تسلا

استفاده تسلا از چیپست‌های اینتل بجای انویدیا

ظاهراً تسلا درصدد جایگزین کردن مدول های پردازنده ساخت انویدیا با دستگاه‌های اینتل برای استفاده در سیستم‌های اطلاعات سرگرمی است.


تسلا مدل ۳ و همچنین نسخه‌های جدید مدل‌های S و X دارای چیپ های جدید اینتل خواهند بود. این را منابع نزدیک به تسلا به بلومبرگ گفته‌اند.


از آنجایی که خودروهای مدرن بیش از پیش به سیستم‌های الکترونیکی متکی می‌شوند، صنعت خودرو به‌طور فزاینده‌ای برای سازندگان چیپ ها مهم جلوه می‌کند. ارزش سهام انویدیا در دو سال اخیر رشد قابل‌توجهی داشته که بخشی از آن به دلیل تعامل با خودروسازان بوده است.


اینتل که بزرگ‌ترین سازنده چیپ ها است نیز می‌خواهد سهمی از این بازار را به دست آورد و به همین دلیل به دنبال کاهش وابستگی خود به رایانه‌های شخصی بوده و می‌خواهد بیشتر از قبل چیپست های خودروسازان را تأمین نماید.


هدف اصلی برای کمپانی‌های سازنده چیپ تهیه سخت‌افزاری است که به خودروها اجازه می‌دهد تا کاملاً خودران باشند. شاید تسلا یکی از کوچک‌ترین کمپانی‌های خودروسازی باشد و در سال گذشته تنها حدود ۷۶ هزار دستگاه فروخته اما موقعیت این کمپانی در زمینه تکنولوژی‌های جدید باعث شده یکی از جذاب‌ترین شرکا برای همکاری باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. KING 918 (محمدرضا)

    ۱۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    من انویدیا رو از اینتل قوی تر میدونم و به نظرم اشتباه کرده تسلا …
    انویدیا کارش حیرت زده کردنه بیشتر از اینتل و باقی …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    هیچ فرقی برای مصرف کننده نداره که کدوم چیپست استفاده شه، هر دو شرکت غول تکنولوژی هستن و تو کارشون کم نمیذارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا