل 3 تمرکز بشه تو یک سال مشکل حل میشه بعد برو روی کار توسعه باتری به اضافه استارت تولید انبوده مدل y

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۲ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      منم با شما موافقم اما سبکش همینه دیگه
      تو این مدت هم با وجود مشکلات فراوان ، پیشرفت های زیادی کرده و بسیار ستودنی هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Elmiraj

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    عطش بی پایان ایلان ماسک در فتح قله‌های بلندپروازی روز به روز بیشتر میشه….
    با این کار وابستگی تسلا به پاناسونیک و LG به حداقل خود می رسه .
    .
    .
    .
    حالا به این خبر توجه کنین :
    https://www.google.com/amp/s/electrek.co/2019/07/01/tesla-electric-airplane-elon-musk/amp/
    تسلا نخستین هواپیمای الکتریکی خود را تا ۵ سال آینده معرفی می کنه….!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Meysam

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سایپا به دنبال رنگی کردن قسمتی از سپر پراید?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. بهزاد

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    یکی از سیاست های چانه زنی شرکت ها همین تاسیس شرکت های کوچک توسعه و تحقیق برای تولید محصولی که عمدتا تولید نمیشه هست.
    در این شرایط شرکت ها به تامین کننده یک اراده نشان میدهن تا بتونن سر قیمت ها به توافق برسند و شرکت تسلا نه اون بودجه ی لازم برای تولید و تامین کل باطری را داره نه این ریسک بزرگ را برای این پروژه سنگین انجام میده.
    نیسان یکی دوسال پیش کل تاسیسات تولید باطری خودشو فروخت و الان فقط خریداره و همینطور سایر شرکت ها که میرن به دنبال چند تامین کننده تا نیاز خودشونو برطرف کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا