تسلا

دست‌کاری عمدی قیمت سهام تسلا توسط ایلان ماسک؟!

سرمایه‌گذاران از کمپانی تسلا و مدیر اجرایی آن ایلان ماسک به خاطر فریب خوردن درباره طرحی که قیمت سهام شرکت دست‌کاری شده شکایت کردند.


این شکایت در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ثبت شده و در آن ادعا می‌شود این نقشه از هفتم آگوست و پیروی توئیت غیرمنتظره ماسک و قصد او برای تبدیل کردن تسلا به شرکتی خصوصی شروع شده است.

کالمن ایزاکس می‌گوید این طرح به خاطر از دور خارج کردن کامل فروشندگان ضعیف آغاز شده است. او همچنین می‌گوید توئیت های ماسک اشتباه بوده و او به‌طور تصنعی اقدام به دست‌کاری قیمت سهام تسلا کرده و قوانین فدرال را نقض کرده است.


پس از توئیت های ماسک درباره تبدیل تسلا به شرکتی خصوصی، قیمت سهام این خودروساز در یک روز بیش از ۱۳ درصد افزایش یافت. البته پس از انتشار خبرهایی درباره بررسی فعالیت‌های ماسک توسط کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا قیمت سهام تسلا کاهش قابل‌توجهی را نشان داد.

ماسک گفته بود سرمایه لازم برای خصوصی کردن تسلا با قیمت هر سهم ۴۲۰ دلار وجود داشته و به این ترتیب ارزش کمپانی در ۷۲ میلیارد دلار بسته می‌شود. ماسک از ارائه جزئیات بیشتر درباره این حجم از سرمایه‌گذاری ضروری خودداری کرده بود.

این مدیر ارشد در ایمیلی که به کارکنان تسلا فرستاده برخی دلایل برای خصوصی کردن شرکت را شرح داده بود. یکی از آن دلایل بررسی‌های دقیقی است که از شرکت‌های سهامی عام صورت می‌گیرد. او همچنین گفته بود که خصوصی شدن تسلا باعث می‌شود روی اهداف بلندمدت تمرکز بهتری صورت گیرد. ماسک از پروژه SpaceX به عنوان مثالی نام برده بود که کارایی عملیاتی آن بسیار بهتر از تسلاست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    ایلان ماسک کلاً دوست داره همش تو حاشیه رسانه ها باشه .
    با این کارهاش ، آخر اعتباری که برای شرکتش ساخته رو ویران میکنه .
    تسلا آینده خودروسازیه ولی ایلان ماسک خودش بزرگش کرده و یه روزی هم با یک اشتباه نابودش میکنه تا خودروسازان رقیب دشمن شاد بشن .
    (( در یک شبکه ماهواره ای مستند تلویزیونی دیدم )) حدود ۲۰ سال پیش هم یک شرکت معروف هواپیمایی انگلیسی توسط یک اشتباه گفتاری در جلو دوربین رسانه ها ، کل ارزش سهام شرکت رو نابود کرد و تلویزیون نشون میداد که چطور صاحب و رئیس شرکت در خانه از افسردگی و بی خِرَدی رنج میبرد و همه چیز رو از روی یک اشتباه کوچک کَلامی و رفتاری نابود کرد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    به نظر من کلا این ارزش سهام مصنوعی و توسط دلالها ایجاد میشه وگرنه تسلا نه اون حجم تولید داره نه تاسیسات این قیمت کاملا کاذب و غیر واقعی هستش از این دست کارها تو بورس امریکا زیاد انجام شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (249 ديدگاه)

      به نظر من ارزش سهام ناشی از اعتماد بازار به شخص ایلان ماسک و اطمینان بالا از رسیدن شرکت به هدف های دور و درازش هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. s.h

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      حرف شما درسته ولی این یارو یه نخبه هست و احتمالا بی گدار به اب نمیزنه و این سیاه بازی های چند ماه گذشته هم پیش خودم میگم عمدی بوده
      معلوم نیست چی تو سر این میگذره بلاخره همه ما میدونیم اینده مال امثال این کمپانی هاست و خودشم میدونه این باعث الکتریکی سازی زود هنگام خیلی ااز برندها گردن کلفت شده پس به این راحتی خودشو خراب نمیکنه تازه میخواد تاسیسات رو بزرگ و بیشتر کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    به نظر من این بابا ((( ایلان ماسک))) ی کلاهبرداره حرفه ایی که پشتش آدمای درشتن. کسی که جلو جلو نقدینگی مردم رو بگیره اونم با ترفند میتونه ی نوع کلاهبرداری باشه . به نظرم اگه اتحادیه اروپا و جنرال موتور وکیل درست حسابی بگیرن میتونن ایلانو محکوم کنن. حالا خواهیم دید.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      رو چه حساب اخه کلاه برداره؟!!
      اگه اینجوریه منم میگم یه فرشته س که اومده دنیا رو نجات بده
      دست بردارید از این نظرات ****تخیلی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (848 ديدگاه)

        دوست عزیز من که باهاش پدر کشتگی ندارم و ذینفع هم نیستم . باور کن حوصله تایپهای طولانی ندارم و در کامنتهای قبلیم توضیح دادم فکر کنم. ولی ما ی بحثی داریم در رقابت آزاد جهانی که کسی حق نداره با گول زدن شروع به جمع کردن نقدینگی و کساد کردن کار رقبا بکنه اونم با وعده های تو خالی کوتاه مدت از جیب مردم فریب خورده بابت ساخت آینده رویا یی .
        حتی از فیدبک خریدارهای ماشیناش هم میشه فهمید که سرتاسر ایراد وجود داره و ایلان با پول خود مشتریاش داره درپوش میذاره رو ایراداتش حتی به قیمت خرید رسانه ها و حق سکوت .خودت باشی چه حسی داری من با پولت بزرگ بشم و تو کوچیک؟

        با تچکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. مسعود

    ۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام ایان ماسک بعلت اینکه بیشتر کارها را خودش انجام می دهد دیگر مغزش کشش نداد برای همین دارد دچار مشکل می شود اگر بیش از این ادامه دهد و هیت مدیره تسلا همچنان از ایشان حمایت کند این شرکت موفق را به ورطه نابودی خواهد برد ایلان ماسک با توجه به اینکه سعی می کند در تمام حوزه های برقی وارد شود باطری در استرالیا ماشین سازی برقی در امریکا و موشک سازی در ناسا کامیون سازی برقی نوعی وسیله کمک قابل استفاده در غار گرفتن سرمایه گذار در ساخت هواپیمای برقی با انرزی خورشیدی ووو طیف کاری خود را زیاد و بالطبع سرنگونی خود را فراهم می کند و غالبا با اینکه تولید ماشین برقی ایشان خوب پیش می رود یکباره نق می زند و شاکی می شود و یا می گوید اینگونه یا انگونه دچار مشکل شده ام وو یعنی الکی برای خود دردسر تولید می کند باید فقط فنی و ایده پرداز باشد و در امور مدیریتی و مالی وووو خود را کنار بکشد تا شرکت حداقل در دو طیف موشک سازی و خودران که موفق بوده است خوب پیش برود ایده داشتن با اجراتی وای ایده خیلی فرق می کند کلی انرژی نیرو و پول ووو می خواهد که هرکدام تخصص مخصوص به خود را دارد و ایشان همه را می خواهد انجام دهد که به خسته گی پس جهت ارامش بجای مسافرت وو بطرف مواد روانگردان تمایل پیدا خواهد کرد که باعث خواهد شد دیگر در رفتار و گفتار قادر نباشد چیزی را که می گوید تبعات ان را بسنجد و دچار انحراف خواهد شد که اخیرا بیشتر هم شده است شرکت های بزرگ در صورت کمی اشکال در مدیر عاملی سریع عوض می کنند مانند میکروسافت البته مدیرعامل فعلی میکرو سافت هم دیگر به اخر کارش رسیده باید بزودی عوض شود اقای ماسک هم باید محترمانه کنار رفته و به همان ایده هایش بپردازد و سود سرمایه گذاری های فعلی اش را بگیرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا