تسلا

تست مشکوک ترمز خودکار تسلا مدل S

موسسه تست خودروهای اروپا گزارش داده که تسلا مدل S در تست شبیه‌سازی ترمز خودکار ناکام مانده است.


بنا به گزارش اداره تست و استانداردسازی لوکزامبورگ ILNAS، تسلا مدل S درحالی‌که تنها ۳۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشته نتوانسته از برخورد با خودروی فرضی پیشگیری کند. این موسسه تصاویر تست یاد شده را منتشر کرده اما ظاهراً جزئیات زیادی را اعلام نکرده است. همچنین وضعیت محیطی این تست بسیار مبهم و جالب بوده است.


موضوع جالب اینکه تست یاد شده با استفاده از تسلا مدل S مدل ۲۰۱۵ بوده که از اولین نسل سخت‌افزار اتوپایلوت سود می برده است. قطعاً خودروی استفاده شده در تست نمی‌تواند دلیل منفی بودن نتیجه به دست آمده را توضیح دهد اما جزئیات مهمی را فاش می‌کند. زمانی که بدانیم مدل‌های سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تسلا مدل S در تست پیشگیری از تصادف جلوی موسسه آمریکایی IIHS امتیاز عالی را به دست آورده‌اند نتیجه به دست آمده جالب‌تر هم می‌شود.


تست‌های یاد شده درست در حضور اصحاب رسانه انجام شده و شامل ولوو S90 2018 نیز بوده است. خب یک تسلای کارکرده در برابر یک ولووی جدید؟ این یک وضعیت ناجور به منظور دعوت از اصحاب رسانه و انعکاس خبر آن بوده است. درحالی‌که تسلا با سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت به آدمک تست برخورد کرده اما ولوو S90 با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت توقف نموده است.


یکی از اصحاب رسانه نظر تسلا را درباره این تست جویا شده و کمپانی نیز گفته که ILNAS جزئیات تست را منتشر نکرده است بنابراین تسلا نتایج به دست آمده را تأیید نکرده است. یکی از سخنگویان تسلا گفته است:

ILNAS از ارائه جزئیات این تست شامل پروتکل تست خودداری کرده و بنابراین ما نمی‌توانیم اعتبار این تست را تأیید کنیم. اگرچه ما در زمان انجام این تست حضور نداشتیم اما با توجه به شماره شناسایی خودرو فهمیدیم که در سال ۲۰۱۵ ساخته شده و به عنوان خودرویی اجاره‌ای در آلمان ثبت شده است. ما به تحقیق بیشتر به منظور فهم چگونگی انجام این تست ادامه خواهیم داد.


در خبری مرتبط نیز باید گفت تسلا مدل ۳ اخیراً توسط IIHS تست شده است. این خودرو در تست پیشگیری از تصادف جلو امتیاز عالی را کسب کرده و به‌طور موفق توانسته در سرعت‌های کم و زیاد توقف نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    کلا اگه بیخیال این تست بشیم که ظاهرا شرایط مساوی و عدالت رعایت نکرداین سیستم فوق العاده هستش مخصوصا تو محیط شهری میتونه از تصادفات کوچک که باعث خسارت کم ولی ترافیک سنگین میشه جلوگیری کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. شاهین

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    کلیپ هایی که از تسلا دیدم که یک ثانیه قبل از تصادف جاده ای بوق هشدار میزنه پس اونا چیه؟
    این موسسه ها هم دارن تبعیض قائل میشن یجورایی! یعنی چی تسلا 2015 رو با ولوو 2018 مقایسه میکنن؟! یعنی انقدر سخت بوده تسلا 2018 پیدا کنن؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Asimo

      ۲۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (16 ديدگاه)

      جدا از اینکه همه حال میکنن بگن تسلا مشکل داره و … ،اینکه مردم بفهمن این سیستم ها توی رانندگی 100% قابل اطمینان نیستن خودش خوبه.
      یادته یارو راننده رفته بود صندلی عقب تسلا نشسته بود فیلم میگرفت؟؟
      پ.ن: با این وجود همین سیستم تا الان خیلیا رو از تصادف نجات داده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Asimo

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سیستم AEB یا Autonomous Emergency Braking معمولا با اجسام ثابت یا خودروهای ساکن مشکل دارن و سنسورهاشون معمولا اجسام متحرک رو میبینن هم ولوو این رو گفته هم تسلا. به علاوه تسلا گفته، در صورتی که خودروی جلویی ناگهان کنار بکشه یا سرعت شما بیشتر از 80 کیلومتر باشه یا مانع ساکن باشه این سیستم کار نمیکنه.
    حتی ولوو گفته اگه ماشین روی حالت کروز تطابقی باشه و ماشین جلویی یه دفعه کنار بکشه نه تنها نمی ایسته بلکه سرعتش رو هم زیاد میکنه.
    منبع:https://www.wired.com/story/tesla-autopilot-why-crash-radar

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Elmiraj

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    مدل S همون ماشینیه که پوز اکثر سوپر اسپرت ها رو به خاک مالیده …..
    مدل S همون ماشینیه که تو خود اروپا مرسدس S کلاس ، BMW سری ۷ و آئودی A8 رو شکست داده…..
    .
    .
    با این حساب معلومه که دشمن زیاد داره ….!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (68 ديدگاه)

      ??????
      قطعا در زشتی طراحی و کیفیت فاجعه، اتاق عایق حرارتی، همه آنهایی رو که گفتی شکست داده اخه پیچ بنز s با کمپانی تسلا قابل مقایسه نیست چه برسد…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۲۰ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (3099 ديدگاه)

        محمد @
        تسلا مدلS زشت ترین و بی کیفیت ترین ماشین جهانه و بنز s کلاس زیبا ترین و بهترین ماشین روی کره خاکی با این حساب باز اروپایی ها طبق آخرین آمار مدل S به S کلاس ترجیح دادن …
        .
        ولی جالب تر از همه اینه که تو از همه اروپایی هایی که تسلا خریدن بهتر می دونی …….!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا