تسلا

تسلا مدل S آلاینده‌تر از میتسوبیشی میراژ!

تسلا مدل S اغلب به عنوان بهترین خودروی الکتریکی بازار در نظر گرفته می‌شود اما خبر جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد شاید این خودرو به اندازه انتظارات، دوستدار محیط‌زیست نباشد.


همان‌گونه که اتو اکسپرس می‌گوید، محققان انستیتوی تکنولوژی ماساچوست میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن چندین خودرو از جمله ب‌ام‌و سری ۷، میتسوبیشی میراژ و تسلا مدل S را مقایسه کرده‌اند. نتایج به دست آمده سورپرایز کننده بوده زیرا ادعا می‌شود میراژ در واقع بهترین دوستدار محیط‌زیست بوده و در هر کیلومتر ۱۹۲ گرم دی‌اکسید کربن آزاد می‌کند. تسلا مدل S با آلایندگی ۲۲۶ گرم در هر کیلومتر در رتبه بعدی قرار گرفته و ب‌ام‌و سری ۷ نیز در هر کیلومتر ۳۸۵ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.


شاید با خود فکر کنید یک خودروی الکتریکی چگونه می‌تواند دی‌اکسید کربن آزاد کند اما باید گفت آزمایشگاه MIT فاکتورهای زیادی از جمله میزان تولید آلایندگی‌ها در فرایند تولید خودرو و میزان آلایندگی تولیدی در زمان اوراق را اندازه‌گیری کرده‌اند. آن‌ها همچنین میزان تولید دی‌اکسید کربن تولیدی به عنوان نتیجه استفاده خودرو از بنزین یا الکتریسیته تولیدی توسط نیروگاه‌ها را اندازه گرفته‌اند.


به نظر می‌رسد محققان چندین فرضیه را در نظر گرفته‌اند اما تأکید می‌کنند که تلاشی برای برجسته کردن نقاط منفی خودروهای الکتریکی نداشته‌اند. یکی از محققان این مطالعه عقیده دارد خودروهای هیبریدی و الکتریکی بهتر از خودروهای استفاده کننده از پیشرانه‌های مرسوم هستند. این موضوع که تسلا به عنوان یک خودروی تمام الکتریکی لوکس با ابعاد بزرگ، تنها از میتسوبیشی میراژ کامپکت آلاینده‌تر است، حتی یک نکته منفی نیز محسوب نمی‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. عارف

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (143 ديدگاه)

    باید یک اگر برای این نتیجه گیریشون قرار میدادن.مطمئناً برق شارژ تسلا اگر از منابع پاک تأمین بشه قضیه فرق میکنه ولی متاسفانه الان بیشتر برق تولیدی جهان از سوختهای فسیلی تامین میشه.درضمن بعضی از خودروهای هیبردی که در این مطالعه در نظر گرفته نشدن در حدود 50 گرم کربن دی اکسید به ازای هر کیلومتر تولید میکنن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ماتئوس

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (687 ديدگاه)

    دلیلش کمبود زیرساختهای تولید برق از روشهای بدون الاینده در حال حاضره
    در اینده این مشکلات رفع خواهد شد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. محمدرضا

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    خب مشخصه،خودروی بزرگ و سنگین آلودگی ای که برای ساختش ایجاد میشه بیش تر از یه خودروی کوچکه.مشکل برق تولیدی هم به صنایع کشورها مربوطه تسلا تا اون جا که توان داره،داره برای منازل و سقف خونه ها باتری و سلول خورشیدی میفروشه که تا اون جایی که جا داره از برق پاک استفاده بشه.آزمایش،آزمایشِ خوبیه ولی هیچ نتیجه ی به درد بخوری نمیشه ازش گرفت.فقط به درد همین جور تیترها میخوره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. فرید

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (507 ديدگاه)

    دوستان کسی سایتی یا جای دیگه ای سراغ داره که بشه برند های خودروسازی رو از نظر فروش و تعداد محصولات و کلا اینکه کدوم کوچک و کدوم بزرگتره با هم مقایسه کرد؟

    مثلا برند پورشه و لامبورگینی !!!

    ممنون میشم جواب بدید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. ونوم اف ۵

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    یه فرضیه ای که نمیشه ثابت کرد تا اونجایی که همه میدونیم میزان الایندگی به ازای تولید گازهای تولید شده توسط ماشین برای هر کیلومتر هست و برای ماشین الکتریکی میزان سوختی که مصرف شده در نیروگاه تا برق لازم برای شارژ ماشین بدست بیاد حالا اگه شبکه برقی که ماشین رو شارژ میکنه از چندین منبع تغذیه بشه مثل برق ابی یا برق هسته ای و … تقریبا ناممکن میشه اندازه گیری این الایندگی یا اینکه دقیق نمیشه حسابش کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالبه من به ام ای تی اعتقاد راسخ دارم و این یه حقیقته محضه که تولید باطری و قطعاتی که منجر به استفاده از انرژی های پاک بشه هم الوده کنندن ولی در مدت زمان طولانی این الودگی کمتر خواهد شد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    .
    برام سواله که آلودگی فرآوری بنزین رو هم در نظر گرفتند؟
    حمل بنزین تا جایگاه؟
    آلودگی برای ساخت موتور خودروی بنزینی از ذوب فولاد؟(برق ذوب آهن، برق ماشینکاری موتور)؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. نوید

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    آقا جان. مهم اینه که دود و سرب و بنزن بنزین در محیط شهر آزاد نشه تا مردم سرطانهای غدد لنفاوی و غیره نگیرن. چه فرقی میکنه برقش از کدوم نیروگاه تأمین میشه . مهم اینه که توی شهر آلوده نباشه. ای بابا.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا