تسلا

مشتریان چینی: تسلاهای آمریکایی پیشرفته‌تر هستند!

شکی وجود ندارد که تسلا در حال حاضر بهترین سازنده خودروهای الکتریکی است. اگرچه برندهای تثبیت شده‌ای همچون جنرال موتورز و فورد در حال برنامه‌ریزی برای رقابت با تسلا هستند اما این برند ادعا می‌کند در آینده‌ای نزدیک دست‌نیافتنی خواهد بود. البته وضعیت می‌تواند اما فعلاً گیگا فاکتوری ۳ تسلا در شانگهای چین به راه افتاده و می‌تواند جا پای این برند در دنیا را محکم‌تر بکند. کارخانه جدید شانگهای اقدام به تولید تسلا مدل ۳ و مدل Y خواهد کرد. اگرچه هر دو خودرو باید مشابه نمونه‌های بازار آمریکای شمالی و اروپا باشند اما به نظر می‌رسد تفاوت قابل‌توجهی بین این خودروها وجود دارد و مالکان چینی از این موضوع خوشحال نیستند.

رویترز می‌گوید وزیر صنایع چین از تسلا خواسته تا مطمئن شود محصولات ساخت چین این شرکت با مدل‌های سایر بازارها تفاوتی ندارند. این درخواست پس از واصل شدن شکایات مشتریان چینی انجام شده است.

مشتریان چینی ادعا می‌کنند تسلا چیپ های کامپیوتری ساده‌تری در خودروهای الکتریکی ساخت چین استفاده کرده است. با توجه به اینکه مشتریان تسلا معمولاً پیش از خرید محصولات این برند مطالعه زیادی انجام می‌دهند بنابراین انتظارات زیادی از این خودروها دارند. خریداران چینی در شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند که واحدهای کنترل خودروهایشان از چیپ HW3.0 استفاده نکرده و بجای آن دارای چیپ های ساده‌تر HW2.5 می‌باشند. وجود چیپ های HW3.0 برای ارائه حالت خودران کامل در سیستم دستیار راننده الزامی می‌باشد.

مالکان چینی پس از مطالعه دقیق مشخصات فنی خودروهای خود متوجه این تغییر شده‌اند. دولت چین نیز سریعاً متوجه این موضوع شده که خب دلیل آن‌هم نظارت چینی‌ها روی شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.

پس از آن بوده که دولت چین از تسلا درخواست تضمین کیفیت، ایمنی و ثبات محصولات خود را کرده است؛ اما تسلا هم در پاسخ ادعا کرده دلیل وجود تفاوت در چیپ ها به خاطر نبود نمونه‌های پیشرفته‌تر بوده و چیپ خودروی مالکانی که از نوع ساده‌تر است تعویض خواهد شد.

اما اگر مشتریان متوجه این موضوع نمی‌شدند تسلا خودش چیپ ها را به‌صورت داوطلبانه تعویض می‌کرد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. ارسلان

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (125 ديدگاه)

    تا زمانی که خودرو برقی خودش انرژی مورد استفاده ش رو تولید نکنه خودروی برقی محکوم به شکست هست یادمه موقع خودروی هیبردی و هیدروژنی هم همین حرفا رو میزدن که بله هیبرید آینده خوروسازی هست و انجین های درون سوز رو از دور خارج میکنه …. این جو هم که فعلا حاکمه تب رقابت شرکت های در زمینه اثبات توانایی و بهره برداری تجاری از تب خودروی برقیه در کل باید گفت شماها بخاطر تب ماشین برقی فعلا داغید حالیتون نیست … از یه طرف میگن انرژِی سوخت فسیلی دوره اش به سر اومده از یه طرف هم غربی ها با هم بر سره استعمار چاه های نفتی خاورمیانه مسابقه گذاشتن خخخخ از اون ور هم به ریش شماها میخندن … تقاضا برای نفت هر روز در حاله افزایشه ولی چون افزایش تقاضا مساوی است با افزایش قیمت برای همین با حرفای صد من یه غاز مثله انرژی پاک و مزخرفات اینچنینی قیمتش نفت رو پایین میارن چون خودشون مصرف کننده هستن و ضرر میکنن اگه قیمتش بالا بره ….. هر کی هم حرفای الان منو قبول نداره صبر کنه به موقعه اش گذشت زمان یه سیلی افسری بهش خواهد زد تا از این خواب خرگوشی بپره بیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد قدسی

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (262 ديدگاه)

      قصد پاسخ به توهم توطعه های بی پایان افرادی مانند شما که کلا توجهی به علم و حقایق علمی ندارید ندارم. فقط یه نکته ی کوچیک رو گفتم روشن کنم این جمله که خودرو برقی انرژی اش رو خودش تامین کنه یعنی چی الان مگه خودرو بنزینی اگه بنزین نزنی انرژی اش رو خودش تامین می کنه! در حالی که تو خودرو برقی حداقل بخش کوچکی از انرژی از طریق ترمز ها و بعضا سقف های خورشیدی برای افزایش برد تامین میشه اما هیچ موقع نمیشه که بدون منبع انرژی یه وسیله ای حرکت کنه…

      روز خوش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پویان

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (748 ديدگاه)

      حدود 60 درصد نیاز نفت در بخش حمل ونقله .خودرو کشتی هواپیما و… تقاضا برای نفت به دلیل پتروشیمی ها در حال افزایشه .ولی این افزایش مدت زمان کمیه .در سال 2027 تقاضای گاز بیشتر از نفت میشه .نقش خاورمیانه هم در نفت روز به روز کمتر میشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Hamidreza

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      @ارسلان
      ببین دوست من
      خودروی برقی هی چی باشه مصرفش از درون سوز پایین تره
      من خودم از الکتریکی ها خوشم نمیاد ولی باس این مسئله رو قبول کرد
      ملت مثل شما فکر نمیکنن
      کسی هم سیلی نمیزنه تو گوششون
      در ضمن اگه همه مثل شما فکر میکردن ما هنوز ماشینی داشتیم که بازغال سنگ کار میکنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارسلان

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (125 ديدگاه)

        @حامد قدسی
        شما توهم داری منو با خودت یکی نکن …خودروی بنزینی انرژیش موجود هست و اینجوری نیست که ما بخاییم نفت رو به وجود بیاریم نفت هست فقط زیره خاک هست ولی انرژی خودوری برقی باید از صفر به وجود بیاد که صرفه ی اقتصادی نداره چون زیر ساخت لازم براش به وجود نیومده که منظور از زیر ساخت نیروگاه تولید برق هست که سوخت فسیلی میسوزونه…. برقی کردن ماشین ها هیچ تغییری توی مصرف سوخت فسیلی و محیط زیست ایجاد نمیکنه فقط کاربریش رو تغییر میده که بجای ماشینها نیروگاها میشن مصرف کننده ی درجه یک سوخت فسیلی … تازه الان روی مصرف سوخت فسیلی نظارت هایی زیست محیطی در قالب یورو 5 و یورو 6 الی آخر هست ولی روی نیروگاهها همچین نظارتهایی نیست و الودگی که وارد هوا میکنن خیلی شدید تر از ماشین ها هست پس در صورت همه گیر شدن ماشین برقی وضعیت اب و هوا خیلی بدتر از زمان ماشین بنزینی خواهد بود و این فقط یک روی سکه خواهد بود … روی دیگر سکه افزایش تقاضای جهانی برای باتری میلیاردها باطری اسقاطی را که حاوی مواد سمی و خورنده مانند کادمیوم و جیوه، سرب و لیتیوم هستند به منابع آبی و خاک وارد میکنه کشاورزی رو نابود میکنه و باعث کم شدن غذا و قحطی و ایجاد سرطان در اثر مسمویت مواد سمی موجود در آب و خاک و محصولات کشاورزی که به مصرف میرسه در انسانها ایجاد سرطان و تولد بچه های عجیب الخلقه میکنه … حالا تو میتونی با وجود تمام این واقعیت ها با توهمماتت خوش باشی

        @پویان
        بزرگترین ذخایر نفت دنیا اول عربستانه بعد عراق هست و سوم ایرانه … همچنین ایران رتبه ی دوم بزرگترین ذخایر گاز دنیا رو داره … خب این کشور ها از کجان ؟؟ مشخصه خاورمیانه .خخخخ اونوقت نقش خاورمیانه کم رنگ بشه ؟؟ خخخ کاش قبل از حرف زدن کمی فکر و تحقیق میکردی که نتیجه ش نشه حرف روی هوا

        @حمیدرضا
        داداشه من … همیشه توی دنیا اکثریت نادان بودن و همیشه حق با اقلیت بوده … مثله وقتی که گالیله گفت زمین گرده … فقط همون یک نفر بود که این عقیده رو داشت ولی آیا اون اشتباه میکرد ؟؟؟ اونم فقط بخاطر اینکه بقیه مردم اینطور فکر نمیکردن ؟؟ خخخ مطمن باش اگه دنیا میخواست به باور های اکثریت عمل کنه هنوز توی خیابون ها اسب و قاطر میدیدی و بجای لامپ چراغ نفتی استفاده میکردی و هنوز برای ارتباط با بقیه از نامه استفاده میکردی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hamidreza

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (2442 ديدگاه)

          @ارسلان
          وشما هم جزو اکثریت ها هستید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. پویان

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (748 ديدگاه)

          ارسلان بله نقش خاورمیانه همین الان هم کمتر شده و این شیب کاهشی افزایش داره .برا همین عربستان با این اقدام اخیر میخواد جلوی حکمرانی نفت شیل رو بگیره .ولی نمیتونه چون دیگه تا حدودی دیر شده .
          بی جای ادعا درباره حرفات برو بخون بزرگترین ذخایر نفت 1 ونزوئلا 2 کانادا 3 عربستان .نمیدونم این رتبه بندی رو از کجا اوردی . در ضمن مهمتر از ذخایر توانایی تولید و صادراته .
          در مورد گاز ایران دومه ولی توانایی صادرات جهانی نداره چون تقریبا تمام تولید مصرف میشه برا همین رقابت اصلی بین امریکا و روسیه و قطر است .
          نمیدون مان فکر و تحقیقت چطور بوده؟!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. حامد قدسی

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (262 ديدگاه)

          بارها و بارها در این سایت بخشی از این افسانه هایی که به صورت شبه علم هی گفته میشه و گویندگانش فک می کنن الان مرزهای علم رو فتح کردن و بقیه ی دانشمندای دنیا کلا نمی فهمن رو جواب دادم می تونین به اون ها مراجعه کنین یا اگه یکم سواد انگلیسی داشته باشین یکم از منابع دست اول دنیا استفاده کنین و متوجه بشین حرف متفاوت زدن الزاما به معنی این نیست که درست میگین. بقول یه دوستی می گفت که این روزا گوگل کردن مطالب اینقدر راحت شده و رسیدن به منابع دست اول و مطمئن هم کار سختی نیست که واقعا کسی که به خودش زحمت حتی یه سرچ ساده رو هم نمی ده براش ساعت ها هم توضیح بدی فایده نداره…
          اما به عنوان کسی که حداقل چندین ساله تو حوزه های مختلف مطالب علمی و تکنولوژی رو بررسی کردم و درگیرش بودم بهتون توصیه می کنم براساس مطالب مستند صحبت کنین.
          وقت خوش

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. رزیتا

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (418 ديدگاه)

      قبلا هم گفته بودم ، بازم میگم مردم چین ماشینای چینی نمیخرن و اکثرا برندهای آمریکایی و اروپایی سوار میشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. Milad AMG

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (186 ديدگاه)

      بلع بلع کاملا حق با شماست??و ما هنوز داغیم نمیفهمیم
      فقط اگه یه زمانی برعکس شد روت میشه باز کامنت بزاری؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
    6. Milad AMG

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (186 ديدگاه)

      فقط یه نکته شما با این هوش و درایت فوق العادتون چرا تا الان اینجا موندین !!؟(ماشین برقی انرژیشو خودش تامین کنه ؟!! جلالخالق)
      بنز و بی ام و یکی مثل شمارو داشته باشه تا قیامت ور شکست نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3455 ديدگاه)

    این لج و لج بازی بین آمریکا و چین ضررش شده برای همه دنیا

    هارتو پورتشو اونا میکنن ، ویروسشو ما میگیریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    امریکای متمدن / چی شد پ؟ / ادم ها و کشورها شخصیت نیستن – شرایطن / صف پروتئین ایرانی ها رو مسخره میکردن / کرونا شد و همه متمدن ها دزد / عکس اول و اخر بیانگر اشغال سازی تسلاست ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. JDM

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (126 ديدگاه)

      امریکای متمدن!!
      صف پروتیین ایرانی ها!!
      کرونا!!!
      اشغال سازی تسلا!!!

      داداش زیربندیت مشکل داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Khosrow

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (2282 ديدگاه)

        اگر متوجه نشدی باز بخون سوال نپرس / وطن فروشا هم جمع کنن برن ..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. net

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (3062 ديدگاه)

          حیف ماشینهای پیشرفته امریکایی تسلا نیست که چینیها سوار میشن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Hamidreza

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (2442 ديدگاه)

          طبق بررسی های فورد ؛ تسلا کیفیتی رو که قولش رو میده یا تبلیغ میکنه نداره!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. JDM

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (126 ديدگاه)

          توهم داری خداوکیلی نه مثلا اروپا و چین هم همش به فکره ملت هستن و شرایطی نگاه نمیکنن!!!
          بخاطر همین چین جنسای اشغالشو وارد میکنه
          یا اروپا میگه ما با ایران سیستم مالی(سوییفت)راه میندازیم اخرشم ول میکنه میره.
          داداش انتظار زیادی داری،تو این دوره زمونه همسایه جفت خونه تون هم به تو عنوان شرایط نگاه میکنه نه شخصیت!

          این موضوعات و کلاهبرداری های خودرویی تو همه کشور ها دیده میشه.از خودرو های فاقد کیفیت چینی که وارد شدن تا دیزل گیت فولکس و واگن و تقلب تو امار فروش توسط دایملر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Hamidreza

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (2442 ديدگاه)

          @JDM
          اگه با من بودی که من جوابت رو میدم.
          اولا: من مگه چی گفتم؟ خودت توهم داری
          دوما: از خودم نگفتم مدرک دارم
          سوما: آره کلاهبرداری تو کل دنیا هست پس موندم چرا شما اینهمه سنگ کشور های دیگه رو به سینه میزنید؟ هن؟
          چهارما: خیلیا به تسلا اعتماد کامل دارن ؛ اینو گفتم یکم بیدارشن، هیچکس قابل اعتماد نیست
          و در آخر فورد که دروغ نمیگه که با این کار ارزش خودش رو زیر سوال ببره!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Milad AMG

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (186 ديدگاه)

          آخه برادر من چه ربطی به وطن فروشی داره
          این سیاست شرکتشونه به من و شما چه آخه
          مگه ما قراره سوار شیم که حرصشو بخوریم؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. JDM

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (13 ديدگاه)

    @Hamidreza
    حاجی من با شما نبودم
    حداقل ای کاش کامنت من و کامل میخوندی تا بفهمی منظور من کیه
    درضمن گوره پدر همه کشورا اللخصوص امریکا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رحیم

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (103 ديدگاه)

    کسی در مورد تسلاهای ساخته شده در چین نظری نداره؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Zonda R

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    استاندارد امریکا با چین متفاوته
    هر چی نظارت روش نباشه کمپانی خودشو موظف به استفاده از بهترین نمیدونه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا