تسلامرسدس بنز

شاخ‌به‌شاخ بنزین و برق! درگ AMG GT و تسلا مدل S P100D

شما احتمالاً می‌دانید که این مسابقه چه سرنوشتی خواهد داشت. این‌طور نیست؟ بازیگران این قسمت از سریال ۴۰۰ متری آشنا هستند! فیلم امروز ما با تسلا مدل S P100D شروع می‌شود. در گوشه دیگر رینگ هم مرسدس-ای ام جی GT S تیز و خشن قرار دارد که با تکیه بر پیشرانه درون‌سوز و بنزینی خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

بد نیست پیش از شروع فیلم نگاهی به برگه مشخصات فنی هر دو خودرو داشته باشیم. هرچند کانال یوتیوب برگزار کننده این درگ تمرکز زیادی روی گشتاور داشته و به ما می‌گوید که مرسدس از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو استفاده کرده و گشتاور ۶۷۰ نیوتون متری تولید می‌کند. البته تسلا هم برای خودش یک پا هیولا بوده و با گشتاور ۹۳۱ نیوتون متری‌اش بسیار ترسناک به نظر می‌رسد.

P100D با حالت Ludicrous اسب بخار زیادی داشته و قدرت ۶۰۵ اسبی آن در برابر قدرت ۵۱۵ اسبی مرسدس تا حدودی باعث شرمندگی بنزین در برابر برق می‌شود!

پیش از این درگ های زیادی از تسلا مدل S P100D را دیده‌ایم که توانسته خودروهای زیادی را مغلوب کند. مزیت گشتاور آنی پیشرانه‌های الکتریکی غیرقابل انکار است و سیستم چهار چرخ محرک موجود در تسلا هم باعث می‌شود این خودرو علیرغم وزن بالا توانایی‌های زیادی داشته باشد. حتی مرسدس-ای ام جی GT S با وجود لانچ کنترل هم شانسی در برابر نیروی الکتریسیته تسلا ندارد. تسلا سریعاً به اندازه طول چند خودرو پیش می‌افتد.

البته پیشرانه‌های بنزینی در سرعت‌های بالاتر مزیت خود را نشان می‌دهند. در این حالت فاصله مرسدس با تسلا کمی کاهش می‌یابد. البته این درگ به اندازه ۴۰۰ متر برگزار می‌شود و مرسدس زمان کافی برای بازگرداندن آب رفته به جوی ندارد.

نهایتاً تسلا با زمان ۱۰.۷ ثانیه از خط پایان می‌گذرد درحالی‌که مرسدس زمان ۱۱.۴ ثانیه را ثبت می‌کند. شاید برگزاری یک درگ ۸۰۰ متر با نتیجه نسبتاً متفاوتی همراه باشد اما شکی وجود ندارد که تسلا مدل S P100D خودروی دیوانه کننده‌ای است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3500 ديدگاه)

    AMG آخر مسیر دیگه داشت جلو میفتاد تو ۸۰۰متر برد با بنزینی هاس.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سینا BMW

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      باید از این به بعد همه ی درگ ها رو ۸۰۰ متر کنن تا قدرت واقعی بنزینی ها مشخص بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Alireza

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (631 ديدگاه)

        ترو خدا تموم کنید این حرفارو، من از تسلا و الکتریکی ها ذره ای خوشم نمیاد ولی این ک بعد باخت درگ چهارصد متر میگین درگ فقط ۸۰۰متر، ۸۰۰متر ببازین میگین ۱ مایل قبوله و الی اخر اصلا جالب نیست
        عین اشخاصی ک بعد مرگ به خدا میگن مارو برگردون میخوایم کلی کار خفن کنیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          با علیرضا موافقم .
          راست میگه خدایی ، یه عمره داره رقابتها در ۴۰۰ متر برگذار میشه و اتفاقاً هیجان و تفاوت پیشرفت تکنولوژی هم در هم مقدار کمه .
          خودم هم با برقیها حال نمیکنم اما اگر مشکل شارژشون حل بشه و بشه با کمترین زمان شارژ بیشترین مسیر را پیمود ، دیگه دلیلی برای استفاده از بنزینیها نمیبینم .

          فکر کنید مثلاً تو ۵دقیقه شارژ بشه با کمترین قیمت و بردی بالای ۱۰۰۰ کیلومتر یا مثلاً باطریها در جایگاهی قابل تعویض باشند و در کمتر از دو دقیقه باطری خالی را با پُر جابجا کرد ، که مطمئناً در آینده ای خیلی نزدیک همین اتفاقات میوفته و ورود به نسل بعدی زندگی بشر ، رسماً آغاز میشه ، جهانی به دور از دود و آلودگی ، مثل همین هوایی که در شهرهای بزرگ کرونا زده میبینیم و شاهدیم با رانندگی نکردن و نسوختن بنزین ، آسمان چه زیبا بوده خبر نداشتیم .

          دوستان این روزها که میگذرانیم ، نوستالژی زمانه آینده هست که همه اگر عمری باشه شاهدش هستیم از نزدیک ، مثل لوازم و زندگیهای دهه ۶۰تی که گذراندیم و یه آهی از آن زمان سخت ولی دوست داشتنی در سر داریم .

          جدای این مباحث ، طراحی مرسدس ، بخصوص کنسول وسط دیوانه کنندست و این همون چیزیه که برقیها ندارند و خیلی بدون روح ساخته میشوند .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. AMIR / ARMI

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        هر وقت زمان فوتبال رو از 90 دقیقه به 180 دقیقه تغیر دادن
        درگ رو هم میکنن 800 متر
        جالبش اینجاس امثال شما چون برند مورد علاقتون ماشین برقی نزده اه و اوه میکنید
        با اولین ماشین برقی برند مورد علاقتون رنگ عوض میکنید
        نمونش در پورشه دیده شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Alireza

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (754 ديدگاه)

      نه خیر چون تسلا گیربکس تک سرعته داره اینجوری وگرنع تو سرعتای بالاهم برد با برقیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Farzad

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      ماشین برقی اگه با سرعت نور هم حرکت کنه برای من یکی ارزشی نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Elmiraj

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3105 ديدگاه)

    در مسیر ۸۰۰ متر ماشینی برنده هست که تاپ اسپید بیشتری داره چون طی کردن این مسافت به حداقل ۱۵ ثانیه زمان نیاز داره و کمتر ماشین پرفورمنسی هست که در این زمان به اوج سرعت نرسه .
    مسلماً ماشینی که توانایی رسیدن به سرعت ۳۱۹ کیلومتر بر ساعت را داره از سدان ۲.۲۵ تُنی که نهایت سرعتش به ۲۴۸ کیلومتر در ساعت محدود شده جلو می افته…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سورنا

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    همه چی که سرعت و شتاب نیست
    خدایی این دوتا اصلااااااااااااااااااا قابل مقایسه نیستن حتی اگه تسلا ١٠ ثانیه هم جلوتر باشه بازم amg پیشش خداست
    رخ amg رو میبینی اصن یادت میره تسلا هم ماشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      اگه قرار به مقایسه طراحی باشه ، باید کلاس E رو با تسلا مقایسه کنی ، چون تو یه سگمنت هستن
      نه یه سوپر اسپرت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. آرین

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    بیان بین تسلایی که 4 سال مداوم کار کرده با یک ماشین بنزینی با همین شرایط مسابقه بذارن
    حالا این رو هم در نظر بگیرید که این ماشین تو یه منطقه گرمسیری استفاده شده باشه
    که دور از واقعیت هم نیست
    یا اصلا پیش فرض های بالا رو در نظر نگیرند و مسابقه track بذارن
    واقعیت اون چیزی نیست که تبلیغ میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ممد ژانگولر

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3531 ديدگاه)

    فکر کن طرف نشسته تو تسلا ماشینو گذاشته رو حالت self drive خودشم رفته ردیف عقب گرفته خوابیده فقط با صداش دستور میده منو ببر کافی شاپ نیویورک بعدشم خودت برو پارک کن تا بهت بگم برنامه بعدیم چیه
    بعد یکی دیگه کلی پول ماشین برند فلان داده نشسته توش هی گاز و ترمز و خطای تصادف و آخرشم یک خیابان اشتباه میپیچه باید بره کمربندی دو ساعت بعد برگرده سر جای اولش که چراغ بنزینش روشن میشه حالا برو بگرد دنبال پمپ بنزین و هزارتا بد بختی

    کلا بعضی آدما خر ح…. کردن دوست دارن
    خدا تا عقل به بعضیها بده بهضیهای دیگه قول مرحله آخرو هم رام کردن دارن باهاش چایی میخورن ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا BMW

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      صد هزار دلار پول برند بدم بهتر از اینه که صد هزار دلار برای چیزی بدم که ۲۰ سال اصالت نداره و صد تا آپشن بی مصرف داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آریا ماشین

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (661 ديدگاه)

        ماشین بنزینی رو به هر چی الکتریکی ترجیح میدم
        هر چقدر هم شتاب فوق العاده و سرعت حیرت انگیز داشته باشه وقتی موقع شتاب گیری هیچ صدایی از اون پشت نیاد اصلا حسش نمیکنی
        مهم ترین اصل اون حسی هست که موقع رانندگی با یه ماشین بهت دست میده که الکتریکی ها اینو ندارن
        بین کل ماشینای الکتریکی کلا از ۲ تاشون خوشم میاد یکی فولکس واگن ID.R ، یکی هم NEXTEV NIO EP9

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Khosrow

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      داداچم ژانگولر / تسلا – Self Drive – کافی شاپ نیویورک – برنامه بعدیم چیه ?? / حالتو دوست دارم / قطب عالم امکان وارد میشود ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3531 ديدگاه)

        خوسرو جون داداش اجازه میدی یک چایی مهمونت کنم ??

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. R

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1025 ديدگاه)

      آقای خوشخنده حالا فک کن وسط راه ماشین برقیت باتریش تموم شه به نظرت پیدا کردن پمپ بنزین آسونتره یا ایستگاه شارژ؟ با یه دبه هم میشه بنزینیو راه انداخت برقی رو چی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Alireza

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (754 ديدگاه)

        چه ربطی داره اون اوایلم که ماشین بنزینی اومده بود پمپ بنزین کم بود به جاش علف کنار خیابون در دسترس

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ممد ژانگولر

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3531 ديدگاه)

        R جون داداش حق بهت میدم آدمای قرنطینه افسرده میشن و یکی که میخنده براشون مثل فحش میمونه
        ولی در رابطه با جوابت چیزی که زیاده پریز برقه
        حتی مش اکبر بقال سر کوچتون هم پریز داره فقط کافیه بهش بگی پیلیز گیو می پیریز
        بقیش با خداست ، شبت پر از ستاره ??

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. R

          ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (1025 ديدگاه)

          اره مشخصه قرنطینه چه عوارضی داشته!! برو در خونه های مردمو بزن یکی یکی بگو سیم بیار بکشیم ببریم بزنیم به ماشین یه کار راحت تر بگم بهت موتوربرق ببر با خودت هم برق تولید میکنی شارژ میکنی هم به رونق تولید کمک میکنی?

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. F22RAPTOR

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    دمش گرم تسلا مدل اس چه لانچی زد
    رخ بنز جیتی هم خیلی مشتیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. The best or nothing

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (110 ديدگاه)

    واگنر جون مادرت اینو دیگه خرابش نکن خواهش میکنم ازت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. MAHDI

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال جان درگ های تسلا SP100D و پورشه تایکان توربواس رو بزار از مجله AUTO ZEITUNG

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMIR / ARMI

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      توی اون درگ
      1 اصلا نگفته تسلا کدوم مدل هست که شما از خودت میگی p100d هست
      2 اصلا معلوم نیست تسلا در چه حالتی هست
      3 توی اون ویدیو شتاب اولیه تسلا بیشتر و جلو میوفته ولی تو امار عملا شتاب 2.9 برای تسلا ثبت میکنن که کاملا مشخص دروغه
      توی همین ویدیو تسلا رکورد 10.7 تبت میکنه که توی اون 2.9 هست
      4 مجله متفرقه المانی هست که حتی حرف هاشون هم معلوم نیست چی میگن
      و کاملا بی ارزش هست
      5 قیمت تایکان 185 هزار تا قیمت تسلا 102 هزار تا
      به چی خوشحالی باید ریشه در چیزی دیگه داشته باشه نه منطق و عقل

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AMIR / ARMI

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        ببخشید توی خط سوم منظور از 2.9
        رکورد 11.1 هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. MAHDI

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        نه تنها مجله AUTO ZEITUNG رقابت درگ انجام داده بلکه در پیست هم زمان گیری کرده که که زمان های ثبت شده در خط مستقیم و زمان ثبت شده در پیست رو تو یه پست دیگه میذارم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. MAHDI

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        بله دیگه درگ مجله AUTO ZEITUNG دروغه. درگ تاپ گیر دروغه. البته من فراموش کردم که هر درگی که تسلا یا آمریکایی ها درش شکست بخورن دروغه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. AMIR / ARMI

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          دروغ تاپ گیر که مشخص شد همه هم قبول کردن یه چیز واضح بود
          این مجله المانی هم از نظر بین المللی کاملا فاقد اعتبار هست
          چون حتی زبونشون هم غیر قابل فهمه و بین خودشون انجام دادن این درگ رو هدفشون و اسپانسرشون هم نامشخص برای ما
          و مورد سوم اگه قرار یه منبع برای تایم پیست انتخاب کنیم چی بهتر از تایم گیری خود تسلا و پورشه اونم توی نوربررینگ
          که فکر کنم نتیجشو میدونی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. AMIR / ARMI

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          اما این بیشتر شمایی که نظرت هی عوض میشه یه جایی یه مجله مثل carwow به نفع بی ام و باشه قبوله
          یه جا دیگه همون مجله یه چیزی علیه بی ام و بگه اون مجله مشکل داره با بی ام و
          همه اینا در طول زمان از خود شما دیده شده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. محمد

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    منتظر نسخه پیستش هستیم ?
    فک کنم تسلا میخاد اینو هالا هالا ها تولید کنه ۸ سال گذشته اصلا خبری از نسل جدیدش نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیر

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    کلا قیاس بنزینی با الکتریکی بنظرم اشتباس مخصوصا این نمونه!!! تسلا قدرت و گشتاور بیشتر و ویژگی مهم الکتریکی یعنی گشتاور لحظه ای در مقابل بنزینی با قدرت بسیار کمتر!
    بنز جی تی هرمدلش حتی جی تی ار از خیلی از رقبای سطح پایینترشون چه در پیست چ در رولینگ و شاید درگ ضعیفتر عمل میکنن اما هم صدای خوبی داره هم ظاهر مخوف!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. 911 lover

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (32 ديدگاه)

    خیلی جالبه!تسلا با قویترین مدل و الکتروموتور و بنز با مدل میانی اش!تسلا ماشینای سریع و باهوشی میسازه ولی خیلی بی روح.انگار تو دستگاه پرتابی.ماشینهای بنزینی هنوزم صداشون خنده رو لب راننده میاره.شما با پرایدم رانندگی میکنی به صداش توجه میکنی.در ضمن این نظر خود منه.درسته ماشینای برقی آینده صنعت خودرو ان.ولی هنوزم ماشینای بنزینی باحالترن.در ضمن قیمت بالاتر نمونه های برقی نسبت به هم سطح بنزینی هم باعث میشه در حال حاضر بنزینی ها بیشتر بفروشن.من معتقدم ماشینای برقی باید تو شهرهای بزرگ برای استفاده شهری تولید بشن.من فکر میکنم بین ماشینای برقی پورش تایکان و تسلا 3 از بقیه بهترن.ببخشید انقد حرف زدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رضا

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (310 ديدگاه)

    همینطور که کارایی موتور بخار از احتراقی پایینتره ، احتراقی هم از برقی پایینتره ، تسلا مدل اس تازه شروع یه تحوله ، همه اتومبیلها تو چند سال دیگه برقی میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Milad AMG

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    تسلا کجا AMG کجا
    حتی اگه تسلا ببره هم ANG GTیع چی دیگس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. WARRIOR_NISSAN-GTR_BENZ

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اصلا شما بگو ماشین برقی با سرعت نور حرکت کنه
    برقی کیلو چنده باو
    فقط موتور درون سوز بنزینی
    رخ amg gt رو داشته باش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا