تسلا

نسخهٔ بروز شدهٔ تسلا مدل S P100D حتی سریع‌تر می‌شود

ایلان ماسک گفته است که مدل P100D پتانسیل عملکردی حتی سریع‌تر از شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۵ ثانیه‌ای فعلی را دارد

رئیس تسلا، «ایلان ماسک» گفته است که مدل P100D مورد به‌روزرسانی مود Ludicrous قرار گرفته و عملکردی حتی سریع‌تر آنچه که الآن دارد ارائه خواهد کرد. ماسک در توییتی گفته است: «به‌زودی نسخهٔ بروز شده‌ای از P100D معرفی خواهیم کرد که عملکرد کاملی دارد». بااین‌حال جزئیات بیشتری از این خودروی جدید اعلام نشده است. در به‌روزرسانی‌های اخیری که در تیپ‌های مختلف مدل S صورت گرفته، مدل جدیدی بنام P100D معرفی شده است که حداکثر قدرت ممکن برای دستیابی به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در تنها ۲.۵ ثانیه در آن بکار رفته است. این ویژگی فقط در مدل P100D به‌عنوان یک ویژگی استاندارد وجود دارد. پس از معرفی این مدل، تولید نسخهٔ P90D متوقف گردید.

p100d-announcement

همچنین ماسک گفته است که تغییرات دیگر خانوادهٔ مدل S شامل ارائهٔ یک سقف و سانروف پانورامای جدید نیز می‌شود. وی در مورد این سقف جدید گفته است: «توسعه و ساخت این سقف بسیار سخت بود اما احساس داخلی شگفت‌انگیزی را پدید می‌آورد». این سقف شیشه‌ای جدید به‌عنوان آپشنی ۱۴۰۰ پوندی در کنار یک سانروف ۱۸۰۰ پوندی به‌عنوان جایگزینی برای سقف استاندارد همرنگ بدنهٔ قبلی ارائه خواهد شد؛ اما مانند سقف استاندارد، این نمونهٔ جدید هم قابلیت نصب باربند را ندارد.

screen-shot-2016-11-04
ماسک گفته است که ساختار جانبی بدنهٔ خودرو تقویت شده و سقف جدید آن‌هم پنج ستارهٔ ایمنی را در آزمون‌های تصادف دریافت کرده است. وی گفته که این چیزی بود که زمان زیادی برای توسعهٔ آن صرف شده است.

tesla-model-s-2016-p90d-01

تسلا مدت‌زمانی طولانی نسبت به استفاده از شیشه در سقف خودروهای خود علاقه نشان داده است و ایلان ماسک نیز اخیراً ارائهٔ یک تکنولوژی شیشهٔ اختصاصی را برای محصولات خود تأیید کرده است و همچنین به‌تازگی اعلام کرده که این سقف جدید از نوع خورشیدی خواهد بود. وی گفته است این سقف برای اولین بار در خودروی آیندهٔ مدل ۳ بکار رفته و احتمالاً به‌عنوان یک آپشن برای آن ارائه خواهد شد.

tesla-model-s-2016-p90d-02

در سوی دیگر توقف تولید مدل P90D و حذف آن از وب‌سایت تسلا بدین معنی است که هم‌اکنون جهش قابل‌توجهی را در قیمت پایهٔ نسخهٔ پرچم‌دار مدل S شاهد خواهیم بود چراکه قیمت پایهٔ مدل P90D قیمت ۷۳,۹۰۰ پوند بود (قبل از کسر مشوق‌های مالیاتی) درحالی‌که قیمت مدل جدید P100D از ۱۱۸,۹۰۰ آغاز می‌گردد (قبل از کسر مشوق‌های مالیاتی)؛ بنابراین شکاف قیمتی بزرگی میان نمونه‌های معمولی غیر عملکردی تسلا مدل S با نسخهٔ عملکردی P100D به وجود خواهد آمد. بااین‌حال در این سدان آمریکایی شاهد عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهیم بود که می تواند با نمونه های بنزینی آلمانی به رقابت بپردازد.

tesla-model-s-2016-p90d-03

منبع: autocar

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Ali.usa

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    موشک زمینی
    آمریکان داداش یا کاری نمیکنه یا قوی کار میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nima

      ۱۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      احتمالا شتابش 2.2-2.3 هست. با کلى تکنولوژى جدید هم داره میاد!
      یعنى واقعا تسلا با داشتن این همه تکنولوژى هنوزم چیز جدیدى میتونه داشته باشه که براش بیاد!!!!؟؟
      دم ماسک گرم?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Elemento

      ۱۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      این تسلا با رولزرویس فانتوم رقابت میکنه یا بنتلی مولسان ؟؟؟
      با S class یا سری 7 یا A8 ???!?
      .
      .
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    فقط فقط الان میمونه مسافت پیمایش هر بار شارژ .. که برای سفر های بلند مدت خیلی تاثیرگذاره و هممچنین رو فروش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علي

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    شرکت تسلا هم همرو سر کار گذاشته با اینجور تبلیغات کلیشه ایی و تکراری و ی جورایی عقل و شعور مردم دنیارو زیر سوال میبره. همیشه تا بوده روی شتاب و سرعت مانور میداده ، آخه یکی نیست بگه مگه همچی سرعت و شتابه؟!! در ضمن ما ی فرمول ساده داریم و اونم این هست که پا روی پدال تا ته فشار دادن گاز مساویست با تخلیه زود هنگام شارژ در کوتاه ترین زمان و کم شدن مسافت . در ثانی ماشینی که برای سواری روزمره ساخته میشه و از کمک فنرهای معمولی و شاسی معمولی استفاده میشه دیگه فرض هم بگیریم شتاب داره در حد ی لامبورگینی آیا تو این خیابانهای شلوغ و قوانین رانندگی سرعت بالای ١٠٠ تا ١٢٠ کیلومتر و جریمه های نجومی آیا جوابگوی این شتاب و سرعت هست؟!! واقعا برای این شرکت متاسفم که همرو جوک فرض کرده.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Tesla

      ۱۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (176 ديدگاه)

      علی آقا
      من الان چندین ساله تلویزیون های آلمانو نگاه میکنم.یه نمونش همین هفته قبل بود که از شبکه das erste پخش شد.تو اون برنامه داشتن درباره رسوایی دیزل گیت و اتومبیل های برقی صحبت میکردن.خود اونجا تاکید کرد که اگه قراره نوآوری و انقلابی تو خودروها باشه حتما از آمریکا و سیلیکون ولی این اتفاق خواهد افتاد و بلافاصله گفته که اتفاق افتاده و اونم تسلاست.
      البته خودتم مشخصه اینارو میدونی چون اینقد حرص نمیخوردی که بیای زیر هر پست تسلا به ایلان ماسک ناسزا بگی.
      بازم میگم ایلان ماسک یه متولد آفریقای جنوبیه.پس ربطی به نژاد و … نداره.فقط آمریکا یه کشوریه که اگه واقعا چیزی بلد باشی اونجا میتونی عملیش کنی.
      حالا شما اگه دوست داری فقط آلمانیا و آریایی ها بلدن ماشین بسازن دیگه من سکوت میکنم.
      موفق باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    تسلا تنها آمریکایی هست که دوسش دارم اونم به خاطر ایلان ماسک فقط والا اگر این ماشین بنزینی بود یا دیزل هیچ چنگی به دل نمیزد. آقای دهقان عزیز ممنون بابت زحماتتون فقط میخاستم بپرسم چرا قیمت ها رو به پوند نوشتین؟ در ضمن اون جمله اخر که تسلا رو با بنزینی های آلمانی مقایسه کردین (در متن اصلی) فکر کنم بیشتر شبیه یه آرزو باشه برای تسلا تا واقعیت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mostafa

      ۱۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (69 ديدگاه)

      با سلام
      فکر می کنم تسلا رو بشه آیفون دنیای خودرو دونست که برای اولین بار تکنولوژی ماشین تمام برقی با برد بالا ، لوکس و با فناوری های جلوتر از زمان خود به دنیا معرفی کرد زمانی کلمه خودروی برقی مترادف یک خودروی بی ریخت ،کند و برد بسیار کوتاه ، بدون هیچ گونه آپشن و ظرفیت نفرات کم بود , ولی تسلا همه چیز رو تغییر داد و الان به لطف ایلان ماسک و تسلا می بینیم که تمام خودرو سازان مطرح دنیا اعم از بنز و بی ام و و شورلت و تویوتا و … به فکر ساخت خودروی برقی افتادن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

        ۱۷ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        البته هیچ کس منکر توانایی های تسلا نیست
        اما اینکه ایفون دنیای خودرو دونست کاملا مخالفم
        بد نیست دوستان که عشق سرعت تسلا رو دارن یه نگاهی به ریماک هم بندازن ببینن تسلا از لحاظ سرعت خیلی عقب تر از ریماکه
        تسلا تک دنده ست و خیلی زود از نفس میوفته و شتابش به همون سرعت شتاب اولیه ش افت میکنه و تاپ اسپید پایینی هم داره در حالی که ریماک تا 360 کیلومتر در ساعت توان حرکتی داره …..
        تنها ماشینی که میتونه باش رقابت کنه 918 ست ………..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Elemento

          ۱۷ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          درسته.
          بدون هیچ جانبداری میگم.
          خودروهای تسلا شبیه ماشین پلاستیکی هستن.
          هیچ جذالیت بصری ندارن.
          اگر لامبورگینی هم همچین خودرویی میساخت همینو میگفتم.
          یک نگاه به rimac بندازین..

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    نمیدونم این دوستانی که مخالف میدن دلیلشون چیه؟ خدایی این ماشین از نظر ظاهری آدم رو یاد چری آریزو 5 میندازه. در ضمن من گفتم تسلا رو به خاطر مردی مثل ایلان ماسک دوست دارم و لی واقعیت اینه که از نظر فن آوری (به جز برقی بودن) خیلی خیلی پایین تر از آلمان و ایتالیا هست. و اصرار بر پافشاری بیشتر بر برتری تسلا بیشتر شبیه طنز میمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. X5

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (122 ديدگاه)

    بر فرض اگه تسلا بود من هیچ موقه حتی اگه پولشو داشتم نمی خریدمش تسلا مثل گوشیا چینی هر چقدرم خوب باشه اما بی اصالته و به دل نمیشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    یه دستی به ظاهرش هم بکشه، عالی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. نت

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    این تسلا سقف سانروفش یه تیکه مشکی شده زیباست مثل زیباترین ماشین جهان هیوندای گرانجور 2016و هیوندای سانتافه اسپرت2017 . این دو ماشین هیوندای زیباترین سقف سانروف جهان رو دارند.تسلا چراغ عقبش و پشت ماشیناش زیبا نیست.ali usa خیلی زیبا نوشتی واقعا امریکا همینجوره .امریکا تو تمام زمینه ها حرف اول میزنه .الکی نیست که به امریکا میگن ابرقدرت اول دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نت

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    ولی اگر تسلا رو طراحی ماشیناش رو بهتر میکرد خیلی خوب میشد مخصوصا جلو پنجره و چراغ عقب و پشت ماشین.mostafaنظرت خیلی خوب و درست بود.واقعا تسلا دید مردم جهان نسبت به ماشینای برقی عوض کرد و دنیا رو داره میگیره تسلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. نت

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    تسلا ماشیناش کوچیک طراحی میکنه باید سدان بزرگ هم تولید کنه مثل طراحی بنز اس و بی ام و سری7

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Sajjad Ahmadi

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    زیاد از جلو پنجره کوچیکش خوشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مصطفی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان مثل اینکه اصلا حواسشون به این قضیه نیست که این خودرو تمام برقیه، و این تکنولوژی با چنین قدرتی تازه وارد دنیا شده، اما موتور های بنزینی و یا بهتره بگیم ماشین های با موتور بنزینی حدود یک قرن سابقه دارن، خب معلومه اون ماشینا فعلا بهتره. فعلا دست و پای تسلا برای ارائه خودروهای خیلی بهتر به خاطر توان موتور برقی کامل بستست، الان دارن رو قدرت موتور و توان طی مسافت کار میکنن، به هیچ وجه درست نیست که یک اتومبیل کاملا برقی رو با اتومبیل های بنزینی مقایسه کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امیر

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظرم مهتر از شتاب و سرعت ، الودگی صفر ماشینهای برقی ، و در آینده ای نزدیک استفاده از منابع خورشیدیه که مهمه. امیدوارم تسلا و هر کارخونه دیگه ای که رو فناوری ها کار می کنند موفق باشند تا فرزندان و نوه های ما و همینطور حیوانات و گیاهان و کره زمین نفسی سالم بکشند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا