تسلا

تسلا به شرکتی خصوصی تبدیل می‌شود؟

ایلان ماسک مدیرعامل کمپانی تسلا با انتشار یک توئیت و اعلام اینکه به دنبال تبدیل این شرکت به برندی خصوصی است دنیای مالی را شوکه کرد. او می‌گوید به هر سهم ۴۲۰ دلار پرداخت خواهد کرد.


سهام تسلا در روز گذشته بهای ۳۴۱.۹۹ دلاری داشته و به خاطر بیانیه امروز ماسک به سرعت افزایش یافته است. خریدوفروش سهم این برند فعلاً به‌طور موقتی متوقف شده اما سهام شرکت در رقم ۳۷۹.۵۷ دلار بسته شده که رشد حدود ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

پیرو توئیت ماسک، این مدیر بلندپایه قبلاً سرمایه موردنیاز را تهیه کرده است. او ایمیلی به کارکنان تسلا فرستاده و دلایل خود برای شخصی کردن شرکت را توضیح داده است. بنا به گفته ماسک این تصمیم هنوز نهایی نشده اما او معتقد است خصوصی شدن تسلا باعث حرکت رو به جلوی بهتر می‌شود.


بخشی از دلیل ماسک برای خصوصی کردن شرکت این است که تسلا با بررسی‌های دقیق و گسترده‌ای روبرو بوده زیرا یک کمپانی سهامی عام است. ماسک می‌گوید تسلا به عنوان یک شرکت عمومی تحت‌فشارهای زیادی بوده ولی تصمیماتی که گرفته می‌شوند شاید در درازمدت صحیح نباشند.

ماسک ادعا می‌کند تسلا کوتاه‌ترین سهام در تاریخ بازار بورس را داشته و این به معنی وجود داشتن افراد زیادی است که می‌خواهند به این شرکت حمله کنند.


ایلان ماسک اضافه می‌کند خصوصی شدن تسلا باعث خواهد شد این برند تمرکز بهتری روی مأموریت درازمدت خود داشته باشد. او از SpaceX به عنوان یک مثال نام برده و گفته که این پروژه با خصوصی شدن تسلا راندمان بسیار بهتری خواهد داشت.

اگرچه تصمیم ماسک هنوز نهایی نشده اما یک طرح موقتی را اعلام کرده است. این مدیر ارشد می‌گوید در فرایند خصوصی شدن تسلا تمامی سهامداران قادر خواهند بود بین سرمایه‌گذار بودن در یک شرکت خصوصی یا فروش هر سهم به ۴۲۰ دلار یکی را انتخاب کنند. ماسک امیدوار است سهامداران همچنان با تسلا باشند اما در غیر این صورت زمان خروج آن‌ها از شرکت با مبلغی مناسب فرا رسیده است.

Tesla co-founder and CEO Elon Musk
خصوصی شدن تسلا نیازمند تأیید سهامداران خواهد بود اما ماسک معتقد است خصوصی شدن این شرکت فرصتی فوق‌العاده برای همه خواهد بود. او همچنین پیشنهاد کرده این حرکت تنها موقتی خواهد بود زیرا زمانی که تسلا وارد فاز رشد پیش‌بینی پذیر شود برگشت به بازارهای عمومی توجیه‌پذیر خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. بی نام

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اینجوری دیگه قادر نیست بسرعت پول نقد رو برای طرح های نواورانه خودش جمع کنه اما از طرف دیگه دست و بالش برای ایجاد تغییرات دلخواه خودش باز میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سام

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    مگه الان خصوصی نیست؟ احتمالا منظورش تبدیل این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Archi KHAN

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    موافقم باهاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فريد

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (507 ديدگاه)

    مرسی از همگی ?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا